Ny skravletråd

Hm.

Er brystpumpe noe man må ha? Og hvilken er best, eller er det bare smak og behag?

Går det å ha med bitteliten baby i pulk første vinteren? (Blir født sent i november). Gleder meg til skisesong igjen!

Pulk anbefales ikke før barnet kan site selv, så vil nok vente en god stund med det :)
https://www.rodekors.no/vart-arbeid/hjelpekorps/tips-og-rad/Barn_i_pulk/

Brystpumpe er noe mange ikke trenger i mens andre igjen må ha eller ser et behov for. Så ville enten kjøpt en helt enkel manuell om du vil ha det i hus før fødsel ig heller sett ann behovet etter fødsel.
Vi måtte ha det sist da frøkna nektet puppen ved 2-3 mnd alder så da fullpumpet jeg noen mnd sp hun fikk mm. Hadde da en enkel manuell avent, kjøpte så en elektrisk avent enkel pumpe. Var ikke helt fornøyd med den selv da jeg følte den ikke tømte godt nok.
Denne gangen velger vi en av de dyreste og bedre dobbeltpumpene fra Mendela som er elektriske siden vi venter barn med leppe, kjeve og ganespalte er det ganske bankers at ammingen ikke blir så lett her. Og den er det alle andre som fullpumper anbefaler. Men vi får dekt pumpen.
 
Last edited:
Takk for svar! Hva er en dobbeltpumpe? Pumper begge brystene samtidig?

Jeg er helt grønn på babyer, aldri vært mitt felt, men nå må jeg jo sette meg inn i det. Jeg tror kanskje at det at pappaen kan få muligheten til å gi mm fra flaske innimellom hvis jeg må gjøre noe annet er noe både han og babyen kan sette pris på, så jeg ser kanskje for meg at en sånn pumpe kan være lurt.

Spørs om det blir bæresele og vogn første vinteren da, så får skiturene bli "singelprosjekt" mens pappa tar vare på baby.
 
Takk for svar! Hva er en dobbeltpumpe? Pumper begge brystene samtidig?

Jeg er helt grønn på babyer, aldri vært mitt felt, men nå må jeg jo sette meg inn i det. Jeg tror kanskje at det at pappaen kan få muligheten til å gi mm fra flaske innimellom hvis jeg må gjøre noe annet er noe både han og babyen kan sette pris på, så jeg ser kanskje for meg at en sånn pumpe kan være lurt.

Spørs om det blir bæresele og vogn første vinteren da, så får skiturene bli "singelprosjekt" mens pappa tar vare på baby.

Dobbelpumpe er at den pumper bege bryst samtidig ja :) funka greit med enkel i fjor men kjente det ble litt langtekkelig i lengden med bare 1 når jeg gikk over på fullpumping. Så denne ganen blir det dobbel fra start :p

Bæresele og vogn er nok best den første vinteren ja :)
 
4eec8d4113d94119e98feb203ba39ded
2.gradsforbrenning, men det ser bra ut heldigvis. Ingen smerter :)
 
Klar for Fødeavdelingen i kveld, på FEM? :-D
 
Så bra du minte meg på det, tenkte jeg skulle ta det opp så jeg får sett alle episodene :) Det blir spennende :)
Det skal jeg og gjøre, greit med opptaksfunksjon :)
 
Jordmødrene på nett-TV og kake nr 2 i ovnen. Skal feire bursdagen til storesøster i morgen, 1 mnd på overtid :) sånn blir det gjerne med bursdag midt i fellesferien
 
Blåser litt liv i denne igjen :) Ligger å kjenner på en hikkende, aktiv gutt i magen ❤ Ganske fantastisk i grunn!
 
Bra blåst Viktoria :)
Selv ligger jeg og kjenner på bevegelsene til ninjagutten som nettopp vekket meg fra drømmeland :) Rart å tenke på at vi er i oktober allerede. Om ikke lenge begynner vel de første fødslene i gruppa vår! ❤
 
Bra blåst Viktoria :)
Selv ligger jeg og kjenner på bevegelsene til ninjagutten som nettopp vekket meg fra drømmeland :) Rart å tenke på at vi er i oktober allerede. Om ikke lenge begynner vel de første fødslene i gruppa vår! ❤
Ja om ikke lenge så har vi mageboerene i armene våre :-D ❤
 
I dag var eg på ul og såg lillegull 32+6! Alt va bra og såg fint ut! Men da so va litt "skremmande" va at når eg kom inn dar va da to stykke so akkurat hadde fødd og trilla på den lille bebien sin og hadde besøk av familie. DÅ gjekk da opp for meg at i neste måne e da me so e i samme situasjon:woot: følte både glede, "redsel", spenning og alt på ein gong!!! :wtf: for oss so førstegangs foreldre e da masse følelsa på ein gong :smiley-angelic008 gler oss selfølgelig mest, men so masse nytt!!
 
I dag var eg på ul og såg lillegull 32+6! Alt va bra og såg fint ut! Men da so va litt "skremmande" va at når eg kom inn dar va da to stykke so akkurat hadde fødd og trilla på den lille bebien sin og hadde besøk av familie. DÅ gjekk da opp for meg at i neste måne e da me so e i samme situasjon:woot: følte både glede, "redsel", spenning og alt på ein gong!!! :wtf: for oss so førstegangs foreldre e da masse følelsa på ein gong :smiley-angelic008 gler oss selfølgelig mest, men so masse nytt!!
Førstegangs her og, med termin 29/10, selv om jeg gleder meg, begynner jeg å kjenne at stressnivået øker litt. Er jo sååå masse som blir helt annerledes fra nå av. Blir veldig fint, men er skummelt og ❤
 
Back
Topp