Ny start

Så stas at dere følger med :D

Ganske blendahvit strimmeltest i dag, og mistet litt håpet. Men jeg skulle jo ta en Doc Morris. Fem minutter gikk, og jeg syntes liksom jeg kanskje skimtet noe i testvinduet, men vanskelig å se. Knakk den opp, og voila! En svak, men helt klar strek :D :D Innen tidsfristen! Så nå altså, NÅ!! Nå må det være lov å håpe helt på ordentlig :D :D

Nye tester tas som vanlig i formiddag. Nå må jeg prøve og få spist frokost. Akutt kvalm. Haha :P

De to første bildene er tatt ved 5 min, det siste etter 10-15 min :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1395129496912.jpg
    1395129496912.jpg
    28,4 KB · Visninger: 102
  • 1395129509394.jpg
    1395129509394.jpg
    29,6 KB · Visninger: 106
  • 1395129520692.jpg
    1395129520692.jpg
    21 KB · Visninger: 103
Som skrevet i den andre tråden; "Jeg har trua!" :D En strek er en strek;) Glad på dine vegne, altså!!! :)

Hvor i verden bor du, forresten? Hadde vært moro om vi kunne hatt babytreff til vinteren igjen;)

Hvor i verden bor du, forresten? Hadde vært moro om vi kunne hatt babytreff til vinteren igjen;)

Ja, det hadde vært gøy :D Bor på Østlandet, ikke veldig langt unna Oslo (prøver å være litt anonym foreløpig). Hva med deg? :) For hvis jeg nå har en spire som sitter, så kommer jeg til å henge både litt på november og desember, og du skal jo inn på desember, så da er det jo mulig å holde kontakten :D Knis.

Bor også på Østlandet;) Ca to timers kjøring fra Oslo. (er også litt anonym enda;)) Men da lar det seg jo absolutt gjøre:)

Veldig fint at du bestemmer at jeg skal inn på desember;) Da slipper jeg å gruble mer på det:p Spennende å se når din spire får termin:) Får du tidlig UL denne gangen?

CD 33 (snart ute av telling) - PP 4

Må bare skrive et "ordentlig" innlegg, så det blir litt ryddigere her inne med alle testene mine :P

I dag var altså dagen for å endelig prøve en Doc Morris. Har jo tenkt at billigstrimlene helt sikkert var vel så bra, men foreløpig har jeg ikke vært så fornøyd med dem. Jeg synes det er misvisende at det er så forskjellig mengde fargestoff i dem. Man kan jo plutselig få håpet lagt i grus bare fordi man har uflaks å bruke en test med lite fargestoff, og det samme med falske forhåpninger med tester med mye. Så derfor. Doc Morris.

Tok først en strimmeltest i dag, og den var fortsatt like kjedelig vanskelig å tyde. Samme greia med at jeg kanskje skimter noe innen fristen, men klar, svak strek kommer ikke før etter fristen. Var derfor veldig pessimistisk til at Doc Morrisen skulle gi meg noe bedre resultat.

Heldigvis tok jeg feil :D Var vanskelig å se noen strek i testvinduet. Hadde jeg ikke hengt her de siste månedene, hadde jeg nok trodd den var negativ. Men da jeg knakk den opp (etter 5 min, altså rett på tidsfristen), var det jaggu en svak, men klar strek der allerede!! Det var så vanvittig deilig å se! Jeg fikk den til og med med på bilde :D

Så jeg og testen satt og spiste frokost sammen i dag. Haha. Måtte jo være heeelt sikker på at jeg så riktig. Har vært litt uggen de siste par dagene, men nå var jeg virkelig akutt kvalm og vanskelig å spise noe. Sikkert pga glede og forventning, for jeg var jo ikke kvalm i sist svangerskap (bortsett fra en dag her og der).

Tok med meg en test til på jobb, og like fullt strek på den urinen også. Kanskje litt sterkere også. Iih! Men jeg merker jeg eeegentlig ikke helt tør å juble enda. Vil gjerne har sterkere strek. Men jeg må jo være gravid?? Jeg vet jeg ikke har HCG igjen fra SAen, så hvor skulle ellers disse strekene komme fra?

Det er så deilig å endelig kunne driste seg til å tenke litt fremover. Mot termindato. Mot tidlig UL. Mot OUL. Mot å forhåpentligvis komme seg over den magiske grensen på 12 uker (jeg var 6 dager ifra sist!). Mot en baby. BABY!! Akkurat det er fortsatt litt fjernt. Tror ikke jeg kommer til å forstå det helt før magen begynner og vokse.

Forhåpentligvis. Jeg er egentlig veldig trygg på at det skal gå bra denne gangen. Men usikkerheten vil nok hele tiden ligge baki der. Jeg har ikke lyst til å slippe de tankene frem. Nå skal jeg bare kose meg! :)

Hurra!!!

Bilde 1, 2 og 3 tatt ved 5 min, bilde 4 etter litt lenger tid - alle av test 1. De to siste ved 5 min på test 2, men i dårligere lys. Vet ikke om det er mulig å skimte noe.

Sånn, ferdig med bildespamming for i dag :P

Vedlegg

• 1395179921592.jpg
    1395179921592.jpg
    21,9 KB · Visninger: 110
  • 1395179938222.jpg
    1395179938222.jpg
    28,4 KB · Visninger: 95
  • 1395179952939.jpg
    1395179952939.jpg
    29,6 KB · Visninger: 111
  • 1395179970828.jpg
    1395179970828.jpg
    21 KB · Visninger: 92
  • 1395179990775.jpg
    1395179990775.jpg
    31,7 KB · Visninger: 92
  • 1395180004673.jpg
    1395180004673.jpg
    32,4 KB · Visninger: 93
Last edited:
Bor også på Østlandet;) Ca to timers kjøring fra Oslo. (er også litt anonym enda;)) Men da lar det seg jo absolutt gjøre:)

Veldig fint at du bestemmer at jeg skal inn på desember;) Da slipper jeg å gruble mer på det:p Spennende å se når din spire får termin:) Får du tidlig UL denne gangen?

Toppers! Det hadde vært veldig artig altså :) Satser på at du bor to timer "riktig" vei ;)

Yes, det har jeg allerede bestemt! Så ikke noe å bekymre seg for :) Hihi.

Menstermin er i alle fall 24. november (med 28-dagerssyklus. Jeg vet vel egentlig ikke hva min er, men er vel et par dager lenger), men jeg har litt vanskelig for å tro at den stemmer. Da burde testene vært sterkere (da hadde jeg jo i så fall passert IKM nå) . Så regner egentlig med tidlig desember. Gyn sa jeg skulle få flere ULer, men hun er jo ikke i det offentlige. Så jeg vet ikke hva hun mente, for hvis jeg må betale en 1000-lapp hver gang er vi jo like langt. Tror ikke fastlegene skriver ut henvisning sånn uten videre når man bare har mista en gang heller. Skal ringe og høre så fort jeg er helt sikker på om det er en reell spire :)

Legen på sykehuset skrev i journalen min at jeg sku få tidlig UL neste gang. Han gjorde det da jeg var der på ettersjekk. Forsto d som st d var normal prosedyre etter ma/sa. Synes du skal gå litt hardt på legen din med d! Det er jo mange som får d for å beregne termin også! :)

Legen på sykehuset skrev i journalen min at jeg sku få tidlig UL neste gang. Han gjorde det da jeg var der på ettersjekk. Forsto d som st d var normal prosedyre etter ma/sa. Synes du skal gå litt hardt på legen din med d! Det er jo mange som får d for å beregne termin også! :)

Ah, takk, da satser jeg på at det går i orden! :) Skal stå på krava! ;)

Ååå. Håper strekene blir sterkere snart :-) Mem jeg visker Gratulerer alikevel ;)
Takk for det, selv om jeg ikke tør helt å glede meg enda. Vente vente vente :P

CD 34 - PP 4

Litt pessimist i dag. Synes ikke ting stemmer helt. Hvorfor er ikke testene sterkere? Jeg har ikke tatt en ny Doc Morris i dag, tenkte å vente til i morgen. Men tok en billigstrimmel, og den var veldig vanskelig å skimte noe på fortsatt. Jeg tok den på morgenurin da, ikke formiddagsurin som pleier å gi meg sterkest streker. Men jeg tenker jo at jeg snart burde få bedre utslag på morgenurin også.

Har også en del ubehag i underlivet. Det hadde jeg jo kun i et par dager ved sist svangerskap. Liker det ikke helt. I dag har det vært en del smerter kun nederst på høyre side. Og da er ikke google din venn altså ;) Så nå har jeg jo da funnet ut at det sikkert er exu liksom. Haha :P Må slutte å google alt mulig.

Men jeg har vært hos legen og fått tatt en HCG-blodprøve da i alle fall :) Får forhåpentligvis svar i morgen, og så skal jeg ta en ny på fredag. Er litt avhengig av å vite ift arbeidsplassen min (røntgen, gassanestesi, div. kjemikalier). Så da vet jeg i alle fall at jeg sannsynligvis får svar snart på om det i det hele tatt er noe på gang!

Det burde jo være det. Har aldri menssmerter noe mer enn den første, kanskje noen ganger andre, dagen av TR. Sjelden noe før, kanskje bare litt stikking. Og nå har jeg jo hatt det litt av og på i flere dager, så synes liksom det er litt rart hvis det er tanta som er på vei.

Nei, spent på HCG-svaret altså!

CD 34 - PP 4

Litt pessimist i dag. Synes ikke ting stemmer helt. Hvorfor er ikke testene sterkere? Jeg har ikke tatt en ny Doc Morris i dag, tenkte å vente til i morgen. Men tok en billigstrimmel, og den var veldig vanskelig å skimte noe på fortsatt. Jeg tok den på morgenurin da, ikke formiddagsurin som pleier å gi meg sterkest streker. Men jeg tenker jo at jeg snart burde få bedre utslag på morgenurin også.

Har også en del ubehag i underlivet. Det hadde jeg jo kun i et par dager ved sist svangerskap. Liker det ikke helt. I dag har det vært en del smerter kun nederst på høyre side. Og da er ikke google din venn altså ;) Så nå har jeg jo da funnet ut at det sikkert er exu liksom. Haha :p Må slutte å google alt mulig.

Men jeg har vært hos legen og fått tatt en HCG-blodprøve da i alle fall :) Får forhåpentligvis svar i morgen, og så skal jeg ta en ny på fredag. Er litt avhengig av å vite ift arbeidsplassen min (røntgen, gassanestesi, div. kjemikalier). Så da vet jeg i alle fall at jeg sannsynligvis får svar snart på om det i det hele tatt er noe på gang!

Det burde jo være det. Har aldri menssmerter noe mer enn den første, kanskje noen ganger andre, dagen av TR. Sjelden noe før, kanskje bare litt stikking. Og nå har jeg jo hatt det litt av og på i flere dager, så synes liksom det er litt rart hvis det er tanta som er på vei.

Nei, spent på HCG-svaret altså!

Google er skumle greier! :) der finner man ut de verste ting!

Så spennende dette her er altså!! :D

Google er skumle greier! :) der finner man ut de verste ting!

Så spennende dette her er altså!! :D
Ja, jeg har litt for ofte en tendens til å google alt jeg lurer på, og det er ikke så lurt alltid. Man kan jo være sikker på at man har symptomer på de verste sykdommene som finnes etter et enkelt google-søk :P

Ja, æsj, jeg synes det er litt for spennende jeg :P Ønsker meg en test som uten tvil er positiv! Men nå får jeg jo i alle fall et helt sikkert svar, uten rom for tolkning, i morgen :) Og hvis det er HCG der, får jeg bare krysse alt som krysser kan, at det øker.

Ja, jeg har litt for ofte en tendens til å google alt jeg lurer på, og det er ikke så lurt alltid. Man kan jo være sikker på at man har symptomer på de verste sykdommene som finnes etter et enkelt google-søk :p

Ja, æsj, jeg synes det er litt for spennende jeg :p Ønsker meg en test som uten tvil er positiv! Men nå får jeg jo i alle fall et helt sikkert svar, uten rom for tolkning, i morgen :) Og hvis det er HCG der, får jeg bare krysse alt som krysser kan, at det øker.

Joja, jeg er egentlig ikke stort bedre selv ;) har vært ganske på tuppa opptil flere ganger på grunn av google. Også nå under graviditeten. Alt er skummelt ;) hvert minste lille symptom.

Dette har jeg troen på altså!! :) gleder meg til oppdatering i morgen!

CD 35 - PP 4

Ikke utslag på Doc Morris i dag. Kan kanskje skimte noe. Jeg tror ikke jeg er gravid. Forberedt på at HCG-blodprøven er negativ eller veldig lav. Kjemisk graviditet? Snufs.

Last edited:
CD 35 - PP 4

Ikke utslag på Doc Morris i dag. Kan kanskje skimte noe. Jeg tror ikke jeg er gravid. Forberedt på at HCG-blodprøven er negativ eller veldig lav. Kjemisk graviditet? Snufs.

Du må be om hcg-tallet da, så du får vite om det bare var etter MA'en (selv om det er litt rart) eller om det var kjemisk graviditet. Halveringstiden er jo to døgn, så du burde ha fått høyere tall i går selv om du har svakere strek i dag.

Når er det du kan ringe og få svaret da?

Håper jo egentlig du er gravid, men skjønner at du er litt skeptisk til det nå. :(

Last edited:
Du må be om hcg-tallet da, så du får vite om det bare var etter MA'en (selv om det er litt rart) eller om det var kjemisk graviditet. Halveringstiden er jo to døgn, så du burde ha fått høyere tall i går selv om du har svakere strek i dag.

Når er det du kan ringe og få svaret da?

Håper jo egentlig du er gravid, men skjønner at du er litt skeptisk til det nå. :(
Ja, skal spørre etter tallet. Såpass nerd er man jo blitt på dette feltet at "gravid/ikke gravid" er ikke et godt nok svar. Hehe :P

Jeg synes det hele er rart. Men hele denne syklusen har jo vært helt rar. Hvis jeg ikke er gravid nå, gleder jeg meg bare til å bli ferdig med dette. Begynne en ny pp med ny frisk.

Jeg har jo også den lille bekymringa om at EL kanskje har vært nå de siste par dagene som jeg har droppa å teste. Kanskje derfor jeg hadde så markant vondt på den ene sida i går? Aksjer ikke lagt inn annet enn søndag som var, og mandag før der igjen. Jaajaa. Time will show.

Hun sa jeg skulle ringe "litt utpå dagen". For oss veterinærkontorer, betyr det etter kl 16. Hva betyr det for legekontorer? Etter lunsj? Hehe.

Ja, skal spørre etter tallet. Såpass nerd er man jo blitt på dette feltet at "gravid/ikke gravid" er ikke et godt nok svar. Hehe :p

Jeg synes det hele er rart. Men hele denne syklusen har jo vært helt rar. Hvis jeg ikke er gravid nå, gleder jeg meg bare til å bli ferdig med dette. Begynne en ny pp med ny frisk.

Jeg har jo også den lille bekymringa om at EL kanskje har vært nå de siste par dagene som jeg har droppa å teste. Kanskje derfor jeg hadde så markant vondt på den ene sida i går? Aksjer ikke lagt inn annet enn søndag som var, og mandag før der igjen. Jaajaa. Time will show.

Hun sa jeg skulle ringe "litt utpå dagen". For oss veterinærkontorer, betyr det etter kl 16. Hva betyr det for legekontorer? Etter lunsj? Hehe.

Ja, etter lunsj. Legekontor har vel ofte ikke telefontid etter kl. 15, så det pleier å være før det. :p

Ja, jeg tenkte også på det at du kan jo egentlig hende at fortsatt venter på EL/akkurat har hatt EL. Utrolig slitsomt med så usikker syklus også. Om det er en kjemisk graviditet er "fordelen" at du skal begynne å blø ganske så snart nå. Om det er rester etter MA er det jo mer usikkert, for da er det jo avhengig av når/om du har hatt EL. Fordelen da er jo selvfølgelig at da kan det hende du er/blir gravid fortsatt.

Og sist men ikke minst, så krysser jeg jo uansett fingrene for at du er gravid.

Jeg følger spent med på oppdatering om blodprøven hvert fall! Og om tallet er lavt burde du jo nesten spørre om det kan være rester av MA'en? Altså, om du f.eks. får 3 da så burde du spørre om det går an at det er rester etter MA'en selv om du tidligere fikk beskjed om at det lå på under 1, om det kan svinge? Ville jeg spurt om hvert fall, men det er jo ikke sikkert du får snakke med andre enn sekretæren, og usikkert om hun vet det.

Jeg håper du enten er gravid, eller at du har hatt EL akkurat nå så aksjene på søndag har møtt egget, så du er gravid nå allikevel, bare at det er for tidlig. Haha.. Jeg forsøker altså å være optimist her nå! :D

Back
Topp