Nydelige skatten vår...

Miss.H. skrev:
Weeeee! Så gøy vennen min! emoticon Det er så deilig å kjenne liv! Her er det galskap i magen! Lurer på hvordan det blir på slutten hehe ;)

Har ikke vært så mye innpå BV pga av at det går så tregt med det nye designet! Gleder meg til det blir bedre fart her, da er jeg fullt tilbake :):) Håper iallefall du har det bra, det virker sånn :)

Stooooor smask!!!! emoticon

Har vært lite inne her selv...men har sendt deg en pm...vet ikke om du har fått den....for er IKKE klok på det nye forumet! Regner også med at jeg kommer til å bli mer aktiv etter hvert...foreløbig går det så sakte her inne at jeg holder på å klikke! Så er kun innom en kjapp tur!

Men ellers så har jeg det bra, med unntak av allergien...kjenner jeg gruer meg skikkelig til så mange mnd uten medisiner, når jeg allerede har begynt å kjenne det såpass godt:( jaja...er verdt det, er ikke det...men gleder meg ikke! (jeg er en av de som de siste årene har valgt å ta sprøyter, ettersom jeg reagerer kraftig!)...

Under 1 uke igjen til ul nå <3 <3 <3 JEEEEEEEEEEIIIIIII:D:D:D:D
Smask <3

Hei, snuppa:-)

Ikke lenge igjen til du er halvveis nå;-) Det har gått fort! 

Tusen takk for tips du ga i dagboka di, nå har jeg shoppet på begge sideneemoticon

Og ikke er det mange dagene til du skal på UL heller, spennende! Jeg gleder meg til å lese om opplevelsen din:-)

Lucmam skrev:

Hei, snuppa:-)

Ikke lenge igjen til du er halvveis nå;-) Det har gått fort! 

Tusen takk for tips du ga i dagboka di, nå har jeg shoppet på begge sideneemoticon

Og ikke er det mange dagene til du skal på UL heller, spennende! Jeg gleder meg til å lese om opplevelsen din:-)

Halla snuppis:) Sååå bra at du likte sidene...sånt liker jeg;) er digg å shoppe litt på nett en gang i blant:)

Å, ja...ikke lenge til jeg er halvveis, og bare noen dager til til ul...herreguuuud som jeg gleder meg...Er sååååå sinnsyky klar for å se lille skatten igjen...lenge siden nå! Tror nesten jeg ble litt "bortskjemt" i starten ettersom jeg fikk ul hver 3 uke:P Nå er det jo nesten 8 uker siden sist!!! Vil ha mandag NÅ:))))

Uke 20: Vekt: 325 g.....CRL: 16 cm.....Full lengde: 25 cm
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 18 uker gammelt. Til nå har fosteret hatt perioder med mer og mindre aktivitet, men først nå får det søvnfaser. Det veksler mellom aktive perioder og perioder med søvn, men har ikke noe bestemt søvnmønster helt ennå. Det sover gjerne mest når du er i aktivitet og våkner når du skal legge deg. Noen fostre finner fort en favoritt-sovestilling.

Det fine lanugohåret dekker nå hele hodet og øyenbryn begynner å formes. Hos jenter vil livmoren være ferdig utviklet i løpet av denne uken, og skjeden formes.Det er brunt fett som hjelper barnet å holde varmen etter fødselen. Slikt fett dannes nå under huden på halsen, brystet og i skrittet. Et annet fettlag vil dannes over hele kroppen etter hvert.Et kremaktig vokslag kalt vernix begynner å dekke huden. Dette inneholder blant annet døde hudceller, lanugoceller og olje fra kjertlene. Vernix beskytter fosteret mot blant annet infeksjoner. Noe vernix vil være til stede på kroppen ved fødselen, og gjør barnet glatt slik at det lettere kan passere gjennom fødselskanalen. Nyfødte har gjerne rester av vernix i hudfolder.

Morkaken er ferdig formet og vokser fra nå av bare i diameter, ikke i tykkelse.

Kun 1 dag igjen også er jeg HALVVEIS!!!! *iiiiiiiiik*

I går var jeg og min kjære hos et vennepar...han drakk et par øl, mens jeg holdt meg til appelsinjuice;) Etter noen timer ble jeg såpass trøtt, så da foreslo jeg at jeg kunne kjøre sambo ut også dro jeg hjem...Gikk og la meg, og bare en time etterpå kom sambo inn døra...Han var SKIKKELIG dårlig...måtte legge seg på gjesterommet for han var redd for å smitte meg...Hadde ikke drukket noe mer, så var ikke det...heller fått skikkelig akutt omgangssyken...Stakkars kjæresten min...har aldri sett han sånn i hele mitt liv...han satt og gynget frem og tilbake på senga, med dyna rundt seg og bøtta i fanget...
Våknet flere ganger i natt av at han brakk seg, hørtes så vondt ut...

Holdt meg litt unna (kun fordi jeg er gravid) ellers hadde jeg aldri gjort det...men fikk gitt han et glass cola og streng beskjed om at han måtte rope hvis det var noe...

Håper virkelig at han er litt bedre i dag...fikk gitt han et par smertestillende for litt siden, men han ligger stadig i senga...uff og uff....Dakkars vennen min <3

Uff, stakkars sambo!!! Det er helt forferdelig å ha det sånn, han får all min sympati!!

Håper han føler seg bedre til i morgen da! Er ikke det den oh, store dagen??emoticonemoticon

Og grattis med godt halvveis gjennomført svangerskap, snuppa!!!emoticonemoticonemoticon

Lambi`83 skrev:
Uff, stakkars sambo!!! Det er helt forferdelig å ha det sånn, han får all min sympati!!

Håper han føler seg bedre til i morgen da! Er ikke det den oh, store dagen??emoticonemoticon

Og grattis med godt halvveis gjennomført svangerskap, snuppa!!!emoticonemoticonemoticon

Hei darling:)
Ja, er virkelig forferdelig å ha det sånn...han er litt bedre, men langt ifra bra...enn så lenge så merker ikke jeg noe iallefall...veldig glad for det!
Og joda...i dag er oh den store dagen...men har først time kl 2030...en evighet til! Jaja...sambo er hjemme fra jobb, så vi får vel tiden til å gå...hadde vært verre dersom jeg var alene...Gleder meg veldig...blir utrolig spennende og se lille skatten igjen <3 <3 <3 Kjenner h*n hver eneste dag og det er deilig...nesten sånn at jeg tror sambo vil kjenne det hvis han legger handa på magen...tror vi må gjøre et forsøk på det i dag;)
Tusen takk for gratulasjoner, og gratulerer til deg også!!! Med 12 uker i dag!!! JEEEEEEEEEIIIIIIIII...hvordan føles det? ;)

Ble visst ikke oh den store dagen i dag allikevel:(((( Ahus ringte akkurat og avbestilte timen...
Har lyst til å skrike...emoticon synes fryktelig synd på meg selv akkurat nå:(((( Ny time blir på onsdag kl 1930...så heldigvis ikke sååå lenge til...men FAEN heller! emoticon

Blæææææ!!!! Utrolig kjedelig!!!
Og så sent a gitt....
Men, den som venter på noe godt er det ikke det man sier....selv om ja....du skjønneremoticon

Og jo - de oh, store 12 føles heeeeelt fantastisk!!!!emoticon emoticon emoticon

Rart og tenke på at jeg egentlig skulle ha hilst på lille skatten vår i går....var jo bare såååå klar! Jaja...er heldigvis ikke lenge å vente nå (synes pinnadø at jeg har vært flink)...men ringer de i morgen og sier at legen er syk så bæljer jeg altså! Da kommer jeg til å dra på sykehuset også sitter jeg der til jeg får komme inn:/ hihi...og det mener jeg faktisk!
Trøster meg med sparkene jeg kjenner...er utrolig hvor mange flere det er blitt på bare en uke...tydelig at h*n blir sterkere og sterkere :)))))

Heeeeei snuppa mi!!
Så flott å se at alt er bra med deg, og at du kjenner spark fra minien din :)
Kjipt at du ikke fikk komme til på UL, men imorgen er stooore dagen hehe :)
Kjempespennende!

Her igården har sambo kjent spark fra jenten vår!
Nå sparker hun så hardt at vi ser det vibrerer på magen! :)))))
Er masse sprell fra morgen til kveld! Mest om morgenen.
Tipper du sitter å teller ned timene til imorgen1
Jeg tenker på når vi var på UL. Det er er faktisk over en måned siden! :o

Vel overstått med halveis i svangerskapet vennen! :) (tror ikke jeg har fått sagt det)
Og kose deg masse masse masse imorgen :))) (Håper på oppdatering på mobilen ;) )

Suss og klem! :*

Hei snuppa mi...Så herlig at din kjære også har fått kjent spark <3 <3 <3 Er nok litt tidlig her enda...spesielt ettersom jeg kun kjenner spark helt nede...midt på magen demper nok morkaka for alt foreløbig...Men jeg kjenner skatten hver eneste dag...og merker også at h*n er blitt veldig mye sterkere bare den siste uka...og det er deilig...veeeeldig betryggende!
Teller nok litt ned til i morgen ja, men sitter og skriver på bacheloroppgaven min..så prøver å konsentrere meg om litt annet også...er bare så innmari gla for at jeg slapp og vente lengre enn til i morgen! For jeg vil hilse på skatten vår NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ:))))
Lover å oppdatere deg i morgen kveld...selvfølgelig skal jeg det!!! Så får vi se om det er en liten prins eller ei prinsesse jeg har i magen;))))

Hei kjære deg
Har humra og ledd, snufsa og tørka tårer gjennom den fantastiske dagboka di. Du skriver så fint, og jeg kjenner at jeg skikkelig gleder meg til ukene som kommer.
Forstår godt at du synes det har vært frustrerende å vente på livstegn fra den lille, særlig når du har vært så godt som symptomfri. Men sånn kan det også være. Mamman min hadde det slik med alle oss 6, noe jeg faktisk nesten har missunt henne - tidvis - i løpet av de siste tre ukene.
Men nå går det rett så fint med meg.
Og i kveld skal du på UL på Ahus. Håper de ikke ringer igjen å avbestiller, og at dere får hilse på lillesnusken.
Varm klem

Hei søte deg...
Så koselig at du "stakk" innom;) Må si jeg nesten er litt imponert over at du har lest igjennom hele dagboka...Ikke at jeg har skrevet sååå mye;)
Det er vel tidenes (ååå hva heter ordet på norsk?) "understatement" at svangerskapet mitt så langt har vært preget av en del bekymringer...Så derfor har det vært utrolig etterlengtet å få kjenne liv...Så nå skal jeg ikke klage...:))) Har kjent lille skatten min hver eneste dag fra begynnelsen av uke 19...og det selv om morkaka er foran og jeg ble forberedt på å måtte vente heeeelt til uke 24! Så etter ultralyden i dag, da går det nok veldig opp for meg;) For ja...er enda litt uvirkelig!
Skjønner godt at du har vært litt missunelig på din kjære mor (min var akkurat likedan med oss 4;) så slekter nok på henne) Men det er positive og negative sider med begge...symptomene er jo tross alt veldig betryggende! så hadde nok tatt imot et par ekstra dersom jeg kunne ha valgt selv;) Men nå er det greit!
Og nei...ingen avbestilling så langt på timen i dag, så regner STERKT med at vi får hilst på lille skatten vår i dag;) Gleder meg til å hilse på igjen <3 <3 <3

Da var vi tilbake igjen for denne gangen;) Må nemlig tilbake igjen på ny ultralyd om noen dager...siden lille skatten vår lå og mediterte i en stilling som gjorde det helt umulig å ta riktig alle målene som skulle tas...men det jordmoren fikk målt var helt perfekt! Terminen blir nok flyttet to dager bakover..men det er jeg veldig forberedt på...
Heller ikke kjønnet sitt ville den lille avsløre...så kryss fingrene for meg jenter! Har sååå lyst til å vite det neste gang!
Var sååå godt å se at alt var som det skulle, og at den lille var akkurat så stor som h*n skulle være...litt skuffet over at vi ikke fikk vite om det var en prins eller prinsesse der inne, da jeg er skikkelig klar for det nå! <3 <3 <3

Ååååååå - så spennende :)
For en fantastisk opplevelse det må være å være 21 uker på vei.
Gratulerer så mye, med både 21 uker og med ordinær ultralyd.
Forstår så godt din lengsel etter symptomer, følelse av liv og det å riktig kjenne at man er rugekasse for et lite menneske. Og ja - symptomene er beroligende på sitt vis, det har du helt rett i.
Håper knøttet ikke gjemmer seg slik at h*n ikke viser hvilket kjønn h*n har neste gang.

Varm torsdagsklem ifra Liven

Dårlig gjort at h*n ikke kunne spre beina altså!! Heheemoticon
Men så bra at ting så bra ut med lille nurket! Hååååper h*n vil vise seg om noen dager!!!

21 uker: Vekt: 400 g.....CRL: 17,5 cm.....Full lengde: 26 cm
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 19 uker gammelt. Det er svært aktivt og har fremdeles god plass i livmoren. Du kjenner sannsynligvis mange av bevegelsene, men ikke alle. Nå som fosteret kan sove, vil det sakte men sikkert få rutiner rundt dette. Men ikke forvent at de passer overens med dine egne. Både fostre og små barn har en tendens til å bestemme døgnrytmen selv. Du oppdager gjerne at fosteret er aktivt når du legger deg.

Selv om fosteret har vokst mye, er det svært tynt og spinkelt ettersom fettlaget ikke er særlig tykt ennå. Fosteret fortsetter å gjøre pusteøvelser hvor det trekker fostervann inn i lungene og ”puster” det ut igjen. Fordi det er fullstendig omsluttet av fostervann, er barnets bevegelser mye mer delikate og flytende enn etter fødselen når tyngdekraften gjør enkelte bevegelser umulige fordi musklene ikke er sterke nok. Derfor kan barnet virke litt klumsete og ukoordinert den første tiden. I livmoren kan barnet derimot boltre seg fritt med både kollbøtter, boksing og harde spark.

Ser jo at jeg helt har glemt uke 21...hihi...egentlig litt godt å se, betyr bare at dagene går fort og at jeg ikke teller hver eneste time, ja nesten minutt som jeg gjorde i starten;) I morgen er det nok en gang tid for ultralyd! Gleder meg veldig...Både sambo og guttene skal være med (regner riktignok med at guttene må sitte på venterommet...men hadde vært stas dersom de fikk muligheten til å se ett par minutter på slutten)...vi får se...får spørre veeeldig pent;) Bra blir det uansett, for det er alltid stas og se lille skatten vår <3 <3 <3 som forøvrig ligger og sparker mammaen sin akkurat nå;) Deilig...er egentlig litt rart og tenke på...når h*n holder på som verst er det nesten litt sånn "ja, nå kan du legge deg lille vennen"...men er det stille for lenge blir man bekymret og vil kjenne bevegelser med en gang...utrolig hvor avhengig man blir liksom...er så vant til det nå...godt å kjenne lille mini...hveeeer eneste dag <3 <3 3

Lille skatten vår er og forblir en overraskelse...hjemme fra nok en ultralyd nå...og den lille ville ikke vise seg spesielt frem i dag heller;) Men det var en perfekt, frisk liten skatt som lå i magen, så mamma og pappa er fornøyd:) Men er vel ikke umulig at det blir en 3D ultralyd om noen uker;)))))

Wembie skrev:
Lille skatten vår er og forblir en overraskelse...hjemme fra nok en ultralyd nå...og den lille ville ikke vise seg spesielt frem i dag heller;) Men det var en perfekt, frisk liten skatt som lå i magen, så mamma og pappa er fornøyd:) Men er vel ikke umulig at det blir en 3D ultralyd om noen uker;)))))

Hva??? Hehe!!emoticonemoticon
Men så bra at alt ser bra ut!! HURRA for en frisk liten skatt!!emoticonemoticonemoticon

Back
Topp