Kjære deg
Vet ikke helt hva jeg skal si...kjenner at jeg vil gi deg en god klem
Det å miste noen som stod en nært er aldri lett. Jeg mistet mammaen min i fjor og samboeren mistet pappaen sin for noen år siden, og det som har hjulpet oss i sorgen er å mimre, le og tenke på alle minnene vi hadde med mamma og pappaen til samboeren. Men nå er dette veldig ferskt for deg og dere, men det er ingen regel for hva som er rett og galt. Det er ikke alltid ord er det som trengs, men bare det å vise at du er der for samboeren din
Og du var helt sikkert glad i han du også, og du har like rett til å gråte hvis du kjenner en trang til det. Ikke føl at du må holde tårene tilbake for å være sterk for hen . Vil du gråte, så gråter du
Kan også være at samboeren din synes det er litt fint og godt at dere kan gråte sammen. Hvis du hele tiden prøver være sterk for samboeren nå, så vil du få en sorgreaksjon mye senere, og det er heller ikke bra.
Jeg skjønner at du føler deg utilstrekkelig, og at alt du sier og gjør er feil, men det er nok ikke tilfellet. Samboeren din har akkurat mistet pappaen sin, hen er knust, og klarer kanskje ikke helt å se at du prøver, og at du har det vondt med hen
Men husk at det er viktig at du også sørger. Dere har begge mistet noen
Snakk med gode venner, gråt med dem
Vit at du er god nok for samboeren din. Ingen er trent opp til å vite hvordan man skal reagere i en slik krise.. Du aner ikke hva hen trenger nå, og det er helt naturlig. Du kan eventuelt spørre om det er noe du kan gjøre for samboeren din. Selv om hen kanskje ikke er så flink til å vise det nå, naturlig nok, så setter hen helt garantert pris på at du er der for hen på godt og vondt
Sørg sammen. Delt sorg er halv sorg