Oktober 2021

Her kom endelig mensen i går, tredje dagen på overtid. Begynte nesten å bli nervøs ettersom jeg har hatt stødig syklus på 26 dager veldig lenge nå. Begynte på progynova, så veldig spent på hvordan det går. Har fryseforsøk (ICSI) og reservert innsett i uke 41, så vet egentlig ikke noe mer om det. Får ringe inn å høre om det er noe mer jeg skal før innsett. Har aldri hatt fryseforsøk før☺️

UL i morgen (stim dag 9) for å sjekke status. Er så spent! Forhåpentligvis får vi dato for uttak :smiley-angelic001

Jeg kan oppdateres slik:
Henka - 30år - B2 - Haugesund - IVF/ICSI #3 - pergoveris/ fyrmadel/ ovitrelle/ cyklogest - reservert uttak i uke 40.
Ååh! Så spennende! Masse lykke til på UL. Du må oppdatere oss :hello2

Venter utålmodig på mens. Tredje dagen med spotting. Syklusdag 35. Frykter det ikke blir en ordentlig mens og at jeg må vente en måned til
Det er såå kjipt når mensen ikke kommer når den skal. Er liksom alt man vil ha før oppstart:hungover: Vet du når eggløsning var?

Jeg venter mensen i starten av neste uke. Neste steg blir etter hvert UL og EL-testing hvis alt går etter planen :)
Håper at alt går etter planene :happy::happy:

Her kom endelig mensen i går, tredje dagen på overtid. Begynte nesten å bli nervøs ettersom jeg har hatt stødig syklus på 26 dager veldig lenge nå. Begynte på progynova, så veldig spent på hvordan det går. Har fryseforsøk (ICSI) og reservert innsett i uke 41, så vet egentlig ikke noe mer om det. Får ringe inn å høre om det er noe mer jeg skal før innsett. Har aldri hatt fryseforsøk før☺️
Synes det er sååå typisk at mensen ikke kommer på tiden når man venter sånn på den.:nailbiting: Bra den kom tilslutt :) Jeg har hatt ett fryseforsøk og da var jeg på UL rundt CD12. Det får du helt sikkert beskjed om når du melder inn mens :happy:

UL i morgen (stim dag 9) for å sjekke status. Er så spent! Forhåpentligvis får vi dato for uttak :smiley-angelic001

Jeg kan oppdateres slik:
Henka - 30år - B2 - Haugesund - IVF/ICSI #3 - pergoveris/ fyrmadel/ ovitrelle/ cyklogest - reservert uttak i uke 40.
Så spennende, masse lykke til på UL i morgen! Hvordan er formen så langt?

Da var UL gjennomført. Han sa alt så fint ut og at det var klart for oppstart av sprøyter. Jeg stusset litt over at det var en eggpose på hver av sidene som var 4 mm og 5 mm. Vil ikke disse blir modne fortere enn alle andre som kommer etter? Eller er dette helt normalt? Blir så hysterisk av dette her at det er jo flaut :banghead:

Andre som blir dårlige av progynova? Nå eg jeg på dag 3 og ble skikkelig kvalm og vond i magen nå i ettermiddag. Blir gal:banghead: først kvalm i nesten to uker pga hormonsprøytene, så oppblåst og vond etter egguttak, så to dager med ekstreme mensensmerter og så rett på kvalmen igjen. HATER å være kvalm.
Sorry, måtte bare klage litt o_O

Da var UL gjennomført. Han sa alt så fint ut og at det var klart for oppstart av sprøyter. Jeg stusset litt over at det var en eggpose på hver av sidene som var 4 mm og 5 mm. Vil ikke disse blir modne fortere enn alle andre som kommer etter? Eller er dette helt normalt? Blir så hysterisk av dette her at det er jo flaut :banghead:
Er vanlig at det er forskjellig størrelse på de :) er derfor man har nesesprayen for at de som blir modne først ikke skal slippe før egguttaket. Så går helt fint med forskjellige størrelser

Andre som blir dårlige av progynova? Nå eg jeg på dag 3 og ble skikkelig kvalm og vond i magen nå i ettermiddag. Blir gal:banghead: først kvalm i nesten to uker pga hormonsprøytene, så oppblåst og vond etter egguttak, så to dager med ekstreme mensensmerter og så rett på kvalmen igjen. HATER å være kvalm.
Ja, kjenner meg godt igjen :/ progynova er djevelens oppfinnelse! Håper det gir seg snart ❤

Hvilken dose Progynova?
Jeg gikk på Progynova ei uke før start stim i august. 4 mg daglig, tror jeg. Kjente ingenting.

Er vanlig at det er forskjellig størrelse på de :) er derfor man har nesesprayen for at de som blir modne først ikke skal slippe før egguttaket. Så går helt fint med forskjellige størrelser
Åh, nå ble jeg litt beroliget. Takk :love2:love2

Hysteroskopi check :joyful: Nå er neste mål ultralyd 8.oktober for å sjekke at alt ser fint ut for nedregulering! Jeg er klar som et egg :shy:

Hvilken dose Progynova?
Jeg gikk på Progynova ei uke før start stim i august. 4 mg daglig, tror jeg. Kjente ingenting.

6 mg daglig. Har reagert på dem før, men husker ikke helt hvor ille d var. Så håper det går seg litt til :happy:

Jeg hater offisielt Synarela. Nå har det tatt helt av. Jeg er et grinete overfølsomt monster. Jeg orker snart ikke mer. Jeg er så sliten og dårlig form at jeg fungerer ikke. Trodde jeg skulle få litt mildere mensblødning da, men nei. Jeg blør snart ihjel. Skifter nattbind en gang i timen og da er det stappfullt. Må være den berømte corona vaksinen jeg reagerer på. Flere som sier de har opplevd voldsomme blødninger etter den.

Må bare holde ut til sprøytestart. Men er det riktig å starte på sprøytene så mange dager uti ny syklus? Kjenner jeg blir litt forvirra av dette opplegget jeg.

Ååh! Så spennende! Masse lykke til på UL. Du må oppdatere oss :hello2

Uttak tirsdag morgen og innsett fredag. Hurra! :smiley-bounce022 minst 6 egg ble i dag målt til over 12mm og 10 stk mellom 10-12mm. De vokser nok store og gode innen tirsdag. Endometrietykkelse på 11mm. Fortsetter på pergoveris i morgen og lørdag. Så skal jeg sette halve ovitrelle og 2 sprøyter med gonapeptyl søndag kveld. Inkl. Fyremadel blir det hele 4 stk :woot: heldigvis sprøytefri mandag! Måtte tiden gå fort :smiley-angelic001

Lykke til med sprøytestart :happy:

Så spennende, masse lykke til på UL i morgen! Hvordan er formen så langt?

Ja dette er kjempespennende! Og så gøy å følge alle andre på veien! :D hvordan gikk det med sprøytestart for deg?

Formen varierer veldig. Har vært kvalm, oppblåst og hatt dårlig matlyst. Vondt å ta nederst på magen. Føler eggstokkene hopper når jeg går. Værre skal det vel bli før det er over. :smiley-ashamed004

Last edited:
Jeg hater offisielt Synarela. Nå har det tatt helt av. Jeg er et grinete overfølsomt monster. Jeg orker snart ikke mer. Jeg er så sliten og dårlig form at jeg fungerer ikke. Trodde jeg skulle få litt mildere mensblødning da, men nei. Jeg blør snart ihjel. Skifter nattbind en gang i timen og da er det stappfullt. Må være den berømte corona vaksinen jeg reagerer på. Flere som sier de har opplevd voldsomme blødninger etter den.

Må bare holde ut til sprøytestart. Men er det riktig å starte på sprøytene så mange dager uti ny syklus? Kjenner jeg blir litt forvirra av dette opplegget jeg.
Føler så med deg, Synarela er grusomt når bivirkningene melder sin ankomst. Hold ut litt til :love7
Jeg har hatt en veldig smertefull og kraftig blødning begge gangene jeg har gått på synarela - tror det er forskjellig fra person til person. Må sove med masse håndkler under meg for å ikke blø ut senga. Jeg begynte blødning mandag og begynner på sprøyter på lørdag. Hvor lenge etter blødning begynner du på sprøyter?

Hysteroskopi check :joyful: Nå er neste mål ultralyd 8.oktober for å sjekke at alt ser fint ut for nedregulering! Jeg er klar som et egg :shy:
Så deilig å være ferdig kjære Dipsy:love2 Gikk det fint med narkosen? Og fant de noe?

Innsett av tint blasto neste onsdag :smiley-bounce016 håper såå mye at dette er gullegget som fester seg :angelic:

Så deilig å være ferdig kjære Dipsy:love2 Gikk det fint med narkosen? Og fant de noe?
De fant en liten polypp, så jeg er fornøyd med at de fant 'noe'. Gikk greit med narkose, men litt sliten i dag, merker jeg ❤

Back
Topp