Oktober 2021

Tror du kan oppdatere infoen min til uttak uke 43/44, så her blir det enda en del venting. Den lange protokollen er laang. Noen som vet hvordan det skal se ut på UL-kontroll før nedregulering? Slimhinne, egg? Ser man at man har hatt eggløsning? Eller, hva leter man etter - når er det ok å starte nedregulering? Har et avbrutt forsøk pga en dårlig gynekolog i friskt minne, så livredd for det hvis jeg ikke vet hva de (jeg) skal se etter :hilarious: To dager til hysteroskopi da, det blir spennende :wideyed:

Snart oktober dere :love7 Tvi, tvi alle sammen ❤

Masse lykke til med hysteroskopi ❤️❤️❤️

En ting er sikkert. Synarela er noe drit. Men snaaart ferdig. Gleder meg veldig til å starte med sprøyter. Sikkert sinnsykt å glede seg til det. Men da føles det liksom som jeg gjør noe iallefall. Sprayen føles helt meningsløst selv om jeg vet det er en grunn til den.

Jeg har begynt å spotte nå. Så regner med jeg skal starte på avtalt dato 6. Oktober. Fikk tak i Menopur i dag og blandet første glasset for å spare plass i kjøleskapet. De pakkene er jo gigantiske. :laughing002

Lille søte glasset og sprøytene ligger nå klar inne på soverommet. Der er det passelig temperatur til at det ligger trygt. Litt gøy å blande selv faktisk.
Åååh, da nærmer det seg! Spennende :D:D

Jeg fikk mensen idag, så er igang med progynova. Kontroll neste torsdag :happy:
Spent på hvordan jeg reagerer denne gangen på progynova, har gått på det en gang før og da var jeg hormonella å grein for ingenting, så kan bli gøy detta :woot:
Så godt å være i gang! Selv om man blir over gjennomsnittet hormonell :smiley-angelic008
Håper du reagerer litt annerledes denne gangen så det ikke blir så aller verst :smiley-angelic001

Tror du kan oppdatere infoen min til uttak uke 43/44, så her blir det enda en del venting. Den lange protokollen er laang. Noen som vet hvordan det skal se ut på UL-kontroll før nedregulering? Slimhinne, egg? Ser man at man har hatt eggløsning? Eller, hva leter man etter - når er det ok å starte nedregulering? Har et avbrutt forsøk pga en dårlig gynekolog i friskt minne, så livredd for det hvis jeg ikke vet hva de (jeg) skal se etter :hilarious: To dager til hysteroskopi da, det blir spennende :wideyed:

Snart oktober dere :love7 Tvi, tvi alle sammen ❤

Lang protokoll tar jo eeeevigheter. 4 uker fra oppstart på spray til jeg har UL for å sjekke utvikling av follikler.
Skal på UL i morgen da etter 18 dager på spray for å sjekke om det er klart for uttak. Har en skikkelig ekkel og vond blødning nå da, så det blir jo stas :dance011
Sist jeg var på UL så sa han at de sjekket størrelsen på slimhinna. At den var tynn og fin. Han oppdaget også en blødningscyste som nesten skapte krøll, men klinikken godtok det heldigvis og jeg fikk starte opp på sprøyter.
Men leser at du skal på UL FØR nedregulering? Jeg har ikke vært før nedregulering og har fått beskjed at nedregulering begynner på syklusdag 20, så det har jeg gjort på planen min begge ganger. :)
Og MASSE lykke til på hysteroskopi - du er tøff og det kommer til å gå så fint :love7

En ting er sikkert. Synarela er noe drit. Men snaaart ferdig. Gleder meg veldig til å starte med sprøyter. Sikkert sinnsykt å glede seg til det. Men da føles det liksom som jeg gjør noe iallefall. Sprayen føles helt meningsløst selv om jeg vet det er en grunn til den.
Kjenner akkurat på samme følelser. Sprayen er tortur, og det skjer liksom ikke noe. Jeg skal på UL i morgen og om alt ser fint ut begynner jeg på sprøyter på lørdag :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001

Her ble siste progynova inntatt i kveld og jeg starter på sprøytene i morgen :woot::woot::woot::woot: rimelig glad, spent, og litt nervøs (tross alt 3 år siden sist jeg satt en sprøyte).
Men du kan bare flytte meg over på stimulerer :D
Nå er neste milepæl UL kontroll om 10 dager :rolleyes:
Åååh! Så spennende :D Det kommer til å gå så fint med sprøytene :happy: ligger noen dager bak deg og starter på sprøyter på lørdag om alt ser bra ut på UL på torsdag:smiley-angelic001

Venter på forsinket mens :pompus: og drukner på jobb :bag: ellers krasja jeg på sykkel i dag, gikk fint men er fortsatt litt sjokkert

Hvordan går det i synarela-tåket? ❤️❤️❤️
Åneimen huff! Det var da litt av en dag for deg stakkars! Håper du får roet litt ned fremover :love2 Og såå typisk med forsinket mens. Hvor mye forsinket er du?

Synarelatåka er hard denne ganga. Er på dag 16 nå, og såå lei. Skikkelig kjip jobbsituasjon og lite forståelsesfull leder så jeg er 100% sykemeldt nå, og liker der ikke. Så får prøve å finne på litt andre ting for å slippe å sitte hjemme å gruble så mye. :BangHead

Åååh! Så spennende :D Det kommer til å gå så fint med sprøytene :happy: ligger noen dager bak deg og starter på sprøyter på lørdag om alt ser bra ut på UL på torsdag:smiley-angelic001
Krysser fingrene for at du får startet på lørdag!! Ikke mange dager du bak meg da, nei :D
Kjedelig at du har det så tungt med spray og jobb… kjenner meg veldig igjen dessverre. Hadde det akkurat slik når vi holdt på med fryseforsøk i januar, og jeg gikk skikkelig i kjelleren på Progynova. Jobbet da en annen plass med mye press og ingen jeg følte jeg kunne snakke med om dette, så ble sykemeldt 100% i 2 uker. Det var så godt å bare kunne fokusere på hyggelige ting (gikk mye turer, og prøvde å finne små prosjekter hjemme).
Masse lykke til på UL i morgen :woot:

Lang protokoll tar jo eeeevigheter. 4 uker fra oppstart på spray til jeg har UL for å sjekke utvikling av follikler.
Skal på UL i morgen da etter 18 dager på spray for å sjekke om det er klart for uttak. Har en skikkelig ekkel og vond blødning nå da, så det blir jo stas :dance011
Sist jeg var på UL så sa han at de sjekket størrelsen på slimhinna. At den var tynn og fin. Han oppdaget også en blødningscyste som nesten skapte krøll, men klinikken godtok det heldigvis og jeg fikk starte opp på sprøyter.
Men leser at du skal på UL FØR nedregulering? Jeg har ikke vært før nedregulering og har fått beskjed at nedregulering begynner på syklusdag 20, så det har jeg gjort på planen min begge ganger. :)
Og MASSE lykke til på hysteroskopi - du er tøff og det kommer til å gå så fint :love7
Tusen takk :love7 Blir godt å bli ferdig med den undersøkelsen. Vet ikke helt hva jeg skal håpe på eller forvente.

Da blir det en spennende dag for oss begge i morgen ❤ Var planen hele tiden at du skulle stå på spray i så mange dager eller har du måttet ta det lengre enn planlagt? Jeg har fått vite ca 14 dager med nedregulering, hvis det ser ok ut. Vet ikke helt årsak til at klinikken min alltid vil ha UL FØR forsøk. Har fått avbrutt hele tre ganger pga det (før fryseforsøk), så litt rart at ikke andre sjekker det samme hvis det er så viktig :rolleyes: Nettopp derfor er jeg litt stressa for den første kontrollen. Aner ikke hvordan de vil det skal se ut, liksom.

Da sklir jeg nok over i novembergruppen. Denne syklusen (første etter totalfrys ivf) ser ut til å bli en god del forsinket. Skulle hatt el for noen dager siden, men enda ingen tegn i det hele tatt. Så da blir innsettet trolig tidligst i første uken av november istedenfor. :hungover:

Tusen takk :love7 Blir godt å bli ferdig med den undersøkelsen. Vet ikke helt hva jeg skal håpe på eller forvente.

Da blir det en spennende dag for oss begge i morgen ❤ Var planen hele tiden at du skulle stå på spray i så mange dager eller har du måttet ta det lengre enn planlagt? Jeg har fått vite ca 14 dager med nedregulering, hvis det ser ok ut. Vet ikke helt årsak til at klinikken min alltid vil ha UL FØR forsøk. Har fått avbrutt hele tre ganger pga det (før fryseforsøk), så litt rart at ikke andre sjekker det samme hvis det er så viktig :rolleyes: Nettopp derfor er jeg litt stressa for den første kontrollen. Aner ikke hvordan de vil det skal se ut, liksom.
UL før forsøk har aldri vært noe tema her engang, merkelig at det er så forskjellig praksis :scratch
Det var planen hele tiden ja. Tror de tenker at det er bedre med noen dager ekstra, for jeg har startet stimulering med sprøyter en lørdag begge gangene på lang protokoll. Lurer på om de tenker det er lettere å time uttak da? For da er jeg på stimuleringsdag 10 mandag, og da regner de sikkert med å rekke uttak den uka. Er det jeg har tenkt, for gir liksom ikke noe mening med ulik lengde på nedregulering. Men hvem vet :wideyed:
Masse lykke til i morgen iallefall, skal sende noen ekstra gode tanker i din retning :love7

Da sklir jeg nok over i novembergruppen. Denne syklusen (første etter totalfrys ivf) ser ut til å bli en god del forsinket. Skulle hatt el for noen dager siden, men enda ingen tegn i det hele tatt. Så da blir innsettet trolig tidligst i første uken av november istedenfor. :hungover:
Åh, så kjedelig når mensen lar vente på seg :/

Åh, så kjedelig når mensen lar vente på seg :/

Ja, mye venting i dette gamet. :shifty:

Fra å være dager fra å kunne rekke oppstart i juni, til å ikke få innsett tidligst før i november... Glad vi ikke visste det ville ta så lang tid da vi søkte i begynnelsen av året :p

Man får trent tålmodigheten om ikke annet, og alt blir vel verdt det når man forhåpentligvis sitter der med premien til slutt :Heartred

Ja, mye venting i dette gamet. :shifty:

Fra å være dager fra å kunne rekke oppstart i juni, til å ikke få innsett tidligst før i november... Glad vi ikke visste det ville ta så lang tid da vi søkte i begynnelsen av året :p

Man får trent tålmodigheten om ikke annet, og alt blir vel verdt det når man forhåpentligvis sitter der med premien til slutt :Heartred
Huff, ja det er helt ekstremt mye venting. Her har vi fått til to uttak og to innsett siden desember. Så ting tar tiiiid:eek:

Venter utålmodig på mens. Tredje dagen med spotting. Syklusdag 35. Frykter det ikke blir en ordentlig mens og at jeg må vente en måned til

Jeg venter mensen i starten av neste uke. Neste steg blir etter hvert UL og EL-testing hvis alt går etter planen :)

UL i morgen (stim dag 9) for å sjekke status. Er så spent! Forhåpentligvis får vi dato for uttak :smiley-angelic001

Jeg kan oppdateres slik:
Henka - 30år - B2 - Haugesund - IVF/ICSI #3 - pergoveris/ fyrmadel/ ovitrelle/ cyklogest - reservert uttak i uke 40.

Back
Topp