Oktober 2021

Slenger meg bare litt på her jeg :)
Mensen starta «brått» igår,(ustabil syklus etter vaksinen virker det som) venter litt på at blødninga skal komme godt igang, hadde håpa på å ta en tablett ikveld, men ser ut som jeg må vente til imorgen. Spennede å ringe inn å høre hvordan løpet blir videre imorgen :D Siste forsøk var i Mai og har rukket å grue meg nok til denne runden. :banghead: Psyken får kjørt seg i denne prossesen!
Men tenkte å kjøpe bullet journal imorgen og skrive litt og tegne i den hver dag, kan jo være fin terapi i seg selv :)
Noen har som gjort noe lignende?

Slenger meg bare litt på her jeg :)
Mensen starta «brått» igår,(ustabil syklus etter vaksinen virker det som) venter litt på at blødninga skal komme godt igang, hadde håpa på å ta en tablett ikveld, men ser ut som jeg må vente til imorgen. Spennede å ringe inn å høre hvordan løpet blir videre imorgen :D Siste forsøk var i Mai og har rukket å grue meg nok til denne runden. :banghead: Psyken får kjørt seg i denne prossesen!
Men tenkte å kjøpe bullet journal imorgen og skrive litt og tegne i den hver dag, kan jo være fin terapi i seg selv :)
Noen har som gjort noe lignende?
Så spennende at du straks er i gang! Krysser fingrene at blødningen tar seg opp snart. Hadde selv sist forsøk i mai og det er jo evigheter siden! Så fort gjort å grue seg litt.
Bullet journal hadde jeg faktisk ved mitt første forsøk i 2018. Synes det var så fint å kunne skrive eller tegne et eller annet som var spesielt for den dagen. Hadde masse fine oversikter over alt mulig og jeg elsker å bla gjennom den i dag for å «mimre» litt. Jeg ble heldigvis gravid ved første forsøk, så fikk notert masse gjennom svangerskapet også. Kan absolutt anbefale det :joyful:

Første ultralydkontroll her blir neste tirsdag, 12.oktober. Tidligst uttak mandag 18.oktober. Har fått ny plan på smertelindring under egguttak (ingen smerter under sist uttak, men reagerte på tablettene med besvimelser osv., pluss at jeg fikk ekstreme smerter rett etter uttaket) denne gangen, noe jeg ble veldig glad for. Bli iv smertelindring denne gangen, så kan jeg raskt smertelindres etterpå også:happy:

Noen fler som har erfaring med intravenøs smertelindring og reaksjoner etterpå?

Ikke noe erfaring med intravenøs, men jeg reagerte tydeligvis på ett eller annet sist gang. Kaldsvettet og ble uvel da de var ferdig å hente ut egg. Fikk kald klut på panna og det lindret godt. Gikk fort over igjen.

Nå er time til ul satt opp 15. Oktober. Nå skjer det snart! Jeg er så spent! Bare 2 dager nå så er det sprøyter! Jippii!

Ikke noe erfaring med intravenøs, men jeg reagerte tydeligvis på ett eller annet sist gang. Kaldsvettet og ble uvel da de var ferdig å hente ut egg. Fikk kald klut på panna og det lindret godt. Gikk fort over igjen.

Nå er time til ul satt opp 15. Oktober. Nå skjer det snart! Jeg er så spent! Bare 2 dager nå så er det sprøyter! Jippii!
Ja okei, da reagerte du litt som meg da. Jeg ble hvit i ansiktet, blodtrykksfall, besvimte x 3, spydde i bilen.. Frista ikke til gjentakelse. De sa folk sjeldent reagerte såpass sterkt. Håper det her blir en bedre opplevelse.

Så spennende, da er det jo like før nå!:D

Uff stakkars. Håper det går bra med deg nå neste gang og at du slipper å besvime. Hørtes ikke noe særlig greit ut.

Uff stakkars. Håper det går bra med deg nå neste gang og at du slipper å besvime. Hørtes ikke noe særlig greit ut.
Håper jeg og :P Nei, følte meg ikke så høy i hatten da jeg svimte av nedi vasken på toalettet ved venterommet, og måtte halvveis bæres til rommet av embryologen! Selv om jeg skjønner det må ha vært litt av et syn.

Lykke til med stimuleringa, håper på godt resultat for oss begge :)

Blir ul her på mandag i neste uke. Håper på litt sen eggløsning (etter dag 14) i denne syklusen også slik at jeg kan få innsett.. Det hørtes ikke så lovende ut hvis positiv el test eller el faller på helgen o_O Orker ikke avbrutt igjen.. Men vi får vel bare se hvordan det går.

Merker jeg er overnervøs for at forsøket skal bli avbrutt og at slimhinnen ikke blir tykk nok.

Har UL på fredag og reservert innsett i neste uke,veldig spent. Syns det er spinnvilt at jeg KANSKJE kan bli gravid neste uke:p

Her fikk jeg telefon i dag om at UL blir torsdag, og ikke fredag som egentlig planlagt. Er så sykt spent på hvordan kroppen reagerer på sprøytene, og håper jeg får vite time til uttak allerede da :rolleyes: stimdag 6 i dag, og første dag med Fyremadel :dead: herregud så grusomt. Trodde jeg hadde blitt litt dreven på det med sprøyter, men var rett før jeg besvimte i dag tidlig.
Dere som tar Fyremadel (eller har tatt tidligere), setter dere i magen eller i låret?

Her fikk jeg telefon i dag om at UL blir torsdag, og ikke fredag som egentlig planlagt. Er så sykt spent på hvordan kroppen reagerer på sprøytene, og håper jeg får vite time til uttak allerede da :rolleyes: stimdag 6 i dag, og første dag med Fyremadel :dead: herregud så grusomt. Trodde jeg hadde blitt litt dreven på det med sprøyter, men var rett før jeg besvimte i dag tidlig.
Dere som tar Fyremadel (eller har tatt tidligere), setter dere i magen eller i låret?
Jeg setter i magen :) Har ingen problem med de, men tror det hjelper at jeg har ganske mye fett på magen i det her tilfellet, merker nesten ingenting til de :p

Jeg synes Fyremadel er PYTON!
Misliker de sterkt, og 50% av gangene er de sykt vonde synes jeg :hilarious:
Setter vanligvis i magen, men har satt et par ganger i låret for å avlaste magen. Fikk sterkere reaksjon på lårene (en liten hevelse etterpå), men det var verdt å gi magen litt hvile de dagene. Stimulerte totalt i 21 dager det forsøket :dead:

Jeg satte de første to i låret da det var det som sto i vedlegget, men da jeg spurte klinikken sa de jeg skulle sette i magen, så resten satte jeg der.
Jeg fikk en 4-timers hevelse på de jeg satte i låret (særlig den første som også hadde truffet ei blodåre eller noe), og nesten ingen reaksjon på magen (bortsett fra litt svie).

Jeg har satt i magen. Syns nålen på fyremadel ikke er spiss nok, så føler jeg må stikke skikkelig hardt for å komme gjennom. Så ikke fan av den nei:stop:

Jeg har satt i magen. Syns nålen på fyremadel ikke er spiss nok, så føler jeg må stikke skikkelig hardt for å komme gjennom. Så ikke fan av den nei:stop:

Det har mye å si om du vinkler spissen riktig. Etter at mannen begynte å se på spissen og vinkle den før han stakk ble smertene rundt stikk redusert drastisk og nålen penetrerte huden lett. Mannen kunne også se stor forskjell på huden, som ikke lenger "fulgt med" sprøyten litt innover før spissen gikk igjennom. Jeg har sensitiv hud, og etter at vi startet med riktig teknikk så var det flere av stikkene jeg ikke kjente! :)

"Hullet" i nålen skal være oppover. Søk på "bevel facing up" for å se bilder.

Håper dette kan hjelpe noen av dere andre som må ta sprøyter også :D

Åh gud ja Fyremadel var ikke noe gøy. Jeg fiksa det, men måtte ha på plaster og det svei som vepsestikk hver gang. Jeg våget aldri å prøve meg på lårene. Tok det på magen. Jeg tror jeg må ha litt skjør hud eller noe, for de sprøytene var null problem å få inn. Jeg bare stappa de bestemt inn og det gikk bra.

Takk for svar damer :joyful: satt dagens Fyremadel i magen og synes det var mye mindre vondt enn i låret i går :wacky: så da blir det magen fremover. 2 dager igjen til UL nå :nailbiting: :wtf:

Back
Topp