Oktober 2024

Ruger fra i dag, med en 3AA(vet ikke helt hva det betyr men forstod det var bra), fikk også en lik på frys denne gangen. De skulle følge med på et par andre for å se om de evnt kunne fryses i morgen. Det er første gang jeg får på frys, det er ganske betryggende å ha! :D

Ruger fra i dag, med en 3AA(vet ikke helt hva det betyr men forstod det var bra), fikk også en lik på frys denne gangen. De skulle følge med på et par andre for å se om de evnt kunne fryses i morgen. Det er første gang jeg får på frys, det er ganske betryggende å ha! :D

3AA betyr at blastocysten har ekspandert til nivå 3 og at cellene som skal bli til embryo og morkake er AA noe som er det beste ❤️

Ja, de kan bli blastocyst i morgen, på dag 6 eller falle fra. Syns liksom det var litt rart å være så negativ når det fortsatt er fem egg i dag som alle fortsetter å utvikle seg - dog i forskjellig tempo. Kan være hun bare ville være realistisk pga alder etc, eller at de ofte ser at mange faller fra mellom dag 4-5, men tror egentlig de fleste faller av før.. noen med erfaring??
Hvis egget er bra nok kvalitet, lever det til dag 3 og etter det er det spermen som avgjør om den utvikler seg videre har jeg hørt av embryolog. Men på dag 3-4 kan man se om cellene deler seg riktig i forhold til antall. Tror ikke dem tar var på embryo om cellefordelingen er for dårlig selv om det utvikler seg til dag 6. Men det skal sies at jeg husker ikke alt ordrett. Var på et lite foredrag tidligere om utviklingen ev embryo, så er en liten stund siden. Legger ved et bilde

IMG_6639.jpeg

Hvis egget er bra nok kvalitet, lever det til dag 3 og etter det er det spermen som avgjør om den utvikler seg videre har jeg hørt av embryolog. Men på dag 3-4 kan man se om cellene deler seg riktig i forhold til antall. Tror ikke dem tar var på embryo om cellefordelingen er for dårlig selv om det utvikler seg til dag 6. Men det skal sies at jeg husker ikke alt ordrett. Var på et lite foredrag tidligere om utviklingen ev embryo, så er en liten stund siden. Legger ved et bilde

Vis vedlegget 446132

Takk for info! Det er ikke bare sæden som avgjør etter dag 3, det er også egget, men kun egget før dag 3. Sånn som jeg forstod det så tror jeg nå at alle 5 egg har blitt morula, men 2 er veldig tidlig stadiet av det, mens to egg og spes det ene har starter på strukturen fra morula til blastocyst. Men vet jo ikke hvor mye fragmenter etc det er i eggene..

Takk for info! Det er ikke bare sæden som avgjør etter dag 3, det er også egget, men kun egget før dag 3. Sånn som jeg forstod det så tror jeg nå at alle 5 egg har blitt morula, men 2 er veldig tidlig stadiet av det, mens to egg og spes det ene har starter på strukturen fra morula til blastocyst. Men vet jo ikke hvor mye fragmenter etc det er i eggene..
Ahh forstår:smiley-ashamed004 syns det er så vanskelig å forstå alt som skjer i den prosessen fra dag en og videre. Og den ventinga er så eeeevig lang. Krysser for at alle overlever :Heartpink

Blåbær1 - 33 - B1 - Porsgrunn - IVF/ICSI#1 - menopur, fyremadel, gonapeptyl. Ble totalfrys etter uttak i september og skal ha innsett i naturlig syklus nå i oktober.

Last edited:
Klar for uttak av egg i morgen og er forberedt på at jeg ikke får dette inn ferskforsøk uansett. Så får jeg heller bli positivt overraska om jeg får lov. Gruet meg litt til uttaket, men det går nok fint. Er bare det å ikke vite hva som skal skje og hvordan det føles.
Masse masse lykke til med uttak! Håper på fin og problemfri fangst! Bra du ikke er negativ til totalfrys, det trenger jo ikke være dårlig, mange mange tidligere frosne babyer der ute

Last edited:
Hei! Etter flere måneder med venting og div tester, er det endelig snart klart for nytt innsett her. Får jeg bli med i gruppa? :love017

Så:
Olivenolje - 34 - B2 - fryseforsøk #1 - naturlig syklus, men med cyclogest og prednisolon - innsett 18/10.
Ja, selvfølgelig får du bli med! Velkommen!
Du får innsett på samme dato som ble til min datter (bare i 2021), det synes jeg er litt søt :love7 Masse lykke til!

Last edited:
Embryologen ringte nå, men skjønte ikke helt alle detaljene. Alle 5 egg fortsatt med (dag 4), men bare en som har begynt å forme strukturene som skal bli blastocyst, de andre 4 er litt forsinket, men to av de var rett etter den første i utvikling og de to siste hadde ikke begynt på et steg før dette igjen. Må si jeg ikke skjønte alt og hun virket så negativ og sa liksom flere ganger «HVIS det er en blasto å overføre i morgen så blir det nok det første», og at de ringte meg i morgen hvis det ikke var noe å sette inn. Synes i utgangspunktet det er veldig bra at alle 5 egg fortsatt er med? Og synes ikke der høres så verst ut.. men mindre hun mente at bare 1 var blitt morula og de andre var fortsatt på stadig 3, men da jeg spurte om de var en dag bak så sa hun, nei nei bare få timer utenom to som var kanskje en halv dag bak..
Ja, de kan bli blastocyst i morgen, på dag 6 eller falle fra. Syns liksom det var litt rart å være så negativ når det fortsatt er fem egg i dag som alle fortsetter å utvikle seg - dog i forskjellig tempo. Kan være hun bare ville være realistisk pga alder etc, eller at de ofte ser at mange faller fra mellom dag 4-5, men tror egentlig de fleste faller av før.. noen med erfaring??
Tenker du kan ha rett, og at hun vil være realistisk og ikke gi for høye forventninger om flere på frys, selv om flere er fremdeles "med". Har du snakket med henne før? Er jo helt umulig å sammenligne opplevelser når folk i utgangspunkt kommuniserer så forskjellig

Krysser ihvertfall alt av fingre og tær for embryoene dine, kanskje litt ekstra for den som var så lovende :Heartred Ikke lenge å vente nå, håper på gode nyheter i morgen! Lykke til!

Så fantastisk!!! Gratulerer og god ruging!

Blåbær1 - 33 - B1 - Porsgrunn - ICIV#1 - menopur, fyremadel, gonapeptyl. Ble totalfrys etter uttak i september og skal ha innsett i naturlig syklus nå i oktober.
Velkommen! :Heartred Mulig tåpelig spørsmål, men hva er ICIV? :wacky: En kjapp google-søk gav meg ingen svar

Velkommen! :Heartred Mulig tåpelig spørsmål, men hva er ICIV? :wacky: En kjapp google-søk gav meg ingen svar
Nei altså det forstår jeg, men det står i papirene mine at det er benyttet metode så jeg trodde det var en forkortelse for ivf/icsi:wacky: men jeg endrer så det står riktig, for jeg fikk heller ingen gode svar på Google.
Dette er helt nytt, så fint å ha en gruppe å lese andres erfaringer og å dele eventuelle tanker. Syklus dag 3, venter på bekreftelse for UL på dag 12:)

9 dpo i morgen kansje ta en test snart? Har kjent litt murring/stikking :nailbiting:
Du kan absolutt få positiv test 9dpo ja, men det kan også hende det er bare for tidlig, så prøv å ikke bli fullstendig oppgitt hvis svaret skulle bli kjedelig! Hilsen en som brukte hele dagen 9dpo (4dpt) i 2021 mysende under en bordlampe på jobb

Veldig veldig artig at du har kjent murring og stikking, håper håper håper det er et godt tegn!

Er det ikke de med «trege svømmere» man gjør dette på ? Man tar den beste sædcellen og injiserer egget direkte etter det jeg så på Google , men det heter vel ICSI
Nei altså det forstår jeg, men det står i papirene mine at det er benyttet metode så jeg trodde det var en forkortelse for ivf/icsi:wacky: men jeg endrer så det står riktig, for jeg fikk heller ingen gode svar på Google.
Dette er helt nytt, så fint å ha en gruppe å lese andres erfaringer og å dele eventuelle tanker. Syklus dag 3, venter på bekreftelse for UL på dag 12:)
Ikke så viktig hva det heter, jeg var bare nysgjerrig :cat: blir dette ditt første innsett @Blåbær1 ?

Det blir første innsett :joyful: tiden har gått sent etter uttak, så nå håper jeg bare at det blir innsett denne syklusen. Det kommer vel litt an på når eggløsningstest blir positiv :nailbiting:
Nei, helgestengt som er problemet? Så kjedelig det:facepalm: måtte tiden mot eggløsning gå fort da, og vi krysser fingrene for at den ikke havner på feil dag!

Back
Topp