Oktober 2021

Ser at du fikk utslag på normal-testen, det lover godt! Jeg prøvde en tidligtest fra metode i ettermiddag. Hadde holdt meg i 3 timer, vet ikke om det er nok, men det var ikke antydning til noe, så har ikke noe særlig håp nå. Eller, det er vanskelig å ikke håpe frem til man blør, men du skjønner. Får se hvordan det ser ut imorgen tidlig.

Ja, ble overrasket selv av den. For det har ikke vært mye farge i tidligtestene fra metode. Var en annen som nevnte i tråden at det slo seeent ut på de, og plutselig ble det fin strek på den med 25 - tok den på formiddagen.

❤️

Jeg skjønner tankene dine. Men man må bare prøve å tenke at det ikke er unormalt å trenge noen forsøk også med tilsynelatende perfekte embryo. Men det er ikke lett. Fikk du noen på frys?

Vår reise begynner å føles ganske lang. Ble henvist høsten 2018, og første forsøk med inseminasjon var i desember 2019. Så hadde vi 4 forsøk til med IUI i 2020 som ikke tok. Bestemte at vi skulle gå over til ivf. Det var da 3-4 mån ventetid. Etter at jeg hadde gått på Synarela en stund ble det oppdaget en polypp i livmoren, som satt dårlig til i forhold til graviditet. Så da ble forsøket avbrutt og jeg ble henvist til hysteroskopi. Med den operasjonen og ventetid tok det helt til april i år til første uttak. Ble gravid på ferskinnsett, men det var en kjemisk. Fikk to 2-dagers på frys. Så skulle vi ha frys i august men det ble avbrutt pga follikelutvikling. Så fikk jeg kranglet meg til å prøve i naturlig syklus nå i oktober. Siden det ene embryot forsvant et sted på veien, blir det nytt uttak om dette ikke går, og det er det minst 3 mån ventetid til. Så, dette er 7. forsøket på å bli gravid, men har tatt litt lengre enn 7 mån for å si det sånn :confused:
Jeg er forsåvidt fortsatt ganske positiv siden er sannsynlig at polyppen påvirket de 5 første forsøkene.

.... Ble litt langt det der. Var ikke meningen å skrive en hel biografi her altså :hilarious:
Takk for at du vil dele historien deres!:Heartpink

Det har vært en reise som har strukket seg over ganske lang tid da, skjønner jeg. For ei heftig reise. Var bra de oppdaget den polyppen, før enda flere forsøk var gjennomført. Tror de den hadde vært der hele tiden? Er de vanskelige å oppdage?

Så godt dere har litt mer trua på de neste forsøkene, høres jo ut som forholdene skulle ligge bedre til rette nå for en graviditet:happy: Hååer virkelig at dere lykkes snart :Heartred

Da blir mine 2 forsøk plutselig ganske pinglete i sammenligning, gitt :P Har fått tips om å endre diett frem til neste forsøk, for å bevare hormonene og samtidig få gått litt ned i vekt. Kanskje lavere BMI kan øke sjansen litt for graviditet. Hvem vet.

Jeg var helt amøbe så lenge jeg gikk på Synarela. Hjalp ingenting å starte på Menopur. Begynte å bli bedre et par dager etter at jeg stoppa med Synarela. Den var fæl. Var ikke sånn forrige runden.
Hei gode Dipsy, så kjipt…! Men einig med andre her i at Synarelaen er helvete på boks!! :banghead::dead::p Eg blei bedre då eg begynte med stimulering, men fortsatt dårleg form, sikkert mykje pga Synarelaen og generelt hormonmiksen. Min kropp reagerer mykje på hormonar generelt. Håpar det blir bedre snart, kryssar alt for dykk!! ❤️
Takk, gode dere! Godt å høre lignende erfaringer, begynte nesten å frykte at jeg holder på å gå på den beryktede smellen. Jeg har jo nedregulert med Gonapeptyl, og ikke lest så mange erfaringer med den. Er i full jobb og sånn, men er bare helt tom for energi - det er liksom tomt. Satser på at det tar seg opp - planen er jo å være klar for en graviditet :joyful:

Jeg skjønner tankene dine. Men man må bare prøve å tenke at det ikke er unormalt å trenge noen forsøk også med tilsynelatende perfekte embryo. Men det er ikke lett. Fikk du noen på frys?

Vår reise begynner å føles ganske lang. Ble henvist høsten 2018, og første forsøk med inseminasjon var i desember 2019. Så hadde vi 4 forsøk til med IUI i 2020 som ikke tok. Bestemte at vi skulle gå over til ivf. Det var da 3-4 mån ventetid. Etter at jeg hadde gått på Synarela en stund ble det oppdaget en polypp i livmoren, som satt dårlig til i forhold til graviditet. Så da ble forsøket avbrutt og jeg ble henvist til hysteroskopi. Med den operasjonen og ventetid tok det helt til april i år til første uttak. Ble gravid på ferskinnsett, men det var en kjemisk. Fikk to 2-dagers på frys. Så skulle vi ha frys i august men det ble avbrutt pga follikelutvikling. Så fikk jeg kranglet meg til å prøve i naturlig syklus nå i oktober. Siden det ene embryot forsvant et sted på veien, blir det nytt uttak om dette ikke går, og det er det minst 3 mån ventetid til. Så, dette er 7. forsøket på å bli gravid, men har tatt litt lengre enn 7 mån for å si det sånn :confused:
Jeg er forsåvidt fortsatt ganske positiv siden er sannsynlig at polyppen påvirket de 5 første forsøkene.

.... Ble litt langt det der. Var ikke meningen å skrive en hel biografi her altså :hilarious:
Fy søren, litt fra sidelinja her, men den ventingen i det offentlige er virkelig uutholdelig. Håper det er deres tur snart ❤

Glemte helt å svare på spørsmålet ditt ang. noen på frys: Jeg har fem blastocyster på frys, så det er jo litt håp i de også :happy:

Syns det er ventetid nok å vente mellom forsøk nå, men det kan virkelig ikke sammenlignes med ventetida i det offentlige........ Hjelpes meg, som dere har venta.

Eneste oppmuntringen jeg kan prøve å gi deg i dagen er at de 6 mnd går veldig fort til slutt. Jeg fikk første innsett 9 mnd etter uttak… og 6 av de har i hvertfall flydd avsted.. ❤️❤️

Takk ❤️Bøyer meg i støvet for 9 mnds tålmodighet! Om jeg bare hadde visst at vi kom til å lykkes, ville det vært enklere. Men synes det er vanskelig å se månedene fly samtidig som alderen stiger og oddsene synker. Selv om noen mnd fra eller til ikke er mye i retrospekt. Så mulig vi vurderer privat også nå.

Kjenner meg igjen i den ensomheten :Heartred:Heartred
Du er god til å sette ord på følelsene :Heartpink:love7

Vet ikke hvordan det er med Riksen, men har jo hørt at man kan være på «ringeliste» ulike steder :)

Ønsker deg alt alt alt godt, og håper du er her inne før du vet ordet av det :Heartred:Heartred:Heartred
(Eller, egentlig håper jeg jo du blir gravid!!! Men håper i det minste at du ikke må vente lenge hvis du ikke blir det )

Tusen takk for alle gode ord, snille du❤️ Det var en god idé å spørre om å få stå på ringeliste - det skader ikke å spørre iallefall. Takk for tipset! :)

Uff det var veldig lenge å vente :sorry: Forstår virkelig den fortvilelsen. Håper dere lander i et beslut kring veien videre. Kan føles litt lettere når man først har en plan :Heartred

Tusen takk❤️ Ja, føler egentlig det verste nå var å bli kastet ut av et løp og måtte ta mange små skritt igjen. Synes absolutt det er lettere så snart man har en plan og konkrete steg å se frem til.

Neimen, herregud, då leit!! :arghh: Var det to-dagers?? Synest det var voldsomt at ingen av dei overlevde. Sender deg masse styrkeklemmar, dette gamet er så brutalt ❤️

Tusen takk❤️ Det var to tre-dagers. Fikk bekreftet av hun som ringte at de var av god kvalitet, og at det ikke var mulig å si hva årsaken var - det kunne skje ting både under nedfrysing og opptining. Riksen gir 70 prosent i odds, så visste jo at det var en viss risiko, men var mentalt innstilt på innsett likevel. Brutalt og uforutsigbart er det definitivt, men det gir så mye håp å se hvordan det kan snu like brått motsatt vei. Så glad på dine vegne!

Tusen takk for alle gode ord, snille du❤️ Det var en god idé å spørre om å få stå på ringeliste - det skader ikke å spørre iallefall. Takk for tipset! :)
Skader ikke å spørre :happy:
Jeg fikk forsamtale 4 måneder før den opprinnelige datoen fordi jeg kunne steppe inn på kort varsel, så kan jo være du kan kutte ned ventetiden NOE i hvertfall :Heartred:Heartred

Heier på deg!!!

Fortsatt blenda 25-test her på embryo dag 11 (10 dpo i forhold til når jeg hadde EL) :sorry: Det var en ultrasvak strek på tidligtesten jeg tok igår, men etter den hadde tørket. Hadde visserligen en god temp økning igår som fortsatt er der idag. Klamrer meg fast til håpet om at embryo festet seg på dag 9 og at det fortsatt er for tidlig å se noe på test. Men begynner å se for meg den lange veien mot nytt uttak... :arghh:

Åh, det er intenst å måtte vente og tolke. Håper fortsatt for deg! ❤️

Skader ikke å spørre :happy:
Jeg fikk forsamtale 4 måneder før den opprinnelige datoen fordi jeg kunne steppe inn på kort varsel, så kan jo være du kan kutte ned ventetiden NOE i hvertfall :Heartred:Heartred

Heier på deg!!!

Oi, 4 mnd før er jo helt fantastisk! Skal absolutt prøves.

Fikk positiv test fra normal isted, 25 test..nå blir det ikke mer testing på et par dager. Livredd for at det blir kjemisk pga slimhinnen

Mange barn som er født av slimhinne på 6-7, så det er ikke gitt at det vil ende i kjemisk ❤️❤️❤️ Men skjønner godt bekymringen da jeg deler den selv

16 dpo, siste dag med Cyclogest :angelic: Er ganske skeptisk til det jeg synes er treig stigning, men jeg vet man skal egentlig ikke bruke strimler til å måle stigning. 2-3 på digital var beroligende - tror jeg kan bli satt på «gravid» @Sofia87 og så får vi se hvordan det går etterhvert :)

(øverst - 10 mIU/ml fra 10-16 dpo; nederst - 25 mIU/ml fra 11-16 dpo)

Vedlegg

• CFE19C53-B584-45DF-B9BA-D9AD82128141.jpeg
    CFE19C53-B584-45DF-B9BA-D9AD82128141.jpeg
    3,1 MB · Visninger: 88
Last edited:
Tusen takk❤️ Det var to tre-dagers. Fikk bekreftet av hun som ringte at de var av god kvalitet, og at det ikke var mulig å si hva årsaken var - det kunne skje ting både under nedfrysing og opptining. Riksen gir 70 prosent i odds, så visste jo at det var en viss risiko, men var mentalt innstilt på innsett likevel. Brutalt og uforutsigbart er det definitivt, men det gir så mye håp å se hvordan det kan snu like brått motsatt vei. Så glad på dine vegne!

Brutalt er det ja ❤️❤️❤️ Skulle dette bli ditt første fryseforsøk?

Håper det går fint med dere her inne :HeartredJeg må nok flytte over til ny måned igjen…

Hadde så store forhåpninger for at det skulle bli innsett neste uke før uttaket i dag, da gyn sa på kontrollen på mandag at det var færre egg en sist, og at det så bra ut i forhold til overstimulering. Så kommer jeg på uttak i dag, og det er fullt i veske og vi får ut 21 egg. Satt ovitrelle på tirsdag, så håper ikke det blir ekstra heftig.

Veldig glad for at vi får ut så mange, selv om ventetiden nå blir enda lengre. Må bare krysse alt for at vi får til befruktning denne gangen. Var så tungt når 15 egg gikk i «søppelet» sist. Nå skal de befrukte med ICSI, så håper det gjør susen. Er ikke noe gale med verken meg eller sambo, så blir så frustrert av hele opplegg :sorry::sorry:

Heier på dere alle sammen, og håper på masse positive nyheter her selvom jeg humper og går videre!

Krysser fingrene for gode nyheter denne gangen ❤️❤️❤️ God bedring til deg!!!

Ingen tvil om at det virkelig er deres tur ❤️❤️❤️ Synes også at kjemisk på første forsøk etter polyppen var fjernet er veldig lovende.

Back
Topp