Oi. Såpass detaljer husker jeg ikke. Da må jeg se den 2.5 timer lange presentasjonen på nytt.
Når det blir såå mye info,-og jeg vanligvis hører på de YouTube videoene i bakgrunnen mens jeg gjør noe annet, - da klarer ikke hjernen få med seg hver minste detalj. Legger merke til det som er relevant for meg selv først og fremst. Og noe som slår meg tilfeldigvis.
Det er forskjell på fagfolk og Lysi med "brevkursbevis"
De har systematisk kunnskap. Jeg har bare ideer og hørt noe både her og der.
Hva regnes som første stimdag og syklusdag i lang protokoll? Mye forskjell på de? Tror du det kan bli et problem? Jeg håper ikke det.
Skjønner usikkerheten din.
Opplevde plutselig det samme her nå nylig.
Jeg brukte dual trigger Ovitrelle+Gonapeptyl sist. Om ikke for komplikasjoner, så var det planlagt med fersk innsett i samme syklus.
Men så havnet jeg på sykehuset.
Snakket med en del leger der. To overleger bl.a. som har også jobbet med IVF der på St Olav.
Og så sier en til meg, men nei, du kan ikke ha fersk innsett samme syklus som Gonapeptyl som trigger. Hun skulle snakke med Medicus om det. Jeg reagerte på det, men tok det ikke opp med Medicus. Det var nok å tenke på. Og innsett var jo uansett kansellert pga gyn operasjon. Og så hører jeg i dette foredraget plutselig: aldri innsett i samme syklus som Gonapeptyl - det blir ikke gjort pga det og det (og så følger en medisinsk forklaring).
DA begynner jeg å tvile.
Når to fagfolk, en i USA og en i TRD, uavhengig av hverandre sier det samme, så vil jeg gjerne ha forklaring fra min klinikk. Jeg håper at det er en god forklaring på det. Men blir jo veeeeldig usikker.