Oktober 2023

Det er sikkert flere med pco/pcos her?
Hva tenker dere om innsett i naturlig syklus? Jeg er drit lei alle medisinene og er på andre innsett av fryst i naturlig syklus nå. Ul cd 12: folikkel på 12 mm, slimhinne på 5,5 mm, så antageligvis otrivelle på søndag(dpo 18) og innsett neste fredag. tror dere at de forstyrrelsene i hormonene som gir så mange follikler og sen eggløsning kan gjøre noe med sjansene at egget fester seg? ville det vært bedre med innsett i styrt syklus? Jeg bare spørr fordi det første egget ikke var i bnærheten av å feste seg og det var jo en kjempebra blasto, altså Excellent eller 5AA.

Hva tenker dere om innsett i naturlig syklus? Jeg er drit lei alle medisinene og er på andre innsett av fryst i naturlig syklus nå. Ul cd 12: folikkel på 12 mm, slimhinne på 5,5 mm, så antageligvis otrivelle på søndag(dpo 18) og innsett neste fredag. tror dere at de forstyrrelsene i hormonene som gir så mange follikler og sen eggløsning kan gjøre noe med sjansene at egget fester seg? ville det vært bedre med innsett i styrt syklus? Jeg bare spørr fordi det første egget ikke var i bnærheten av å feste seg og det var jo en kjempebra blasto, altså Excellent eller 5AA.
Hei. Jeg tror det er veldig ulikt når det kommer til resultater med styrt og naturlig syklus. Det ene passer for noen mens andre ikke. På klinikken der jeg går så har de bedre resultater med levendefødte barn og graviditeter når det er satt tilbake embryo i naturlig syklus. Fikk høre at statistikken var 62% med naturlig, til forskjell fra 55% med styrt en måned. Men det varierer jo. Og dette avhenger veldig mye av kvinnen også. Flere forhold i livmor kan påvirke (kronisk endometritt, om slimhinne er klar, bakterieflora for å nevne noe).

Jeg har satt inn 4 embryoer i styrt syklus og 1 i naturlig uten å bli gravid. Alle 3 ferskforsøkene mine har jeg blitt gravid (1 MA og 2 kjemiske). Hos noen kvinner så kan LH-verdiene gå i topper i den perioden eggløsning skal være, og det kan kanskje være vanskeligere å detektere eggløsning enn når det gjøres i styrt? Jeg vet ikke altså, derfor jeg sier kanskje. Snakk med klinikken din om hva deres statistikk er. Jeg skal få ta blodprøver hver dag samtidig med eggløsningstester rundt eggløsning i neste naturlige syklus, nettopp for å finne eksakt dag jeg har eggløsningen på.

Hei

Jeg har hatt 4 innsett og ble gravid på de to siste. Begge gangene jeg ble gravid har jeg testet tidlig, 7 dager etter innsett av blastocyst (fryseforsøk) Vil ikke anbefale disse strimlene de er ikke så sensitive for hcg. Prøv heller med clearblue.

Ja man merker forskjell og begge gangene har jeg hatt en følelse på at jeg var gravid. Oppblåst, trøtt og forstoppet bla annet. Lykke til.

9 dager siden ovitrelle, henger litt igjen enda!

Vedlegg

• IMG_9377.jpeg
    IMG_9377.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 67
Oppbevarer dere menopur i kjøleskap eller romtemperatur etter åpning?

Hei

Jeg har hatt 4 innsett og ble gravid på de to siste. Begge gangene jeg ble gravid har jeg testet tidlig, 7 dager etter innsett av blastocyst (fryseforsøk) Vil ikke anbefale disse strimlene de er ikke så sensitive for hcg. Prøv heller med clearblue.

Ja man merker forskjell og begge gangene har jeg hatt en følelse på at jeg var gravid. Oppblåst, trøtt og forstoppet bla annet. Lykke til.
Hei. Hvilke strimler er det du ikke anbefaler? Ser ikke om du har svart noen andre her, så ble nysgjerrig på hvilke du ikke anbefaler :) Generelt alle strimler?

Jeg har blodprøve fredag 13, men mulig jeg tester en dag eller to før.

Det er nettopp det da, medisinene gir jo vanligvis masse symptomer, men forrige innsett, og dette, føler jeg meg kun oppblåst.. ingen murringer eller ømme pupper. Det er for tidlig å få det av graviditet altså, men er forvirrende at medisinene ikke slår inn:cool: (jeg er sikkert den eneste som»klager» på for litebivirkninger av medsa)

Jeg vet at noen får mer utslag på testene på kveld enn morgen, men kan den faktisk være svakere på morgen enn kvelden før og likevel bety gravid? Noen erfaringer med testing morgen og kveld? Jeg synes testen var svak på morgenen i går, men så var jeg fornøyd i går kveld og veldig håpefull! I dag var den svakere på morgenen igjen :sad010 Redd det bare er siste rest av hcg fra ovitrelle som henger i… 11 dpo i dag (12 dager etter ovitrelle) og sånn er testen i dag.

Vedlegg

• IMG_6398.jpeg
    IMG_6398.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 82
Jeg har blodprøve fredag 13, men mulig jeg tester en dag eller to før.

Det er nettopp det da, medisinene gir jo vanligvis masse symptomer, men forrige innsett, og dette, føler jeg meg kun oppblåst.. ingen murringer eller ømme pupper. Det er for tidlig å få det av graviditet altså, men er forvirrende at medisinene ikke slår inn:cool: (jeg er sikkert den eneste som»klager» på for litebivirkninger av medsa)
Jeg hadde lite bivirkninger da jeg var gravid sist, for meg var fravær av PMS symptom et tegn :angelic:

Jeg vet at noen får mer utslag på testene på kveld enn morgen, men kan den faktisk være svakere på morgen enn kvelden før og likevel bety gravid? Noen erfaringer med testing morgen og kveld? Jeg synes testen var svak på morgenen i går, men så var jeg fornøyd i går kveld og veldig håpefull! I dag var den svakere på morgenen igjen :sad010 Redd det bare er siste rest av hcg fra ovitrelle som henger i… 11 dpo i dag (12 dager etter ovitrelle) og sånn er testen i dag.
Tviler på at det der er ovitrelle..
Helt normalt med varierende styrke, det er fordi urin aldri er like konsentrert

Hva tenker dere om innsett i naturlig syklus? Jeg er drit lei alle medisinene og er på andre innsett av fryst i naturlig syklus nå. Ul cd 12: folikkel på 12 mm, slimhinne på 5,5 mm, så antageligvis otrivelle på søndag(dpo 18) og innsett neste fredag. tror dere at de forstyrrelsene i hormonene som gir så mange follikler og sen eggløsning kan gjøre noe med sjansene at egget fester seg? ville det vært bedre med innsett i styrt syklus? Jeg bare spørr fordi det første egget ikke var i bnærheten av å feste seg og det var jo en kjempebra blasto, altså Excellent eller

Hei. Hvilke strimler er det du ikke anbefaler? Ser ikke om du har svart noen andre her, så ble nysgjerrig på hvilke du ikke anbefaler :) Generelt alle strimler?
Ja fordi de er ikke like sensitive, de plukker ikke opp lav hcg tidlig. Jeg testet med disse og ble veldig lei meg da de var svake. Så bruker kun clearblue selv om de er dyrere.

Men har du ikke bilde med alle testene så du ser forskjellen på alle? Syns ikke det ser håpløst ut jeg hvertfall :smiley-angelic001

Men har du ikke bilde med alle testene så du ser forskjellen på alle? Syns ikke det ser håpløst ut jeg hvertfall :smiley-angelic001
Nei, for jeg synes strekene ble helt borte når de tørker, så jeg har bare kastet de gamle. Har heller en haug bilder på telefonen som jeg sammenligner :angelic: Men jeg har testet nå i ettermiddag og den var mye sterkere enn den i dag tidlig. Utrolig stor forskjell på så få timer!

Vedlegg

• IMG_6399.jpeg
    IMG_6399.jpeg
    920,7 KB · Visninger: 55
Back
Topp