Nydelige skatten vår...

LVM skrev:
 Gratulerer med 33 uker + 3 dager <3

Nå synes jeg seriøst ukene dine renner avgårde.
Og gjør dine det, så veit jeg at jeg kommer rekende etter.

klæm :)

Hei snuppa!
Ja, vet du ukene flyr kjapt...kjenner jeg er utrolig glad for det nå...var liksom nettopp 30...og straks er jeg 34:))) Begynner å bli så vanvittig klar for at lille snuppa skal komme! Var til og med ute og kjøpte meg sykehusklær her om dagen...på Cubus hadde de nemlig halv pris på kosedresser...så da slo jeg til :)))

I tillegg har jeg begynt å planlegge en "pappaboks" til min kjære...tror aldri at han kommer til å forvente noe (det gjør iallefall ikke jeg) så da blir det ekstra koselig å overraske han...regner jo med at han fort må tilbringe en natt her hjemme, da det er langt ifra sikkert at han får overnatte sammen med oss på sykehuset...så da blir han nok glad for å komme hjem til en liten boks med diverse:))) Så langt har jeg tenkt:
- Et par øl
- Et snifter glass (han er blitt svært så interessert i whisky, og et slikt smakeglass må man visst ha)
- Whisky
- En liten rosa body med teksten "my dad can kick your dad's ASS!" (viktig, da sambo er typen som trener litt ;)) hihi
- Litt snacks/godteri
- Et blad, en bok, eller en film
- Neseklype ;) hvis jeg får tak i :)))

Tar gjerne imot flere forslag :))))

Dessuten fikk vi kjøpt stellebord her forrige helg...så det er satt opp på badet :) Litt tidlig kanskje...men deilig med alt som er på plass! Og rett bak meg kommer du...tenk det :)))

Her er forresten bodyen :))) Lagde den selv :))) litt dårlig bilde..men men

VAAAAARRRRRRRRRMMMMMMMMMMMMTTTTTemoticon
Så sinnsykt varmt også....trodde leeeenge at jeg var heldig og slapp unna...men den gang ei....nå går jeg rundt og er konstant klam...tørker stadig av overleppa...føler at det pippler...DEILIG!!! Skulle så veldig ha sittet ute og nytt det fine været...men først når klokka runder 19...begynner temperaturen og bli behagelig...uff og uff :P

Wembie skrev:
Så sinnsykt varmt også....trodde leeeenge at jeg var heldig og slapp unna...men den gang ei....nå går jeg rundt og er konstant klam...tørker stadig av overleppa...føler at det pippler...DEILIG!!! Skulle så veldig ha sittet ute og nytt det fine været...men først når klokka runder 19...begynner temperaturen og bli behagelig...uff og uff :P

Forstår deg så inderlig vel, kjære deg.
Har svetta spiker den siste uka. Hver dag har vært en lidelse. Men endlig - nå tror jeg at jeg kan begynne å tåle litt varme igjen. Halsebetennelsen gir seg. Så når jeg er ferdig på jobb idag, skal jeg se om jeg klarer å sette meg utenfor Oliven i Storgata på Lillehammer og nyte en deilig kopp dobbel latte - koffeinfri ;)
Drikk masse vann, og litt farris og eplemost sånn at du får bundet litt veske i kroppen.
Og på toppen av all varmen skal du i tillegg få en varm klem ifra meg

emoticon

LVM skrev:
 Gratulerer med 33 uker + 3 dager <3

Nå synes jeg seriøst ukene dine renner avgårde.
Og gjør dine det, så veit jeg at jeg kommer rekende etter.

klæm :)

Hei snuppa!
Ja, vet du ukene flyr kjapt...kjenner jeg er utrolig glad for det nå...var liksom nettopp 30...og straks er jeg 34:))) Begynner å bli så vanvittig klar for at lille snuppa skal komme! Var til og med ute og kjøpte meg sykehusklær her om dagen...på Cubus hadde de nemlig halv pris på kosedresser...så da slo jeg til :)))

I tillegg har jeg begynt å planlegge en "pappaboks" til min kjære...tror aldri at han kommer til å forvente noe (det gjør iallefall ikke jeg) så da blir det ekstra koselig å overraske han...regner jo med at han fort må tilbringe en natt her hjemme, da det er langt ifra sikkert at han får overnatte sammen med oss på sykehuset...så da blir han nok glad for å komme hjem til en liten boks med diverse:))) Så langt har jeg tenkt:
- Et par øl
- Et snifter glass (han er blitt svært så interessert i whisky, og et slikt smakeglass må man visst ha)
- Whisky
- En liten rosa body med teksten "my dad can kick your dad's ASS!" (viktig, da sambo er typen som trener litt ;)) hihi

- Litt snacks/godteri
- Et blad, en bok, eller en film
- Neseklype ;) hvis jeg får tak i :)))

Tar gjerne imot flere forslag :))))

Dessuten fikk vi kjøpt stellebord her forrige helg...så det er satt opp på badet :) Litt tidlig kanskje...men deilig med alt som er på plass! Og rett bak meg kommer du...tenk det :)))

LVM skrev:

Wembie skrev:

Forstår deg så inderlig vel, kjære deg.
Har svetta spiker den siste uka. Hver dag har vært en lidelse. Men endlig - nå tror jeg at jeg kan begynne å tåle litt varme igjen. Halsebetennelsen gir seg. Så når jeg er ferdig på jobb idag, skal jeg se om jeg klarer å sette meg utenfor Oliven i Storgata på Lillehammer og nyte en deilig kopp dobbel latte - koffeinfri ;)
Drikk masse vann, og litt farris og eplemost sånn at du får bundet litt veske i kroppen.
Og på toppen av all varmen skal du i tillegg få en varm klem ifra meg

emoticon

Så godt å høre at formen din også er bedre...har slitt mye med halsbetennelse de siste årene...og det er virkelig få ting som er verre...de to siste gangene endte jeg opp med virus på stemmebåndene i tillegg...ikke kult å være uten stemme...og kjipt er det når alt bare er virus (for det er det som regel når jeg har det)...så får ingen ting av legen annet enn sånn morfin hostestaft som smaker hest!!!

Kos deg med den koffeinfrie latten din du...hørtes deilig ut...tror jeg skal ta meg en sånn til uka :) Sambo og jeg tar ferie til helga...så planlegger noen dager i Tønsberg....har så lyst til å ta en piknik...gå på torget...lage goood mat i en hytte/lite hus...ja sånt kos...så får se hva vi får til ;)

Uke 34: Vekt: 2300 g......CRL: 30 cm.....Full lengde: 41 cm

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 32 uker gammelt. Nå flyter det ikke lenger, men hviler i livmoren.

Øynene åpnes når fosteret er våkent, og lukkes når det sover. Øyefargen er vanligvis blå uansett hva som blir den endelige fargen fordi pigmenteringen ikke er ferdig ennå. Endelig utvikling av øyefarge krever at øyet blir utsatt for lys, og det kan ta flere uker etter fødselen før barnet får sin endelige øyefarge. Fingerneglene begynner nå å bli så lange at fosteret kan klore seg selv.

Iiiiiiik....kun ett tre igjen på tickeren min som jeg skal passere :P herregud som tia flyr, men så godt det er på samme tidspunkt...I dag la jeg faktisk ned de første tingene i sykehusbaggen....og "pappaboksen" er jeg også igang med...vogna er endelig bestilt...permisjonspapirene levert...og snart tar jeg ferie!!! Herregud så deilig!!!

FEEEEEEEEERRRRRIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!
emoticon emoticonemoticonemoticonemoticonemoticonemoticon

Kjære deg - gratulerer med 34 uker og 4 dager (i skrivende stund) og herlige, herlige ferien :)

Ja, ukene løper avgårde, og 5 uker er jo bare et aldri så lite spøtt ;)
Godt du har begynt å legge i sykehusbaggen, gitt.
neida - vil ikke stresse deg, bare erte litt.
Har liksom sett meg så fornøyd på alle på desemberforumet som stresser med alt som skal kjøpes og ordnes. Hvilke typer klær som skal ligge i sykehusbaggen osv.

Den brukte vogna vi har kjøpt, er nå ferdigvaska (all tekstil har vært i vaskemaskinen) og nå setter vi den pent innpakka på loftet. Ellers tar vi det meste med knusende ro.

Håper formen er bra - det er min - og Lille spreller i magen, noe jeg kjenner nesten hver eneste dag <3

LVM skrev:
Kjære deg - gratulerer med 34 uker og 4 dager (i skrivende stund) og herlige, herlige ferien :)

Ja, ukene løper avgårde, og 5 uker er jo bare et aldri så lite spøtt ;)
Godt du har begynt å legge i sykehusbaggen, gitt.
neida - vil ikke stresse deg, bare erte litt.
Har liksom sett meg så fornøyd på alle på desemberforumet som stresser med alt som skal kjøpes og ordnes. Hvilke typer klær som skal ligge i sykehusbaggen osv.

Den brukte vogna vi har kjøpt, er nå ferdigvaska (all tekstil har vært i vaskemaskinen) og nå setter vi den pent innpakka på loftet. Ellers tar vi det meste med knusende ro.

Håper formen er bra - det er min - og Lille spreller i magen, noe jeg kjenner nesten hver eneste dag <3

Heeeei kjære deg...og tusen takk :) Ja tenkt...34+4....det betyr faktisk HØYGRAVID! 40 dager igjen!!! Er sprøtt å tenke på at hun faktisk kan komme om 3 uker...men samtidig høres det forferdelig lenge ut at hun også kan drøye det til nærmere 6-7!!!

Har ikke kommet såååå langt med sykehusbaggen enda...men den står nå her...skal se om jeg ikke får kastet oppi et par ting til i dag ;) Også skal jeg få begynt på barneklærne også...veeeeldig snart...kjøpte vaskemiddel i går iallefall:)))

Formen er så som så om dagen...merker at det begynner å bli veldig tungt...og det går igjen utover nattesøvnen...i tillegg fikk jeg i dag bekreftet at jeg har begynnende bekkenløsning :((( har hatt syyyke smerter i beinet i "musa" på en måte de siste 2-3 ukene...håper det ikke blir så mye verre...

God nyheter derimot er at snuppa har lagt seg med hodet ned:))) så forhåpentligvis holder hun seg sånn til hun skal ut! Håper det står bra til meg deg også...Herlig å høre at lille spreller i magen din...er det ikke fantastisk? <3

Ja i dag er det altså bare 40 dager igjen!!! kjenner det er med litt skrekkblandet fryd at jeg sier det:) på veldig mange området er jeg veldig klar til å få snuppa mi i armene...ja til å ta fått på den virkelige reisen, men på en annen side så kjenner jeg meg IKKE klar for det som venter først...skal heldigvis til jordmor om ca 14 dager, så da får vi ta en skikkeli prat om fødselen og hva jeg kan forvente...

Dagen i dag har ellers gått til legebesøk, soving og shopping på ebay :)

Fallt såååå for disse bamsene i serien Jellycat...så kjøpte en rosa og en grå/brun...tenker de skal få plass på hylla inne på snuppa sitt rom ;)))

Uke 35:Vekt: 2500 g.....CRL: 31 cm.....Full lengde: 42,5 cm

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 33 uker gammelt. Om du kunne plassere fingeren din i fosterets håndflate, ville den lille hånden lukket seg. Tåneglene når tåspissene.

Navlestrengen er rundt en halv meter lang og mellom en og to centimeter i diameter. Trykket i den og konsistensen gjør at det sjelden blir knute på den, og skjer dette, løsner den som regel av seg selv. Fosteret bruker gjerne navlestrengen som leke og klemmer på den, men det klarer ikke å klemme så hardt at det skades.

Det er i de siste ukene av svangerskapet fosteret legger mest på seg, gjerne over 200 gram i uken!

Da var det visst tid for nok en oppdatering:) 35+1 i dag...heldigvis går dagene fortsatt rimelig kjapt. Har nytt de siste sammen med min kjære i Tønsberg...det var virkelig helt perfekt. Vi har kost oss med piknik, strandturer, shopping, film, god mat og hverandre. Utrolig gla for at vi fikk gjennomført de dagene der før snuppa kommer...godt å bruke tid på hverandre.

Ellers så er formen fortsatt rimelig god...sliter litt med bekkenløsningen (som selvfølgelig) måtte komme...merker fort at jeg blir sliten når jeg går...og det gjør ofte VONDT! men men...Er en uke til jeg skal til jordmor...da skal sambo være med...så er litt spent på den...spent på om snuppa har festa seg eller om hun fremdeles bare ligger med hodet ned...vi får se....kryss fingrene!

HEI HEI.
LENGE SIDEN JEG HAAR VERT HER INNE.
JA NÅ ER DET IKKE LENGE IGJEN FØR DET ER DIN TUR:)
GRATULERER MED 36 UKER:))
OG HÅPER SNUPPA HAR KOMMET INNEN TERMIN:))

HUSKER SELV SLUTTEN GOD, BRA DU IKKE ER DRIT LEI ENDA.
FOR DET ER NESTEN DEN VERSTE TIA NÅR MAN VIRKELIG BLIR LEI.
HÅPE RDU IKKE BLIR DET I DET HELE TATT ;)

OGSÅ SÅ FLOTT AT FORMEN DIN FORTSATT ER SÅ BRA, SELV OM BEKKENET HAR BEGYNT Å PLAGE DEG.

VI HAR DET BARE BRA, VERT STORT SETT PÅ FERIE I HELE SOMMER. MYE ALENE PGA MANNEN MÅTTE JOBBE. MEN MEN VI TAR DET IGJAN TIL VINTERN OG DRAR TIL GRAND CANARIA.

TOMINE ER BLIT OVER 3 MND OG DÅPT ALT OG PÅ MANDAG STARTER SKOLEN FOR BEGGE DEM STORE. EN 1 KL OG EI I 3 KL:))

KOS DEG MASSE DEN SISTE TIA, SÅ KOMMER JEG NOK INNOM IGJEN NÅR JEG HUSKER Å TA TUREN INN HER ;)

GOD HELG OG MASSE KLEMMER

Uke 36: Vekt: 2700 g.....CRL: 32 cm.....Full lengde: 44 cm

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 34 uker gammelt. Morkaken som lenge var tyngre enn fosteret, veier nå en sjettedel av fosterets vekt.

Fordøyelses- og tarmsystemet er fremdeles relativt umodent, og vil ikke være helt modent før barnet er tre til fire år gammelt. Nå utgjør fettlaget omtrent 15 prosent av fosterets vekt, og vil gjøre det lettere å regulere kroppstemperaturen etter fødselen. Huden ser lyserosa ut til tross for fettlaget. Årsaken er at blodårene ligger så nær hudoverflaten. Hudfolder rundt blant annet knær, håndledd og nakke utvikles.

Endelig uke 36, og godt er det...formen er helt elendig i dag:( sliter med smerter øverst i magen og i ryggen...AU! har hatt det slik 2 ganger tidligere...det har heldigvis gitt seg etter omtrent et døgn, men først etter uttallige oppkast runder...så er litt spent på hva kvelden måtte brirnge...Skal til jordmor på mandag, så planen er å ta det opp med henne da...spørre hva det kan være for noe...
Er ikke veldig bekymret, for snuppa styrer som bare det...godt, men samtidig veeeeldig ubehagelig...Får skrive mer en annen gang..tenker jeg prøver å ta meg en bad...slappe litt av...

Gratulerer med 36 uker <3
Snakk om nedtelling som går fort...
Men det kan kanskje være litt godt nå når det leiter på, tror jeg <3
Bad - nyt roen når vannet får varmen gjevnt forelt i hele kroppen.
Ønsker meg sårt et badekar, kanskje jeg skulle spørre om jeg får låne ett nå mens jeg ligger inne på Føden ? ;)

Klemmer masse på

nita80 skrev:
HEI HEI.
LENGE SIDEN JEG HAAR VERT HER INNE.
JA NÅ ER DET IKKE LENGE IGJEN FØR DET ER DIN TUR:)
GRATULERER MED 36 UKER:))
OG HÅPER SNUPPA HAR KOMMET INNEN TERMIN:))

HUSKER SELV SLUTTEN GOD, BRA DU IKKE ER DRIT LEI ENDA.
FOR DET ER NESTEN DEN VERSTE TIA NÅR MAN VIRKELIG BLIR LEI.
HÅPE RDU IKKE BLIR DET I DET HELE TATT ;)

OGSÅ SÅ FLOTT AT FORMEN DIN FORTSATT ER SÅ BRA, SELV OM BEKKENET HAR BEGYNT Å PLAGE DEG.

VI HAR DET BARE BRA, VERT STORT SETT PÅ FERIE I HELE SOMMER. MYE ALENE PGA MANNEN MÅTTE JOBBE. MEN MEN VI TAR DET IGJAN TIL VINTERN OG DRAR TIL GRAND CANARIA.

TOMINE ER BLIT OVER 3 MND OG DÅPT ALT OG PÅ MANDAG STARTER SKOLEN FOR BEGGE DEM STORE. EN 1 KL OG EI I 3 KL:))

KOS DEG MASSE DEN SISTE TIA, SÅ KOMMER JEG NOK INNOM IGJEN NÅR JEG HUSKER Å TA TUREN INN HER ;)

GOD HELG OG MASSE KLEMMER

Hei hei:)
Så utrolig koselig at du stakk innom...Og tenk at lille Tomine allerede er 3 mnd...Tiden går så sinnsykt fort! Selv om den også begynner å gå litt sakte ;)

Er som du sier heldigvis ikke dritt lei...mest av alt så er jeg bare spent! Spent på når hun kommer...har absolutt ikke troen på at hun kommer veldig mye før...men nå vet ikke jeg hva jeg skal føle eller kjenne etter da...er bare en følelse jeg har liksom...men er helt i orden hvis den ikke stemmer...for om 2 korte dager runder jeg 37 uker...og da er hun hjertelig velkommen når som helst! Selv om jeg ikke har begynt å vaske klærne hennes enda...

Men kommer sikkert til å ønske at hun aldri måtte ut, når jeg skjønner at fødselen er i gang...våknet i natt med smerter i magen og tenkte med en gang...at dette her er jeg ikke klar for ;) er så pysete av meg...jaja...overlever vel jeg også ;)

Masse klemmer tilbake til dere begge!

Uke 37: Vekt: 2950 g.....CRL: 33 cm.....Full lengde: 46 cm

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 35 uker gammelt. Nå gjøres bare finpussen mens fosteret fortsetter å legge på seg, og fosteret er snart klart til å bli født. Barnet vil ikke regnes som prematurt (for tidlig) om det fødes etter inngangen av denne uken. De siste ukene vokser fosteret saktere, men gutter vokser vanligvis fortere enn jenter.

Laget av vernix er i ferd med å forsvinne, men noe vil sannsynligvis være til stede og kan faktisk hjelpe under fødselen. Det oljete kremlaget kan gjøre det enklere for fosteret å passere gjennom fødselskanalen.

Er et par dager for tidlig ute denne gangen og feirer snart fullgåtte 37 uker...mye som skjer de neste dagene, så regner ikke med at jeg rekker innom her...derfor gjør jeg det nå...dessuten har jeg absolutt ingen tro på at snuppa mi kommer de neste 2 dagene, så regner med at dette her går veldig fint :)

Var hos jm på mandag...og da var også sambo med...Alt så heldigvis bra ut, både urin, bt (selv om overtrykket er litt høyt), hjertelyd osv. Dessuten hadde snuppa nå også festa hodet...tenk det:) Må jo bety at hun om ikke såååå altfor lenge faktisk er klar til å komme ut og hilse på! Jm mente dessuten at vi kom til å få ei lang snuppa...mellom 54-56 cm så vi får se...Skulle ikke forundre meg sånn veldig med tanke på hvordan jeg selv og sambo var/er...så var i grunn ganske så forberedt...heldigvis var hun foreløbig lang og slank...ingen sumobryter enda;)

Formen min er ellers fortsatt rimelig grei..merker mer og mer til bekkenløsningen, halsbrannen også klør det periodevis overalt...men føler ikke at jeg kan klage så veldig...Men de siste mnd har jeg (som jeg kanskje har nevnt) hatt et par episoder hvor jeg har fått voldsomme smerter øverst i magen og i ryggen...hadde siste episode forrige helg...og nå har vel i grunn både jeg, sambo og jm konkludert med at sjansene er rimelig store for at det er gallesteinsanfall...fryktelig vonde, men heldigvis helt ufarlige for lille snuppa...får dessuten ikke sjekket det ut før hun er ute, så enn så lenge så er planen og holde seg heeelt unna feit mat....men det går heldigvis veldig greit...føler ikke at det er noen stor utfordring!

Wembie skrev:

Uke 37: Vekt: 2950 g.....CRL: 33 cm.....Full lengde: 46 cm

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 35 uker gammelt. Nå gjøres bare finpussen mens fosteret fortsetter å legge på seg, og fosteret er snart klart til å bli født. Barnet vil ikke regnes som prematurt (for tidlig) om det fødes etter inngangen av denne uken. De siste ukene vokser fosteret saktere, men gutter vokser vanligvis fortere enn jenter.

Laget av vernix er i ferd med å forsvinne, men noe vil sannsynligvis være til stede og kan faktisk hjelpe under fødselen. Det oljete kremlaget kan gjøre det enklere for fosteret å passere gjennom fødselskanalen.

Er et par dager for tidlig ute denne gangen og feirer snart fullgåtte 37 uker...mye som skjer de neste dagene, så regner ikke med at jeg rekker innom her...derfor gjør jeg det nå...dessuten har jeg absolutt ingen tro på at snuppa mi kommer de neste 2 dagene, så regner med at dette her går veldig fint :)

Var hos jm på mandag...og da var også sambo med...Alt så heldigvis bra ut, både urin, bt (selv om overtrykket er litt høyt), hjertelyd osv. Dessuten hadde snuppa nå også festa hodet...tenk det:) Må jo bety at hun om ikke såååå altfor lenge faktisk er klar til å komme ut og hilse på! Jm mente dessuten at vi kom til å få ei lang snuppa...mellom 54-56 cm så vi får se...Skulle ikke forundre meg sånn veldig med tanke på hvordan jeg selv og sambo var/er...så var i grunn ganske så forberedt...heldigvis var hun foreløbig lang og slank...ingen sumobryter enda;)

Formen min er ellers fortsatt rimelig grei..merker mer og mer til bekkenløsningen, halsbrannen også klør det periodevis overalt...men føler ikke at jeg kan klage så veldig...Men de siste mnd har jeg (som jeg kanskje har nevnt) hatt et par episoder hvor jeg har fått voldsomme smerter øverst i magen og i ryggen...hadde siste episode forrige helg...og nå har vel i grunn både jeg, sambo og jm konkludert med at sjansene er rimelig store for at det er gallesteinsanfall...fryktelig vonde, men heldigvis helt ufarlige for lille snuppa...får dessuten ikke sjekket det ut før hun er ute, så enn så lenge så er planen og holde seg heeelt unna feit mat....men det går heldigvis veldig greit...føler ikke at det er noen stor utfordring!

Gammelost mot gallesteinsproblemer - men du kan ikke ta det før etter fødselen. Både mamma og storesøstrene mine sliter med dette. Og gammelost, ca en ts om dagen, hjelper.
Det er ikke tøys engang <3

Er så lykkelig for at du er over prematur-grensa.
Håper vi også kan nærme oss, sjøl om det kanskje er litt optimistisk slik som ståa er nå.
Uansett - er overlykkelig for deg, kjæreste <3

Varm klem

Da tør jeg nestn å si meg ferdig med rommet...et par småting som gjenstår enda...men :)        

Åh - så vakkert du har fått det <3
Du e så flink, kjære dæ <3 <3 <3

Back
Topp