Oktober 2022 ❤️

Flere som går og tenker og lurer på å gi seg om dette eller nærmeste nye forsøk ikke fungerer? Jeg er «bare» på runde nummer tre, men kjenner at det kanskje er nok om det ikke går denne gangen eller neste. At veien til mulig mål er for krevende. Jeg har en 12 åring fra før som jeg også skal ta vare på oppi dette, og når hormonbehandlingen påvirker meg så kraftig og så negativt og det går ut over de rundt meg, vet jeg faktisk ikke om det er verdt det lenger. Dette høres kanskje dystert ut, men for ordens skyld; det er det ikke. Mer en gryende aksept for at felles barn med min nåværende mann kanskje forblir en drøm.
Vi lurer også på å gi oss etter dette fryseforsøket. Ingen barn fra før. Har vært gjennom 4 inseminasjoner, 2 egguttak og skal straks starte på mitt 4.fryseforsøk. Resultatet har vært 1 kjemisk, 1 SA og 1 MA. Har holdt på i 4-5 år og vi begge synes alderen begynner å bli i overkant for dette. Vi har jo ett godt liv uten barn, også. Så vi begynner å kjenne på at det er greit å gi seg nå. Men det blir nok tøft en periode, hvis det ikke blir noe nå. Vi lurte på å gi oss i fjor, men siden jeg da faktisk ble gravid, ble det for fristende med ett egguttak til. Tenker dette er noe man bare må kjenne på og finne ut av selv. Ingen fasit om når det er riktig å gi seg.

Vi lurer også på å gi oss etter dette fryseforsøket. Ingen barn fra før. Har vært gjennom 4 inseminasjoner, 2 egguttak og skal straks starte på mitt 4.fryseforsøk. Resultatet har vært 1 kjemisk, 1 SA og 1 MA. Har holdt på i 4-5 år og vi begge synes alderen begynner å bli i overkant for dette. Vi har jo ett godt liv uten barn, også. Så vi begynner å kjenne på at det er greit å gi seg nå. Men det blir nok tøft en periode, hvis det ikke blir noe nå. Vi lurte på å gi oss i fjor, men siden jeg da faktisk ble gravid, ble det for fristende med ett egguttak til. Tenker dette er noe man bare må kjenne på og finne ut av selv. Ingen fasit om når det er riktig å gi seg.
Det er absolutt helt personlig og helt individuelt. Bare godt å høre andres tanker om det også. Det er jo ikke det at jeg ikke vil, men det at jeg kjenner på hvor mye det koster både mentalt og fysisk. Så vil det helt sikkert bli tøft den dagen valget blir tatt her også, det er jo noe med det når noe er endelig. Vi har en blasto til på frys og jeg tror vi går for den også, ellers vil jeg kanskje alltid lure på om det var vinneren. Etter det derimot, tror jeg det er nok <3

Noen som aner hvorfor Porsgrunn har satt testdato hele tjue dager frem etter innsett? Det er da rimelig lenge? Forstår at tint blasto kan gå i dvale og bruke lenger tid på å feste seg osv. Men TJUE dager?

Jeg synes det er veldig vanskelig å ikke få håp. Har testt negativ med rfsu, men står jo bare masse negativt om de merkene på nett. Folk har fått negativ resultat, men fått positiv når de prøvde er annet merke. Jeg bare "føler" meg gravid, hvis det går an å si. Men det kan like gjerne være psykisk. At jeg ønsker det så veldig. Men noen ting går det ikke an å skylde på at det kanskje er psykisk, eller lutinus. Som foreksempel dette :

- Jeg husker sjeldent drømmene mine. Men de siste dagene har jeg husket drømmene mine hver natt!
- Jeg elsker energidrikk! Men i dag smakte det ikke godt i det hele tatt. Det var noe spesielt med smaken. Og det har jeg aldri opplevd før.

- De siste dagene har temperaturen gjort et hopp. Den er nå på 37,5- 37,7. Den bruker være stabil på ca 37. Føler meg ikke syk.. Når temperaturen nærmer seg 38 ellers så føler jeg meg litt sliten og slapp, men føler meg helt fin. Lest at tematuren går opp 0,5 når man blir gravid.

Også har jeg selvfølgelig andre symptomer, men det kan like gjerne være lutinus. Slik som hodepine, murringer i magen osv.
Hvordan er det med hvilepulsen din?
Økningen kan være graviditetstegn. :)

Noen som aner hvorfor Porsgrunn har satt testdato hele tjue dager frem etter innsett? Det er da rimelig lenge? Forstår at tint blasto kan gå i dvale og bruke lenger tid på å feste seg osv. Men TJUE dager?
Jeg fikk beskjed idag om at dersom ikke mensen hadde kommet skulle jeg teste igjen til fredag.. det er dag 24 etter uttak. Så de har troa da. Det skal de ha.

Jeg fikk beskjed idag om at dersom ikke mensen hadde kommet skulle jeg teste igjen til fredag.. det er dag 24 etter uttak. Så de har troa da. Det skal de ha.
Ja, altså, jeg tenker jo at mye kan skje når man driver med IVF. Det er jo ikke det at man vet absolutt alt om alle sammenhenger, hvordan og hvorfor og klarer å kopiere naturen 100%. Til det er kroppen for komplisert. Heldigvis kanskje i vårt tilfelle :)

Flere som går og tenker og lurer på å gi seg om dette eller nærmeste nye forsøk ikke fungerer? Jeg er «bare» på runde nummer tre, men kjenner at det kanskje er nok om det ikke går denne gangen eller neste. At veien til mulig mål er for krevende. Jeg har en 12 åring fra før som jeg også skal ta vare på oppi dette, og når hormonbehandlingen påvirker meg så kraftig og så negativt og det går ut over de rundt meg, vet jeg faktisk ikke om det er verdt det lenger. Dette høres kanskje dystert ut, men for ordens skyld; det er det ikke. Mer en gryende aksept for at felles barn med min nåværende mann kanskje forblir en drøm.
Vi vil prøve de tre vi har offentlig, men går det ikke etter de så går det ikke. Vi er så heldige å har et felles barn og skulle gjerne hatt søsken, men både alder og at et forsøk tar på både med reise og fysisk og psykisk så orker jeg ikke så mange runder nei. Vi prøvde i årevis for å få første også så jeg føler halvet livet har handlet om å få barn, så jeg gleder meg til den dagen jeg kan sette strek på den ene eller andre måten.

Okey.. Nå har jeg fått negativ på rfsu. Hørt mye negativt om dem, så ville kjøpe en clear blue, son er litt mer troverdig, etter min smak. Jeg klarer ikke bestemme meg om jeg skimter en strek eller ikke. Kan bare være at jeg har så himla lyst at jeg lager en stek i fantasien min. Hva ser dere? Jeg synes jeg skimter en strek, men jeg måtte selvfølgelig studere testene så grundig at strekene ble borte. Tok de med rundt i leiligheten (rene sighsingen :hilarious:) for å se i forskjellig lys osv, da var det ikke alltid jeg så streken. Så det er kun på disse bildene jeg ser streken.. Og for å være ærlig ser jeg jo bare streken på bildet hvis jeg setter godvilja skikkelig til. Og hvordan ser jeg eventuelt forskjel på skyggestrek og babystrek? Tør Ikke juble litt en gang.
20221011_194129.jpg
20221011_194129.jpg

Vedlegg

• 20221011_194135.jpg
    20221011_194135.jpg
    946,2 KB · Visninger: 51
Okey.. Nå har jeg fått negativ på rfsu. Hørt mye negativt om dem, så ville kjøpe en clear blue, son er litt mer troverdig, etter min smak. Jeg klarer ikke bestemme meg om jeg skimter en strek eller ikke. Kan bare være at jeg har så himla lyst at jeg lager en stek i fantasien min. Hva ser dere? Jeg synes jeg skimter en strek, men jeg måtte selvfølgelig studere testene så grundig at strekene ble borte. Tok de med rundt i leiligheten (rene sighsingen :hilarious:) for å se i forskjellig lys osv, da var det ikke alltid jeg så streken. Så det er kun på disse bildene jeg ser streken.. Og for å være ærlig ser jeg jo bare streken på bildet hvis jeg setter godvilja skikkelig til. Og hvordan ser jeg eventuelt forskjel på skyggestrek og babystrek? Tør Ikke juble litt en gang. Vis vedlegget 390121Vis vedlegget 390121
Jeg syns det ser ut som strek, spesielt på bilde 2 og 3, men aner ikke om det er skyggestrek eller ei. På sånne strektyding av tester har jeg selv mest erfaring med babyplan. Clearblue har jeg bare splurget på når jeg ver jeg er gravid :p

Jeg syns det ser ut som strek, spesielt på bilde 2 og 3, men aner ikke om det er skyggestrek eller ei. På sånne strektyding av tester har jeg selv mest erfaring med babyplan. Clearblue har jeg bare splurget på når jeg ver jeg er gravid :p
Så bra det ikke bare er i hodet mitt :hilarious: Klarte bestille feil tester fra billig-tester, så fikk testet som var ment fra dagen mensen er uteblitt. Har bestilt nye (og riktige) som kommer i morgen tror jeg. Har ikke funnet strimler på apotek som er for tidlig (annet enn rfsu), men stoler ikke på de.

Så bra det ikke bare er i hodet mitt :hilarious: Klarte bestille feil tester fra billig-tester, så fikk testet som var ment fra dagen mensen er uteblitt. Har bestilt nye (og riktige) som kommer i morgen tror jeg. Har ikke funnet strimler på apotek som er for tidlig (annet enn rfsu), men stoler ikke på de.
Apotek1 har tipakning med tidligtester. På tilbud nå til og med, om man er/blir medlem. Sensitivitet på 10 et eller annet ig kan brukes opptil seks dager før forventet mens :)

Apotek1 har tipakning med tidligtester. På tilbud nå til og med, om man er/blir medlem. Sensitivitet på 10 et eller annet ig kan brukes opptil seks dager før forventet mens :)
Tusen takk for tips! Typisk at jeg ikke har vært akkurat der. Vært innom boots, ditt apotek, vitusapotek, og ingen hadde andre enn rfsu som tidlig test med strimler. Da skal jeg gå innom apotek1 om jeg ikke får strimlene i dag ❤️

Tusen takk for tips! Typisk at jeg ikke har vært akkurat der. Vært innom boots, ditt apotek, vitusapotek, og ingen hadde andre enn rfsu som tidlig test med strimler. Da skal jeg gå innom apotek1 om jeg ikke får strimlene i dag ❤️

Meny, boots og enkelte små butikker skal kunne ha make sure strimler. Etter hva jeg har sett på andres tester, så slår sannsynligvis make sure ut før metode, selv om metode påstår 10mlu..

Nå fikk jeg plutselig litt frisk blod på papiret. Lys, lys rødt. Er på rugedag 7. Litt kramper i magen også. Er alt håp ute? Har ikke fått testet med tidligtester enda, annet enn den i går. Jeg kjenner jo at jeg mister itt håp..

Back
Topp