Oktober 2024

Føler stigningen har stoppet opp, men tror kanskje bare jeg er utålmodig for det er bare to dager jeg ser lik styrke på streken :smiley-ashamed004 og hcg dobler seg vel sånn annenhver dag?

Har aldri vært gravid før. Aldri sett de der sterke strekene på en graviditetstest før. Likevel klarer jeg ikke å ta det innover meg og bli glad for jeg forventer bare at det skal gå galt hvert øyeblikk. Og ser man på den tredje siste testen (15 dpo kl 18) så virker den en smule sterkere enn testene fra i dag. Prøver å tenke at det sikkert er utvannet urin eller et eller annet slikt. Men klarer bare å ta sorgen på forskudd.. har egentlig ikke testdag før på lørdag, så er kanskje litt derfor jeg ikke føler meg trygg på resultatet.

Noen som har opplevd det samme?
Stigningen din ser flott ut så langt! :Heartred:Heartred:Heartred Ser du bruker Babyplan tidlig - har du vanlig liggende? Tidligtester flater også ut tidligere (etterhvert kan de faktisk bli lysere også).

Disse testene er ikke laget for å se etter stigning, det er bare vi gærninger som driver og bruker dem sånn. Jeg har troa :Heartred:Heartred:Heartred
 
Lover godt, men får ikke målt i morgen.

Ble lagt inn på sykehus i kveld pga kraftig hodepine i ei uke. Alt av undersøkelser er normalt, men fordi hodepina er verst om morgenen, vil de utelukke blodpropp og jeg måtte reise tre timer til sykehuset.. har tatt ekg, CT og blodprøver, og skal ta MR i morgen tidlig. Har vært hos lege og/eller i bil til sykehus fra rundt 13 i dag, og trengte egentlig bare sykemelding. Bra at de er grundige da, men herregud, så sliten jeg er.
Oi, dette var veldig trist og skummelt :Heartred Er de fremdeles ekstra var på blodpropp på grunn av overstimuleringen?

Veldig, veldig bra at de er grundige! Masse god bedring til deg :Heartred:Heartred
 
Last edited:
Jeg kan settes som ruger ❤️. Akkurat satt inn et 5AB blasto og fikk et på frys ❤️.
Tre andre egg er fortsatt på morula stadiet og kan bli blasto i morgen, men to av dem var litt slitne.
Hurra!!! Gratulerer som ruger! :love7
 
Neiii, så kjedelig! Må si jeg er litt overrasket siden du går på St Olavs - det gjør jeg også, og har aldri opplevd at de har vært strenge med dato for mens/oppstart stimulering. Mener jeg har bommet med 4-5 dager selv... har du fått bekreftet med dem at du ikke får starte opp med denne syklusen allikevel?

Beklager hvis jeg graver for mye! Kjenner selvfølgelig ikke godt til situasjonen din :Heartred
Nei, er ikke st.Olavs som er strenge på dato. Det er eggløsning som skjedde for tidlig, slik at jeg ikke fanget opp eggløsning denne syklusen som gjør at jeg må vente.
Behandlingsplanen for stimuleringen er at jeg skal begynne på progynova etter eggløsning før stimmulering i ny syklus for å optimalisere og å ha bedre kontroll på veksten til folliklene under stimulering.
Så siden eggløsning glapp må jeg vente på neste.
 
Nei, er ikke st.Olavs som er strenge på dato. Det er eggløsning som skjedde for tidlig, slik at jeg ikke fanget opp eggløsning denne syklusen som gjør at jeg må vente.
Behandlingsplanen for stimuleringen er at jeg skal begynne på progynova etter eggløsning før stimmulering i ny syklus for å optimalisere og å ha bedre kontroll på veksten til folliklene under stimulering.
Så siden eggløsning glapp må jeg vente på neste.
Ok skjønner, tusen takk for at du forklarte! Krysser fingrene for at neste syklus spiller med!
 
Er det vanlig å få mye vondter av sprøytene når man stimulerer? Mens-lignende smerter av og på, kvalme og svimmelhet osv… kjenner jeg blir stressa av situasjonen, så hjelper nok ikke på det heller :dontknow
 
Er det vanlig å få mye vondter av sprøytene når man stimulerer? Mens-lignende smerter av og på, kvalme og svimmelhet osv… kjenner jeg blir stressa av situasjonen, så hjelper nok ikke på det heller :dontknow
Forstått det som at der er veldig ulikt. Noen opplever smerter og mye bivirkninger og noen kjenner ingenting. Og begge deler er like normalt og begge deler sier ingenting om virkningen av medisinene du tar <3
 
Stigningen din ser flott ut så langt! :Heartred:Heartred:Heartred Ser du bruker Babyplan tidlig - har du vanlig liggende? Tidligtester flater også ut tidligere (etterhvert kan de faktisk bli lysere også).

Disse testene er ikke laget for å se etter stigning, det er bare vi gærninger som driver og bruker dem sånn. Jeg har troa :Heartred:Heartred:Heartred
Det har jeg ikke tenkt på faktisk. Jeg har CB digital liggende som jeg skal ta på lørdag. Kanskje jeg klarer å holde ut til da og se hva ukeindikatoren sier. Kan se om jeg får kjøpt vanlig test i dag også bare for å se strek. Er jo så utålmodig :laughing002
 
Forstått det som at der er veldig ulikt. Noen opplever smerter og mye bivirkninger og noen kjenner ingenting. Og begge deler er like normalt og begge deler sier ingenting om virkningen av medisinene du tar <3
Skjønner. Godt å høre det er normalt :) er så lett å overtenke og ser for meg at det blir bare tull. Hadde glemt hvor mye stress det var å være prøver, slet i mange år med eldste kidden, men det har jeg vist fortrengt :rolleyes:
 
Oi, dette var veldig trist og skummelt :Heartred Er de fremdeles ekstra var på blodpropp på grunn av overstimuleringen?

Veldig, veldig bra at de er grundige! Masse god bedring til deg :Heartred:Heartred
Lokal legevakt, annet sykehus og ingen har peil på IVF, så derfor turte de ikke sende meg hjem.

Hodepine man våkner av er visstnok skikkelig rødt flagg. I dag, på sykehuset, er ironisk nok første dag på ei uke at jeg våkner uten hodepine… alt ser fint ut. Måtte være over natta, så er sliten og lei, men glad de er grundige. Gruer meg litt til MR med kontrast som blir iløpet av dagen.

Har fått satt veneflon i armkroken og begynner å tvile på om jeg er tøff nok til å føde med alt sykehusstyret det innebærer, men det er bare slitenheta som snakker.
 
Her vi fikk vi beskjed om at av 11 egg så var 8 modne og 7 ble vellykka befrukta. Så nå krisetenker jeg og klarer ikke å være positiv. Håper mange av de overlever, men ser at statistikken tilsier at vi mister rundt 2/3 i dyrking, selv om det selvfølgelig er veldig individuelt. Håper virkelig vi sitter igjen med mer enn 2, så vi i det minste har noen sjanser. Ser bare for meg at jeg må gjøre alt dette en gang til.
 
Her vi fikk vi beskjed om at av 11 egg så var 8 modne og 7 ble vellykka befrukta. Så nå krisetenker jeg og klarer ikke å være positiv. Håper mange av de overlever, men ser at statistikken tilsier at vi mister rundt 2/3 i dyrking, selv om det selvfølgelig er veldig individuelt. Håper virkelig vi sitter igjen med mer enn 2, så vi i det minste har noen sjanser. Ser bare for meg at jeg må gjøre alt dette en gang til.

Det er kjempebra at 7/8 modne egg ble befruktet! Kan ikke håpe på mer enn det :)
Du er bare 34 år så du har gode odds til å få flere blasto!
 
Det er kjempebra at 7/8 modne egg ble befruktet! Kan ikke håpe på mer enn det :)
Du er bare 34 år så du har gode odds til å få flere blasto!
Har alder mye å si for hvor mange som blir blastocyster? Håper virkelig vi får de forsøkene vi trenger. Vi vil egentlig bare ha et barn til :-)
 
Har alder mye å si for hvor mange som blir blastocyster? Håper virkelig vi får de forsøkene vi trenger. Vi vil egentlig bare ha et barn til :-)

Ja, alder har mest å si ifht fertilitet og eggkvalitet :). At 7/8 egg blir befruktet hos deg er jo veldig positivt! Jeg fikk 6 blasto ut av 7 befruktede da jeg var 39, det var veldig uvanlig, men så var det bare et av dem som ble et barn. Dere trenger ikke en drøss med egg på frys, man har aldri noe garanti for dem uansett. Dere trenger jo bare et som er bra, og det er jo stor sjanse for flere blasto med 7 befruktede nå :). Jeg er 42 og fikk nå 2 blasto ut av 5 befruktede (og de tre andre jobber fortsatt med å komme til blastostadiet).
 
Ja, alder har mest å si ifht fertilitet og eggkvalitet :). At 7/8 egg blir befruktet hos deg er jo veldig positivt! Jeg fikk 6 blasto ut av 7 befruktede da jeg var 39, det var veldig uvanlig, men så var det bare et av dem som ble et barn. Dere trenger ikke en drøss med egg på frys, man har aldri noe garanti for dem uansett. Dere trenger jo bare et som er bra, og det er jo stor sjanse for flere blasto med 7 befruktede nå :). Jeg er 42 og fikk nå 2 blasto ut av 5 befruktede (og de tre andre jobber fortsatt med å komme til blastostadiet).
Takk. Det var fint å høre. Jeg fikk vite at jeg hadde overraskende god egglager for å være 34, så jeg håper det kan være positivt for oss. Tror jeg bare ble så skuffa over "bare" 11 egg i går, fordi da jeg var på ultralyd her hjemme, så telte de alle. Og da hadde jeg 24 egg. De har nok bare tatt ut de som var store nok og sannsynlig at de var modne, men jeg trodde det kom til å være flere enn 11. Det var mye varierende størrelser, alt fra 5 mm til 17 mm. Og så får jeg heller ikke sette inn denne syklusen fordi jeg det var fare for overstimulering. Jeg trodde egentlig at det var litt sann enten eller. Enten var det mange egg, og da kunne man ikke sette inn, men mange egg var en bonus og ga større sannsynlighet for at det ble mange på frys. Eller så var det litt færre egg, men da fikk man sette inn med en gang. Og så fikk jeg liksom ingen av delene. Så jeg prøver å være positiv, men er en veldig bekymret person og syns det er ekstra vanskelig i dag.
 
Takk. Det var fint å høre. Jeg fikk vite at jeg hadde overraskende god egglager for å være 34, så jeg håper det kan være positivt for oss. Tror jeg bare ble så skuffa over "bare" 11 egg i går, fordi da jeg var på ultralyd her hjemme, så telte de alle. Og da hadde jeg 24 egg. De har nok bare tatt ut de som var store nok og sannsynlig at de var modne, men jeg trodde det kom til å være flere enn 11. Det var mye varierende størrelser, alt fra 5 mm til 17 mm. Og så får jeg heller ikke sette inn denne syklusen fordi jeg det var fare for overstimulering. Jeg trodde egentlig at det var litt sann enten eller. Enten var det mange egg, og da kunne man ikke sette inn, men mange egg var en bonus og ga større sannsynlighet for at det ble mange på frys. Eller så var det litt færre egg, men da fikk man sette inn med en gang. Og så fikk jeg liksom ingen av delene. Så jeg prøver å være positiv, men er en veldig bekymret person og syns det er ekstra vanskelig i dag.

Skjønner deg veldig godt at du blir skuffa når det lå an til så mange egg. Hvor stor var den største folikkelen når du satt ovitrielle? Og hvor lenge var du stimulert?
Kanskje du har hatt endel tomme eggposer?

Overstimulering handler om hvor store eggstokkene dine er og om du har væske i buken etc. Hvis det er noe trøst så er det faktisk bedre resultater med fryseforsøk.
 
Skjønner deg veldig godt at du blir skuffa når det lå an til så mange egg. Hvor stor var den største folikkelen når du satt ovitrielle? Og hvor lenge var du stimulert?
Kanskje du har hatt endel tomme eggposer?

Overstimulering handler om hvor store eggstokkene dine er og om du har væske i buken etc. Hvis det er noe trøst så er det faktisk bedre resultater med fryseforsøk.
Den største folikken tror jeg var 23 mm når ovitrelle ble satt. Gynekologen sa bare at her skal eggene ut ja. Var stimulert i 11 dager og satt ovitrelle på kvelden dag 12. Mulig det var noen tomme ja, det vet jeg ikke. Ja, de sa at eggstokkene var store og at de trengte ro. Håper eggene våre klare seg, og hvis ikke skal jeg alltids klare en runde til med medisiner. Det har bare vært tungt denne perioden. Takk for fine ord Mona <3
 
Back
Topp