Nydelige skatten vår...

Da var jeg tilbake igjen[:D][:D][:D] Have you mist me?[8D]
Har hatt en kjempe fin uke nordpå, men kjenner at jeg er sliten! I tillegg har formen vært dårlig de siste dagene...så det er godt med helg!
Planen er å slappe av skikkelig i dag, også er det jobbing og eksamenslesing hele neste uke[:'(][&:] Eksamen på fredag!

Men ellers er alt bra[:D] Hemmeligheten vår begynner saaaaakte med sikkert og spre seg, men enda er det ikke offentlig...Har det ikke travelt[;)]

Uke 16:
Vekt: 135.....CRL: 11,5 cm.....Full lengde: 16 cm
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 14 uker gammelt. Den loddrette furen over overleppen kommer på plass denne uken. Beina tar igjen armene i utvikling, og vil fra nå av være lengre. De livlige bevegelsene blir stadig bedre koordinert. Fosteret svelger fostervann og tisser det ut igjen i fostervannet. Noen av avfallsstoffene begynner å samles i tarmen.
Er det ikke utrolig at fosteret allerede kan suge, svelge, tisse, gjøre pusteøvelser og bevege seg bevisst?

Hei snuppa!!

Hvordan er det med deg?!! Har du fått gjort noe med ord UL timen enda??

[:D][:D]

ORIGINAL: Lambi`83

Hei snuppa!!

Hvordan er det med deg?!! Har du fått gjort noe med ord UL timen enda??

[:D][:D]

Heeeeiii[:D][:D][:D] Har dessverre ikke det, fortsatt fullbooket...men skal prøve en gang til...se om de har fått noen avbestillinger[8D]

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Og da har jeg ringt nok en gang...ingen avbestillinger[&o][;)] så da blir det 2.mai...jaja...dagene går fort!

Uke 17: Vekt: 180 g.....CRL: 12 cm.....Full lengde: 17 cm
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 15 uker gammelt. Den utrolige veksten fortsetter samtidig som stadig mer av brusken i skjelettet omdannes til bein.
Nyfødte har 300 bein, men noen av dem smelter sammen, slik at vi som voksne har 206.
Ørene er på riktig plass og vil snart stå ut fra hodet. Om ikke lenge vil det også kunne høre, så prat og syng gjerne for fosteret!
Lanugohårene begynner å dekke noe av huden. Disse hårene har ikke pigmenter og er derfor helt lyse. Noen barn har fremdeles rester av disse hårene etter fødselen, særlig i hudfolder. Man er ikke helt sikre på funksjonen til disse hårene, men vi antar at de hjelper å holde på plass det kremaktige vokslaget, vernix, som etter hvert vil dannes på huden til barnet.
Nå er det snart tid for ultralyd om du velger å benytte deg av tilbudet. Kanskje får du se barnet ditt bevege seg, og kanskje ser du også ryggraden – den ser ut som perlebånd! Dere har gjerne bestemt dere for å få vite barnets kjønn, men det er ikke alltid man kan se det like tydelig, noen fostre er mer sjenerte enn andre.

I morgen runder jeg 17 fulgåtte uker[:D][:D][:D] Synes tiden flyr akkurat nå[:D] Formen er fortsatt fin...men nå begynner jeg å kjenne at det skjer ting i magen...lille skatten vår vokser Min kjære fikk dessuten høre hjertelyden sammen med meg, her om dagen...148 fantastiske slag i minuttet! Og sååå godt at også sambo hørte de, at det ikke bare er i mitt lille hode[;)] Lyden var dessuten sterkere enn hva den har vært tidligere...også har den beveget seg litt lengre opp, men holder seg fortsatt ganske langt nede...Regner med at mye kommer til å skje i løpet av de neste ukene!

ååå gleder meg sånn til du kjenner spark! Mesteparten av kveldstiden min går til å ligge heeeeeelt i ro og kjenne etter om hun gir meg beskjed om at hun er der! Men det lønner seg, for får alltid svar tilslutt! [:)][:)][:)]

Vi har så mye spennende foran oss! Weee!

Hei Wembie [:D]

Takk for sist.
Håper du trives godt i din 18. uke av svangerskapet ditt.
Det gleder meg stort at det går så bra som det ser ut til.

Varm lørdagsklem ifra Liven - snart på tur inn i Desemberforumet [;)]

Jeg skal telle dager med deg frem til 2. mai, snuppa!! Det skal gå fort, lover!![:D][:D][:D]

ORIGINAL: Miss.H.

ååå gleder meg sånn til du kjenner spark! Mesteparten av kveldstiden min går til å ligge heeeeeelt i ro og kjenne etter om hun gir meg beskjed om at hun er der! Men det lønner seg, for får alltid svar tilslutt! [:)][:)][:)]

Vi har så mye spennende foran oss! Weee!

Jeg kan nesten ikke vente...men slapper av enda....var hos jordmor i dag, og hun sa at det fint kunne gå noen uker til før jeg kjente noe ettersom morkaka ligger foran...så har det ikke travelt...kjenner at det skjer mye nå om dagen[:D][:D][:D]

ORIGINAL: LVM

Hei Wembie [:D]

Takk for sist.
Håper du trives godt i din 18. uke av svangerskapet ditt.
Det gleder meg stort at det går så bra som det ser ut til.

Varm lørdagsklem ifra Liven - snart på tur inn i Desemberforumet [;)]

Heeeeeeiiii kjære deg....vet du jeg så at du hadde skrevet en hilsen til alle på september, og ble såååå glad når jeg så at du var blitt gravid igjen...Denne gangen her kommer det til å gå som det skal....stoler fullt og helt på din kjære som sier at alle gode ting er tre...det gjaldt for meg så det gjelder for deg også!!!

Jeg koser meg veldig nå[:D] og det er godt...men har vært mange bekymringer opp igjennom ukene...så det er virkelig deilig å kunne senke skuldrene og slappe skikkelig av nå! Var hos jordmor i dag, og hun målte livmoren...akkurat så stor som den skulle være var den[;)] og hjertelyden fant hun fort Så gled deg[:D][:D][:D]

Kjenner jeg kommer til å snike litt på desember nå...følge litt med på hvordan det går med deg og den lille[:D]
Goooo klem tilbake[:)]

ORIGINAL: Lambi`83

Jeg skal telle dager med deg frem til 2. mai, snuppa!! Det skal gå fort, lover!![:D][:D][:D]

Tusen takk snuppa...joda går fort....i går var det liksom 4 uker til, og i dag er det 3[:D][:D][:D] hihi[:)]

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves[;)]: Og så fort påsken er over er det ikke lenge til du skal inn på UL[:D].
Så herlig at formen din er så bra! Litt misunnelig der, kjenner jeg[8D], hehe.

Uke 18: Vekt: 220 g.....CRL: 13,5 cm.....Full lengde: 18 cm

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 16 uker gammelt. Ørene stikker litt ut fra hodet og øynene når sin endelige plassering i ansiktet. Selv om øyelokkene forblir lukket en stund til, kan fosteret allerede blunke.
I tarmen samles avfallsstoffer, døde celler og fordøyelsesvæsker. Dette kalles mekonium og vil bli barnets første avføring.
Fingertupper og tær utvikler sine særegne avtrykk!
Nervene begynner å dekkes av et fettlag kalt myelin. Det gjør nervecelletransporten enklere og beskytter mot ubrutte impulser.
Blodsirkulasjonen er i full gang. Navlestrengen vokser og blir tykkere når blod transporteres med betydelig kraft gjennom den for å gi næring til fosteret. Immunsystemet begynner å virke denne uken og lager antistoffer.
Nå begynner fosteret å bli stort og sterkt nok til å sparke så hardt at du kan kjenne det. Noen kjenner spark allerede, andre må belage seg på å vente en liten stund. Som regel kjenner flergangsgravide spark tidligere, fordi de vet hva de skal kjenne etter.

I morgen runder jeg 18 uker...tenk bare 2 igjen så er jeg halvveis[:D] Sambo og jeg var en tur på senteret i dag...vi gikk innom babyshop egentlig bare for å se, men endte opp med at vi kjøpte voksipose til lille skatten vår...var jo tross alt 30% på den, så sparte 600 kroner...er greit å fordele litt! Dessuten bestemte vi vel oss for bilsete også...så det er det neste som står for tur[;)]
Tok dessuten mitt aller første mage bilde i dag[;)][8D] Synes nå at det begynner å likne en liten babymage...(bilde ligger på første siden i dagboken) mye har skjedd på kort tid...så blir spennende de neste ukene, for da tror jeg virkelig at ting endrer seg[:D]

åååå jippi så fin mage du haaaar! Skikkelig babykul det der! Weeee!!!

Så gøy at dere har kjøpt dere noe til babyen søøøte magen [:)]

Ja, ikke sant...er litt babymage nå??? og ikke bare jeg som innbiller meg ting[8D][;)]
Synes det var veldig greit å fordele litt ja...alt koster jo så sinnsykt mye! Dessuten går det litt mer opp for en når man begynner å shoppe[:D]

ORIGINAL: Wembie

Ja, ikke sant...er litt babymage nå??? og ikke bare jeg som innbiller meg ting[8D][;)]
Synes det var veldig greit å fordele litt ja...alt koster jo så sinnsykt mye! Dessuten går det litt mer opp for en når man begynner å shoppe[:D]

Ja selvfølgelig er det babykul jeg ser! [:D] ja er litt mer virkelig når man får shoppa litt! Har selv kun kjøpt et par sokker og en lue. Men har fått mye brukt av venner! Men skal snart kjøpe kommode å legge klærne oppi [:D] det gleder jeg meg veldig til!

Uke 19: Vekt: 250 g.....CRL: 15 cm.....Full lengde: 21,5 cm
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 17 uker gammelt. Et fettlag begynner så smått å legges under huden. Det vil hjelpe barnet å opprettholde riktig kroppstemperatur etter fødselen. Lanugohårene dekker nesten hele kroppen nå.
Hos jenter dannes eggceller til den store gullmedaljen under svangerskapet, og er på ett tidspunkt i millionklassen. I motsetning til guttene, fødes jenter med alle kjønnsceller de noen gang vil ha. Innen fødselen vil antallet eggceller minke dramatisk.
Hos gutter dannes testiklene i bukhulen (det samme gjelder jentenes eggstokker), og vil først synke ned i pungen nærmere fødselen. Hos enkelte guttebarn skjer ikke dette før etter at de er født, men så å si alle guttebarn har testiklene i pungen innen ettårsdagen.

19 uker i morgen[:D][:D][:D] Kun en uke igjen og så er jeg faktisk halvveis!!! Helt uvirkelig spør du meg...og heldigvis er det ikke såååå lenge igjen til ultralyden heller....kjenner jeg er veldig klar nå! Så håper de siste dagene går fort...

Formen er fortsatt fin, sånn med tanke på graviditeten iallefall...Ellers har jeg den verste forkjølelsen jeg noen gang har hatt! Er helt grusomt! Våknet opp på mandag, og følte meg heeeeelt elendig...og siden har jeg vært lik....Får knapt til å sove om nettene, og når jeg sover så lager jeg lyder fra helv****[:'(] Så i natt måtte min kjære ty til gjesterommet, ettersom han skulle tidlig opp[&o] jaja...sånn er det nå...Heldigvis skal jeg ikke på jobb før om noen dager...så i dag har jeg startet med litt nettshopping[;)] Hjelper alltid på humøret det[8D][;)]

Er sidene jeg har handlet på for de som er interesserte...på førstnevnte får du alt fra parfymer til hårprodukter til en heeeeelt annen pris enn hva man må betale i Norge!!! og det er fri frakt! På sistnevnte er det mineralsminke som er tingen...her også...myyyye rimeligere enn i Norge, og det er kjempe gode produkter! Husk å få med deg gratistilbudene hvis du handler[;)] (Pass på at det du bestiller for er under 200,- sånn at du slipper moms[;)]) Dagens tips, der altså jenter[:D][:D][:D]

Endelig så tør også jeg og si med 100% sikkerhet at jeg kjenner lille skatten minemoticon  Er ikke sååå veldig ofte eller sånn skikkelig sterkt, men har kjent det hver eneste dag de siste fire dagene...så er ikke lengre i tvil!!! Nå gleder meg bare sinnsykt til ultralyden som er om en uke!!!

Weeeee! Så gøy vennen min! emoticon Det er så deilig å kjenne liv! Her er det galskap i magen! Lurer på hvordan det blir på slutten hehe ;)

Har ikke vært så mye innpå BV pga av at det går så tregt med det nye designet! Gleder meg til det blir bedre fart her, da er jeg fullt tilbake :):) Håper iallefall du har det bra, det virker sånn :)

Stooooor smask!!!! emoticon

Weeeee! Så gøy vennen min! emoticon Det er så deilig å kjenne liv! Her er det galskap i magen! Lurer på hvordan det blir på slutten hehe ;)

Har ikke vært så mye innpå BV pga av at det går så tregt med det nye designet! Gleder meg til det blir bedre fart her, da er jeg fullt tilbake :):) Håper iallefall du har det bra, det virker sånn :)

Stooooor smask!!!! emoticon

Back
Topp