Uke 19: Vekt: 250 g.....CRL: 15 cm.....Full lengde: 21,5 cm
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 17 uker gammelt. Et fettlag begynner så smått å legges under huden. Det vil hjelpe barnet å opprettholde riktig kroppstemperatur etter fødselen. Lanugohårene dekker nesten hele kroppen nå.
Hos jenter dannes eggceller til den store gullmedaljen under svangerskapet, og er på ett tidspunkt i millionklassen. I motsetning til guttene, fødes jenter med alle kjønnsceller de noen gang vil ha. Innen fødselen vil antallet eggceller minke dramatisk.
Hos gutter dannes testiklene i bukhulen (det samme gjelder jentenes eggstokker), og vil først synke ned i pungen nærmere fødselen. Hos enkelte guttebarn skjer ikke dette før etter at de er født, men så å si alle guttebarn har testiklene i pungen innen ettårsdagen.
19 uker i morgen[:D][:D][:D] Kun en uke igjen og så er jeg faktisk halvveis!!! Helt uvirkelig spør du meg...og heldigvis er det ikke såååå lenge igjen til ultralyden heller....kjenner jeg er veldig klar nå! Så håper de siste dagene går fort...
Formen er fortsatt fin, sånn med tanke på graviditeten iallefall...Ellers har jeg den verste forkjølelsen jeg noen gang har hatt! Er helt grusomt! Våknet opp på mandag, og følte meg heeeeelt elendig...og siden har jeg vært lik....Får knapt til å sove om nettene, og når jeg sover så lager jeg lyder fra helv****[:'(] Så i natt måtte min kjære ty til gjesterommet, ettersom han skulle tidlig opp[&o] jaja...sånn er det nå...Heldigvis skal jeg ikke på jobb før om noen dager...så i dag har jeg startet med litt nettshopping[;)] Hjelper alltid på humøret det[8D][;)]
Er sidene jeg har handlet på for de som er interesserte...på førstnevnte får du alt fra parfymer til hårprodukter til en heeeeelt annen pris enn hva man må betale i Norge!!! og det er fri frakt! På sistnevnte er det mineralsminke som er tingen...her også...myyyye rimeligere enn i Norge, og det er kjempe gode produkter! Husk å få med deg gratistilbudene hvis du handler[;)] (Pass på at det du bestiller for er under 200,- sånn at du slipper moms[;)]) Dagens tips, der altså jenter[:D][:D][:D]