Oktober 2024

Ja, tester du 11 dpo så bør du lett kunne se om den er positiv! Masse lykke til ❤️

Vedrørende symptomer så har jeg aldri hatt så lite som ved dette forsøket som jeg ble gravid :)
Takk for svar igjen :Heartred Da har vi nedtelling til fredag (og huset fult av gjester på lørdag :happy8 ) er det bare å krysse det som krysses kan :)

Det kan være lurt å prøve styrt hvis alle de andre forsøkene har vært naturlige, ja. Håper du kan få klinikken med på laget og lande på en god protokoll :Heartred

Det @Daisybloom skrev om i svar til deg over var nok det jeg husket fra andre innlegg - tester som fanger opp bl.a. kronisk betennelse i livmora. Har ikke tatt selv, bare synes det høres spennende ut. Mener folk har skrevet om det som tas både ved Aleris, Hausken, Medicus...

Men da du tok hysteroskopi, ble det tatt "vevsprøve"/biopsi i samme slengen? Isåfall kan det hende disse tingene var testet for allerede.

Beklager hvis jeg bidrar til bare mer rot!
Jeg tok dessverre ingen vevsprøve… vi har jo 2 små embryoer på frys som skal brukes som et siste forsøk, men får kanskje vurdere å bytte klinikk hvis det ikke går :/

Ååå takk for tips og råd :Heartpink Man vil jo bare skjønne hvorfor det ikke går…
Altså jeg har fått påvist endometriose, men fikk vite at det ikke skulle ha noe å si når man gjør IVF? Fordi da blir embryoer satt i slimhinnen og der er det ikke mulig å få endometriose? Men dette er kanskje noe litt annet da siden du snakker om betennelses tilstand? Dersom du får påvist det kan du få AB som behandling?
Sniker her jeg og. Endometriose er en kronisk betennelsestilstand, og kan ha noe å si når man gjør IVF. Selv fikk jeg både prednisolon og blodfortynnende (klexane) for å dempe betennelsestilstanden som følger av endometriose. Klinikk Hausken mener og at de med endometriose kan ha nytte av ekstra progesteron (fikk cyclogest og prolutex).

Sniker her jeg og. Endometriose er en kronisk betennelsestilstand, og kan ha noe å si når man gjør IVF. Selv fikk jeg både prednisolon og blodfortynnende (klexane) for å dempe betennelsestilstanden som følger av endometriose. Klinikk Hausken mener og at de med endometriose kan ha nytte av ekstra progesteron (fikk cyclogest og prolutex).
Ååå dette var interresant. Ble du gravid på det? Hvorfor får man blodfortynnende?

Det går ikke an og ringe klinikken :sorry:
Men jeg stresser ikke så mye med det, de har hvertfall mottat mld og den vil bli besvart mellom 1 og 3 virkedager… henvisning til ultralyd får jeg jo uansett jeg ville jo helst bare få vite det idag når den timen blir :joyful:
Skjønner deg godt, det er best når man har noe å se frem til :Heartred Venter også å høre tilbake fra klinikk men prøver å ikke tenke på det, Synes jeg har allerede brukt en alt for stor andel av livet mitt på å vente spent på telefon fra sykepleier!:dead: Håper de kommer snart med tilbakemelding til deg!

Spørsmål til dere som holder til på St.olavs. Er det slik at man ikke får time på HelsaMi/helsenorge ved innsett ? Jeg har kun fått det skriftlig på en lapp når jeg hadde ultralydkontroll.
Eller kommer timen i morgen tidlig ? Har lang reisevei..
Masse lykke til i morgen @søskenlykke ! Håper på vellykket innsett og at det ordner seg med timen. Håper ikke du stresser for mye over det, kjedelig når sånne dumme feil skjer, det skaper lett unødvendig stress men det har jo ingen ting å gjøre med behandlingen :Heartred

Jeg tok dessverre ingen vevsprøve… vi har jo 2 små embryoer på frys som skal brukes som et siste forsøk, men får kanskje vurdere å bytte klinikk hvis det ikke går :/
Er glad for at andre enn meg kommer med kloke svar fordi jeg vet veldig lite! Tydeligvis noen lovende utredningsmuligheter :Heartred

Håper virkelig på deres siste små! :Heartred:Heartred Samtidig skjønner jeg at du begynner å tenke videre. Er det en grunn til at du kunne tenkt deg å bytte klinikk (annet enn det åpenbare, at det ikke har klaffet ennå)?

Er glad for at andre enn meg kommer med kloke svar fordi jeg vet veldig lite! Tydeligvis noen lovende utredningsmuligheter :Heartred

Håper virkelig på deres siste små! :Heartred:Heartred Samtidig skjønner jeg at du begynner å tenke videre. Er det en grunn til at du kunne tenkt deg å bytte klinikk (annet enn det åpenbare, at det ikke har klaffet ennå)?
Tusen takk :Heartpink vi er veldig fornøyd med de som jobber der osv, men det er jo et «lite miljø» og ganske nytt (åpent i 2021). Så da tenker man kanskje at de med litt mer kjøtt på bena tenker litt mer utenfor boksen og kan komme med andre råd. Men dette er jo bare fordi jeg ikke har blitt gravid at man tenker sånn, men det har jo litt med flaks og uflaks som ble sagt tidligere :dead:

Masse lykke til i morgen @søskenlykke ! Håper på vellykket innsett og at det ordner seg med timen. Håper ikke du stresser for mye over det, kjedelig når sånne dumme feil skjer, det skaper lett unødvendig stress men det har jo ingen ting å gjøre med behandlingen :Heartred
Takk Jeg ringte oppover i dag (fordi vi har lang reisevei) og de skulle sende bekreftelse på timen Så da fikk jeg beskjed om og bare komme oppover. Kan ikke fatte at vi har kommet til blastocyst stadiet med kun to egg

Ååå dette var interresant. Ble du gravid på det? Hvorfor får man blodfortynnende?
Ja, jeg ble gravid (er i uke 29 nå). Det var mitt femte innsett. Er flere grunner til å få blodfortynnende, men det antas å øke blodgjennomstrømming i og til livmor, noe som kan hjelpe med implantasjonen. I tillegg sa klinikk Hausken at det kan bidra positivt på betennelsestilstanden fra endometriose.

Takk Jeg ringte oppover i dag (fordi vi har lang reisevei) og de skulle sende bekreftelse på timen Så da fikk jeg beskjed om og bare komme oppover. Kan ikke fatte at vi har kommet til blastocyst stadiet med kun to egg
To gode egg kan være langt bedre enn en haug med rusk! St Olavs er kresen, vi fikk ingen innsett etter våre to første uttak, så hvis de går med på å sette noe inn er det fordi de har troa på det! Heier på deg!!!

Da har jeg hatt innsett av et perfekt blastocyst :smiley-bounce012 Begge eggene ble befruktet og vi har tilogmed et på frys:happy::happy: 100% uttelling noe vi er helt sjokkert over :) Nå må vi bare vente og se hva tiden bringer
Fantastiske nyheter! For noen kvalitetsegg dette må ha vært!

Da har jeg hatt innsett av et perfekt blastocyst :smiley-bounce012 Begge eggene ble befruktet og vi har tilogmed et på frys:happy::happy: 100% uttelling noe vi er helt sjokkert over :) Nå må vi bare vente og se hva tiden bringer
Gratulerer med innsett og egg på frys :love017 beste type overraskelse dette!!! Krysser fingrene for at det blir baby av dette :Heartred:Heartred

Lykke til videre alle sammen:Heartpink både dere som er gravide og dere som skal videre i løpet som meg. Takk for alle tips og råd!
Jeg hopper over i novembergruppa:)
Masse lykke til til deg videre :Heartred:Heartpink håper virkelig at november blir din måned!

Sneik meg til å teste i dag, vel vitende at jeg kunne få en falsk strek pga otrivelle (10 dop i dag) men prøva var blendahvit.. så da er otrivelle ute av systemet, og sannsynligheten for at dette gikk vegen er ganske liten :rolleyes: Tester igjen i morra selvsagt, for vet det er tidlig men :dontknow

Back
Topp