Ny skravletråd

Skal søke på det når jeg kommer hjem :-) Ble teppe her også, og tilhørende hentesett etter hvert :-) Er så gøy å komme igang med strikkingen til lille :-)

Det er et veldig fint teppe:) Men nå har jeg gjort noe feil så må vente på bistand fra den kommende mormor da jeg er dårlig på å ta tilbake masker når jeg strikker med mye mønster:p

Hentesett er min mor som står for siden jeg ikke er såååå dreven enda:p

Hvilke hentesett har du tenkt å strikke?:)

Ja, det synes vi også :) Vi ville prøve å få barna med rundt 2 år aldersforskjell, så dette klaffa bra ;)
Jeg er litt usikker på om han forstår det :p
Han tar flere ganger i løpet av dagen å peker/tar meg på magen og sier "baby?" da, og hvis noen sier "har mamma baby i magen?" så svarer han også med å peke og si "baby?" ;)
Men han er jo bare 1 år og 9 mnd, så spørs om han egentlig skjønner at det er en baby inni der, eller om han bare har hørt det så mange ganger at han automatisk gjør det der ;)
Åh, så hærlig da :-) De er jo bare så sjønne i den alderen :-)

Det er et veldig fint teppe:) Men nå har jeg gjort noe feil så må vente på bistand fra den kommende mormor da jeg er dårlig på å ta tilbake masker når jeg strikker med mye mønster:p

Hentesett er min mor som står for siden jeg ikke er såååå dreven enda:p

Hvilke hentesett har du tenkt å strikke?:)
Om det var det jeg tror det var av de som kom opp i søket, så var det kjempefint :-) Kjekt å få litt bistand om man står fast. Har en mor selv som er en kløpper i å fikse opp i mine feil ;-)
Vet ikke om hentesettet har noe navn, men fant det i et hefte fra dale garn, nr.276 "baby hentesett"
Var så søtt at jeg klarte ikke å motstå fristelsen :-)

Om det var det jeg tror det var av de som kom opp i søket, så var det kjempefint :-) Kjekt å få litt bistand om man står fast. Har en mor selv som er en kløpper i å fikse opp i mine feil ;-)
Vet ikke om hentesettet har noe navn, men fant det i et hefte fra dale garn, nr.276 "baby hentesett"
Var så søtt at jeg klarte ikke å motstå fristelsen :-)

Alltid kjekt med hjelp til å rette opp:)
Å der var det masse søte:D Tror kanskje det er det ene der min mor driver på til oss nå og:) Er så kos med hjemmestrikket altså:)

Alltid kjekt med hjelp til å rette opp:)
Å der var det masse søte:D Tror kanskje det er det ene der min mor driver på til oss nå og:) Er så kos med hjemmestrikket altså:)
Er dette jeg har forelsket meg i jeg. Tenker å strikke hele settet :-) Var jo søtere enn en skål med sukker <3
74e9822b77ed561a933b1298389de03c

I dag har jeg vært på shopping og brukt masse penger, på meg, litt blomster ting, nye nødvendige ting til guttungen og masse god mat. Utrolig herlig å gå rundt å handle og kose seg. Jeg bor langt vekke fra by og butikker, så jeg synes det er så kjekt når jeg har mulighet for å kose meg en dag.

Ellers veldig fint strikkesett rett over her.

I helga nå merker jeg mye tidligere bevegelser og spark i magen. Utrolig kjekt å føle babyen mer.

Er dette jeg har forelsket meg i jeg. Tenker å strikke hele settet :-) Var jo søtere enn en skål med sukker <3
74e9822b77ed561a933b1298389de03c
Såååå nydelig! Jeg har bestemt meg for å strikke teppe til den lille iallefall, og gleder meg til å snart komme igang etter at masteroppgaven er levert inn :)

Lurer på om vi skal kjøpe lekegrind og ha babynest oppi, slik at vi bruker den som dagseng til den kommende baby, for vårt første er så liten at hun forstår ikke og kan skade den lille. Hva tror dere er best løsning? Eller bare kjøpe dagseng som kan vugges?

Tenkte lekegrinden kan være praktisk og brukes når baby er våken og

Lurer på om vi skal kjøpe lekegrind og ha babynest oppi, slik at vi bruker den som dagseng til den kommende baby, for vårt første er så liten at hun forstår ikke og kan skade den lille. Hva tror dere er best løsning? Eller bare kjøpe dagseng som kan vugges?

Tenkte lekegrinden kan være praktisk og brukes når baby er våken og
ungen tar ingen skade om du velger den løsningen. det er du dom velger løsningen for dere. noen vet jeg bruker vogn i gangen også på dagtid. jeg selv har variert mellom vogn og vogge. har aldri hatt lekegrind

Lekegrind med babynest tenker jeg. For det kan brukes over lengre tid, ikke bare de første 6-8 mnd.

Sitter på legekontoret og slapper av. Her skal jeg sitte de neste 2 timene, driver med glukosebelastningstest igjen.
Akkurat nå er det visst dansekonkurranse i magen, det sukkervannet falt i smak :heart:

Jeg synes det er litt stress jeg, med alle lege, jordmor og besøk på sykehus/ UL. Vanskelig å få alt til å gå i hop med jobben, og så er de så dårlig på å holde avtalt tid over alt. Forsinket i 30 minutter minst, uten å beklage seg en gang.. Så kommer ikke jeg tilbake på jobb i rett tid osv. Liker jobben min og har masse å gjøre, så sånn vente her og slå ihjel tid der er nokså håpløst. *dagens hjertesukk*

Ellers nokså fin form om dagen (15 uker ca nå). Mindre kvalm, men litt uvel/ vondt av navlebrokket når jeg sitter mye på jobb.

Forresten, er det flere som er over 35 og førstegangsgravide her? Veldig "ny verden" for meg som aldri har lekt med dukker, passet nabounger (jeg gikk tur med hunder og hjalp til å mekke bil i stedet jeg..) eller noe! :D Er så mye jeg ikke aner noe om! Foreløpig har jeg ikke lagt på meg stort, og kan bruke vanlige klær. Hvor langt ut i svangerskapet er det vanlig å gå før man må ha klær med mer plass i ? skal til spania med svigerforeldrene i sommer, men har litt vanskeligheter med å forestile meg ca hvor stor jeg kommer til å være i juli med tanke på sommerklær, badetøy etc. Luksusproblem, men dog! :D

Tok ut en p-stav 12/2 i år, og fikk positiv test før påske. Hadde egentlig ikke forventet at det skulle gå så fort at den "satt", spesielt siden jeg er så "voksen" men er nå litt gøy og da! Andre som har opplevd det samme? Blitt gravid nesten med en gang p-stav var ute?

må si jeg begynner å bli dritt lei svangerskapet allerede. Har så mangel på energi. Jeg er vanligvis en person med masse energi som elsker å trene og være aktiv. Nå føler jeg at jeg mister meg selv. Jeg er ellers trøtt hele dagen og kunne sikkert sovet hele dagen. Har mye halsbrann og diger mage for kun å være 18 uker på vei, som virkelig folk påpeker hele tiden.

må si jeg begynner å bli dritt lei svangerskapet allerede. Har så mangel på energi. Jeg er vanligvis en person med masse energi som elsker å trene og være aktiv. Nå føler jeg at jeg mister meg selv. Jeg er ellers trøtt hele dagen og kunne sikkert sovet hele dagen. Har mye halsbrann og diger mage for kun å være 18 uker på vei, som virkelig folk påpeker hele tiden.
Kjenner meg igjen. Har mye mindre energi, og nå har bekkenløsningen for alvor meldt seg. Og er ikke halvveis engang (nesten da). Synes det går fryktelig treigt!!

Signerer denne.
Men nå er vi straks halvveis. :-)
Jeg har morroklumper rundt meg som spøker om tvillinger. Samme som sist, og så svær er jeg ikke altså *sukk* men føler meg slik.

Kjenner meg igjen i mangel på energi. Orker ingenting om dagen. Er en seier å orke å lage middag og sette på en vaskemaskin :(

Signerer denne.
Men nå er vi straks halvveis. :)
Jeg har morroklumper rundt meg som spøker om tvillinger. Samme som sist, og så svær er jeg ikke altså *sukk* men føler meg slik.
jeg har også noen som spøker om tvillinger. I dag passet det å være tiltaksløs/energimangel. Vi har gått tom for vann i brønnen så jeg får utsatt husarbeid og oppvask noen dager. I dag skal jeg bruke kvelden på sofaen.

Back
Topp