Ny start

CD 2 - PP 6

Hjelpes, ingen tvil om at tanta er ankommet i alle fall. Det er helt vilt hvor mye mer jeg blør nå enn da jeg gikk på pilla! Så det er derfor det finnes større tamponger enn de blå altså? :P Dette beviser vel i alle fall at forrige syklus var uten EL så rar og bitteliten blødning som jeg hadde da. Fortsatt ikke i kjelleren psykisk pga TR. Håper jeg står over det helt denne gangen :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

CD 3 - PP 6

Jeg blir så frustrert over hvordan man ikke får lagt til rette for graviditet på visse arbeidsplasser. Joda, når man først er gravid, er det ingen som setter spørsmålstegn ved noe som helst. Men når man bare er prøver, blir man sett på som hysterisk og får beskjeder som "ta det med ro, [sett inn navn på X antall andre tidligere kolleger som er blitt gravide] har jo flere barn og har aldri trengt å ta noen hensyn!" Jeg driter i at det har gått fint for andre. Det kan godt være at det er ting jeg gjorde feil i prøveperioden, som gjorde at vår lille spire aldri utviklet seg riktig. Den var allerede 10 dager kortere på vei da jeg skulle være 6 uker på vei. Eller hva det nå var. Jeg har begynt å glemme tallene. Men uansett. Da kan jo det gjerne bety at jeg burde ha tatt flere hensyn tidlig i graviditeten. Og kanskje før.

Jeg må ta dette opp med arbeidsgiver. Vi håndterer enkelte medikamenter helt feil i forhold til forskrifter uansett - gravid, prøver eller ei. Vi må få bedre informasjon om kjemikaliene vi har på jobb. Vi har jo ikke noe sted å slå opp hva man bør holde seg unna.

Åhrg. Jeg blir så oppgitt og frustrert. For jeg vet at skal det bli noe greie på ting, må vi gjøre det selv. Ellers blir det aldri gjort.

CD 6 - PP 6

Og vips var vi allerede 6 dager på vei inn i den nye syklusen. Det varierer jo litt, men dagene hvor man ikke tester etter noe som helst, synes jeg går ganske radig. Det er godt. CD 4 var siste dag med blod, i går var det biiittelitt blodig utflod bare og i dag bittelitt brunt. Jeg tror jeg liker min normale TR bedre enn p-pille-TRen min :P Det er helt ok å blø som et uvær på CD 2 og 3, så lenge jeg er bortimot ferdig når CD 4 er over :D Jeg hadde jo bare én normal TR før jeg ble gravid, og den var FRYKTELIG vond. Tror ikke jeg har hatt så vonde menssmerter før (da teller jeg selvsagt ikke med SA-smerter..). Men de to siste TRene nå etter SAen, har vært veldig snille. Bare litt småøm i magen, og det er fullt levelig. Så noe positivt er det nå med disse tantene som stadig kommer på besøk :P På tirsdag er jeg i gang igjen med EL-test-galskapen, og jeg håper VELDIG på nok en normal syklus. Time will show :)

Se der ja. Litt mer happy camper i dag :)

CD 8 - PP 6

Æsj, jeg tror ikke jeg tør annet enn å ta en EL-test om noen timer, jeg. Stoler ikke helt på at alt er i rute igjen i denne kroppen, og et par EL-tester mer enn planlagt, har jo egentlig ingenting å si. Synes også utfloden i går var veldig strekkbar, og jeg hadde noen rare stikk i underlivet. De var reelle, for jeg går jo ikke og kjenner etter helt enda. Det er helt sikkert ikke noe, men vil være på den helt sikre siden :) Let the games begin.. :P

CD 10 - PP 6

Jeg tok en EL-test på CD 8, og den var veldig svak (som forventet). Tok en ny i dag, og den var litt sterkere. Sist pp fikk jeg positiv på CD 15, men den syklusen var jeg jo usikker på hva jeg skulle telle som dag 1. Godt mulig det faktisk var så sent som CD 19 jeg fikk positiv (hadde brun utflod 4 dager før den dagen jeg telte som CD 1). CD 15 ville jo sånn sett være ganske tidlig for meg, så CD 19 høres egentlig mer riktig ut. Vi får bare vente og se hva som skjer denne syklusen :) Merker jeg fortsatt er lei av EL-testing etter de to siste syklusene jeg testet hver eneste dag i et par måneder :P Håper ikke jeg må holde på altfor lenge ;)

Håper EL kommer tidlig, denne gangen skal spiren sitte :D
Håper det! Fortsatt svake tester, så er nok en liten stund til i alle fall. Bare å smøre seg med den velkjente tålmodigheten :P

Håper det! Fortsatt svake tester, så er nok en liten stund til i alle fall. Bare å smøre seg med den velkjente tålmodigheten :P

Ser ikke ut som positiv test er på vei her heller :p

Taster på appen :)

Ser ikke ut som positiv test er på vei her heller :p

Hvilken CD er du på nå? Jeg er i det minste bare på CD 12 og regner egentlig ikke med noe action før rundt 19-20. Utålmodig for det, merker jeg :P Håper det nærmer seg for oss begge snart! EL-tester har det jo med å lure oss og tro det er langt unna, for plutselig å bli positive dagen etter. Vi satser på det! ;)

Hvilken CD er du på nå? Jeg er i det minste bare på CD 12 og regner egentlig ikke med noe action før rundt 19-20. Utålmodig for det, merker jeg :P Håper det nærmer seg for oss begge snart! EL-tester har det jo med å lure oss og tro det er langt unna, for plutselig å bli positive dagen etter. Vi satser på det! ;)

CD17 her! Gaaad... :p pleier å bli positiv Cd16 men Neida..

CD17 her! Gaaad... :p pleier å bli positiv Cd16 men Neida..

Bah, ja, den er kjipere :/ Men er jo (dessverre) ikke unormalt at syklusen klusser litt etter at man har mistet :/

Bah, ja, den er kjipere :/ Men er jo (dessverre) ikke unormalt at syklusen klusser litt etter at man har mistet :/

Huff, jeg vet jo egentlig det, men vil bare få det overstått.. Fortsatt negativ her i dag :(

Huff, jeg vet jo egentlig det, men vil bare få det overstått.. Fortsatt negativ her i dag :(

Skjønner deg veldig veldig godt! Krysser fingrene for at den er positiv i morgen :)

Mine tester gikk fra svært negativ en dag til superpositiv neste dag, så bare å humpe i vei ja, man vet aldri ;-) Fingers crossed, masse babystøv ****

CD 12 - PP 6

Bittelitt sterkere EL-test i dag, men jeg vet de kan gå litt opp og ned før de blir skikkelig positive. Får bare vente og se, men håper det betyr at LH faktisk er på vei opp.

Ellers har jeg en av de dagene. Dere vet.. Hvor alt er dritt. Sannsynligvis er det den helt ferske familieforøkelsen hos naboen som er den utløsende faktoren.

I morgen skal jeg til legen og høre om det er noe jeg må tenke på på jobb i forhold til prøving. Kjemikalier og sånn. Arbeidsgiver har ikke snøring på sånt, så det er mye tryggere å snakke med legen. Det var jo noe rart med spira mi helt helt tidlig, og jeg klarer ikke å legge vekk tanken om at det kunne være noe på jobb som gjorde at det ikke gikk som det skulle. Tenkte også å høre om svaret på toxoplasmose-prøven jeg tok på svangerskapskontrollen jeg rakk å ta (mistet 2 dager etterpå). Fikk aldri surra meg til å spørre om det, men det hadde vært greit å vite om den var positiv eller negativ. Tror også det kan være fint å snakke litt med henne uansett. Jeg synes det er slitsomt og litt rart at det fortsatt er tungt. Håper jeg går ut derifra litt bedre til mote :)

Vedlegg

• 1399570769729.jpg
    1399570769729.jpg
    29,6 KB · Visninger: 73
Mine tester gikk fra svært negativ en dag til superpositiv neste dag, så bare å humpe i vei ja, man vet aldri ;-) Fingers crossed, masse babystøv ****
Tusen takk, snupp! Hvordan er det med deg og spira? :D

CD 12 - PP 6

Bittelitt sterkere EL-test i dag, men jeg vet de kan gå litt opp og ned før de blir skikkelig positive. Får bare vente og se, men håper det betyr at LH faktisk er på vei opp.

Ellers har jeg en av de dagene. Dere vet.. Hvor alt er dritt. Sannsynligvis er det den helt ferske familieforøkelsen hos naboen som er årsaken.

I morgen skal jeg til legen og høre om det er noe jeg må tenke på på jobb i forhold til prøving. Kjemikalier og sånn. Arbeidsgiver har ikke snøring på sånt, så det er mye tryggere å snakke med legen. Det var jo noe rart med spira mi helt helt tidlig, og jeg klarer ikke å legge vekk tanken om at det kunne være noe på jobb som gjorde at det ikke gikk som det skulle. Tenkte også å høre om svaret på toxoplasmose-prøven jeg tok på svangerskapskontrollen jeg rakk å ta (mistet 2 dager etterpå). Fikk aldri surra meg til å spørre om det, men det hadde vært greit å vite om den var positiv eller negativ. Tror også det kan være fint å snakke litt med henne uansett. Jeg synes det er slitsomt og litt rart at det fortsatt er tungt. Håper jeg går ut derifra litt bedre til mote :)

Jeg har en venninne som skal gifte seg i mai og vet de skal begynne å prøve med en gang og hun blir gravid på første pp alltid så kjenner jeg er litt dårlig humør selv :p

Er det mange rare kjemikalier der? Mannen jobber med kjemikalier og hvis en jente blir gravid der går hun rett på svangerskapspenger ved positiv test

Tusen takk, snupp! Hvordan er det med deg og spira? :D

Med spira er det bra, mens jeg har spydd i 2 uker i strekk nå :p Men jeg prøver å ikke klage, for jeg vet jo hva som skjedde sist da jeg ikke hadde noen symptomer. Gleder meg til kvalmen går over uansett da ;)

Sniker ofte på dere her inne, vil så gjerne at dere skal inn på terminforum. Heier på dere og tenker på dere <3

Jeg har en venninne som skal gifte seg i mai og vet de skal begynne å prøve med en gang og hun blir gravid på første pp alltid så kjenner jeg er litt dårlig humør selv :p

Er det mange rare kjemikalier der? Mannen jobber med kjemikalier og hvis en jente blir gravid der går hun rett på svangerskapspenger ved positiv test

Naboen giftet seg to måneder før oss, og for dem klaffet det nok i første pp (jeg har selvsagt regnet på det :P). Det irriterer meg selvfølgelig! Jeg skulle jo selv ha gledet meg til vi skulle få se vår egen lille baby om tre mnd (nøyaktig i dag faktisk) nå. Hmf! Urettferdig! Men men. Det klaffer nok for oss snart igjen også! Må jo bare beholde troa :)

Vi har mye medisiner, røntgenvæsker, anestesimidler osv, så det er en del å passe på. Ikke nok til å måtte gå på svangerskapspenger ved positiv test da heldigvis, men tidvis tenker jeg at jeg ville følt meg tryggere hvis jeg kunne gjort det. Men jeg hadde sikkert gått på veggen hvis jeg bare måtte vært hjemme, for jeg elsker jo jobben min! :P Det skal i alle fall bli greit å snakke med legen om det er noe jeg bør holde meg helt unna nå i prøveperioden :)

Med spira er det bra, mens jeg har spydd i 2 uker i strekk nå :p Men jeg prøver å ikke klage, for jeg vet jo hva som skjedde sist da jeg ikke hadde noen symptomer. Gleder meg til kvalmen går over uansett da ;)

Sniker ofte på dere her inne, vil så gjerne at dere skal inn på terminforum. Heier på dere og tenker på dere <3
Jeg hadde tatt din plass anytime - kvalm eller ikke! Hihi. Får håpe du er av dem som blir bedre innen 2. trimester. Hvor langt er du på vei nå? Masse lykke til i alle fall! Du er så heldig, så heldig :D

Back
Topp