Oktober 2024

Ruger fra i dag, med en 3AA(vet ikke helt hva det betyr men forstod det var bra), fikk også en lik på frys denne gangen. De skulle følge med på et par andre for å se om de evnt kunne fryses i morgen. Det er første gang jeg får på frys, det er ganske betryggende å ha! :D
 
Ruger fra i dag, med en 3AA(vet ikke helt hva det betyr men forstod det var bra), fikk også en lik på frys denne gangen. De skulle følge med på et par andre for å se om de evnt kunne fryses i morgen. Det er første gang jeg får på frys, det er ganske betryggende å ha! :D

3AA betyr at blastocysten har ekspandert til nivå 3 og at cellene som skal bli til embryo og morkake er AA noe som er det beste ❤️
 
Ja, de kan bli blastocyst i morgen, på dag 6 eller falle fra. Syns liksom det var litt rart å være så negativ når det fortsatt er fem egg i dag som alle fortsetter å utvikle seg - dog i forskjellig tempo. Kan være hun bare ville være realistisk pga alder etc, eller at de ofte ser at mange faller fra mellom dag 4-5, men tror egentlig de fleste faller av før.. noen med erfaring??
Hvis egget er bra nok kvalitet, lever det til dag 3 og etter det er det spermen som avgjør om den utvikler seg videre har jeg hørt av embryolog. Men på dag 3-4 kan man se om cellene deler seg riktig i forhold til antall. Tror ikke dem tar var på embryo om cellefordelingen er for dårlig selv om det utvikler seg til dag 6. Men det skal sies at jeg husker ikke alt ordrett. Var på et lite foredrag tidligere om utviklingen ev embryo, så er en liten stund siden. Legger ved et bilde

IMG_6639.jpeg
 
Back
Topp