Oktober 2024

Ja skal teste igjen imorg tidlig . Kjøpt nye strimler jeg ikle husker hva heter fra meny ikveld. Tester dem også men negativ . Er blitt helt tullerusk

Her blir det pause i november og så innsett av det ene egget vårt i desember. Håper virkelig det sitter, men har innstilt meg på ny runde med uttak og stimulering. Er det tilfeldig mengden egg man får ut? Hvor mange som er modne, som blir befruktet og som klarer seg til blastocyster? Eller er det til en viss grad genetisk og dermed blir det kanskje 0,1 eventuelt 2 neste gang også? Eller er det helt random, så vi kan like gjerne ende med 5 neste gang? Altså, jeg skjønner at ingen vet liksom, men er der et mønster?

Her blir det pause i november og så innsett av det ene egget vårt i desember. Håper virkelig det sitter, men har innstilt meg på ny runde med uttak og stimulering. Er det tilfeldig mengden egg man får ut? Hvor mange som er modne, som blir befruktet og som klarer seg til blastocyster? Eller er det til en viss grad genetisk og dermed blir det kanskje 0,1 eventuelt 2 neste gang også? Eller er det helt random, så vi kan like gjerne ende med 5 neste gang? Altså, jeg skjønner at ingen vet liksom, men er der et mønster?
Jeg vet ikke så altfor mye om det, men mye som spiller inn. Type medisin, hvor lenge du blir stimulert, flaks/uflaks med akkurat den syklusen etc. Første runde jeg tok ut egg fikk jeg 1 blasto, andre runde 6 (1 mnd pause pga sommerferie) og siste runde 2, men nå er jeg 42 år og de andre runden 39år.

Så kjipt :Heartred da var det en virkelig ille skyggestrek på din Clearblue test i går! Rart at den skulle være så tydelig

Har du noen tanker om veien videre? :Heartred Fikk du noe på frys fra dette uttaket?
Har et på frys, litt usikker på når vi skal gå for innsett mtp jul osv

Så kjipt :Heartred da var det en virkelig ille skyggestrek på din Clearblue test i går! Rart at den skulle være så tydelig

Har du noen tanker om veien videre? :Heartred Fikk du noe på frys fra dette uttaket?
Var nok en lure skygge ja. Jeg har ingen på frys. Fikk ut bare et egg. Forgie runde hadde jeg to befruktet som døde natt til 5.dag innsett. Denne gang satte de inn to dagers. :Heartred Vi tenker å utrede hans sæd for killer celler og prøve et forsøk til før ev eggdonor .

Var nok en lure skygge ja. Jeg har ingen på frys. Fikk ut bare et egg. Forgie runde hadde jeg to befruktet som døde natt til 5.dag innsett. Denne gang satte de inn to dagers. :Heartred Vi tenker å utrede hans sæd for killer celler og prøve et forsøk til før ev eggdonor .
Spennende aldri hørt om killer cellers i mannens sæd før. Noen grunn til at dere vil utrede for spesifikt det?

Masse lykke til med utredning og videre forsøk :Heartred Hvis du skulle bli lenge på forum er det mulig å få adgang til lukket gruppe der folk skriver mer om donasjon

Lykke til til alle som driver og tester i disse dagene :Heartred:Heartred vet godt at det blir fort alt for nervepirrende dager

Og gi et lite hint hvis noen ønsker å bli flyttet til «gravid» :)

Så vanskelig spørsmål :Heartred Synes (og dette er bare et generelt inntrykk) folk ofte har lignende resultater gjennom flere runder, med mindre klinikken kommer på «vinneroppskriften» som er en kombinasjon av medisin, antall dager, dose, og da får man plutselig flere på frys.

Men det virker ikke nødvendig å treffe på denne oppskriften for å få barn. Jeg er 31, hadde god jevn vekst under stimulering, fikk ut 12 egg og endte også med kun ett egg egnet til innsett. Det er i utgangspunkt ikke noe utfordring hos meg, vi får IVF fordi min mann er steril, så vi var litt overrasket over så dårlig statistikk

Men det ene egget har enn så lenge festet seg, så jeg skal ikke klage. 1 barn per IVF er en suksess, flere enn 1 per runde er egentlig en megabonus

Krysser fingrene for egget ditt på frys også :Heartred

Spennende aldri hørt om killer cellers i mannens sæd før. Noen grunn til at dere vil utrede for spesifikt det?

Masse lykke til med utredning og videre forsøk :Heartred Hvis du skulle bli lenge på forum er det mulig å få adgang til lukket gruppe der folk skriver mer om donasjon
det har vært litt ukjent men kan være tilfelle der kvinnen ofte aborterer uten at en finner årsak . Det forskes nå på om en bør utrede mer. Egget blir befruktet og en blir gravid men mister dessverre pga DNA fragmentering.

Back
Topp