Oktober 2022 ❤️

Jeg hadde et så stort håp. Da jeg dro fra Porsgrunn sa de "hvis utviklinga fortsetter som den skal nå så fester det seg innen et døgn ". Jeg ble så super glad for å høre det! For det hadde jo utviklet seg veldig fint til å bli en blastocyst, så da følte jeg det var rart om den plutselig skulle slutte å utvikle seg. Og når de sa det om at det fester seg innen 24 timer, så regnet jeg med at jeg burde få symptomer veldig fort hvis det festet seg. Lest på diverse forum "Alt håp er ikke ute. Det kan feste seg så sent som dpo 11" (eller noe), men hvordan kan det feste seg så sent når det fester seg innen 24 timer? Skjønner ikke helt jeg. Uansett.. Er det vits å ha noe håp? Jeg hadde virkelig troa..

Kom på en ting som ikke ligner meg. Jeg husker aldri drømmene mine. Jeg er helt håpløs på det.. Men har husket hver eneste drøm i noen dager nå, og det har jeg lest kan være et symptom. Men da burde jeg vel ha testet positiv?

Og jeg er SINNSYKT trøtt! Kan sove 8 timer på natta, spise frokost og sovne på sofaen igjen..og det kan gjerne skje utover kvelden også. Men det er kanskje lutinus?
Jeg blir veldig søvnig og trøtt av lutinus, har gått på det i ett døgn og kjenner det allerede...
Uansett hvor fort egget fester seg, så tenker jeg at der vanligste er å få utslag fra 12 dpo. Det er mye som spiller inn: ikke alle produserer hcg like fort, i tillegg er det noen tester mer sensitive enn andre, og konsentrasjonen i urinen kan variere. Prøv å vente noen dager før du tester igjen, så slipper du å få flere falske negative. :)
(Legger til at med førstemann testet jeg positiv leeenge etter IKM og det resulterte i en frisk baby født til termin)

Hei dere, håper det går bra med dere alle☺️ Jeg har nettopp vært gjennom første forsøk. Det ble tre egg, de ble befruktet, men på dagen for innsett ringte de å avbrøt. Nå er jeg veldig nysgjerrig på IVF i naturlig syklus. Er det noen som har erfaringer? Og vet noen om det offentlig går med på å gjennomføre dette?

Hei dere, håper det går bra med dere alle☺️ Jeg har nettopp vært gjennom første forsøk. Det ble tre egg, de ble befruktet, men på dagen for innsett ringte de å avbrøt. Nå er jeg veldig nysgjerrig på IVF i naturlig syklus. Er det noen som har erfaringer? Og vet noen om det offentlig går med på å gjennomføre dette?
Mener du uttak i naturlig syklus, eller fryseforsøk?

På søndager pleier vi å gå til byen med 5-åringen, biblioteket har sånn søndagsbarn aktivitet, høytlesning, teater eller show. Vi gjorde selvfølgelig det i dag og, gikk innom en lekeplass og kaffe hos svigers før vi gikk hjem. Er ca 5-6km kanskje totalt, så ikke lange veien, og vi går i rolig utforsker tempo.

Men på siste del, fra svigers og hjem hadde jeg så enormt vondt i underlivet, at jeg ikke greide å gå oppreist hjem. Det føltes så utrolig fullt. Jeg tenkte kanskje jeg hadde veldig full blære i tillegg til å stimulere, men når jeg gikk på do når jeg kom hjem, var det ikke så mye.

Jeg kan ikke huske sist at jeg følte meg så «full», og heller ikke at det var smertefullt å gå, ihvertfall ikke før uttak. Det har gitt seg litt nå, men jeg kjenner enda det røsker og tar, og ikke alle sittestillinger er like gode. Kjenner det også godt når jeg ligger. Noen flere som har det slik?

Skal inn til UL imorgen for å sjekke når uttak, så hører selvfølgelig med dem også.

På søndager pleier vi å gå til byen med 5-åringen, biblioteket har sånn søndagsbarn aktivitet, høytlesning, teater eller show. Vi gjorde selvfølgelig det i dag og, gikk innom en lekeplass og kaffe hos svigers før vi gikk hjem. Er ca 5-6km kanskje totalt, så ikke lange veien, og vi går i rolig utforsker tempo.

Men på siste del, fra svigers og hjem hadde jeg så enormt vondt i underlivet, at jeg ikke greide å gå oppreist hjem. Det føltes så utrolig fullt. Jeg tenkte kanskje jeg hadde veldig full blære i tillegg til å stimulere, men når jeg gikk på do når jeg kom hjem, var det ikke så mye.

Jeg kan ikke huske sist at jeg følte meg så «full», og heller ikke at det var smertefullt å gå, ihvertfall ikke før uttak. Det har gitt seg litt nå, men jeg kjenner enda det røsker og tar, og ikke alle sittestillinger er like gode. Kjenner det også godt når jeg ligger. Noen flere som har det slik?

Skal inn til UL imorgen for å sjekke når uttak, så hører selvfølgelig med dem også.
Jeg har vært fullstendig sprengt i magen både før og etter uttak. Gjerne i noen uker. Kjempeslitsomt. Men kanskje du er noe overstimulert i tillegg?

Egguttak er gjennomført og det gikk omtrent helt smertefritt for seg. Fikk ut 11 egg :smiley-angelic001 de skal i tillegg bruke icsi denne gangen, for å sikre å få de beste sædcellene, da samboer har hatt litt varierende prøver. Så nå krysser jeg alt jeg kan for en positiv telefon i morgen❤️

Egguttak er gjennomført og det gikk omtrent helt smertefritt for seg. Fikk ut 11 egg :smiley-angelic001 de skal i tillegg bruke icsi denne gangen, for å sikre å få de beste sædcellene, da samboer har hatt litt varierende prøver. Så nå krysser jeg alt jeg kan for en positiv telefon i morgen❤️
Hipp hurra! Håper virkelig det blir en hyggelig telefon på dere i morgen!

Så gøy!!! ❤️ Krysser fingrene for den beste tlf imorgen!

Når du sier helt smertefritt, hadde du ikke vondt? Hva fikk du av smertestillende?

Såkalt blendahvit test 12 dpo. Begynner å innstille meg på at det ikke går denne gangen heller. Liker samtidig å tro at mitt negative forsøk øker sjansen for dere sånn statistisk :)

Ehm rettelse. Det er en ultrasvak strek å skimte :oops::oops::oops:
Spennende!!! ❤️ Hvor lenge til testdato?

Så gøy!!! ❤️ Krysser fingrene for den beste tlf imorgen!

Når du sier helt smertefritt, hadde du ikke vondt? Hva fikk du av smertestillende?
Hadde ingen smerter. Kjente selvsagt at de satte lokalbedøvelsen og det ble litt press akkurat da, men bortsett fra det var det omtrent helt smertefritt. Jeg fikk 2g Paracet, en voltaren og 10mg Oxynorm.

Hadde ingen smerter. Kjente selvsagt at de satte lokalbedøvelsen og det ble litt press akkurat da, men bortsett fra det var det omtrent helt smertefritt. Jeg fikk 2g Paracet, en voltaren og 10mg Oxynorm.
Wow, dette gir meg håp! :p

Hadde så forferdelig vindt uttak forrige gang, så gruer meg skikkelig denne gang. Skal ha akkurat samme smertestillende som deg. Hvilken klinikk går du til?

Edit: sjekka første innlegg her, ser du også går til hausken! Hvor i landet er du? Hvem gjennomførte uttaket?

Jeg klarte nesten ikke å gå fra to dager før uttaket til noen dager etter. Ble andpusten bare av å gå opp noen trapper og hadde mye ubehag i nederste del av magen. Men etterpå ble jeg rask bra og i god kondis igjen. Håper du blir bedre snart. :)

Wow, dette gir meg håp! :p

Hadde så forferdelig vindt uttak forrige gang, så gruer meg skikkelig denne gang. Skal ha akkurat samme smertestillende som deg. Hvilken klinikk går du til?

Edit: sjekka første innlegg her, ser du også går til hausken! Hvor i landet er du? Hvem gjennomførte uttaket?
Hadde ikke smerter forrige gang heller jeg. Det viktigste for å unngå smerter er å være avslappet og ikke spenne seg. I tillegg har jeg veldig høy smerteterskel.

Jeg bruker Hausken Oslo.
Hun som gjennomførte uttaket het Guri Pande-Rolfsen. Veldig rolig og flink lege :)

Hadde ikke smerter forrige gang heller jeg. Det viktigste for å unngå smerter er å være avslappet og ikke spenne seg. I tillegg har jeg veldig høy smerteterskel.

Jeg bruker Hausken Oslo.
Hun som gjennomførte uttaket het Guri Pande-Rolfsen. Veldig rolig og flink lege :)
Ok, takk dor svar! Vurderer sterkt narkose, er i Stavanger, og de tilbyr det her. Er generelt engstelig for uttak, spes siden det gjorde så vondt sist gang.

Var på siste UL idag, uttak blir på fredag! Kjenner jeg er litt skuffet da ikke så mange egg er stimulert. 3 stk er klar nå, og 4 som de håper blir klar til fredag. Så potensielt 7 egg kan jeg få ut, men jeg måtte forberede meg på 3-4.

Sist gang hadde vi 10 ut, og fikk ett excellent egg, ingen på frys.

Back
Topp