Novemberskravla 2021!

Ring og sett deg på kort varsel. Så kan det hende dere får komme in før
Enig. Særlig nå som korona florerer og folk må melde avbud rett som det er.

Dengang min 2,5 år gamle gutt ble henvist i mars fikk vi time i august da. Men han ble satt på astma - medisin av fastlegen og henvist for prikktest men fikk justert astmamedisin hos barnelegen.

Enig. Særlig nå som korona florerer og folk må melde avbud rett som det er.

Dengang min 2,5 år gamle gutt ble henvist i mars fikk vi time i august da. Men han ble satt på astma - medisin av fastlegen og henvist for prikktest men fikk justert astmamedisin hos barnelegen.
Ja det har vi gjort. Skal sjekke om legen vil skrive ut astmamedisin i håp om å lindre hosten hennes litt..

Ute i helgen, mest fredag men litt lørdag. Eine har testa positivt, muligens fleire men eg har hatt negativ test og ingen symptomer.

Smitten øke i Bergen..Kva med dykk og deira buplass?

Bor i en nabokommune til Ålesund. Der virker det som om smitten spretter til himmels, med utgangpunkt i bla utbrudd på tre barneskoler.

Jeg jobber i Ålesund, og mine foreldre bor der. Men jeg kjenner ikke noen som er smittet.
Her i vår kommune er det ikke så mange. Men vi er ikke så mange innbyggere heller.

Ingen symptomer på korona, enn om eg var nærkontakt. Da har eg sluppet unna smitte to ganger. Flaksen tar nok slutt, da alle vil ha smitte før eller seinere....

Smitterekord og flere innlagte på sykehus. Lokale restriksjoner og påbud har trådt i kraft her. Helt frem til sommeren kjente jeg ingen som ble smittet her i byen, men fra i høst, og spesielt den siste måneden, er det mange kjente som har blitt smittet. Vi i familien er jevnlig nærkontakter av smittede, så det blir en del testing.
ca 80 smittede i døgnet (ca 70000 innbyggere her.)

Last edited:
Fortsatt kjenner jeg ingen. Fortsatt er der nærmeste at en i klassen til eldste var nærkontakt til en nærkontakt, dengang de havner i karantene. (altså guttungen og søstra i karantene til mora hadde testet negativt. Nå til dags er karantene og ventekarantenereglene litt mildere, gitt)

Men 9 smittede siden fredag, i alderen 1-74 meldte kommunen om i går. Vi er ca 9 000 innbyggere, så forsatt er det ikke sånn at alle kjenner noen, men det nærmer seg

Fortsatt kjenner jeg ingen. Fortsatt er der nærmeste at en i klassen til eldste var nærkontakt til en nærkontakt, dengang de havner i karantene. (altså guttungen og søstra i karantene til mora hadde testet negativt. Nå til dags er karantene og ventekarantenereglene litt mildere, gitt)

Men 9 smittede siden fredag, i alderen 1-74 meldte kommunen om i går. Vi er ca 9 000 innbyggere, så forsatt er det ikke sånn at alle kjenner noen, men det nærmer seg
Her er det 50 smittet siste to dagene … eller i nærkommunen da, men er der jeg jobber og grensa går rett borti veien for der vi bor

Ohoi, sykt barn idag igjen. Dvs vi ble ringt igår ang minsten og han måtte hentes. Han var visst slapp og hadde feber. Så fort han kom ut av bilen så skulle han med pappaen og knuse gamle takstein med hammer, med en temp på 36,7 :p

Gadd ikke å prøve å sende ham idag selv om ingenting tilsier at han egentlig trenger å være hjemme, de ringer så ofte når det gjelder ham likevel :rolleyes:

Skal bli godt å bli ferdig med denne uka!

Her er det 50 smittet siste to dagene … eller i nærkommunen da, men er der jeg jobber og grensa går rett borti veien for der vi bor

Kommunen jeg jobber, som har grensa litt lenger unna enn borti veien da rett nok, hadde 33 på tirsdag og 34 i går, inkludert i alle fall 4 barneskoler som er rammet. Hos oss er de enn så lenge hakket roligere.

Ohoi, sykt barn idag igjen. Dvs vi ble ringt igår ang minsten og han måtte hentes. Han var visst slapp og hadde feber. Så fort han kom ut av bilen så skulle han med pappaen og knuse gamle takstein med hammer, med en temp på 36,7 :p

Gadd ikke å prøve å sende ham idag selv om ingenting tilsier at han egentlig trenger å være hjemme, de ringer så ofte når det gjelder ham likevel :rolleyes:

Skal bli godt å bli ferdig med denne uka!

Har mellomste hjemme fortsatt vi også

Hun har snart flere hjemmedager enn skoledager de siste par ukene.

Har mellomste hjemme fortsatt vi også

Hun har snart flere hjemmedager enn skoledager de siste par ukene.
Her bytter ungene på rollen som sykt barn :hilarious: (dvs minsten er ikke syk nå, bare småsnørrete, med negativ hurtigtest. Men gadd ikke sende ham idag for så å måtte hente ham).
Nysgjerrig på hva slags tempmåler de har i bhg, det gode gamle hjemme viste 36,2 da han kom hjem og det i bhg hadde slått ut:p

Her bytter ungene på rollen som sykt barn :hilarious: (dvs minsten er ikke syk nå, bare småsnørrete, med negativ hurtigtest. Men gadd ikke sende ham idag for så å måtte hente ham).
Nysgjerrig på hva slags tempmåler de har i bhg, det gode gamle hjemme viste 36,2 da han kom hjem og det i bhg hadde slått ut:p

Bytter for så vidt litt på hos oss også, yngste har vært hjemme med feber (derav min feber i går, gitt) og eldsremnn er bare sur, misunnelig fordi søstrene er sjuke og får være hjemme, mens han må på skolen. Astmatikeren som vanligvis har slim u halsen fra september til mai og hoster samme tiden er den friskeste av alle tre....

Han kan jo ha vært i aktivitet eller grått mye som har gjort han varm.

Frøkna sin test var negativ, skal ta en til på lørdag.
Krysser fingrene

Mellomste her tok pcr test i dag, så da får vi vel svaret i morgen ettermiddag

Mulig hun kan få gå på skolen i morgen likevel, dersom formen er br og jeg får tak i en hurtigtest, for et er greit ifølge kommunen, men de hadde ikke hurtigtester på teststasjonen slik de har skrevet at de har til slikt bruk

Han kan jo ha vært i aktivitet eller grått mye som har gjort han varm.
Han ble sint og gråt på vei inn, da rant nesa som bare det. De hadde målt temp på ham, sa de. Jeg har ikke opplevd at temp har økt til feber bare ved at han har vært hissig og blitt varm osv :) uansett hadde han ikke feber et par minutter etter da han kom hjem, så det overbeviste meg om å bare beholde den gode gamle tempmåleren (har vurdert å kjøpe panne- eller øretermometer) :p

Krysser fingrene

Mellomste her tok pcr test i dag, så da får vi vel svaret i morgen ettermiddag

Mulig hun kan få gå på skolen i morgen likevel, dersom formen er br og jeg får tak i en hurtigtest, for et er greit ifølge kommunen, men de hadde ikke hurtigtester på teststasjonen slik de har skrevet at de har til slikt bruk
Er visstnok ett barn på avdelingen som har fått påvist smitte, så er ganske nært.. gjør det min datter til nærkontakt?

Back
Topp