Oktober 2024

Takk for trøstende ord :Heartpink jeg har nå hatt 3 innsett i naturlig syklus så tenker mitt siste fryseforsøk skal være i styrt.
Men problemet er at det har jeg prøvd før og har alikevel produsert egg og/eller slimhinnen for tynn. Nå tenker jeg at de får sette meg på en hestekur av østrogen og håpe at det da kan gå…. (Jeg har gjort hysteroskopi og der var alt normalt).
Sniker :shy:

Nå kjenner ikke jeg din historie, men jeg har hatt 3 uttak og 3 innsett. En kjemisk og to som ikke festet seg. Jeg har hatt gode verdier (AMH 18,5 og FSH 4). Og jeg har vært fortvilet. Jeg hadde i to av innsettene en skikkelig reaksjon kvelden/natten etter innsett og har nå tatt endometrietest for å sjekke kronisk betennelse og forhøyet immunrespons i livmor. Jeg gjorde det hos Aleris. Jeg venter fortsatt på svar, men forsto på legen der at det ikke er unormalt å få utslag på den testen. Både kronisk betennelse og forhøyet immunreaksjon er ikke noe man eventuelt merker. I tillegg tar jeg nå vesentlig mye mer tilskudd og vitaminer enn når jeg startet og det hadde effekt på egguttaket. Jeg har også testet meg for matintoleranser og spiser betennelsesdempende mat, og tar prebiotika hver dag. Jeg aner ikke om noe av dette kommer til å hjelpe meg, men jeg er en løsningsorientert type så jeg snur de fleste steiner på min vei. Jeg vet ikke om dette hjelper deg noe, kanskje har du tenkt på alt dette allerede- men jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver og ville dele. Det er endel vi kan gjøre for å øke sjansene, om enn bare veldig liten økning.
 
Når du melder på crypho at testen er positiv men får aldri svar :sour: haha
Kjipt!!! Men vi vet du er gravid allikevel :Heartred og embryo bryr seg ikke i det hele tatt om hva klinikken sier!

Ved St Olavs må man ringe callback og ikke sende melding i crypho for å gi beskjed om graviditetstest - du kan jo prøve å ringe dem i stedet?
 
Takk for trøstende ord :Heartpink jeg har nå hatt 3 innsett i naturlig syklus så tenker mitt siste fryseforsøk skal være i styrt.
Men problemet er at det har jeg prøvd før og har alikevel produsert egg og/eller slimhinnen for tynn. Nå tenker jeg at de får sette meg på en hestekur av østrogen og håpe at det da kan gå…. (Jeg har gjort hysteroskopi og der var alt normalt).
Det kan være lurt å prøve styrt hvis alle de andre forsøkene har vært naturlige, ja. Håper du kan få klinikken med på laget og lande på en god protokoll :Heartred

Det @Daisybloom skrev om i svar til deg over var nok det jeg husket fra andre innlegg - tester som fanger opp bl.a. kronisk betennelse i livmora. Har ikke tatt selv, bare synes det høres spennende ut. Mener folk har skrevet om det som tas både ved Aleris, Hausken, Medicus...

Men da du tok hysteroskopi, ble det tatt "vevsprøve"/biopsi i samme slengen? Isåfall kan det hende disse tingene var testet for allerede.

Beklager hvis jeg bidrar til bare mer rot!
 
Det kan være lurt å prøve styrt hvis alle de andre forsøkene har vært naturlige, ja. Håper du kan få klinikken med på laget og lande på en god protokoll :Heartred

Det @Daisybloom skrev om i svar til deg over var nok det jeg husket fra andre innlegg - tester som fanger opp bl.a. kronisk betennelse i livmora. Har ikke tatt selv, bare synes det høres spennende ut. Mener folk har skrevet om det som tas både ved Aleris, Hausken, Medicus...

Men da du tok hysteroskopi, ble det tatt "vevsprøve"/biopsi i samme slengen? Isåfall kan det hende disse tingene var testet for allerede.

Beklager hvis jeg bidrar til bare mer rot!

Det er kun Hausken og Aleris som tar den prøven i Norge. Det er nok flere som tar biopsi av livmor, men det er ikke helt den samme prøven. Eller, de tester ikke helt det samme. Jeg sjekket ut begge deler, og bestemte meg for å gå for endometritest som tas hos Aleris/Hausken. Den er en del dyrere, men jeg opplevde at det var mer «ordentlig».
 
Kjipt!!! Men vi vet du er gravid allikevel :Heartred og embryo bryr seg ikke i det hele tatt om hva klinikken sier!

Ved St Olavs må man ringe callback og ikke sende melding i crypho for å gi beskjed om graviditetstest - du kan jo prøve å ringe dem i stedet?
Det går ikke an og ringe klinikken :sorry:
Men jeg stresser ikke så mye med det, de har hvertfall mottat mld og den vil bli besvart mellom 1 og 3 virkedager… henvisning til ultralyd får jeg jo uansett jeg ville jo helst bare få vite det idag når den timen blir :joyful:
 
Back
Topp