Nydelige skatten vår...

Om ca. 24 timer er jeg enten verdens lykkeligste, eller helt knust...Uff...klarer virkelig ikke å slappe av...Er overrasket over hvor fort dagene har gått, fra jeg fikk innkallelsen, til timen min i morgen...Men de siste dagene...uff...her snakker vi sneglefart!

Selvfølgelig har google vært flittig brukt i det siste...og der har jeg nok en gang fått bekreftelsen på at langt ifra alle gravide blir kvalme...faktisk "bare" nærmere 40%[:)] og det likte jeg...da jeg har vært veldig heldig så langt, med bare litt uggenhet...dessuten er jo sannsynligheten for å miste liten i utgangspunktet, og enda mindre med tanke på at vi fikk se den lille med et nydelig hjerte som banket i uke 6/7...
Og sjansen for å oppleve en MA er igjen mindre enn en SA...
20% av alle spontantaborter er nemlig en MA...
og siden oddsen min for at dette skal gå bra er på ca 95%...
betyr det at det er ca. 1% sjanse for at jeg får en MA...1%!

Skulle ønske det var onsdag i dag!!![&:]

Skjønner ikke hvorfor at jeg er så bekymret, da alt tyder på at den lille har det helt perfekt...samtidig vet jeg jo at det er fordi at jeg har mistet før...og at jeg derfor ikke klarer å slappe av...vil bare sååååå, ha den bekreftelsen jeg så sårt trenger!!! Sånn at jeg kan slippe bekymringene mine og heller nyyyyte det fantastiske som skjer!!!

Da var dagen her!!![&:] Ul om bare et par timer[&:][&:][&:] Er så sinnsykt redd[&o]

Håper og tror at alt er fint med magefrøet ditt [:)]
Men vet veldig godt hva du er redd for.. *klemme på*

Tuuuuusen takk alle sammen for alle lykkeønsningene[:D][:D][:D] har oppdatert i innlegg 1 i dagboken, da det er der jeg har oversikt over ul'ene[:D][:D][:D]

Uke 10: Embryoet er i begynnelsen av denne uken åtte uker gammelt, og ettersom alle indre og ytre strukturer nå er komplette, avsluttes embryofasen. Barnet er nå et foster! Foster betyr ”liten” eller ”avkom” og skal bare vokse og modnes frem mot fødselen.
Fingre og tær blir tydeligere, og armer og bein er omtrent riktig plassert med nesten riktige proporsjoner i forhold til kroppen. Armene er bøyd ved albuen og håndleddet er tydelig. Tommelen skiller seg fra de andre fingrene i form. Både tå- og fingernegler begynner å formes. Armene er nå så lange at de kan møtes rundt brystet. Fra nå av vil utviklingen av armer og bein skje noe tregere.
Hjernen har nå en stor høyre og venstre hjernehalvdel, og begynner så smått å få kontroll over bevegelsene. Fosteret har brystvorter og kan snart tisse ettersom nyrene begynner å produsere urin. Øyelokkene dekker nesten hele øynene og vil snart lukkes helt. Nesetippen blir også synlig denne uken. Ganen formes og overleppen er ferdig utviklet. Det første ordentlige hudlaget begynner å omsvøpe fosteret, og skjelettet omdannes gradvis fra brusk til bein. Dette skjer vanligvis først i overkroppen.

Tenk at jeg i morgen kan si at jeg er i uke 10 Da gjenstår det kun 2 korte uker, til uke 12...begynner så smått og tro at jeg faktisk kommer til å nå den magiske grensa denne gangen...at det kommer til å gå bra[:D] også er det omtrent like få dager igjen til neste ul...og denne gangen gleder jeg meg[:D] Tenk det...hihi[;)]

Formen er fortsatt veldig fin...ser ut til at jeg slekter på min kjære mor, da jeg kun var kvalm/uggen i ca. en uke[:D] ellers er det ytterst sjeldent...Men de ømme boobies'ene og mine kalde hender og føtter...minner meg på hva det er som skjer i magen...Dessuten merker jeg at det strekker på seg, spesielt når jeg er på jobb selvfølgelig...og etter en vakt, er jeg UTSLITT! så gruer meg litt til dagens[8D] men overlever nok[:D]

Ha en strålende dag snuppedupper[:D]

Det er deeeeeeeeeeeeeeeeeeilig med en fridag[:D][:D][:D] Var helt ferdig etter jobben i går, så sloknet rimelig kjapt...og forutenom litt "ville" drømmer i natt også, sov jeg veeldig godt[:D] Gleder meg til dagen i dag...har en date med en venninne...det blir kos[:D] også gleder jeg meg til å ta helg sammen med min kjære i ettermiddag...

God helg alle sammen[:D]

Hurra for 10 uker!!!![:D][:D][:D]

Nok en jobbedag er over...og jeg er sliiiiten...fantaserte om en middagshvil når jeg kjørte hjemover![:D] Tror nesten at jeg må ta en halvtime på sofaen etterpå[;)] Ellers er formen fortsatt fin[:)] Så jeg skal ikke klage! Nesten sånn at jeg glemmer at jeg er gravid enkelte ganger...men jeg vet at jeg er det...hihi[;)] Til middag i dag blir det grillspyd med masse grønsaker og kylling...og bakt poteter[:D][:D][:D] Var det som fristet når jeg svingte innom butikken...NAAAAAAMmmm[:D][:D][:D]

Hei hvor er du? Har ikke sett deg på et par dager! Håper alt er bra med deg snuppa [:D]

ORIGINAL: Miss.H.

Hei hvor er du? Har ikke sett deg på et par dager! Håper alt er bra med deg snuppa [:D]

Hei skjønne du[:)] Er her jeg...men ikke så ofte...mye som skjer for tiden, også er jeg trøtt og sliten, så dagene blir bare kortere og kortere virker det som[;)] Men sniker litt av og til...hvordan har du det da???[:)] Stooooor klem[:D]

Uke 11: Fosteret er i begynnelsen av denne uken ni uker gammelt. Denne uken dekker øyelokkene øynene, og de åpnes ikke før 27. uke. Lever, tarmer, hjerne og lunger begynner så smått å fungere nå, og hodet vokser ikke fullt så fort lenger. Dermed kan kroppen ta igjen litt og få riktigere proporsjon til hodet. Føttene har til nå stått med fotsålene mot hverandre, men vil sakte men sikkert rette seg ut slik at fotsålene peker bort fra kroppen.
20 små tannknopper finnes nå i gommene. Ved slutten av denne uken samles tarmen igjen i buken, slik at navlebrokket forsvinner. Tynntarmen er også foldet og begynner å få tarmtotter som etter fødselen vil trekke næringsstoffer ut til kroppen. Fordøyelsesmusklene begynner å virke og trekker seg sammen.
Fosteret beveger seg mye, men det er fremdeles for tidlig å kjenne de små sparkene. Men kanskje kjenner du toppen av livmoren like over skambeinet? Snart vil du kanskje få høre det lille hjertet slå. Det slår omtrent dobbelt så fort som ditt, rundt 150 slag i minuttet.

I morgen er jeg 11 ukerhihi...(og da er det HEEEEEELG[:D][:D][:D]) dessverre så har det fortsatt ikke gått opp for meg[8D] jeg er helt håpløs...men har hele tiden følt meg så lite gravid (altså har ikke vært kvalm...forutenom 1 uke i starten)...Så jeg synes det er helt sprøtt og ikke minst uvirkelig å tenke på at det faktisk vokser en liten baby inne i magen min...som sparker og slår og styrer på...men som jeg ikke kjenner...[8D] Tror ikke jeg kommer til å føle meg gravid før magen kommer, samt at jeg kan kjenne bevegelsene...DA[:D][:D][;)][;)]

Ellers så er som sagt formen bra...jeg kjenner det litt i korsryggen etter en dag på jobb (føler meg litt mørbanka) også fryser jeg noe sinnsykt...synes det er helt grusomt, for jeg klarer virkelig ikke å få varmen i meg...men igjen...skal ikke klage[:)] (selv om det hender...skjer vel selv den beste[8D])....

Da var legetimen til første kontroll bestillt[8D] bedre sent, enn aldri...er det ikke det man sier[:D]
Fortsatt et par uker til, men men[:D] Neste ul er iallefall bare litt over en uke unna[:D][:D][:D] og kun en uke igjen til de magiske 12[;)] helt uvirkelig!!![:D]

ORIGINAL: Wembie

Hei skjønne du[:)] Er her jeg...men ikke så ofte...mye som skjer for tiden, også er jeg trøtt og sliten, så dagene blir bare kortere og kortere virker det som[;)] Men sniker litt av og til...hvordan har du det da???[:)] Stooooor klem[:D]

Der var du ja [:D] hihi! Ikke mye nytt her, har fortalt det til flere venner, så nå tenker jeg jungeltelegrafen er igang [;)]
Her merkes ikke graviditeten noe særlig, utenom strekk i magen! Jeg var og veeeldig trøtt for et par uker siden, men det er mye bedre nå, håper du snart får mer energi du oxo [:)] Tenk at du snart er 12 uker!!!! Og jeg 14 uker!! Det er helt vilt![:D][:D]

Ha en superduper helg snupps [:D] smask!

Der var du ja [:D] hihi! Ikke mye nytt her, har fortalt det til flere venner, så nå tenker jeg jungeltelegrafen er igang [;)]
Her merkes ikke graviditeten noe særlig, utenom strekk i magen! Jeg var og veeeldig trøtt for et par uker siden, men det er mye bedre nå, håper du snart får mer energi du oxo [:)] Tenk at du snart er 12 uker!!!! Og jeg 14 uker!! Det er helt vilt![:D][:D]

Ja tenk...snart 12 og 14 uker! Helt vanvittig spør du meg[8D] Godt å høre at formen din er så mye bedre...merker lite jeg også...men når kvelden kommer så er jeg ferdig! Sovner stort sett på sofaen hver kveld[;)][8D] hihi...
Drar bort en ukes tid jeg nå, sånn at du vet hvofor jeg ikke er her...men er tilbake igjen på fredag[:D] Da er den magiske grensen nådd[:D][:D][:D] så gleder meg masse til det! Kos deg masse så lenge, så snakkes vi[:)]
*smask*

Er bare nødt til å hive med disse 2 her...blir i så sinnsykt godt humør når jeg ser de...såååå kule

Ja tenk...snart 12 og 14 uker! Helt vanvittig spør du meg[8D] Godt å høre at formen din er så mye bedre...merker lite jeg også...men når kvelden kommer så er jeg ferdig! Sovner stort sett på sofaen hver kveld[;)][8D] hihi...
Drar bort en ukes tid jeg nå, sånn at du vet hvofor jeg ikke er her...men er tilbake igjen på fredag[:D] Da er den magiske grensen nådd[:D][:D][:D] så gleder meg masse til det! Kos deg masse så lenge, så snakkes vi[:)]
*smask*

Er bare nødt til å hive med disse 2 her...blir i så sinnsykt godt humør når jeg ser de...såååå kule

Okidoki! Kose deg masse da! Stoor klem! Og ja; disse er kule hehe

Uke 12: Fosteret er i begynnelsen av denne uken 10 uker gammelt, og mange regner dette tidspunktet som en milepæl. De fleste spontanaborter skjer i løpet av de 12 første ukene av svangerskapet, og fra nå av er spontanaborter mindre vanlige. Årsaken er at fosterets organer nå er ferdig dannet, og det er som regel feildannelser som ender i tidlig spontanabort.
Det lille fosteret ligner stadig mer på et lite menneskebarn, selv om det ikke er mange centimeter langt. Ansiktet har øyne, nese og munn og nå formes også strupen og stemmebåndene.
Leveren begynner å skille ut galle, som lages i den ferdig formede galleblæren. Både skjoldbruskkjertelen og bukspyttkjertelen er ferdig formet, og bukspyttkjertelen begynner å produsere insulin. Det er fremdeles vanskelig å bestemme barnets kjønn ved ultralyd, men fosteret begynner å vise karakteristiske trekk i de ytre kjønnsorganene. Mye av bevegelsene til fosteret er reflekser, og det tynne hudlaget er veldig sensitivt.

Ja, i dag er jeg faktisk 12 uker på vei...vi har nådd den magiske grensa
LOVER å slippe jubelen løs på mandag, for da skal vi på nok en ul...
Er i så fin form om dagen, og derfor sliter jeg fortsatt med tanker som at "det er for godt til å være sant"...men alt er nok bra med den lille[:D]
Skriver mer senere, da min kjære skal dra meg med på trening nå[8D][;)] Legg merke til ordet "DRA"[8D][8D]

Hurra for 12+1[:D][:D][:D]
Nyt at du ikke har så mange symptomer, jeg hadde så og si ingen symptomer forrige gang, men har fått alt nå[8D]

Håper du koste deg på trening[:D]
Ha en strålende fin helg!

ORIGINAL: Lucmam

Hurra for 12+1[:D][:D][:D]
Nyt at du ikke har så mange symptomer, jeg hadde så og si ingen symptomer forrige gang, men har fått alt nå[8D]

Håper du koste deg på trening[:D]
Ha en strålende fin helg!

Du aner ikke hvor godt det er å høre deg si det at du var så og si symptomfri forrige gang...tuuuuuuuuuuuuuusen takk kjære deg[:D][:D][:D]
Koste og koste meg....hihi...var greit[8D] godt å bevege seg litt, men herregud så digg det er å gjøre absolutt ingen ting hjemme i sofakroken[8D][;)]

Gooooooood helg snuppa!

I dag har jeg gjort forferdelig lite dere[8D] jaja...godt med sånne dager innimellom også[:)] Min kjære jobber hele helga, så jeg har huset for meg selv, så da blir det liksom bare sånn...klarte og rydde en del i går da...også har jeg lovet meg selv at det skal vaskes i mårra!!! Så satser på at jeg klarer og holde det løfte...

Ellers så blir det familiebursdag i morgen for minsten som fylte år på torsdag...Stoooore gutten[:D]

Nå venter jeg bare på at min kjære skal komme hjem...fiskeburgere står på menyen...NAM sier jeg bare...første gang jeg serverer dette til sambo, så håper at det faller i smak[:D]

Ha en flott kveld jenter!

Back
Topp