Liker veldig det du skriver, tror også det er viktig å distansere seg litt fra det og prøve å leve normalt.
Men jeg går jo også helt oppi det. For min del så gir informasjon meg ro da, så lenge informasjonen er «sikker». Strimmeltester gir kun en indikasjon på om man er gravid eller ikke og over flere dager om hcg stiger. Det er jo som vi alle vet ikke en sikker kilde da de varierer masse utfra fargestoff, urin etc.
Jeg måler alltid hcg i blod jeg da fordi det som regel gir veldig pålitelige svar. Er selvsagt ingen garanti med høyt hcg som dobler seg, men det gir faktisk større garanti (lavere abort risiko med høyt hcg) enn om man ikke hadde målt og er i «vanlig» risiko. Samme er det med lavt hcg, det finnes jo flere historier der det har gått bra, men stort sett ikke. Jeg vil heller vite om det er stor risiko for at det går bra/dårlig enn å leve i en slags middelvei. Men sånn er vi jo forskjellig, og alle må finne sin egen måte å håndtere dette veldig strevsomme på. For det er ikke noe tvil om, at dette er veldig krevende og vanskelig