Oktober 2021

16 dpo, siste dag med Cyclogest :angelic: Er ganske skeptisk til det jeg synes er treig stigning, men jeg vet man skal egentlig ikke bruke strimler til å måle stigning. 2-3 på digital var beroligende - tror jeg kan bli satt på «gravid» @Sofia87 og så får vi se hvordan det går etterhvert :)

(øverst - 10 mIU/ml fra 10-16 dpo; nederst - 25 mIU/ml fra 11-16 dpo)

Drister meg da til å si gratulerer og håper at spiren blir med helt til mål. Kanskje en uke på overtid bare for å gjøre det litt vanskelig helt på slutten av en ivf prosess

Nå har du heiet oss andre frem lenge, og så lenge jeg har vært på formuet. Hurra ❤️❤️

Drister meg da til å si gratulerer og håper at spiren blir med helt til mål. Kanskje en uke på overtid bare for å gjøre det litt vanskelig helt på slutten av en ivf prosess

Nå har du heiet oss andre frem lenge, og så lenge jeg har vært på formuet. Hurra ❤️❤️

Håper så mye at du følger etter! ❤️❤️❤️ Tror forresten det var en god ide at du venter noen dager med de neste testene. Enkelte dager vises det ingen stigning på mine tidligtester mens det er god stigning på vanlige tester (og motsatt). Så jeg tror variasjon fra en dag til den neste er vanskelig å fange på disse strimlene

Last edited:
16 dpo, siste dag med Cyclogest :angelic: Er ganske skeptisk til det jeg synes er treig stigning, men jeg vet man skal egentlig ikke bruke strimler til å måle stigning. 2-3 på digital var beroligende - tror jeg kan bli satt på «gravid» @Sofia87 og så får vi se hvordan det går etterhvert :)

Jeg synes dette ser fint ut, jeg ❤ de færreste har den superstigningen dag fra dag som det virker som alle har når du Googler :) gratulerer!

Røk på en tidlig test idag fra metode, og den var negativ og blendahvit! :banghead:
hvis jeg har regna riktig så er det dag 12 idag, skulle det vært noe håp så burde den vel gi utslag nå?
jeg satt inn 2 dagers, så da skal jeg regne den dagen det ble satt inn som dag 3?

Røk på en tidlig test idag fra metode, og den var negativ og blendahvit! :banghead:
hvis jeg har regna riktig så er det dag 12 idag, skulle det vært noe håp så burde den vel gi utslag nå?
jeg satt inn 2 dagers, så da skal jeg regne den dagen det ble satt inn som dag 3?
Hmm, det er vel dag 2?
Er ikke helt ekspert i dette med telling, men slik jeg har forstått, så er
EL dag 0, så dagen etter er dag 1 (1dpo), osv.
Eks.:
- Mandag EL/Uttak, 0, graviditetsuke 2+0 (befruktningen skjer)
- Tirsdag 1 dpo, graviduke 2+1
- Onsdag 2 dpo, 2+2 (embryoet har utviklet seg i to dager, todagers)
- Torsdag 3 dpo, 2+3
- Fredag 4 dpo, 2+4
- Lørdag 5 dpo, 2+5
- Søndag 6 dpo, 2+6

Brutalt er det ja ❤️❤️❤️ Skulle dette bli ditt første fryseforsøk?

Ja, første fryseforsøk, med embryo fra første ferskforsøk, som ble 2-åringen vår. Så sånn sett skal jeg ikke klage - føltes mest kjipt å ikke få innsett i det hele tatt når dagen endelig er der.

Jeg sier gratulerer, jeg :love7Skjønner at det føles skummelt å slippe løs forhåpningene, men det er jo ingen tvil om at testene stiger - jeg har veldig trua for deg! Og 2-3 på digital er jo flott!

Skal du ta blodprøve?

Hmm, det er vel dag 2?
Er ikke helt ekspert i dette med telling, men slik jeg har forstått, så er
EL dag 0, så dagen etter er dag 1 (1dpo), osv.
Eks.:
- Mandag EL/Uttak, 0, graviditetsuke 2+0 (befruktningen skjer)
- Tirsdag 1 dpo, graviduke 2+1
- Onsdag 2 dpo, 2+2 (embryoet har utviklet seg i to dager, todagers)
- Torsdag 3 dpo, 2+3
- Fredag 4 dpo, 2+4
- Lørdag 5 dpo, 2+5
- Søndag 6 dpo, 2+6
Så da ble det egentlig dag 11, jeg forstår minimalt av de dagene :angelic: men da kjøper jeg inn noen sensitive tester til og tester igjennom helga, jeg hadde jo regna til at dag 14 var på søndag, men da var det på mandag da. Da lever jeg i håper litt til:)

Så.. I går hadde jeg blenda test. Dagen før var det en supersvak strek der. Det var nok Ovitrelle. Ble blenda i går morges. Tok test seint i går kveld, bare så på den, så ingenting, og gikk å la meg. Jeg venta bare et par minutter.

Når jeg står opp i dag, så ser jeg bare bort på testen..... Og det er jo en svak strek der:eek: Tar ny test nå, 9 timer senere, og på nytt er det en svak strek der. Nok til at man ser at den ikke er blenda, og en ser streken ganske raskt IRL. Vet ikke enda om den streken er sterkere enn den fra i går kveld/natt. Babyplan sine tidligtester, 10 dpo i dag.

Hva i alle dager betyr det her? Kjemisk eller noe? Kan vel ikke bli spire av noe sånt...? :sorry:

Håper for deg!

Jeg kjenner ingen annen statistikk enn denne: https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/results-by-day-past-ovulation.php

Den er riktignok basert på egenrapportering og ikke en studie, og jeg vil tro de som har svart har tatt tester av ulik sensitivitet. I tillegg til at mange neppe vet el like nøyaktig som oss IVF-ere. Men den gir likevel er visst bilde.

Så.. I går hadde jeg blenda test. Dagen før var det en supersvak strek der. Det var nok Ovitrelle. Ble blenda i går morges. Tok test seint i går kveld, bare så på den, så ingenting, og gikk å la meg. Jeg venta bare et par minutter.

Når jeg står opp i dag, så ser jeg bare bort på testen..... Og det er jo en svak strek der:eek: Tar ny test nå, 9 timer senere, og på nytt er det en svak strek der. Nok til at man ser at den ikke er blenda, og en ser streken ganske raskt IRL. Vet ikke enda om den streken er sterkere enn den fra i går kveld/natt. Babyplan sine tidligtester, 10 dpo i dag.

Hva i alle dager betyr det her? Kjemisk eller noe? Kan vel ikke bli spire av noe sånt...? :sorry:

Åh! Supertreg strek 9 dpo og svak strek 10 dpo høres lovende ut for meg! Hadde det som gravid. Ovitrelle-utslag 8 dpo lyder også innafor.

Kjempespennende! :smiley-bounce016

Gratulerer!!! ❤️ Og HURRA for 2-3!! Det er jo eit veldig godt teikn. Håpar spiren klamrar seg fast heilt til mål!

Åh! Supertreg strek 9 dpo og svak strek 10 dpo høres lovende ut for meg! Hadde det som gravid. Ovitrelle-utslag 8 dpo lyder også innafor.

Kjempespennende! :smiley-bounce016
Tuller du??:eek: Syns streken fra i natt og i dag er ganske like.. Men man ser de definitivt.

Når jeg tok på lommelykta på mobilen så jeg de tydelig, har dårlig lys på badet. Syns ikke jeg får de godt frem på bilder, men ei venninne jeg sendte bilder sa at de i alle fall ikke var blenda. Bare tenkte jeg burde ha sterk strek på de tidligtestene nå om jeg var gravid. Selv om jeg jo så streken på dagens test raskere enn den fra i går kveld. Er vel bare å vente til morgen da..:wtf:

Håper for deg!

Jeg kjenner ingen annen statistikk enn denne: https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/results-by-day-past-ovulation.php

Den er riktignok basert på egenrapportering og ikke en studie, og jeg vil tro de som har svart har tatt tester av ulik sensitivitet. I tillegg til at mange neppe vet el like nøyaktig som oss IVF-ere. Men den gir likevel er visst bilde.

Da er det jo i teorien håp! Gir ikke opp håpet enda da. Jeg har en teori om at jeg kan kjenne jeg er gravid ved at jeg blir varmere/hetetokter. Jeg hadde hetetokter hele veien i første graviditet, jeg ble varmere da jeg hadde en kjemisk i våres og jeg føler jeg er varmere nå også, er ofte varm i kinna og det er jeg ikke til vanlig. Så har veldig håpet egentlig så ble skuffa idag egentlig. Og kjipt at min lille teori kanskje ikke stemmer, men tester imorgen og søndag :happy:

Så da ble det egentlig dag 11, jeg forstår minimalt av de dagene :angelic: men da kjøper jeg inn noen sensitive tester til og tester igjennom helga, jeg hadde jo regna til at dag 14 var på søndag, men da var det på mandag da. Da lever jeg i håper litt til:)
Det er lett å bli forvirret :p
Ta utgangspunkt i at EL er dag 0, så teller man seg frem :D
(Og eventuelt graviduke 2+0)
Da er du nok en dag kortere, ja! Tenker at det fortsatt er håp! :D:DSå spennende! :Heartred:Heartred

Svak strek 10 dpo er jo ikke verst!
Hvis klumpen fester seg feks 8 - 9 dpo har det jo ikke vært mange timene å lage hcg :D
At du i det hele tatt har fått strek er jo et kjempegodt tegn!
Føler at forventningene her inne til en knall tydelig strek 9 dpo er veldig høye.
Forstår de som har dårlig erfaring med lav stigning, men ingen graviditet er lik heller :p

Svak strek 10 DPO er helt etter boka! Fikk det også den gangen det gikk bra, var så vidt jeg så en svak rosa strek. Håper på stigning for deg, dette kan være lovende ❤ Del gjerne bilde hvis du orker og har lyst :joyful:

Svak strek 10 DPO er helt etter boka! Fikk det også den gangen det gikk bra, var så vidt jeg så en svak rosa strek. Håper på stigning for deg, dette kan være lovende ❤ Del gjerne bilde hvis du orker og har lyst :joyful:

Prøvde å ta et bilde, men vet ikke om det synes så godt på det :/ Syns det synes bedre irl. Så, vi får bare se hva som skjer. Er svake streker, men de er nå der. Og er sterke enn de var 8 dpo :P

Vedlegg

• IMG_20211029_101150__01__01.jpg
    IMG_20211029_101150__01__01.jpg
    1.003,4 KB · Visninger: 75
Prøvde å ta et bilde, men vet ikke om det synes så godt på det :/ Syns det synes bedre irl. Så, vi får bare se hva som skjer. Er svake streker, men de er nå der. Og er sterke enn de var 8 dpo :p
Jeg ser ❤ Min erfaring (etter å ha vært gravid 4 ganger) er at de stiger ganske raskt i starten. Allerede fra morgen til kveld kan man ofte se en endring. Krysser fingrene for at dette er en begynnende spire ❤

Back
Topp