Oktober 2024

Du er absolutt tøff nok til å føde. Nå er du syk, det er noe helt annet. Håper MR gikk bra :Heartred:Heartred:Heartred
Tusen takk for trøstende ord :Heartred Det var godt å lese.

Etter mye om og men har vi nå kommet hjem etter tre timers kjøring. De måtte sette veneflon med ultralyd og sleit med å treffe blodårer… Har målt blodtrykk, tatt EKG, CT, mange blodprøver, MR, MR med kontrast, ny MR med kontrast etter den første ikke funka pga dårlig veneflon, og ultralyd av et blodkar i halsen pga et dårlig MR-bilde… Cirka et døgn med utredning … og konklusjonen er at alt er i orden. Puh! Og hodepina er en god del bedre, selv om jeg er trøtt som en dupp! :sleep002
 
Kragerø, men bruker fertilitetsavdeling ved Porsgrunn sykehus for ivf.

Men hvis jeg tar blodprøve for å sjekke hcg, da må jeg kanskje ta ny prøve en annen dag også for å kunne sammenligne? Eller er ikke det nødvendig?
Oppdatering: Var hos lege i dag og ba om blodprøve for å måle hcg, fikk svar om at jeg kunne gjøre det, men at det ikke er vanlig å måle det hvis ikke jeg har fått beskjed om å følge med på det. Og jeg spurte om jeg da skulle ta en til prøve en annen dag og da sa hun nei, det var nok med den ene. Såå ja får vente og se. Var ikke sikkert jeg fikk høre noe i morgen så skulle ta kontakt i skranken på mandag fordi det var vanskelig å få ringt dit på mandager eller noe :scratch For å tilføye så var hele den legetimen med en vikar en veldig dårlig opplevelse. Såpass at jeg har kontaktet noen høyere opp om hendelsen for det var altså så ugreit. Nedlatende, forhåndsdømmende, irritert, og ikke minst at hun lo av meg. Men nok om det måtte bare ventilere litt :smiley-ashamed004
 
Oppdatering: Var hos lege i dag og ba om blodprøve for å måle hcg, fikk svar om at jeg kunne gjøre det, men at det ikke er vanlig å måle det hvis ikke jeg har fått beskjed om å følge med på det. Og jeg spurte om jeg da skulle ta en til prøve en annen dag og da sa hun nei, det var nok med den ene. Såå ja får vente og se. Var ikke sikkert jeg fikk høre noe i morgen så skulle ta kontakt i skranken på mandag fordi det var vanskelig å få ringt dit på mandager eller noe :scratch For å tilføye så var hele den legetimen med en vikar en veldig dårlig opplevelse. Såpass at jeg har kontaktet noen høyere opp om hendelsen for det var altså så ugreit. Nedlatende, forhåndsdømmende, irritert, og ikke minst at hun lo av meg. Men nok om det måtte bare ventilere litt :smiley-ashamed004
Så utrolig dumt at du måtte ha en sånn opplevelse! Sånn skal ingen bli møtt :Heartred
 
Hei,
Her går det fint Er på dag 4 med bemfola. I dag har jeg ikke kjent noe, men dag 2 og 3 var jeg ekstrem oppblåst, stakk mye i eggstokkene og jeg var veldig trøtt Vet ikke om det er vanlig eller om jeg tror jeg kjenner det Uansett så har jeg ikke noen symptomer i dag. Tirsdag morgen skal jeg på kontoll og det går overraskende fort syns jeg☺️
Hvordan er der med deg @cyberkeley? Kjenner du noe etter innsett? Går dagene sent ?
 
2. Stimulering. Denne gangen lang protokoll. 300 bemfola og 100 menopur. Kontroll på mandag. Håper på uttak til uka :)
Velkommen! Masse lykke til!

Om du ønsker å skrevet opp på første innlegg skrive gjerne noe slik:

Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - ca. dato oppstart/innsett
 
Tusen takk for trøstende ord :Heartred Det var godt å lese.

Etter mye om og men har vi nå kommet hjem etter tre timers kjøring. De måtte sette veneflon med ultralyd og sleit med å treffe blodårer… Har målt blodtrykk, tatt EKG, CT, mange blodprøver, MR, MR med kontrast, ny MR med kontrast etter den første ikke funka pga dårlig veneflon, og ultralyd av et blodkar i halsen pga et dårlig MR-bilde… Cirka et døgn med utredning … og konklusjonen er at alt er i orden. Puh! Og hodepina er en god del bedre, selv om jeg er trøtt som en dupp! :sleep002
Gah, det høres ut som en veldig slitsom opplevelse ja. Men så bra at konklusjonen er at du er frisk :Heartred Synes det er kjempebra at de tok symptomene dine på alvor.

Håper du får hvilt masse nå!
 
Oppdatering: Var hos lege i dag og ba om blodprøve for å måle hcg, fikk svar om at jeg kunne gjøre det, men at det ikke er vanlig å måle det hvis ikke jeg har fått beskjed om å følge med på det. Og jeg spurte om jeg da skulle ta en til prøve en annen dag og da sa hun nei, det var nok med den ene. Såå ja får vente og se. Var ikke sikkert jeg fikk høre noe i morgen så skulle ta kontakt i skranken på mandag fordi det var vanskelig å få ringt dit på mandager eller noe :scratch For å tilføye så var hele den legetimen med en vikar en veldig dårlig opplevelse. Såpass at jeg har kontaktet noen høyere opp om hendelsen for det var altså så ugreit. Nedlatende, forhåndsdømmende, irritert, og ikke minst at hun lo av meg. Men nok om det måtte bare ventilere litt :smiley-ashamed004
Dette var veldig leit å lese :Heartred Ikke bare at vikarlegen tar feil, det er ganske vanlig at folk vil få målt HCG. Men gravide skal ikke bli møtt med nedlatende holdninger av helsepersonell. Bra du klager!
 
Takk! :Heartred det ble negativ test på mandag. Har brukt litt tid på å prosessere, men det går bedre nå :)
Så leit :Heartred Klart det er skuffende når det ikke går.

Vet du noe om planen videre for deg? :Heartred
 
Hei,
Her går det fint Er på dag 4 med bemfola. I dag har jeg ikke kjent noe, men dag 2 og 3 var jeg ekstrem oppblåst, stakk mye i eggstokkene og jeg var veldig trøtt Vet ikke om det er vanlig eller om jeg tror jeg kjenner det Uansett så har jeg ikke noen symptomer i dag. Tirsdag morgen skal jeg på kontoll og det går overraskende fort syns jeg☺️
Hvordan er der med deg @cyberkeley? Kjenner du noe etter innsett? Går dagene sent ?
Bra du synes det går fort!!! Er nok vanlig at symptomene kommer og går litt.

Vanskelig å si om jeg kjenner noe, vi har alle vært forkjølet i over en uke så det er vanskelig å legge merke til noe utover alle hosteanfallene.
:wacky: Tester for første gang lørdag, så må bare vente en dag til nå :)
 
Bra du synes det går fort!!! Er nok vanlig at symptomene kommer og går litt.

Vanskelig å si om jeg kjenner noe, vi har alle vært forkjølet i over en uke så det er vanskelig å legge merke til noe utover alle hosteanfallene.
:wacky: Tester for første gang lørdag, så må bare vente en dag til nå :)
Det blir skikkelig spennende❤️ får håpe fredagen går fort for deg
 
Det er bare fint du ikke ble stimulert lengre, da ville de eggene som var klare nå vært overmodne og det hadde ikke blitt noe av dem! Skjønner godt det er tungt, det er grusomt å være i denne prosessen. Man veksler så veldig fra håp til skuffelse, håp til skuffelse også håp igjen. Utrolig slitsomt!

Jeg var full av håp med en perfekt blasto på plass i går og en i fryseren, klinikken ringte nå og sa at ingen av de tre embryoene som de venter på til i dag hadde klart seg, og at det som er på frys er 4BB. Så da mistet jeg alt håp igjen, selv om jeg hadde regnet med at de eggene ikke ble noe mer og jeg ikke orker runder med mislykkede forsøk (har hatt 5 mislykkede forsøk). Det kanskje litt urealistiske håper jeg hadde i går (er tross alt 42 år) ble liksom røsket bort og jeg er tilbake i realiteten.. så, jeg skjønner sååå godt at man veksler fort her.

Når det er sagt så er jeg uansett svært positivt til dine egg, mest pga alder, men også for det er bra at 7/8 blir befruktet! Når får du neste oppdatering?
Takk for gode ord. Ja, det er nok en tyngre prosess enn jeg så for meg. Du har jaggu med vært gjennom en del. Hvor mange uttak har du hatt? Får neste oppdatering på mandag eller tirsdag. Så får bare vente tålmodig og prøve å være positiv<3
 
Tror egentlig at det som har skjedd deg (mange follikler og fare for overstimulering, men ikke alle stor nok til å lage modne egg) er det mest vanlige. Ganske så vanlig at folliklene ikke vokser helt i takt. Men allikevel kan dette gå veldig bra, fordi 8 befruktede er faktisk et fantastisk antall!

Skal du få flere oppdateringer på eggene før nedfrysing?
Takk! Satser på at noen av de 7 befrukta egga kan fryses. Nei, tror ikke jeg får vite noe før det er klart til frysning.
 
Vi fikk også ut 11 egg, hvor 8 ble befruktet. 3 ble blasto, en satt inn og to på frys. Testet positivt i går :love017 jeg er straks 33 år. Så du har nok gode muligheter :)
Ganske likt som oss da. Jeg er 34, fikk 7 befruktet. Så får vi vite status neste uke :love2 og gratulerer så mye :Heartbigred
 
Back
Topp