Oktober 2021

Hurra! No vil eg joina oktober-gjengen også… Etter enormt lang ventetid pga hjerteutredning og you name it, skal eg endeleg gjera innsett!! :happy093

Smuta - 40 - B2 - Fryseforsøk etter IVF#4 med PGT-A-testa embryo - OLGA Fertility Clinic, St. Petersburg - innsett av blastocyst 12.10

*Klagevarsel*

Tr skulle kommet i dag.
Den har ennå ikke vist seg.
Den har alltid kommet tre dager etter slutt på Primolut.. driiit altså!
Kom igjen! Jeg vil starte på innsettsyklusen... :shifty::shifty::shifty:

Wohoo da kan jeg settes over på stimulerer.
Første sprøyte med Menopur satt. Gikk så fint så. Var ikke noe problem å fikse det. Men synes 300 iU var myyye å sprøyte inn. Måtte ta det sakte og forsiktig for det sprengte godt da det skulle inn. Er så utrolig glad for at jeg er i gang nå.

Wohoo da kan jeg settes over på stimulerer.
Første sprøyte med Menopur satt. Gikk så fint så. Var ikke noe problem å fikse det. Men synes 300 iU var myyye å sprøyte inn. Måtte ta det sakte og forsiktig for det sprengte godt da det skulle inn. Er så utrolig glad for at jeg er i gang nå.
Åååå! Så deilig å endelig være i gang :):):):)

UL gikk kjempebra i dag! Legen hadde med seg en student og forklarte så fint at alt man kunne se var etter boka :rolleyes: perfekt slimhinne, perfekt fasong på livmoren (hva enn nå det skal bety :hilarious:) og 12-15 eggposer på mellom 13-24mm. Så da blir det uttak allerede på mandag :nailbiting::woot:

Har hatt en dårlig følelse siden jeg snakket med klinikken på mandag da det hørtes helt umulig ut å få innsett OG å ringe inn positiv El test på helg. Da minket sjansene betydelig siden det ser ut å gå mot positiv test på en helg (og kanskje EL). Men jeg fikk snakket med en annen sykepleier idag som var mer positiv. Det kan bli avbrutt hvis innsett faller på helgen da de egentlig ikke har kapasitet til fryseforsøk da, men de skal i hvert fall prøve. Og jeg fikk et nummer jeg kan ringe på helgen før å melde om positiv test :) Kanskje går det!

Kontroll på meg idag. Slimhinnen så helt perfekt ut. Begynner med cyclogest på søndag og så blir det innsett av blasto torsdag neste uke :love2
Skal sette dobbel dose med cyclogest, en vaginal og en rektal. Noen som har vært borti det?

Kontroll på meg idag. Slimhinnen så helt perfekt ut. Begynner med cyclogest på søndag og så blir det innsett av blasto torsdag neste uke :love2
Skal sette dobbel dose med cyclogest, en vaginal og en rektal. Noen som har vært borti det?
Jeg tar de rektalt. Slimhinnen der er mye bedre til å ta opp ting enn den i skjeden, så du får mer opptak rett og slett.

Det var litt uvant de første gangene og innimellom har jeg blitt sår (går fort over), men stort sett har jeg vært veldig fornøyd med å gjøre det slik. Ingen rot og floraen i skjede har det mye bedre uten.

I kveld da jeg satte Menopur kom det en liten dråpe blod ut da jeg trakk ut sprøyta. Er det farlig? Har jeg gjort alt helt feil da? Håper ikke jeg har ødelagt noe av opplegget da. :nailbiting:

Da jeg hadde fryseforsøk, skulle jeg ta to vaginalt og en rektalt fordi de målte at jeg ikke hadde nok progesteron i kroppen etter vanlig dose. Kan jeg spørre hvorfor du får dobbel dose?

I kveld da jeg satte Menopur kom det en liten dråpe blod ut da jeg trakk ut sprøyta. Er det farlig? Har jeg gjort alt helt feil da? Håper ikke jeg har ødelagt noe av opplegget da. :nailbiting:
Du har nok truffet et lite blodkar bare. Det går nok helt fint :)

Da jeg hadde fryseforsøk, skulle jeg ta to vaginalt og en rektalt fordi de målte at jeg ikke hadde nok progesteron i kroppen etter vanlig dose. Kan jeg spørre hvorfor du får dobbel dose?

Legen sa d va pga at vi har hatt to forsøk før som ikke har festet seg, hatt et forsøk som festet seg, men sa i uke 6. Så dobbel dose cyclogest skulle øke sjansen. Så håper på det :happy::smiley-angelic001

Er det noen annen som står i valget om å sette inn 1 eller 2 2-dagers embryo ved fryseforsøk? Vi har nok landet i å sette inn bare et, hvis begge overlever. Har ikke barn fra før så bare det å få et barn vil bli en stor omstilling for oss. Og å da bevisst øke sannsynligheten for tvillinger er noe som særlig kona mi ikke har veldig lyst til. Så er det jo i tillegg en mye større risiko for alle slags komplikasjoner med tvillingsvangerskap. På den andre siden er det litt større sjanse for å bli gravid (en sjanse som i utgangspunkt ikke er så stor ved 2-dagers FER) og det hadde vært fint om barnet fikk et søsken (har bare planer om et barn). Hvis begge overlever og de setter inn et vil de prøve å dyrke det andre til 3-dagers eller blasto og fryse på nytt. Våre embryo er altså fryst sammen så må ta opp begge.. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget annet enn å høre om andre står innfør det samme valget. Og lufte tankene litt!

Er det noen annen som står i valget om å sette inn 1 eller 2 2-dagers embryo ved fryseforsøk? Vi har nok landet i å sette inn bare et, hvis begge overlever. Har ikke barn fra før så bare det å få et barn vil bli en stor omstilling for oss. Og å da bevisst øke sannsynligheten for tvillinger er noe som særlig kona mi ikke har veldig lyst til. Så er det jo i tillegg en mye større risiko for alle slags komplikasjoner med tvillingsvangerskap. På den andre siden er det litt større sjanse for å bli gravid (en sjanse som i utgangspunkt ikke er så stor ved 2-dagers FER) og det hadde vært fint om barnet fikk et søsken (har bare planer om et barn). Hvis begge overlever og de setter inn et vil de prøve å dyrke det andre til 3-dagers eller blasto og fryse på nytt. Våre embryo er altså fryst sammen så må ta opp begge.. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget annet enn å høre om andre står innfør det samme valget. Og lufte tankene litt!
Har ikke samme valget, da klinikken min dyrker til blasto, og jeg får ikke sette inn to pga at jeg har risikosvangerskap. Jeg vet jo hva jeg ville valgt, men situasjonen vår er jo ulik deres. Jeg håper dere lander på en avgjørelse som er riktig for dere ❤

Da er første sprøyte med gonapeptyl satt! Klinikken var veldig fornøyde med resultatet fra ultralyden i dag, og cysten hadde faktisk blitt litt mindre. Har jo lest mye om bivirkninger av synarela, men noen som vet om nedregulering med Gonapeptyl gir samme bivirkninger?

Er det forresten flere som skal ta klexane? Og evt hvilken dosering har dere fått?

Har ikke samme valget, da klinikken min dyrker til blasto, og jeg får ikke sette inn to pga at jeg har risikosvangerskap. Jeg vet jo hva jeg ville valgt, men situasjonen vår er jo ulik deres. Jeg håper dere lander på en avgjørelse som er riktig for dere ❤
Takk for fine ord :Heartred Vet jo at det er en avgjørelse som bare vi kan ta, men det er veldig fint å kunne lufte tankene her inne :happy: Masse lykke til med forsøket deres!

Takk for fine ord :Heartred Vet jo at det er en avgjørelse som bare vi kan ta, men det er veldig fint å kunne lufte tankene her inne :happy: Masse lykke til med forsøket deres!
Takk ❤ Ja, det skjønner jeg. Tror jeg hadde dødd litt selv dersom det hadde vist seg at vi ventet tvillinger med førstemann, men etter hun kom, er jeg ikke i tvil om at vi hadde klart to også ❤

Er ikke enkle valg å måtte ta nei. Jeg hadde vært så redd for å ikke få noe baby at jeg hadde vel satt inn begge. Men så vet jeg også at jeg hadde takla 2 babyer. Det er kun du som kjenner hvordan din situasjon er og må ta valg basert på det. Lykke til med å velge det som er best for deg. :Heartred

Back
Topp