Oktober 2024

Føler stigningen har stoppet opp, men tror kanskje bare jeg er utålmodig for det er bare to dager jeg ser lik styrke på streken :smiley-ashamed004 og hcg dobler seg vel sånn annenhver dag?

Har aldri vært gravid før. Aldri sett de der sterke strekene på en graviditetstest før. Likevel klarer jeg ikke å ta det innover meg og bli glad for jeg forventer bare at det skal gå galt hvert øyeblikk. Og ser man på den tredje siste testen (15 dpo kl 18) så virker den en smule sterkere enn testene fra i dag. Prøver å tenke at det sikkert er utvannet urin eller et eller annet slikt. Men klarer bare å ta sorgen på forskudd.. har egentlig ikke testdag før på lørdag, så er kanskje litt derfor jeg ikke føler meg trygg på resultatet.

Noen som har opplevd det samme?
 
IMG_0674.jpeg

Føler stigningen har stoppet opp, men tror kanskje bare jeg er utålmodig for det er bare to dager jeg ser lik styrke på streken :smiley-ashamed004 og hcg dobler seg vel sånn annenhver dag?

Har aldri vært gravid før. Aldri sett de der sterke strekene på en graviditetstest før. Likevel klarer jeg ikke å ta det innover meg og bli glad for jeg forventer bare at det skal gå galt hvert øyeblikk. Og ser man på den tredje siste testen (15 dpo kl 18) så virker den en smule sterkere enn testene fra i dag. Prøver å tenke at det sikkert er utvannet urin eller et eller annet slikt. Men klarer bare å ta sorgen på forskudd.. har egentlig ikke testdag før på lørdag, så er kanskje litt derfor jeg ikke føler meg trygg på resultatet.

Noen som har opplevd det samme?
Glemte bilde
 
Her kom ikke eggløsning til forventet tidspunkt og mensen kom tidligere enn forventet. Da er det bare å begynne på nytt å lete etter eggløsning i denne syklusen slik at jeg kan begynne ny runde med stimulering i neste syklus forhåpentligvis.

Kjenner at tålmodigheten min begynner å bli slitt nå etter SA i juli, venting på hysteroskopi og nå en syklus som lurte meg
Men jeg fortsetter å henge er med dere en stund til.
 
Her kom ikke eggløsning til forventet tidspunkt og mensen kom tidligere enn forventet. Da er det bare å begynne på nytt å lete etter eggløsning i denne syklusen slik at jeg kan begynne ny runde med stimulering i neste syklus forhåpentligvis.

Kjenner at tålmodigheten min begynner å bli slitt nå etter SA i juli, venting på hysteroskopi og nå en syklus som lurte meg
Men jeg fortsetter å henge er med dere en stund til.
Så leit å høre.. det føles så urettferdig når man blir nødt til å vente nok en syklus.. Heier på deg og sender mange klemmer :Heartred
 
Hvor bor du? Tar du hos fastlege må de sende til laboratoriet og du får nok svar dagen etter :)
Kragerø, men bruker fertilitetsavdeling ved Porsgrunn sykehus for ivf.

Men hvis jeg tar blodprøve for å sjekke hcg, da må jeg kanskje ta ny prøve en annen dag også for å kunne sammenligne? Eller er ikke det nødvendig?
 
Kragerø, men bruker fertilitetsavdeling ved Porsgrunn sykehus for ivf.

Men hvis jeg tar blodprøve for å sjekke hcg, da må jeg kanskje ta ny prøve en annen dag også for å kunne sammenligne? Eller er ikke det nødvendig?

Det er ikke en furst i nærheten der du bor? Da kan du bare dra og ta selv. Nei, hvis du får høy hcg i morgen så er det ikke noe vits å teste mer, men hvis det er lav er det okei å se stigning så da kan du ta ny på mandag f. Eks
 
Det er ikke en furst i nærheten der du bor? Da kan du bare dra og ta selv. Nei, hvis du får høy hcg i morgen så er det ikke noe vits å teste mer, men hvis det er lav er det okei å se stigning så da kan du ta ny på mandag f. Eks
Nei, kan ikke se at det finnes her i nærheten.
Jeg tar det opp med legen i morgen og får tatt blodprøve da. Tusen takk for hjelpen :)
 
Jeg følger med på eggløsning denne syklusen, og det begynner å nærme seg. CD11 i dag. Blinkende smilefjes (høy fertilitet) på Cb Advanced i dag og i går.

Strimlene er ennå svake, men syns de er litt sterkere på de siste to?
Kanskje bittelitt sterkere på den nederste, ja! Ikke så forsinket EL hvis den er på vei allerede CD11 :)
 
Her blir det totaltfrys. De fikk ut 11 egg i dag og så får vi se i morgen hvor mange av de som var modne nok til å befruktes. Dermed blir det ingen innsett på oss denne mnd. Så da hører jeg vel egentlig hjemme i november-gruppa nå. Masse lykke til alle andre. Heier og tenker på dere <3
Gratulerer så mye med uttak! 11 egg er flott! Du hører jo også hjemme her, vi heier på deg og håper du får gode nyheter om embryo på frys!
 
Her kom ikke eggløsning til forventet tidspunkt og mensen kom tidligere enn forventet. Da er det bare å begynne på nytt å lete etter eggløsning i denne syklusen slik at jeg kan begynne ny runde med stimulering i neste syklus forhåpentligvis.

Kjenner at tålmodigheten min begynner å bli slitt nå etter SA i juli, venting på hysteroskopi og nå en syklus som lurte meg
Men jeg fortsetter å henge er med dere en stund til.
Neiii, så kjedelig! Må si jeg er litt overrasket siden du går på St Olavs - det gjør jeg også, og har aldri opplevd at de har vært strenge med dato for mens/oppstart stimulering. Mener jeg har bommet med 4-5 dager selv... har du fått bekreftet med dem at du ikke får starte opp med denne syklusen allikevel?

Beklager hvis jeg graver for mye! Kjenner selvfølgelig ikke godt til situasjonen din :Heartred
 
Kanskje bittelitt sterkere på den nederste, ja! Ikke så forsinket EL hvis den er på vei allerede CD11 :)
Lover godt, men får ikke målt i morgen.

Ble lagt inn på sykehus i kveld pga kraftig hodepine i ei uke. Alt av undersøkelser er normalt, men fordi hodepina er verst om morgenen, vil de utelukke blodpropp og jeg måtte reise tre timer til sykehuset.. har tatt ekg, CT og blodprøver, og skal ta MR i morgen tidlig. Har vært hos lege og/eller i bil til sykehus fra rundt 13 i dag, og trengte egentlig bare sykemelding. Bra at de er grundige da, men herregud, så sliten jeg er.
 
Back
Topp