Oktober 2021

Endelig oktober folkens :Heartred Heier på dere alle her inne :)

Heier SÅ. MYE. på deg og!!! Har ikke rukket å skrive mye i det siste men ble så glad for at medisinering ser ut til å ha fungert så godt denne gangen :Heartred:Heartred:Heartred

Hvordan går det? Haaater når sånn skjer :Heartpink

Skjer ingenting. Venter på frisk blødning, men det kommer liksom ikke ut… femte dagen nå. Aner ikke om jeg skal tro at dette er mensen denne gangen? Da må jeg vente en måned til neste…

Føler så med deg, Synarela er grusomt når bivirkningene melder sin ankomst. Hold ut litt til :love7
Jeg har hatt en veldig smertefull og kraftig blødning begge gangene jeg har gått på synarela - tror det er forskjellig fra person til person. Må sove med masse håndkler under meg for å ikke blø ut senga. Jeg begynte blødning mandag og begynner på sprøyter på lørdag. Hvor lenge etter blødning begynner du på sprøyter?

Jeg skal begynne nå den 6. Så det er jo en uke etter at jeg begynte å blø.

Skjer ingenting. Venter på frisk blødning, men det kommer liksom ikke ut… femte dagen nå. Aner ikke om jeg skal tro at dette er mensen denne gangen? Da må jeg vente en måned til neste…

:( håper ikke det. Har ikke uregelmessig syklus så kan ikke sammenligne. Er det mulig du ikke fikk EL og det ble aldri bygget opp en slimhinne for å blø ut? Du skulle ha styrt syklus? Er det mulig du får lov til å starte opp likevel hvis de kan se at slimhinnen er tynn nå?

Åneimen huff! Det var da litt av en dag for deg stakkars! Håper du får roet litt ned fremover :love2 Og såå typisk med forsinket mens. Hvor mye forsinket er du?

Synarelatåka er hard denne ganga. Er på dag 16 nå, og såå lei. Skikkelig kjip jobbsituasjon og lite forståelsesfull leder så jeg er 100% sykemeldt nå, og liker der ikke. Så får prøve å finne på litt andre ting for å slippe å sitte hjemme å gruble så mye. :BangHead

Tante dukket opp i går, neste steg UL 11 okt

Trist å høre at leder på jobb ikke støtter deg. ❤️ Uansett får du ikke gjort noe hvis leder velger å gjøre situasjonen vanskeligere for alle ved å ikke tilrettelegge. Husk at det ikke er din skyld ❤️

:( håper ikke det. Har ikke uregelmessig syklus så kan ikke sammenligne. Er det mulig du ikke fikk EL og det ble aldri bygget opp en slimhinne for å blø ut? Du skulle ha styrt syklus? Er det mulig du får lov til å starte opp likevel hvis de kan se at slimhinnen er tynn nå?

Kom friskt blod isted, så da antar jeg at det var startskuddet. Blir ikke helt klok, men startet med medisinen nå

De fant en liten polypp, så jeg er fornøyd med at de fant 'noe'. Gikk greit med narkose, men litt sliten i dag, merker jeg ❤
Er det noe de gjør noe med eller kan den bare være?
Skjønner godt du er sliten, godt jobba :love2

Er det noe de gjør noe med eller kan den bare være?
Skjønner godt du er sliten, godt jobba :love2
De fjernet den, heldigvis! Polypper er jo kjent for å gi økt risiko for SA, så jeg er veldig glad for at de fjernet den når jeg først lå i narkose :happy:

Snart stimulering på deg? ❤

Tjoho, der kom mensen! 3 dager før jeg vanligvis får den, men nøyaktig 14,5 døgn etter positiv EL-test:happy: Skal ikke klage på uregelmessig og uforutsigbar menstruasjon i alle fall!

Starter opp med Bemfola i morgen, så jeg kan vel flyttes over på stimulerer nå. Er forespeila lang stimuleringsrunde, så jeg blir høyst sannsynlig stående der en stund :P

Spennende å følge dere som allerede er i gang (heia dere!:Heartred), basert på det jeg ser noen av dere skriver så er jeg litt glad for at jeg skal ha kort protokoll denne gangen og..:rolleyes:

De fjernet den, heldigvis! Polypper er jo kjent for å gi økt risiko for SA, så jeg er veldig glad for at de fjernet den når jeg først lå i narkose :happy:

Snart stimulering på deg? ❤
Åh så bra! Da var det faktisk noe der :):)
Første sprøyte satt i dag :hello2

Åh så bra! Da var det faktisk noe der :):)
Første sprøyte satt i dag :hello2
Ja, det gir jo litt nytt håp, selv om ingen vet årsaken til at vi har mistet, så er det ikke gunstig med polypper!

Åh, endelig er du i gang! ❤ Det blir spennende!

En dag mindre til sprøytestart. Hujjaa.. blir sååå godt å få starte. Nå har jeg blandet alt klart sånn at det er bare å trekke opp sprøyte og stikke i vei. Ble noe alvorlig mange sprøyter til overs når jeg har tatt de jeg skal. Akkurat det var jo veldig greit med bemfola, der var det ikke så mye ekstra som ikke skal brukes. Aner ikke hva jeg skal gjøre med alle ekstra sprøytene. Er det noe sted man kan donere til rusavhengige eller noe sånt nyttig noe? Aner ikke hvordan sånt noe funker.

Tjoho, der kom mensen! 3 dager før jeg vanligvis får den, men nøyaktig 14,5 døgn etter positiv EL-test:happy: Skal ikke klage på uregelmessig og uforutsigbar menstruasjon i alle fall!

Starter opp med Bemfola i morgen, så jeg kan vel flyttes over på stimulerer nå. Er forespeila lang stimuleringsrunde, så jeg blir høyst sannsynlig stående der en stund :p

Spennende å følge dere som allerede er i gang (heia dere!:Heartred), basert på det jeg ser noen av dere skriver så er jeg litt glad for at jeg skal ha kort protokoll denne gangen og..:rolleyes:

Åååh, så deilig at mensen for en gang skyld kan komme før tiden! :gen014 Hvilken dose Bemfola skal du ha? Og ja - takke seg til kort protokoll, lang er noe skikkelig herk :BangHead

Tante dukket opp i går, neste steg UL 11 okt

Trist å høre at leder på jobb ikke støtter deg. ❤️ Uansett får du ikke gjort noe hvis leder velger å gjøre situasjonen vanskeligere for alle ved å ikke tilrettelegge. Husk at det ikke er din skyld ❤️
Takk gode du :love2 Føles som et skikkelig nederlag og skulle gjerne vært på jobb. Men som du sier så er det ikke lett når leder ikke ønsker å tilrettelegge. Har en bi-jobb også på 20% og kunne visst heldigvis gå på den jobben siden de tilrettelegger der, da føler jeg meg ikke HELT håpløs :confused:

En dag mindre til sprøytestart. Hujjaa.. blir sååå godt å få starte. Nå har jeg blandet alt klart sånn at det er bare å trekke opp sprøyte og stikke i vei. Ble noe alvorlig mange sprøyter til overs når jeg har tatt de jeg skal. Akkurat det var jo veldig greit med bemfola, der var det ikke så mye ekstra som ikke skal brukes. Aner ikke hva jeg skal gjøre med alle ekstra sprøytene. Er det noe sted man kan donere til rusavhengige eller noe sånt nyttig noe? Aner ikke hvordan sånt noe funker.
Jeg leverte de bare til søstera mi som jobber på apotek. Hiiimla mange sprøyter ekstra i de pakkene man blander selv.
Hold ut litt til - snaaaart sprøytestart for deg :smiley-bounce012

Åååh, så deilig at mensen for en gang skyld kan komme før tiden! :gen014 Hvilken dose Bemfola skal du ha? Og ja - takke seg til kort protokoll, lang er noe skikkelig herk :BangHead
150 IE. Sist starta vi på 125, for så å ende på 225. Gjorde så jeg ble overstimulert. Så nå prøver vi å kjøre 150 IE ganske lenge i stedet for å øke dosen. Vet ikke hvor lenge man maksimalt kan gå, men må sikkert stimulere over 2 uker :P

Så kjedelig å høre om den ene sjefen din foresten, som om det ikke er slitsomt nok å stå i det her..

Back
Topp