Ny start

Ja, etter lunsj. Legekontor har vel ofte ikke telefontid etter kl. 15, så det pleier å være før det. :p

Ja, jeg tenkte også på det at du kan jo egentlig hende at fortsatt venter på EL/akkurat har hatt EL. Utrolig slitsomt med så usikker syklus også. Om det er en kjemisk graviditet er "fordelen" at du skal begynne å blø ganske så snart nå. Om det er rester etter MA er det jo mer usikkert, for da er det jo avhengig av når/om du har hatt EL. Fordelen da er jo selvfølgelig at da kan det hende du er/blir gravid fortsatt.

Og sist men ikke minst, så krysser jeg jo uansett fingrene for at du er gravid.

Jeg følger spent med på oppdatering om blodprøven hvert fall! Og om tallet er lavt burde du jo nesten spørre om det kan være rester av MA'en? Altså, om du f.eks. får 3 da så burde du spørre om det går an at det er rester etter MA'en selv om du tidligere fikk beskjed om at det lå på under 1, om det kan svinge? Ville jeg spurt om hvert fall, men det er jo ikke sikkert du får snakke med andre enn sekretæren, og usikkert om hun vet det.

Jeg håper du enten er gravid, eller at du har hatt EL akkurat nå så aksjene på søndag har møtt egget, så du er gravid nå allikevel, bare at det er for tidlig. Haha.. Jeg forsøker altså å være optimist her nå! :D
Takk for at du er optimist :D Uansett hva det blir til, så har vi jo ikke dårlig tid. Det er nesten verre å gå og ikke vite, uansett utfall. Veldig glad for at jeg har tatt den blodprøven :)

Jeg hadde forresten SA, ikke MA. Det var rester igjen (6 mm) en uke før eggløsning i den første syklusen. Da var HCG på 6. Så kom jo TR en uke etter EL (altså ca to uker etter UL), og jeg tok ikke ny blodprøve før litt under to uker etter dette igjen (altså 4 uker etter første bp). Da var HCG på under 1. Har ikke sjekket om det er rester igjen, men har hele tiden tenkt at det sikkert kom ut med TR. Dog, jeg har vel klart å google meg til at rester kan være igjen uten at det er med på og produsere HCG, så jeg vet ikke :P Jeg håper de vil gjøre videre undersøkelser dersom HCG er lavt, type under 5, og det ikke øker. Da er det jo noe muffens.

Synd det er rolig på jobb på formiddagen i dag. Vil at tida skal fly avgårde så jeg får vite! :P Er jeg riktig heldig, har de ikke fått svaret enda.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Takk for at du er optimist :D Uansett hva det blir til, så har vi jo ikke dårlig tid. Det er nesten verre å gå og ikke vite, uansett utfall. Veldig glad for at jeg har tatt den blodprøven :)

Jeg hadde forresten SA, ikke MA. Det var rester igjen (6 mm) en uke før eggløsning i den første syklusen. Da var HCG på 6. Så kom jo TR en uke etter EL (altså ca to uker etter UL), og jeg tok ikke ny blodprøve før litt under to uker etter dette igjen (altså 4 uker etter første bp). Da var HCG på under 1. Har ikke sjekket om det er rester igjen, men har hele tiden tenkt at det sikkert kom ut med TR. Dog, jeg har vel klart å google meg til at rester kan være igjen uten at det er med på og produsere HCG, så jeg vet ikke :p Jeg håper de vil gjøre videre undersøkelser dersom HCG er lavt, type under 5, og det ikke øker. Da er det jo noe muffens.

Synd det er rolig på jobb på formiddagen i dag. Vil at tida skal fly avgårde så jeg får vite! :p Er jeg riktig heldig, har de ikke fått svaret enda.

Beklager at jeg roter. :oops:

Jeg tror at om du har EL og hcg under 5 så er det lite sannsynlig at du har rester av betydning. Og når jeg har googlet nå så har jeg funnet ganske mange som får svake streker etter abort (så innser jo at det er mer vanlig enn jeg liker), i syklusene etterpå. Så jeg tror det er vanlig, men at det ikke nødvendigvis er til hinder for en ny graviditet allikevel. Krysser uansett fingrene for ny spire (eventuelt veldig snart) hos deg! :)

HCG under 1 :( :( Bare tull denne syklusen...

Da er det vel kanskje bare kroppen min som har prøvd og prøvd og prøvd å få i gang EL da? Og de dumme strekene er fordi det kanskje ikke er heeelt på 0. Eller at jeg bare har overtolka svarene. Men det var helt, helt klart streker på Doc Morrisen innen fristen.

Tilbake til EL-testing. Helt greit, nå har jeg fått svar i alle fall.

Så dumt :(

Da får vi krysse fingrene videre!! :)

Da er det vel kanskje bare kroppen min som har prøvd og prøvd og prøvd å få i gang EL da? Og de dumme strekene er fordi det kanskje ikke er heeelt på 0. Eller at jeg bare har overtolka svarene. Men det var helt, helt klart streker på Doc Morrisen innen fristen.

Tilbake til EL-testing. Helt greit, nå har jeg fått svar i alle fall.

Skjønningen. Kjente eg ble skuffa på dine vegne nå. Tullete syklus. Men kan jo fortsatt være du er i tidlig dpo?

Skjønningen. Kjente eg ble skuffa på dine vegne nå. Tullete syklus. Men kan jo fortsatt være du er i tidlig dpo?
Takk, snupp <3 Ja, jeg kan jo alltids håpe. Skal sette meg ned og titte litt på EL-testene mine etterpå og se om jeg forstår noe mer.. :P

CD 35 - PP 4 forts.

Ja, så viste det seg altså at blodprøven viste HCG på under 1. Jeg kan ikke helt skjønne det. Hadde jeg bare fått de spøkelsesstrekene på BTene, hadde det vært greit. Men jeg fikk jo faktisk to positive tester med Doc Morris! Det var uten tvil rosa, klar strek innen 5 minutter. Føler meg litt lurt..

Min kontante reaksjon var ekstrem skuffelse, og jeg hadde bare lyst til å legge meg ned og grine. Men det tok ikke lang tid før jeg faktisk ble litt letta. Det var suuuperdeilig å få vite helt sikkert, så slipper jeg i alle fall å gå og lure. Og jeg må si at hvis jeg skulle startet et svangerskap med veldig svake tester, svak stigning i HCG og mye smerter, hadde jeg garantert gått og bekymra meg. Så sånn sett var det kanskje like greit.

Det fine med dette er jo at jeg nå skal fortsette og teste etter EL. For en gangs skyld får man greie på at man ikke er gravid uten at TR banker på døra (forhåpentligvis). Det er liksom nedtur nok i seg selv å få negativ test om man ikke skal holde ut med tanta 5-6 dager også. Og så vente minst to uker før man kan kjøre på igjen. Her er det jo bare å stille inn på EL-søk med en eneste gang. Helt greit! :D

Så nå er det bare å prøve og finne ut hva i huleste LHet i kroppen holder på med. Jeg trodde det var flere dager jeg ikke hadde testet etter EL mens jeg trodde jeg var gravid, men heldigvis var det bare i går. Så da har jeg ikke gått glipp av så mye :P

På mandag hadde jeg veldig sterk EL-test igjen (kanskje den sterkeste jeg har hatt?), men ikke helt positiv. At EL var rundt den dagen, hadde stemt veldig godt med smerter i magen (dog mer mensaktig enn oppblåstaktig som sist), litt blod etter sex (det hadde jeg ved sist EL) og veldig! mye utflod (dog ikke av den klare, blanke typen, men det ser jeg i PinkPadden at jeg ikke hadde sist heller). Så kanskje jeg er dpo? Sannsynligvis ikke, for brystvortene er ikke ømme enda. Tror jeg foreløpig skal stole litt mer på signalene kroppen sender ut enn testene, for de er jo virkelig helt på bærtur :P

Legger ved min fine bukett av tester. Haha. Den nederste er dagens før den har tørka, så derfor ser den litt sterkere ut. Men den er klart negativ altså.

Vedlegg

• 1395346008454.jpg
    1395346008454.jpg
    51,4 KB · Visninger: 79
  • 1395346030331.jpg
    1395346030331.jpg
    33,4 KB · Visninger: 79
Så dumt:( Nå ble jeg lei meg på dine vegne. Urettferdige greier. Men håper du er tidlig i dpo jeg også og at dine siste aksjer satt! Krysser fingrene og sender en klem!

Så dumt:( Nå ble jeg lei meg på dine vegne. Urettferdige greier. Men håper du er tidlig i dpo jeg også og at dine siste aksjer satt! Krysser fingrene og sender en klem!

Takk for det <3

CD 36 - PP 4

Negativ test i dag. Svakere enn i går. Men å tro at EL har vært, er jeg ikke lenger dum nok til å tro. Hadde ikke overraska meg om den er nesten positiv igjen i morgen. Herregud så patetisk jeg var da jeg stresset rundt CD 14 med å bli frisk av influensa, så vi skulle rekke EL....

Vedlegg

• 1395434431696.jpg
    1395434431696.jpg
    56,9 KB · Visninger: 73
CD 37 - PP 4

Kan det tenkes at EL har vært da?
3-4 dpo i så fall? Svak test i dag også, men jeg maktet ikke holde meg lenger enn drøye tre timer. Var allerede tissatrengt etter en time, så det var skikkelig pining! Det kan jo tenkes den var så svak pga at jeg ikke holdt meg lenge nok. Håper EL har vært, men jeg fortsetter absolutt testinga fremover.

La alle formiddagstestene under hverandre, og da ble det litt enklere å se variasjonen. Alle andre tester (de fleste på morgenurin, men også noen på kveldsurin) er helt uten unntak, svake, så formiddagen er nok best tid for meg å teste på virker det som.

Vedlegg

• 1395520218487.jpg
    1395520218487.jpg
    42,7 KB · Visninger: 69
CD 37 - PP 4

Kan det tenkes at EL har vært da?
3-4 dpo i så fall? Svak test i dag også, men jeg maktet ikke holde meg lenger enn drøye tre timer. Var allerede tissatrengt etter en time, så det var skikkelig pining! Det kan jo tenkes den var så svak pga at jeg ikke holdt meg lenge nok. Håper EL har vært, men jeg fortsetter absolutt testinga fremover.

La alle formiddagstestene under hverandre, og da ble det litt enklere å se variasjonen. Alle andre tester (de fleste på morgenurin, men også noen på kveldsurin) er helt uten unntak, svake, så formiddagen er nok best tid for meg å teste på virker det som.

Det er ikke lett å se om du har hatt EL eller ikke. Jeg har funnet ut at billigtest strimlene ikke er noe for meg ettersom det krever så mye tyding. Dersom TR dukker opp nå, anbefaler jeg at du kjøper digitale tester istede. Som forsåvit ikke er dyrt. 200 kr via nettet for 7 stk(til en syklus). Lykke til. Håper en spire klorer seg fast igjen og blir der i 9 mnd ;)

Det er ikke lett å se om du har hatt EL eller ikke. Jeg har funnet ut at billigtest strimlene ikke er noe for meg ettersom det krever så mye tyding. Dersom TR dukker opp nå, anbefaler jeg at du kjøper digitale tester istede. Som forsåvit ikke er dyrt. 200 kr via nettet for 7 stk(til en syklus). Lykke til. Håper en spire klorer seg fast igjen og blir der i 9 mnd ;)
Takk for det :) Jeg har prøvd de digitale før, og de er fine de. Men jeg tror vel de bruker samme prinsipp de også, bare at man selv slipper å lese av? Tviler nemlig på at jeg ville fått smilefjes på noen av mine tester denne syklusen siden de har vært relativt klart negative før fristen. Og da er jeg jo like langt med de digitale hvis de bruker samme prinsipp :) Og i en syklus som denne, hadde det blitt helt håpløst dyrt siden EL har kommet så sent. Synes det er lett å se om en billigstrimmel er positiv eller ikke, spørsmålet er jo om jeg kan ha hatt EL uten å få positiv test (uten smiley om du vil). Men takk for tips :)

Det lurer jeg på også! :)

Ja, nei, si det.. Har ikke fått noen skikkelig sterk test igjen i alle fall, så jeg håååper jo at jeg er i dpo. Men merker jeg ikke tør å tro helt på det heller :P EL-testene er ikke supersvake, så sånn sett er det jo kanskje mulig at jeg fortsatt har EL i vente. Får vel bare vente og se!

Ja, nei, si det.. Har ikke fått noen skikkelig sterk test igjen i alle fall, så jeg håååper jo at jeg er i dpo. Men merker jeg ikke tør å tro helt på det heller :P EL-testene er ikke supersvake, så sånn sett er det jo kanskje mulig at jeg fortsatt har EL i vente. Får vel bare vente og se!

Så ikke at du hadde svart her :) jeg skal teste nå når jeg kommer hjem, håper på positiv test :D også håper jeg at du faktisk er i DPO land å snart kan få en ekte positiv test :D du har ikke testet etter hcg-målingen hos legen?

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Så ikke at du hadde svart her :) jeg skal teste nå når jeg kommer hjem, håper på positiv test :D også håper jeg at du faktisk er i DPO land å snart kan få en ekte positiv test :D du har ikke testet etter hcg-målingen hos legen?

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
Rakk akkurat å svare i dagboka di. Går kjapt når man har app som sier ifra om quoter. Hehe. Nei, har ikke turt å ta noen flere g-tester. Redd for å drive og se syner på testene igjen :P Jeg prøver å tenke at jeg er i dpo og ikke får lov til å ta en ny g-test før litt ut i uka, nærmere mulig IKM. Vi får se hvor lenge jeg klarer det ;)

Back
Topp