Ny skravletråd

Har de nokon fast mønster på bevegelse/spark frå bebi? Har ein periode no kjent masse bevegelse, men dei to siste dagane har da vore mindre... Kjenne litt bevegelse kvar dag. Bør eg ve bekymra eller e da vanlig?! :meh:
 
Synes fortsatt 3 t totalt er mye. Vet ikke om jeg hadde klart det.
Det går absolutt utover kvaliteten på jobb. Jeg er fysisk tilstede, men klarer ikke ta inn til meg det som blir sagt også glemmer jeg så mye! Jeg er nok en av de som liker ikke sykemelding og får dårlig samvitighet med å ta ut sykemelding. Er en av de heldige som ennå har en jobb i oljebransjen og ikke minst gikk opp fra 50% stilling til 80%. Føler press for å klare og komme på jobb og vise at jeg er verdig den jobben jeg har. Vet ikke, men jeg presser meg selv på det punktet iallefall.
Ja da skjønna eg! E likeins sjølv, har gått altfor lenge uten å Sm meg. So no måtte eg krypa te korset. E vant te å ha 100 balla i luftå samtidig, men no e da berre ein ball om gangen. Frustreandes! Du kan jo snakka med sjefen din å høyra om da e noko tilrettelegging, so kvardagen kan bli enklare og du sleppe Sm! Berre husk å lytt te kroppen din :)
 
Har de nokon fast mønster på bevegelse/spark frå bebi? Har ein periode no kjent masse bevegelse, men dei to siste dagane har da vore mindre... Kjenne litt bevegelse kvar dag. Bør eg ve bekymra eller e da vanlig?! :meh:
Han her har ikke noe fast mønster :) Var veeeldig aktiv i sommer, men plutselig endret typen bevegelser seg, og det viste seg å være fordi han hadde snudd seg :) Så lenge du kjenner bevegelser hver dag, trenger du ikke bekymre deg :) Men såklart, om du ikke klarer å slappe av, tar du en telefon til føden. Ikke godt å være bekymret.
 
Han her har ikke noe fast mønster :) Var veeeldig aktiv i sommer, men plutselig endret typen bevegelser seg, og det viste seg å være fordi han hadde snudd seg :) Så lenge du kjenner bevegelser hver dag, trenger du ikke bekymre deg :) Men såklart, om du ikke klarer å slappe av, tar du en telefon til føden. Ikke godt å være bekymret.
Nei dei bevega seg nok litt sånn so dei vil ;) og ting forandra seg itte kor dei ligge. Åt litt snop ista så då våkna den:) følle med litt i helgå, har time te te jordmor på mandag. Kan høyra med ho då! Freeka ikkje heilt ut endå.. Men ein tenke litt på da og kjenne itte. Da går nok bra! Godt å kjenna bevegelse isåfall:)
 
Nei dei bevega seg nok litt sånn so dei vil ;) og ting forandra seg itte kor dei ligge. Åt litt snop ista så då våkna den:) følle med litt i helgå, har time te te jordmor på mandag. Kan høyra med ho då! Freeka ikkje heilt ut endå.. Men ein tenke litt på da og kjenne itte. Da går nok bra! Godt å kjenna bevegelse isåfall:)
Skjønner deg godt, blir litt nervøs selv noen dager :) Og her reagerer han ikke på sukker no særlig, så litt vanskelig å få han i bevegelse, blir mye trykking på magen for å vekke han :p Men snakk med jordmor, det hjalp meg veldig :)
 
Har de nokon fast mønster på bevegelse/spark frå bebi? Har ein periode no kjent masse bevegelse, men dei to siste dagane har da vore mindre... Kjenne litt bevegelse kvar dag. Bør eg ve bekymra eller e da vanlig?! :meh:
Her er hun veldig aktiv 1-2 dager, så er hun veldig rolig i 2-3 dager. Blir tullete av det, fordi jeg ikke får lik respons hver dag, men det virker som hun har det bra de dagene hun er aktiv. Men nervøs, ja!!
Har etterhvert forstått at dette kanskje er mønsteret hennes. Skal nevne det for legen på neste kontroll.
 
Her er hun veldig aktiv 1-2 dager, så er hun veldig rolig i 2-3 dager. Blir tullete av det, fordi jeg ikke får lik respons hver dag, men det virker som hun har det bra de dagene hun er aktiv. Men nervøs, ja!!
Har etterhvert forstått at dette kanskje er mønsteret hennes. Skal nevne det for legen på neste kontroll.
OK da e godt å høyra at da går opp og ned med aktiviteten te dåka andre óg! E nok sikkert berre normalt itte kossen dei snur seg osv. Men blir godt å høyra hjertelyd når ein e på kontrolla! Ja e sikkert henas aktivitetsmønster! :)
 
I går var jeg og kjæresten ute og tittet på vogn, og nå trooor jeg at vi har bestemt oss for Britax smile 2. Vi hadde egentlig falt veldig for Emmaljunga NXT90, men jeg syntes Smile 2 har mange av de samme egenskapene + at den koster 4000,- (!) mindre enn NXT90. Tror vi blir fornøyde :) Er det flere som har kjøpt/vurderer den vogna?

Idag skal vi dra å hente en Troll bedside crib som vi har kjøpt brukt på Finn, det blir den første store tingen vi har kjøpt, det blir hyggelig å få den hjem :)
 

Vedlegg

  • 2i9igqr_th.jpg
    2i9igqr_th.jpg
    4 KB · Visninger: 18
Hadde kontroll på sykehuset og traff verdens søteste jordmor. Hun tok seg god tid og var så utrolig hyggelig. Hadde ikke klaget om jeg hadde fått henne under fødselen :p
 
Så morro! Ei god jordmor har mykje å sei. Krysser fingrene for at du får henne under fødsel.
Absolutt, sist gang fikk jeg en veldig sur dame men heldigvis så byttet de vakt etter 1 t. Så fikk en mye hyggeligere dame. Har tenkt i ettertid at dersom jeg får henne igjen skal jeg spør om å få en annen.
 
Så en tråd i oktober forum hvor de allerede har begynt å snakk om fødebaggen! :eek: det slår meg at det er kanskje ikke så lenge igjen til vi må tenke på den. Skal ha den klar til uke 34. Er super kontroll freak, så den må være klar til da :D
 
I går var jeg og kjæresten ute og tittet på vogn, og nå trooor jeg at vi har bestemt oss for Britax smile 2. Vi hadde egentlig falt veldig for Emmaljunga NXT90, men jeg syntes Smile 2 har mange av de samme egenskapene + at den koster 4000,- (!) mindre enn NXT90. Tror vi blir fornøyde :) Er det flere som har kjøpt/vurderer den vogna?

Idag skal vi dra å hente en Troll bedside crib som vi har kjøpt brukt på Finn, det blir den første store tingen vi har kjøpt, det blir hyggelig å få den hjem :)
Vi har kjøpt den vogna :) Grunne til at vi valgte den er at den er liten og lett (får plass i ekstrabilen vår) har lufthjul og god plass i kurven uten at det kommer masse grus oppi :)
 
I går var jeg og kjæresten ute og tittet på vogn, og nå trooor jeg at vi har bestemt oss for Britax smile 2. Vi hadde egentlig falt veldig for Emmaljunga NXT90, men jeg syntes Smile 2 har mange av de samme egenskapene + at den koster 4000,- (!) mindre enn NXT90. Tror vi blir fornøyde :) Er det flere som har kjøpt/vurderer den vogna?

Idag skal vi dra å hente en Troll bedside crib som vi har kjøpt brukt på Finn, det blir den første store tingen vi har kjøpt, det blir hyggelig å få den hjem :)


Den har vi også kjøpt nå! I grå. Kjøpte den på Barnas hus, så da fikk vi med vognpose til en verdi av 2299,- gratis. Tror de har det vognposetilbudet ut denne uka også. :) :)

I tillegg har vi kjøpt Chicco next2me bedside crib på tilbud. :) :)
 
Vi har kjøpt den vogna :) Grunne til at vi valgte den er at den er liten og lett (får plass i ekstrabilen vår) har lufthjul og god plass i kurven uten at det kommer masse grus oppi :)

Så bra, vi har også valgt den pga den tar liten plass. Vi har et hundebur i bilen som tar mye plass, så var avhengige av en vogn som var liten sammenslått. Jeg vurderte også sterkt emmaljunga super viking, men etter å ha testet litt så syntes jeg Smile 2 er overlegen på hvor lett den er å slå sammen, ta av og på bag og sportsdel og jeg syntes også den er bedre å trille. Så da håper jeg at vi blir fornøyde:)
 
Den har vi også kjøpt nå! I grå. Kjøpte den på Barnas hus, så da fikk vi med vognpose til en verdi av 2299,- gratis. Tror de har det vognposetilbudet ut denne uka også. :) :)

I tillegg har vi kjøpt Chicco next2me bedside crib på tilbud. :) :)

Så bra dere fikk benyttet dere av tilbudet, det er jo masse penger å spare på det. Vi venter på at de skal få inn voksi urban i svart, også skal vi ha vogna i grå vi også. Så håper det ordner seg før tilbudet går ut:)
 
Så bra, vi har også valgt den pga den tar liten plass. Vi har et hundebur i bilen som tar mye plass, så var avhengige av en vogn som var liten sammenslått. Jeg vurderte også sterkt emmaljunga super viking, men etter å ha testet litt så syntes jeg Smile 2 er overlegen på hvor lett den er å slå sammen, ta av og på bag og sportsdel og jeg syntes også den er bedre å trille. Så da håper jeg at vi blir fornøyde:)
Jeg synes vogna er fantastisk når det kommer til kombinasjonen størrelse, vekt, manøvrerbarhet. Syntes alle de andre vognene vi prøvde var enten for store eller for tunge. Jeg har litt problemer med nakke og skuldre også, så var avhengig av en vogn som var lett å få inn og ut av bil. Synes også det er kjempedeilig med en vogn som er så enkel å manøvrere og har gode hjul. Jeg liker å gå på grusveier og skogsveier så det var viktig for meg med lufthjul. Jeg tror helt sikkert vi blir kjempefornøyde :)
 
Hm.

Er brystpumpe noe man må ha? Og hvilken er best, eller er det bare smak og behag?

Går det å ha med bitteliten baby i pulk første vinteren? (Blir født sent i november). Gleder meg til skisesong igjen!
 
:-( kjeksbaking med storesøster blir tur til legevakt istedet. Hun klarte å ta på varm kokeplate. Så nå er det 3 brente fingertupper som må behandles. Jeg får så vondt av henne :-(
 
:-( kjeksbaking med storesøster blir tur til legevakt istedet. Hun klarte å ta på varm kokeplate. Så nå er det 3 brente fingertupper som må behandles. Jeg får så vondt av henne :-(
Huff! Stakar lille! Håper alt går bra med henne ❤
 
Back
Topp