Oktober 2022 ❤️

Wow, dette gir meg håp! :p

Hadde så forferdelig vindt uttak forrige gang, så gruer meg skikkelig denne gang. Skal ha akkurat samme smertestillende som deg. Hvilken klinikk går du til?

Edit: sjekka første innlegg her, ser du også går til hausken! Hvor i landet er du? Hvem gjennomførte uttaket?
Jeg hadde også grusomt vondt uttak første gang. Riktignok ikke på Hausken, men vil tro at de også kan forbedre coctailen av piller. Da jeg var tilbake for uttak nummer to minnet jeg de på at de smertestillende jeg fikk sist ikke hjalp nok. Da fikk jeg dobbelt av noe og hadde mye mindre vondt gang nummer to.

Ok, takk dor svar! Vurderer sterkt narkose, er i Stavanger, og de tilbyr det her. Er generelt engstelig for uttak, spes siden det gjorde så vondt sist gang.
Uff ja. Uttak er så individuelt når det gjelder smerter. Hva tok du sist? De samme smertestillende som du skal ha nå?

Jeg hadde også grusomt vondt uttak første gang. Riktignok ikke på Hausken, men vil tro at de også kan forbedre coctailen av piller. Da jeg var tilbake for uttak nummer to minnet jeg de på at de smertestillende jeg fikk sist ikke hjalp nok. Da fikk jeg dobbelt av noe og hadde mye mindre vondt gang nummer to.
De spurte meg denne gangen om jeg trengte mer, eller om det gikk bra forrige gang. Så vil tro at man kan spørre om mer smertelindring i tablettform også :)

Uff ja. Uttak er så individuelt når det gjelder smerter. Hva tok du sist? De samme smertestillende som du skal ha nå?

Ja, jeg prøvde å si det denne gangen, at jeg hadde veldig vondt sist. Denne gangen fikk jeg med hjem Paracet, voltaren, oxynorm, kvalmestillende og valium. Forrige gang var det morfin i nesespray, Paracet og valium. Men jeg mener jeg fikk enda en dose nesespray mens egguttaket pågikk. Det er det jo ikke mulighet for nå, for tror ikke oxynorm er så hurtigvirkende?

Spurte om dobbel valium for å være roligere, det sa hun ikke hadde noen effekt :p

Ja, jeg prøvde å si det denne gangen, at jeg hadde veldig vondt sist. Denne gangen fikk jeg med hjem Paracet, voltaren, oxynorm, kvalmestillende og valium. Forrige gang var det morfin i nesespray, Paracet og valium. Men jeg mener jeg fikk enda en dose nesespray mens egguttaket pågikk. Det er det jo ikke mulighet for nå, for tror ikke oxynorm er så hurtigvirkende?

Spurte om dobbel valium for å være roligere, det sa hun ikke hadde noen effekt :p
Uff. Håper du ikke får like vondt denne gangen. Har dem sagt noen grunn til at du får så vondt? Vanskelig å komme til f eks?

Jeg innså i dag at jeg har testet med graviditetstester som er ment for den dagen menstruasjonen skulle kommet :hilarious: Jeg kunne ikke gjerne sitti å tissa på blyanter liksom :hilarious: Ikke rart det har vært negativt hele veien da! Har kjøpt meg sånn tidlig test i dag som er for 6 dager før uteblitt mens. Får automatisk nytt håp igjen da:wacky:

Har hørt at noen blir supertrøtte av Lutinus, så dessverre kan det være det. MEN! Som med absolutt alt annet er det også ulikt når det fester seg. Og selv om Porsgrunn sa det de sa, aner man jo ikke hva som foregår på innsiden. Selv om den har utviklet seg perfekt de første fem dagene, sier det ingenting om de neste. Og en ting er at det skal feste seg, men så skal kroppen ha tid til å produsere HCG også. Pust dypt og gi det noen dager til før du mister håper helt :)
Er nok lutinus som gjør det. Har valgt å bare overse symptomer som jeg har kjent etter jeg begynte på lutinus. Puster godt og dypt og krysser alt jeg har ❤️

Uff. Håper du ikke får like vondt denne gangen. Har dem sagt noen grunn til at du får så vondt? Vanskelig å komme til f eks?
Nei, det har ikke egt vært noe tema heller, at vi har hatt anledning til å diskutere hvorfor det var så vondt. Men jeg var lett overstimulert forrige gang, og hadde vondt i flere dager etter uttaket, så det kan jo være dette som gjorde det?

Det er jo en stund siden, så husker ikke så mye, bare at selve uttaket var utrolig fælt, og at de neste dagene var grusomme. Jeg greide ikke reise meg opp fra senga feks. Måtte få hjelp fra mannen.

Som jeg fortalte deg så kan de ikke forutse alt.. det kan være ting der som gjør at dette ikke kan bli et barn eller som er nevnt tidligere så kan det feste seg senere og derav begynner man å produsere HCG sent. Det er en grunn til at man har sen testdato. Jeg ga ikke opp før mensen min kom..

Lutinus gjør deg drit trøtt.. eller iallefall meg.. har aldri måttet sove ekstra etter jobb, men nå har jeg gjort :)

Pust rolig og vent.. ikke gi opp helt enda.
Jeg har egentlig fremdeles håp, det er bare det at det går veldig opp og ned. I dag har jeg en god følelse igjen. Mest fordi jeg innså at jeg har testet med feil graviditetstest :hilarious:

Nei, det har ikke egt vært noe tema heller, at vi har hatt anledning til å diskutere hvorfor det var så vondt. Men jeg var lett overstimulert forrige gang, og hadde vondt i flere dager etter uttaket, så det kan jo være dette som gjorde det?

Det er jo en stund siden, så husker ikke så mye, bare at selve uttaket var utrolig fælt, og at de neste dagene var grusomme. Jeg greide ikke reise meg opp fra senga feks. Måtte få hjelp fra mannen.
Det høres ikke godt ut. Håper virkelig du får en bedre opplevelse denne gangen❤️

Jeg blir veldig søvnig og trøtt av lutinus, har gått på det i ett døgn og kjenner det allerede...
Uansett hvor fort egget fester seg, så tenker jeg at der vanligste er å få utslag fra 12 dpo. Det er mye som spiller inn: ikke alle produserer hcg like fort, i tillegg er det noen tester mer sensitive enn andre, og konsentrasjonen i urinen kan variere. Prøv å vente noen dager før du tester igjen, så slipper du å få flere falske negative. :)
(Legger til at med førstemann testet jeg positiv leeenge etter IKM og det resulterte i en frisk baby født til termin)
Jeg har innfunnet meg i det er lutinis. Ja, angående tester, jeg har testet med feil tester :hilarious: Jeg har testet for de som er for etter mensen er ventet. Men kjøpte sånn for 10ml hcg og ikke 25 i dag. Takk for en solskinnshistorie! ❤️

Når er det egentlig mensen er ventet etter et ivf forsøk og bruks av lutinus? Er det ca din sykluslengde eller blir det litt tull pga alt man har gått på? Litt vanskelig å vite når jeg kan ta den testen som er 6 dager før forventet mens når jeg ikke aner hvordan det er etter et forsøk. De hadde ikke strimler, så kjøpte en sånn stav til nesten 200 kr. Kjedelig å fyre den av for tidlig :hilarious: Bestilt på billig-tester i dag.

Når er det egentlig mensen er ventet etter et ivf forsøk og bruks av lutinus? Er det ca din sykluslengde eller blir det litt tull pga alt man har gått på? Litt vanskelig å vite når jeg kan ta den testen som er 6 dager før forventet mens når jeg ikke aner hvordan det er etter et forsøk. De hadde ikke strimler, så kjøpte en sånn stav til nesten 200 kr. Kjedelig å fyre den av for tidlig :hilarious: Bestilt på billig-tester i dag.
14 dager etter uttak :)

Såkalt blendahvit test 12 dpo. Begynner å innstille meg på at det ikke går denne gangen heller. Liker samtidig å tro at mitt negative forsøk øker sjansen for dere sånn statistisk :)

Ehm rettelse. Det er en ultrasvak strek å skimte :oops::oops::oops:
Så spennende!! ❤️ Håper streken blir sterkere og sterkere ❤️

Hei dere ❤️ ja på fredag fikk jeg svar på endometrio testen jeg tok i september. Ingen skjulte bakterier eller betennelse i livmoren og Era testen viste at det var riktig tidspunkt å sette inn på dag 6 i styrt syklus. Mulig det er fælt av meg å være skuffet over at alt var normalt for da har legen rett i at det er eggkvaliteten :( kjenner alt er tungt for tiden. Mistet min svigerfar lørdag. Var leteaksjon i telemark lørdag og han ble funnet i båten drivende. Antageligvis hjerteinfarkt. Føler jeg er i en sjokktilstand enda. Prøver så godt jeg kan å være der for samboeren men føler alt jeg sier og gjør blir feil ❤️

Har du fått en "testdato" av klinikken?
Hvis du venter til 12 dpo (2 dager før IKM) da er det større sjans for å skimte streken. :) Hvor mange dpo er du nå?

Har du fått en "testdato" av klinikken?
Hvis du venter til 12 dpo (2 dager før IKM) da er det større sjans for å skimte streken. :) Hvor mange dpo er du nå?
Test dato er 16 dager etter innsett, som da er 21 oktober. Der er jo en hel evighet til, og jeg skal egentlig ha mensen om 3 dager (14 dager etter uttak som dina fortalte meg. Så den testdatoen et veldig langt frem i tid. Jeg er 11 dpo i dag. Tok test i dag, og den var negativ :( får se om jeg får tak i en ny test da, så jeg kan teste i morgen igjen. Jeg har følelsen av at mensen er på vei desverre. Litt murringer i magen. Så tror ikke det gikk denne gangen :oops: :confused: Men da jeg var gravid så hadde jeg hele tiden følelsen av at jeg skulle få mensen da også. Så finnes jo håp. Men da hadde jeg i tilegg litt andre symptomer.

Hei dere ❤️ ja på fredag fikk jeg svar på endometrio testen jeg tok i september. Ingen skjulte bakterier eller betennelse i livmoren og Era testen viste at det var riktig tidspunkt å sette inn på dag 6 i styrt syklus. Mulig det er fælt av meg å være skuffet over at alt var normalt for da har legen rett i at det er eggkvaliteten :( kjenner alt er tungt for tiden. Mistet min svigerfar lørdag. Var leteaksjon i telemark lørdag og han ble funnet i båten drivende. Antageligvis hjerteinfarkt. Føler jeg er i en sjokktilstand enda. Prøver så godt jeg kan å være der for samboeren men føler alt jeg sier og gjør blir feil ❤️
Kjære deg ❤️ Vet ikke helt hva jeg skal si...kjenner at jeg vil gi deg en god klem ❤️ Det å miste noen som stod en nært er aldri lett. Jeg mistet mammaen min i fjor og samboeren mistet pappaen sin for noen år siden, og det som har hjulpet oss i sorgen er å mimre, le og tenke på alle minnene vi hadde med mamma og pappaen til samboeren. Men nå er dette veldig ferskt for deg og dere, men det er ingen regel for hva som er rett og galt. Det er ikke alltid ord er det som trengs, men bare det å vise at du er der for samboeren din ❤️ Og du var helt sikkert glad i han du også, og du har like rett til å gråte hvis du kjenner en trang til det. Ikke føl at du må holde tårene tilbake for å være sterk for hen . Vil du gråte, så gråter du ❤️ Kan også være at samboeren din synes det er litt fint og godt at dere kan gråte sammen. Hvis du hele tiden prøver være sterk for samboeren nå, så vil du få en sorgreaksjon mye senere, og det er heller ikke bra.

Jeg skjønner at du føler deg utilstrekkelig, og at alt du sier og gjør er feil, men det er nok ikke tilfellet. Samboeren din har akkurat mistet pappaen sin, hen er knust, og klarer kanskje ikke helt å se at du prøver, og at du har det vondt med hen ❤️ Men husk at det er viktig at du også sørger. Dere har begge mistet noen ❤️ Snakk med gode venner, gråt med dem ❤️ Vit at du er god nok for samboeren din. Ingen er trent opp til å vite hvordan man skal reagere i en slik krise.. Du aner ikke hva hen trenger nå, og det er helt naturlig. Du kan eventuelt spørre om det er noe du kan gjøre for samboeren din. Selv om hen kanskje ikke er så flink til å vise det nå, naturlig nok, så setter hen helt garantert pris på at du er der for hen på godt og vondt❤️ Sørg sammen. Delt sorg er halv sorg ❤️

Last edited:
Back
Topp