Oktober 2024

Har noen her erfaring med eggløsningstester?:happy:
Er det Moen som kan gi meg noen gode råd mtp eggløsningstester, og når det er lurest å teste?:) Jeg her fått beskjed fra klinikken om å teste på morgenurin, og jeg er på syklusdag 14 idag, og har fortsatt ikke positiv test… bruker den rosa fra clearblue + clearblue sin monitor… vurderer å gå till innkjøp av flere å teste midt på dagen:nailbiting: blir jo helt tullete av dette her… typisk min flaks at den blir positiv på mandag så vi må vente enda en syklus:rolleyes:
Har brukt den rosa digital fra clearblue med morgenurin, pleier å få positiv 2 dager på rad :) (Tror det er vanlig)

Vet du når du vanligvis får El? Håååper den holder seg unna mandag da!

Fikk beskjed av min klinikk at jeg skulle teste med morgenurin.
Jeg bruker alltid lilla Clearblue , den er så klar og tydelig på alle måter. Som regel en dag med blinkefjes og fast smiley dagen etter. Jeg fikk fast smiley søndag , meldte fra klinikk mandag og da hadde jeg innsett fredag ( rakk det såvidt ;) ) så skjønner bekymringen din .

Noen får høyere nivåer utover dagen da det er vanlig , men det er den første registrerte stigningen / positive testen som gjelder.
Men test med morgenurin så det ikke blir kluss med når faktisk EL skjer ift innsett , da det skal jo være ganske " beregnet, viktig det klaffer . Hørt det er bedre sette inn litt for tidlig enn for sent selvsagt..
Masse lykke til :)
Takk for svar:Heartpink da fortsetter jeg å teste sånn som jeg har gjort.

Har brukt den rosa digital fra clearblue med morgenurin, pleier å få positiv 2 dager på rad :) (Tror det er vanlig)

Vet du når du vanligvis får El? Håååper den holder seg unna mandag da!
Nei min syklus kan variere fra 25-31 dager så EL er også varierende noen ganger, men pleier å ha positiv i løpet av dag 13-14 stort sett. Plutselig blir den positiv i morgen, er lov å håpe hvertfall:) hvis ikke skal jeg be til høyre makter om at den ikke gir positiv før onsdag for å være på den sikre siden. :dead:

Nei min syklus kan variere fra 25-31 dager så EL er også varierende noen ganger, men pleier å ha positiv i løpet av dag 13-14 stort sett. Plutselig blir den positiv i morgen, er lov å håpe hvertfall:) hvis ikke skal jeg be til høyre makter om at den ikke gir positiv før onsdag for å være på den sikre siden. :dead:
Haha, ja du får time riktig nå denne kroppen gjør som den vil ganger , og noen ganger har man jo faktisk ikke eggløsning selvom man får både symptomer og positive eggløsningstester .

Kan du ikke se på andre symptomer ? Eggløsning slim ? Ryggsmerter ? Har du til vanlig tegn på EL er på vei ?

Hvilken klinikk hører du til? Satser på du får smiley snart og at den klaffer for innsett

Haha, ja du får time riktig nå denne kroppen gjør som den vil ganger , og noen ganger har man jo faktisk ikke eggløsning selvom man får både symptomer og positive eggløsningstester .

Kan du ikke se på andre symptomer ? Eggløsning slim ? Ryggsmerter ? Har du til vanlig tegn på EL er på vei ?

Hvilken klinikk hører du til? Satser på du får smiley snart og at den klaffer for innsett
Jeg har litt stikkinger i magen på venstre side, der ledende follikkel er lokalisert. Gyn mente på torsdag at eggløsning ville komme i løpet av 3-4 dager :nailbiting:
Hører til klinikken i Porsgrunn:)

Jeg har skjønt at vi regner uker og dager annerledes ved ivf, men har jeg skjønt det riktig? Jeg satt eggløsningssprøyta lørdag 19, og tok ut egg mandag 21, fredag 25 satt dem inn 5-dagers.. vil det si at i uker så er jeg (potensielt) 2+6 i dag? Og bytter jeg da til 3+0 på søndag el mandag? Litt forvirra gitt :happy8

Jeg har skjønt at vi regner uker og dager annerledes ved ivf, men har jeg skjønt det riktig? Jeg satt eggløsningssprøyta lørdag 19, og tok ut egg mandag 21, fredag 25 satt dem inn 5-dagers.. vil det si at i uker så er jeg (potensielt) 2+6 i dag? Og bytter jeg da til 3+0 på søndag el mandag? Litt forvirra gitt :happy8

Da er du 2+5 i dag! 2+0 er når du tok ut egg!

Hvis du tok ut man og satt inn fredag så satt du inn 4 dagers!

Stor, god klem til deg :Heartred Jeg kjenner ikke mye til forhistorien din, har du hatt mange innsett?

Du har tross alt et barn fra før, så man vet med sikkerhet at din kropp kan dette hvis forholdene ligger til rette (frisk embryo og riktig syklus) :Heartred :Heartred så jeg tror virkelig på at prosjekt baby blir til slutt en suksess for din del. Men, det er så kjipt når det drøyer seg ut i tid. Det skulle vi alle vært foruten :Heartred :Heartred
Tusen takk for gode ord ❤️ hatt tre insemineringer, to egguttak og dette var tredje innsett. Så ikke så lang. Men var nok i overkant optimistisk på fertiliteten min da jeg startet, så det var vært en stor nedtur. Jeg er alene om det også, så føles ensomt når det drøyer ut så veldig også. Men ja, jeg vet jo at kroppen min kan - og alle prøver ser fine ut. Så har kanskje bare hatt skikkelig uflaks :confused005

I dag tok jeg ovitrelle, og har endelig fått tid til innsett på fredag neste uke!:happy: Det blir vel 1.nov så da hører jeg kanskje til i novembergruppa? Kanskje jeg får lov å henge litt begge steder:angelic: Jeg skal i følge klinikken starte på cyclogest i morgen. Tidligere har jeg bare prøvd lutinus. Noen som har erfaringer med cyclogest? Synes hvertfall lutinus var ganske kjipt å gå på…
Da jeg ble gravid ved ivf for 4 år siden hadde jeg ingen støttemedisiner, så kjenner jeg ikke helt har troa på at det har noe å si for min del. Men burde vel ta det når klinikken anbefaler det:wtf:

I dag tok jeg ovitrelle, og har endelig fått tid til innsett på fredag neste uke!:happy: Det blir vel 1.nov så da hører jeg kanskje til i novembergruppa? Kanskje jeg får lov å henge litt begge steder:angelic: Jeg skal i følge klinikken starte på cyclogest i morgen. Tidligere har jeg bare prøvd lutinus. Noen som har erfaringer med cyclogest? Synes hvertfall lutinus var ganske kjipt å gå på…
Da jeg ble gravid ved ivf for 4 år siden hadde jeg ingen støttemedisiner, så kjenner jeg ikke helt har troa på at det har noe å si for min del. Men burde vel ta det når klinikken anbefaler det:wtf:
Samme her, gikk på lutinus sist og nå cyclogest, syns det fungerer bedre nå, litt mindre gris. Men noe herk er det uansett men for bare holde ut :joyful: masse lykke til :Heartred

Hurra for innsett!!! Du kan absolutt henge med i begge grupper ja :Heartred Blir bare en større heiagjeng!

Back
Topp