Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
LVM skrev:
Hurra for 26 uker imorgen! Og du har vært så flink med oppgaven din! Blir nok deilig å slippe å tenke på den Kleeeeem!Miss.H. skrev:
Rakk deg akkurat tidsnok til å gratulere med 26 uker, jeg også ;)
Og innlevert oppgave.
Regner med du er rimelig pumpa - nyt friheten.
hei hei snuppa:)nita80 skrev:
hvordan går det med deg og mini i magen?
håper formen din er fin:))
er ikke så mye her inne lengre jeg da.
men kos deg masse videre og det nermer seg jo for hver dag og sommeren håper jeg går fort for deg og da er det snart september:))
ha en riktig så god sommer for nå nermer det seg ferie tider:))
masse klemmer fra meg og tomine :))
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 25 uker gammelt. Denne uken åpner gjerne fosteret øynene for første gang, men det ser ikke særlig godt. Nyfødte barns syn er heller ikke særlig godt utviklet, og de er nærsynte. Hørselen er mye bedre enn tidligere, så fortsett å prate og synge for fosteret! Lydene vrenges nok noe av fostervannet, og fosteret har gjerne vernix i ørene også.
Nå samles nytt fett under huden hele tiden, slik at huden blir mindre gjennomsiktig og rynkete. Hjertelyden kan høres i stetoskop, og enkelte vil kunne høre det lille hjertet slå ved å legge øret mot magen.
Du begynner kanskje å merke at fosteret har fått tydeligere søvnmønster, og vil kunne kjenne igjen aktive og rolige perioder på omtrent samme tidspunkt fra dag til dag.
Uke 27 i morgen....JEEEeeiii...jeg går herved inn i min siste uke i andre trimester...wow! Forrige uke har gått overraskende fort...fikk endelig levert oppgaven min, så helga gikk bort til å lade batteriene igjen...pluss at jeg fikk besøk av min kjære bror (noe som var veeeldig godt, da jeg ikke er så veldig flink til å være alene:)))) På tirsdag kom dessuten foreldrene min, og pappa hev seg like godt i gang med oppussingen av barnerommet...så da fortsatte jeg like godt! Og nå er jeg faktisk ferdig...ikke med å innrede det...men med å male både tak, vegger, vinduskarm og lister:)))) Har montert senga, hengt opp gardiner og en hylle..så det er bare sånn koooos som gjenstår! Deilig...håper bare jeg klarer og finne en stol som jeg er på jakt etter...ser nemlig for meg at det blir så koselig med en slags gyngestol inne på barnerommet sånn at man kan sitte og gynge frem og tilbake med den lille..
Ellers så gleder jeg meg veeeldig til at min kjære kommer tilbake fra USA på lørdag! Utrolig at jeg snart har overlevd nesten en uke uten min elskede:)))
Håper dere får en flott helg alle sammen!
Klem...
<3 nyyyyydelig <3LVM skrev:
Du er så dyktig, og heldig som fikk starthjelp, da :)
Her blir det bare litt endring av vårt eget soverom i førstninga for å få plass til babysenga.
Vi har et gammelt hus vi skal renovere, bygge ut og sånt, men slikt tar tid.
Vi klarer oss forhåpentligvis slik et års tid framover eller så.
Fint veggmerke - nydelig tekst.
Miss.H. skrev:Heeei søta!
Så utrolig fint det ble på barnerommet! :)
Du er kjempeflink!
Har tenkt å bestille sånne veggord, men vet ikke helt hva jeg vil ha enda..
Syns det er så koselig!
Og er på leitings etter en komfortabel gostol jeg oxo! :)
Litt greit å ha når jeg må stå opp å amme om natten, og veldig koselig :)
Har sendt en PM til deg forresten. Klem <3
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 26 uker gammelt. Hjernebølgenes mønster ligner det nyfødtes.
Fosteret blir stadig flinkere til å åpne og lukke øynene, suge og svelge. Lungene kan nå puste luft, men det er fremdeles best for fosteret å forbli i livmoren slik at det kan vokse seg større. For hver dag som går bedres prognosene for å få et sunt og friskt barn om for tidlig fødsel inntreffer. Fosterets kropp består av mellom to og tre prosent fett.
Sentralnervesystemet begynner også å bli så modent at fosteret klarer å regulere kroppstemperaturen og gjøre regelmessige pusteøvelser.
Hos gutter begynner testiklene å synke ned i pungen.
I morgen er jeg 28 uker på vei...ukene går så vanvittig fort...men kanskje ikke så rart, når jeg tenker tilbake på den siste...mye som har skjedd:)) Blant annet så er jeg nå ferdigutdannet sosionom!!! Fikk resultatet på bacheloroppgaven veldig mye før det jeg hadde regnet med...men det er helt greit, for jeg er strålende fornøyd med resultatet...Så nå er ytterligere 4 år med skolegang kommet til veis ende:)))
I tillegg så har vi denne uka her vært på 3d ultralyd...og ENDELIG ville lille skatten vår vise seg frem!!! Og i magen ligger det ei perfekt lita (stor) prinsesse!!! Hun hadde allerede rukket å bli ca. 1200g så hun ligger litt over gjennomsnittet...men det var i grunn veldig forventet...da verken jeg eller bf er spesielt små :)))
I morgen reiser vi dessuten en uke til Tyrkia..kjenner jeg er liiiiitt skeptisk, da jeg de siste dagene ikke har vært helt i toppform...har vond hals og potte tett nese...febern har nok også vært innnom, men har heldigvis gitt seg, så vi satser på at det går bra!!! Så da får dere ha en super uke alle sammen! Klem
Endelig!!!!Lambi`83 skrev:
HURRA for den lille prinsessa i magen <3<3<3
Hun har virkelig skjønt det da - play hard to get - haha:) Dette blir en eksemplarisk pappajente!! :D
Håper dere får en knallfin tur!!! Kos dere masse:)
Håper du koser deg i Tyrkia - nyter varmen og late dager.LVM skrev:
Her hjemme er det full jobb og sommergjester på en gang - og jeg er så lykkelig når jeg tenker på at du er 29 uker i morra
og at jeg var 16 uker her om dagen.
Alt går fint - akkurat sånn som det skal gå - med ømme pupper, forstoppelse, trøtthet og alle disse fantastiske symptomene. Og er jeg heldig får jeg kanskje kjenne bevegelser snart?
Godt å endelig kunne nyte dette - slik som jeg håper du nyter deilige feriedager.
Uke 29: Vekt: 1350 g.....CRL: 25,5 cm.....Full lengde: 35 cm
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 27 uker gammelt. Studier har vist at når mor slapper av ved å lytte til rolig musikk, blir også barnets bevegelser og hjerterytme roligere. Ettersom barnet blir vant til denne musikken, roer hjerteslag og -rytme seg raskere.
Dette er en indikasjon på at barnet har utviklet hukommelse og kan kjenne musikken igjen. Barnets hode har nå omtrent riktig størrelse i forhold til kroppen.
Wembie skrev:
Hei kjære deg....Ja da var jeg tilbake igjen, og er hele 29 uker!!!! tenk kun 11 igjen! (selv er jeg redd det blir nærmere 13...men sånn i teorien iallefall) Og du da, som har passert 16!!! GRATULERER...er hemmeligheten offentlig forresten??? selv ventet vi jo ganske lenge...begynte vel sånn smått og si det i uke 19-20 til diverse venner (da jeg var dødsbekymret hele veien, ettersom vi hadde mistet tidligere)...familien fikk jo vite det litt før da.. så er vel kanskje i disse dager du avslører:))))?
Deilig å høre at alt går som det skal...og at de herlige symptomene er der...selv sliter jeg for tiden med halsbrann ifra helvette!!!! DET BRENNER!!!! spesielt når jeg skal legge meg...så i dag har jeg kjøpt inn diverse melkeprodukter i håp om at det hjelper litt...må dessuten innom apoteket i morgen og handle nye sånne halsbranntabeletter...men føler dessverre ikke at de hjelper så veldig...jaja...
Er nok ikke lenge igjen til sparkene kommer nå nei...selv var jeg ikke lengre i tvil når jeg rundet 19 uker...så begynte jo å kjenne ting litt før...men var langt ifra sikker! Bare gled deg! Er virkelig en helt spesiell følelse...Virkelig kjempedeilig å se at du endelig klarer og senke skuldrene du også...skal nytes dette her...det fortjener vi :)))