Nydelige skatten vår...

Digg å bare slappe heeeelt av alene [:D] Håper du har kost deg masse, og at fiskeburgerene var en hit hos gutten din!
Nå er du over 12 uker!! weeee!
Hehe, den passet nok ikke helt, men de såg så vill ut, søte!

Bedre med denne da! Wohooooo!

Smassssssk!

" Jeg skal bli mamma"  herregud så deilig det er å si det!Ja, da har jeg vært på nok en ul....så nå er det ingen tvil lengre[:D] Har oppdatert på første siden i dagboken...der får dere se det flotte bilde av lille skatten vår[:D][:D][:D]

Uke 13: Fosteret er i begynnelsen av denne uken 11 uker gammelt. Hjernen vokser videre, og spesielt forhjernen vokser seg større for å dekke over de andre hjernestrukturene. Inndelingen forblir den samme. Fosterets beinmarg, lever og milt produserer blodceller.
Fosteret har begynt på sin store vokseperiode og spreller rundt i livmoren. Selv om du ikke kjenner det sparke ennå, vil fosteret kunne kjenne deg. Om du dytter forsiktig mot livmoren, vil fosteret bevege seg.

Den siste uka har gått sinnsykt fort...føles som om jeg passerte den magiske grensa i går, men neida...er nesten en uke siden allerede...
I dag var jeg tidlig ferdig på jobb, og sambo hadde et par ærend sammen med en kompis...så da tok jeg meg en tur på senteret...Fikk fremkalt bildene fra ultralydene og kjøpt inn fotoalbum...så nå skal det skrives og limes inn bilder til de kommende besteforeldrene som snaaaart får vite om hemmeligheten[;)]
Planen for helga er dessuten at vi skal fortelle det til guttene til sambo...T-skjortene med "I 2011 skjer det noe stort...jeg skal bli storebror" er jo i boks, så må bare pakke de inn...[:D] Begynner virkelig å gå opp for meg nå altså! hihi...deilig men også litt skummelt[:D] men utrolig godt...ingen tvil om det...

Håper dere får en fantastisk helg alle sammen[:)]

HURRA FOR 13 UKER!!!!![:D][:D]

Håper alt er bra med deg, snuppa!!!

Altfor lenge siden jeg var her sist!![:-]

13 uker wohoooooooooooooo

ORIGINAL: Lambi`83

HURRA FOR 13 UKER!!!!![:D][:D]

Håper alt er bra med deg, snuppa!!!

Altfor lenge siden jeg var her sist!![:-]

Ja, tenk det[:D][:D][:D] Tusen takk!!!
Alt er bra med meg vet du....skal på min første legetime i morgen[&:] bedre sent enn aldri, er det ikke det man sier[;)] Gruer meg litt...vet det er en del blodprøver som må taes, og jeg har LITE medgjørlige blodårer for å si det sånn! De både gjemmer seg og ruller visstnok...Så er sålangt kun en dame, som klarer og treffe...Dette sier jeg fra om hver gang, sånn at de er litt obs...men det hindrer dem ikke for å "prøve" selv allikevel...så jeg har på det meste gått hjem med over 12 stikk i armene!!! Ikke så veldig behagelig, men går heldigvis greit[;)]

Enn med deg da??? 5 UKER I MORGEN[:D][:D][:D][:D] JEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIII[:D][:D][:D]

ORIGINAL: Miss.H.

13 uker wohoooooooooooooo

Hihi...JEEEIII...og i dag skal guttene får vite det[;)] Han minste er bare såååååå klar til å bli storebror[:D][:D][:D] I går var vi på lindex for å handle et par bukser til han...også kom sambo over denne...

Og sambo bare måtte kjøpe den[:D][;)] Dette her fikk minsten med seg, og spurte meg med en gang...kjøper pappa klær til babyen som dere skal få etter hvert???[:)][:)][:)] For han hadde veeeeeldig lyst til å bli storebror[:)][:)][:)] Så søt da...jeg tok en hvit en, og sa at den var til en venninne som skulle ha barn, men det var nok ikke såååå veldig lenge til jeg kom til å bli gravid igjen[:D] Gleder meg til å fortelle det til de...spent på om de skjønner det når vi gir de t-skjortene eller om vi må forklare[;)][:D]

Ååååå så søt den var! [:D][:D] Sånn vil jeg oxo kjøpe! Hihi!

Det blir spennende når du skal fortelle[:D] weee!

Ps: kjøpte den ispakken som du kjøper, den gule er naaaaaaaaaam! Jeg spiser til jeg fryser hehe [8D]

Ååååå så søt den var! [:D][:D] Sånn vil jeg oxo kjøpe! Hihi!

Det blir spennende når du skal fortelle[:D] weee!

Ps: kjøpte den ispakken som du kjøper, den gule er naaaaaaaaaam! Jeg spiser til jeg fryser hehe [8D]

Ja, ikke sant det var søt[:D] Synes det var så herlig at det var sambo som fallt for den, og som kjøpte den[;)]
og JA...den gule...NAMMENAM[:D][:D][:D]
Da var hemmeligheten delt med guttene[;)] (tok litt tid før minsten skjønte at jeg var gravid, og at det fortsatt ikke bare var på planleggingsstadie...da vi hele tiden har sagt at vi skal snart prøve å bli gravide igjen[;)]) De danset rundt, hadde masse spørsmål og var så herlige...Stolte storebrødre allerede...De er veldig spente på hva som gjemmer seg der inne da...så blir spennende å se når jeg får time til ordinær ul...

Endelig var første legetime over[:D] Alt var som det skulle...hadde pittelitt høyt overtrykk når hun skulle måle blodtrykket...men det kom ikke som noen overraskelse da jeg har SKIKKELIG "hvit frakk syndrom"...Satser på at jeg blir litt mer vant etter hvert[8D] Ellers så skjedde det vel ikke så mye, fikk helsekort og bok om svangerskapet + at diverse blodprøver ble tatt (kryss i taket, det tok kun 4 forsøk til for å treffe årene mine[8D] er nesten ny rekord tror jeg[;)])
Så da er det bare og bestille time hos jordmor, samt vente på innkallelse til ordinær ul[:D][:D][:D]

Da var time til jordmor bestilt[:D] men er en stund til enda...Men det begynner virkelig å gå opp for meg nå...kjenner stadig mer stikkinger og murringer i magen...tydelig at ting blir større[:D][:D][:D] Fortalte det dessuten til sjefen i dag, og enda en lillebror i går[8D] Kun en igjen nå...(av brødrene altså[;)]) også mamma og pappa da...men de får vite det på søndag...da skal vi dit og spise middag og feire sølvbryllup! Er godt i gang med albumet som jeg lager av lille skatten, som de skal få i gave...i tillegg står jeg for desserten...også holder jeg på å planlegge bordet....for man MÅ jo pynte bordet når de har vært git i 25 år
Er vel ingen overraskelse at pynten skal være i sølv og hvitt...ser for meg at det blir noe alla dette, bare i de andre fargene[:D]

Så gøy at du har bestilt time til JM! Gled deg! Syns det var veldig artig [:D]
Jeg tror jeg er forelsket! Etter jeg hørte hjertelyden igår så går jeg bare rundt å smiler

Gleder meg sånn til å høre hva foreldrene dine sier! Weeee! [:D][:D]

Smask!

Tror faktisk at jeg fant hjertelyden selv her om dagen...ca 130 slag i minuttet...og det kan jo ikke være mine???kan det???[&:]
Jordmortimen er ikke før 11.april, men gleder meg veldig..har hørt veldig mye bra om hun jeg skal til, så satser på at det stemmer[:D][:D][:D] Kjempe artig og høre at det gikk så bra for din del...ingen ting er bedre enn det snuppa!

Og ja...gleder meg sinnsykt til å fortelle mamma og pappa hemmeligheten...kan ikke bli søndag fort nok![:D]

ORIGINAL: Wembie

Tror faktisk at jeg fant hjertelyden selv her om dagen...ca 130 slag i minuttet...og det kan jo ikke være mine???kan det???[&:]
Jordmortimen er ikke før 11.april, men gleder meg veldig..har hørt veldig mye bra om hun jeg skal til, så satser på at det stemmer[:D][:D][:D] Kjempe artig og høre at det gikk så bra for din del...ingen ting er bedre enn det snuppa!

Og ja...gleder meg sinnsykt til å fortelle mamma og pappa hemmeligheten...kan ikke bli søndag fort nok![:D]

Vil tro at det er babyen sitt hjerteslag ja [:)] Håper tiden går fort da! Og imorgen er du 14 uker!! Syns du nettopp var 12 uker![8D] [:D]

ORIGINAL: Wembie

Vil tro at det er babyen sitt hjerteslag ja [:)] Håper tiden går fort da! Og imorgen er du 14 uker!! Syns du nettopp var 12 uker![8D] [:D]

Ja, jeg vet...etter at jeg runda 12, ha ukene flydd[:D][:D][:D] JEEEEIIII[:)][:)][:)] artig artig[:D]

Uke 14: Fosteret er i begynnelsen av denne uken 12 uker gammelt. Hodet er fremdeles stort i forhold til kroppen, men kan nå holdes oppe av hals og nakke. I kinnene vokser sugemusklene. Når de blir større, får ansiktet mer babyaktig utseende med lubne kinn. Fosteret begynner å produsere spytt.
Ansiktshår dannes og man kan begynne å ane hårmønsteret på hodet. Lungene utvikles og fosteret begynner å puste små mengder fostervann. Dette er svært viktig for at lungene skal utvikle seg riktig, og fosteret får viktig trening i noe det skal beherske ved fødselen. Fosteret svelger også fostervann og sugeevnen er bedre utviklet nå.
Hjertet pumper 28 liter blod hver dag. Det høres kanskje mye ut, men det nyfødte barnets hjerte pumper hele 350 liter i døgnet!
Milten begynner sin oppgave overvåket av leveren. Den vil fjerne gamle røde blodceller og produsere antistoffer. Fostervannet fornyes hver tredje time.
Armene har nesten nådd sine endelige proporsjoner, men beina er fremdeles relativt korte. Hendene, særlig tomlene, blir mer funksjonelle. Bevegelsene blir stadig mer kontrollerte og mykere, og fosteret kan bevege både hode, munn, lepper, armer, håndledd, hender, bein, føtter og tær! Noen kjenner allerede disse fjørlette bevegelsene, men som regel vil du ikke kunne kjenne dem på noen uker ennå.

Eeeeendelig, har jeg kommet til uke 14...uka hvor foreldrene mine og sambo sine, skal få vite om lille skatten...Har skikkelig nedtelling nå altså...![:D] Håper på å få ferdig albumet i dag...blir jeg skikkelig fornøyd, kan jeg legge ut bilder[;)]
Heldigvis går dagene fort!!!

Btw...synes det var såååå godt å lese teksten som stod når jeg nå har nådd 14 uker...for jiiiises! Det er altså alltid noe å bekymre seg over..de første ukene var jeg livredd for å oppdage blod på papiret, for ikke å ha nok symptomer eller for at det ikke skulle være liv på ultralyd...og nå etter tre ultralyder, skulle man jo tro at jeg klarte og slappe litt av (gjør jo det da[:)])...Men siden den siste, har jeg fått det for meg at hodet til den lille var aaaalt for stort i forhold til kroppen...enda legen så at han var perfekt! Innrømmet det til sambo i går, og han flirte bare av meg...
Noe er det altså alltid![;)]

Gratulerer med 14 uker søte Wembie!!!

Tuuuuusen takk darling[:D]

Forsiden på albumet som mine foreldre får på SØNDAG!!![:D]

Er så spent på hvordan det gikk med foreldrene dine i helgen!

Håper uansett du har hatt en suuuuper helg snuppa [:D] Smask!

Back
Topp