OKTOBER

Takk for det! Ja, krysser fingrene jeg også. Nå tar vi helg. Reiser til Sverige og skal bo på hotell. Blir spa, fjellturer og god mat:). Så skal prøve å tenke minst mulig på det og kose oss i helga. Så får det blir som det blir på mandag. God helg alle dere❤️ Og takk for alle gode ord og støtte!
Ååh, spa hørtes herlig ut:love7 kos deg så mye som går! God helg:Heartbigred
 
Dette blir spennende. Håper det blir gode resultat❤️ Håper det ikke blir noe annet enn litt ømhet, og at du ikke er overstimulert!
Takk! Det var nok forhåpentligvis bare litt ømhet. Føler meg helt normal i dag heldigvis :)

Oi, 20 er jo kjempeflott. Håper det blir mange blastoer og at du slipper overstimulering så du får innsett i neste uke. Jeg har aldri fått ut så mange at jeg har vært i fare for overstimulering, men mener å ha lest at du må passe på stor vektoppgang og om du tisser mye mindre enn vanlig.
Ja, vi er veldig fornøyd. Ser ut som det er på veg til å gå tilbake til det normale her. Går vanlig på do, og ingenting vondt. Føler ingen ubehag verken i mage eller underliv, heldigvis :)

Wow! 20! Det var mange! Til meg sa de at hvis det ble mer enn 15 egg så ble det totalfrys uansett, er det ikke alltid slik, altså?...
Krysser fingrene for at du ikke blir overstimulert og at mange blir befruktet!
Hmm, tydeligvis litt forskjellig fra sykehus til sykehus. Var på telefon nå med de, og de virket fortsatt positiv mtp innsett på onsdag da formen min er så god som den er. men de skal ta blodprøve og ultralyd da itilfelle. Håper på innsett, hehe :) Kjedelig å måtte vente en mnd til nytt innsett. Så håper det går vegen :)
 
Da har jeg snakket med Haugesund, og 19 av 20 egg ble befruktet men har falt ifra. Så da har vi 18 igjen, så det lover bra mot onsdag sa de :) Er helt i lykkerus! Tenk om vi får mange fine blastoer til frys og innsett :rolleyes:
 
@Piana Da kan du oppdatere statusen min til ruger❤️Innsett i dag så nå er det bare å vente og krysse fingrene!:nailbiting:
 
Godt det fikk fort over, satser på at det går fint på onsdag❤️❤️
 
Tusen takk, jeg rakk ikke lese dette før nå, når det er over og jeg er vel hjemme igjen.
Kan fortelle litt om hvordan jeg opplevde det.

Sobril kvelden før, var helt supert, sov som en stein hele natten. Fikk spist frokost og stappet i meg alle de smertestillende og de andre medikamentene som skulle inntas 1 time før oppmøte.
Vel framme på sykehuset, fikk min mann levert inn sin prøve, som viste seg å være veldig god. Det er vi glade for, han har gjort alt han kan av anbefalinger for å bedre kvaliteten, spist og levd sunt, ikke badet i varmt vann o.l. Så det var godt nytt.
Mens vi satt på venterommet, ble jeg mer og mer groggy, sovnet nesten til slutt på skulderen hans. Vi måtte vente ganske lenge, faktisk så lenge at jeg følte virkningen var på vei ut av systemet da det omsider ble vår tur.. Så da jeg satt i stolen og de begynte å stikke lokalbedøvelse, så kjente jeg det veldig godt. Da selve stikkingen inn i eggposene startet, var det rett og slett helt jævlig... Jeg kjente press og selve stikket altfor godt, og jeg slet med å klare å sitte helt stille. Vet ikke helt hva som skjedde, men jeg ble både redd og veldig emosjonell så tårene trillet og jeg klarte ikke puste rolig. De var veldig snille mot meg de som jobbet der, men det var en veldig ubehagelig opplevelse. Mulig det var en kombinasjon av følelser, hormoner, medisiner og rett og slett hele opplevelsen som gjorde at det rant litt over. Men jeg kom meg ihvertfall gjennom det, og de fikk ut så mange som 14 egg...! Det var fortsatt noen små igjen som de lot være å ta ut. De var litt i tvil på om det var på grensen til overstimulering, men de skulle ta en vurdering på det mens jeg lå til observasjon. Der fikk jeg samlet meg litt, og ble glad da de kom inn og fortalte meg at de legger opp til innsett på tirsdag som planlagt. Jeg skulle følge med på vekten og at jeg ikke opplever noe økning i smerter, da måtte jeg gi beskjed.

Etter uttaket tok vi taxi tilbake til hotellet, hvor jeg fikk sove ut litt. Vi hadde heldigvis fått sen utsjekk. Så tok jeg litt paracet og vi klarte å rusle litt sakte gjennom Trondheim og se litt i butikker og spist litt mat. Det var veldig koselig.
Så tok vi fly hjem, jeg kjente litt på smerter og ubehag i hele kroppen på reisen hjemover, men det kom seg litt da vi kom hjem og jeg fikk lagt meg ned.
Nå, etter en natts søvn kjenner jeg meg mye bedre, har ikke tatt noe smertestillende siden kl. 18 i går.

Nå tar jeg Lutinus 3 ganger daglig, og vi får ikke høre noe mer nå fra St.Olavs før vi drar dit igjen for innsett på tirsdag. De ringer bare hvis alle eggene blir ødelagte/ ikke blir befruktet. Så jeg håper jeg slipper en telefon nå de neste dagene...!!

Det var tøffere enn jeg trodde med egguthentingen, men jeg tror det var dels pga. det tok så lang tid at de smertestillende hadde mistet noe av effekten. Vi var veldig fornøyd med de ansatte der, de tok utrolig godt imot oss, tok seg tid og forklarte alt grundig.

Føler vi har et godt utgangspunkt nå, med 14 egg og en god sædprøve, men jeg vet at det likevel ikke er noen garanti for at noen blir befruktet og utvikler seg bra. Krysser ihvertfall alt vi har for at det går bra, og at vi slipper unna med dette ene uttaket!
Kjenner meg veldig igjen av beskrivelsen av uttak:eek: masse lykke til dere :Heartred
 
Innsett igår, er nå offisielt en ruger
 
For dere som bruker Lutinus, reagerer dere noe på den?
 
Jeg får mye gravid-symptomer, som er like vanlig som det er frustrerende. Oppblåst, murringer, hovne, ømme pupper, trøtt.
Jeg har slitt litt med smerter i mellomgulvet, eller høyt oppe i magen i tillegg til det du nevner. Får ikke bytte siden jeg er med i studien og tør ikke å gjøre noe så vi må betale for alt.
 
Jeg har slitt litt med smerter i mellomgulvet, eller høyt oppe i magen i tillegg til det du nevner. Får ikke bytte siden jeg er med i studien og tør ikke å gjøre noe så vi må betale for alt.
Magesmerter er jo en av bivirkningene, men ta kontakt med klinikken hvis du er bekymret :)
 
Om jeg begynte å grine av VG reklamen...?
Ja. Ja jeg gjorde det. :sad015
 
Jeg har slitt litt med smerter i mellomgulvet, eller høyt oppe i magen i tillegg til det du nevner. Får ikke bytte siden jeg er med i studien og tør ikke å gjøre noe så vi må betale for alt.

Når hadde du uttak? Jeg hadde også vondt ganske høyt oppe i magen etter forrige egguttak. Rundt mellomgulvet som du skriver. Tror det oppsto sånn 3-4 dager etter uttaket. Legen sa at det kunne blø litt inni magen og at det kunne gjøre at bukhinna ble irritert. Kan det være det du opplever nå?
 
Hei, slenger meg på denne gruppa.
Ligger og hviler etter egguttak på Maigaard. Dette er søsken forsøk nummer to.
14 egg ut, så håper er klarer seg til innsett.
 
Hei, slenger meg på denne gruppa.
Ligger og hviler etter egguttak på Maigaard. Dette er søsken forsøk nummer to.
14 egg ut, så håper er klarer seg til innsett.

Hei hei, og lykke til! :) Vet du når innsett evt blir?
 
Back
Topp