Oktober 2024

Den største folikken tror jeg var 23 mm når ovitrelle ble satt. Gynekologen sa bare at her skal eggene ut ja. Var stimulert i 11 dager og satt ovitrelle på kvelden dag 12. Mulig det var noen tomme ja, det vet jeg ikke. Ja, de sa at eggstokkene var store og at de trengte ro. Håper eggene våre klare seg, og hvis ikke skal jeg alltids klare en runde til med medisiner. Det har bare vært tungt denne perioden. Takk for fine ord Mona <3

Det er bare fint du ikke ble stimulert lengre, da ville de eggene som var klare nå vært overmodne og det hadde ikke blitt noe av dem! Skjønner godt det er tungt, det er grusomt å være i denne prosessen. Man veksler så veldig fra håp til skuffelse, håp til skuffelse også håp igjen. Utrolig slitsomt!

Jeg var full av håp med en perfekt blasto på plass i går og en i fryseren, klinikken ringte nå og sa at ingen av de tre embryoene som de venter på til i dag hadde klart seg, og at det som er på frys er 4BB. Så da mistet jeg alt håp igjen, selv om jeg hadde regnet med at de eggene ikke ble noe mer og jeg ikke orker runder med mislykkede forsøk (har hatt 5 mislykkede forsøk). Det kanskje litt urealistiske håper jeg hadde i går (er tross alt 42 år) ble liksom røsket bort og jeg er tilbake i realiteten.. så, jeg skjønner sååå godt at man veksler fort her.

Når det er sagt så er jeg uansett svært positivt til dine egg, mest pga alder, men også for det er bra at 7/8 blir befruktet! Når får du neste oppdatering?

Her vi fikk vi beskjed om at av 11 egg så var 8 modne og 7 ble vellykka befrukta. Så nå krisetenker jeg og klarer ikke å være positiv. Håper mange av de overlever, men ser at statistikken tilsier at vi mister rundt 2/3 i dyrking, selv om det selvfølgelig er veldig individuelt. Håper virkelig vi sitter igjen med mer enn 2, så vi i det minste har noen sjanser. Ser bare for meg at jeg må gjøre alt dette en gang til.
Vi fikk også ut 11 egg, hvor 8 ble befruktet. 3 ble blasto, en satt inn og to på frys. Testet positivt i går :love017 jeg er straks 33 år. Så du har nok gode muligheter :)

Takk. Det var fint å høre. Jeg fikk vite at jeg hadde overraskende god egglager for å være 34, så jeg håper det kan være positivt for oss. Tror jeg bare ble så skuffa over "bare" 11 egg i går, fordi da jeg var på ultralyd her hjemme, så telte de alle. Og da hadde jeg 24 egg. De har nok bare tatt ut de som var store nok og sannsynlig at de var modne, men jeg trodde det kom til å være flere enn 11. Det var mye varierende størrelser, alt fra 5 mm til 17 mm. Og så får jeg heller ikke sette inn denne syklusen fordi jeg det var fare for overstimulering. Jeg trodde egentlig at det var litt sann enten eller. Enten var det mange egg, og da kunne man ikke sette inn, men mange egg var en bonus og ga større sannsynlighet for at det ble mange på frys. Eller så var det litt færre egg, men da fikk man sette inn med en gang. Og så fikk jeg liksom ingen av delene. Så jeg prøver å være positiv, men er en veldig bekymret person og syns det er ekstra vanskelig i dag.
Er 32 år og på ul, fant dem over 25, men fikk ut 15 som var store nok. At du fikk 11 er kjemp bra og 7 befrukta er veldig bra! Masse lykke til!

Det har jeg ikke tenkt på faktisk. Jeg har CB digital liggende som jeg skal ta på lørdag. Kanskje jeg klarer å holde ut til da og se hva ukeindikatoren sier. Kan se om jeg får kjøpt vanlig test i dag også bare for å se strek. Er jo så utålmodig :laughing002
Ikke rart du er utålmodig når du har ventet så lenge! Men du er godt og ordentlig gravid :Heartred

Lokal legevakt, annet sykehus og ingen har peil på IVF, så derfor turte de ikke sende meg hjem.

Hodepine man våkner av er visstnok skikkelig rødt flagg. I dag, på sykehuset, er ironisk nok første dag på ei uke at jeg våkner uten hodepine… alt ser fint ut. Måtte være over natta, så er sliten og lei, men glad de er grundige. Gruer meg litt til MR med kontrast som blir iløpet av dagen.

Har fått satt veneflon i armkroken og begynner å tvile på om jeg er tøff nok til å føde med alt sykehusstyret det innebærer, men det er bare slitenheta som snakker.
Du er absolutt tøff nok til å føde. Nå er du syk, det er noe helt annet. Håper MR gikk bra :Heartred:Heartred:Heartred

Mensen kom litt senere her, den kom i dag, så jeg hopper over i november-gruppa ☺️
Gratulerer til alle gravide, krysser fingre for alle rugere og alle som venter :Heartred
Hurra, for enda et steg nærmere!!! Masse lykke til i november. Du er velkommen her også :)

Takk. Det var fint å høre. Jeg fikk vite at jeg hadde overraskende god egglager for å være 34, så jeg håper det kan være positivt for oss. Tror jeg bare ble så skuffa over "bare" 11 egg i går, fordi da jeg var på ultralyd her hjemme, så telte de alle. Og da hadde jeg 24 egg. De har nok bare tatt ut de som var store nok og sannsynlig at de var modne, men jeg trodde det kom til å være flere enn 11. Det var mye varierende størrelser, alt fra 5 mm til 17 mm. Og så får jeg heller ikke sette inn denne syklusen fordi jeg det var fare for overstimulering. Jeg trodde egentlig at det var litt sann enten eller. Enten var det mange egg, og da kunne man ikke sette inn, men mange egg var en bonus og ga større sannsynlighet for at det ble mange på frys. Eller så var det litt færre egg, men da fikk man sette inn med en gang. Og så fikk jeg liksom ingen av delene. Så jeg prøver å være positiv, men er en veldig bekymret person og syns det er ekstra vanskelig i dag.
Tror egentlig at det som har skjedd deg (mange follikler og fare for overstimulering, men ikke alle stor nok til å lage modne egg) er det mest vanlige. Ganske så vanlig at folliklene ikke vokser helt i takt. Men allikevel kan dette gå veldig bra, fordi 8 befruktede er faktisk et fantastisk antall!

Skal du få flere oppdateringer på eggene før nedfrysing?

Er det vanlig å få mye vondter av sprøytene når man stimulerer? Mens-lignende smerter av og på, kvalme og svimmelhet osv… kjenner jeg blir stressa av situasjonen, så hjelper nok ikke på det heller :dontknow
Som de andre skriver er dette helt normalt :Heartred dessverre :facepalm:

Vet du når du skal ha første kontroll?

Back
Topp