Novemberskravla 2021!

Ja, november.

Siste mnd før desember.
I slutten av denne mnd skal adventspynten opp. Første søndag i advent er siste helga i November. I løpet av mnd skal kalenderene bli klare. Fore neste gang det er ny måned, så er det desember.

Hadde den praten med minstemor i morges og da fikk hun litt mer inntrykk av at det nærmer seg

Jeg gleder meg til 25. Desember jeg, sa hun.

Men etter den praten, så gledet hun seg til mye mer.

(hun gleder seg til 25. Desember for da blir hun 6 år)
 
Ja, november.

Siste mnd før desember.
I slutten av denne mnd skal adventspynten opp. Første søndag i advent er siste helga i November. I løpet av mnd skal kalenderene bli klare. Fore neste gang det er ny måned, så er det desember.

Hadde den praten med minstemor i morges og da fikk hun litt mer inntrykk av at det nærmer seg

Jeg gleder meg til 25. Desember jeg, sa hun.

Men etter den praten, så gledet hun seg til mye mer.

(hun gleder seg til 25. Desember for da blir hun 6 år)
Snart stor jente !
 
Snart stor jente !
Føles rimelig stor, og samtidig liten.

Hun har jo begynt på skolen og det er merkbart hvordan det har påvirket henne. Hun staver og leser og regner og jobber og tenker, imponerende og definitivt soleklar.

Samtidig er hun minstemor. Grunnet min og mannens noe reduserte fertilitet og en tidlig sa mellom henne og søsteren er hun nesten 5 år yngre enn mellomste. Vi begynte alltid å prøve på en ny så snart vi kunne etter fødsel. Jeg får ikke fort igjen mensen, det tar halvannet år.
Det er 2,5 år mellom de to eldste og altså nesten 5 år ned til yngste. Så det merkes at hun er yngre enn de andre. Så har min bror to barn, som altså er en som er mellom mine eldste og ei som er noen mnd yngre enn mellomste. Likevel drøyt 4 år eldre enn yngste mi.
Så har svigerfar to unger i sistr kull. Som er et år eldre og et år yngre enn min eldste. Så også der er hun merkbart yngre enn alle.

Hun er rett og slett bare nesten som en atpåklatt. Tenk, hadde den som skulle blitt nr tre, faktisk blitt det, hadde det vært 3 år mellom. Men den spiren ville ikke bli et barn. Så da ble det minstemor som ble vår nr 3 i stedet. Og da altså nesten 5 år.

Så ja. Hun er stor. Men hun er liten.
 
November denne måned har du bursdag mamma sier eldste. Og ja pappaen hadde rett på dato denne gang:p han er ikke flink på dato og glømmer ut. Men heldigvis så ser det ut som han begynner huske:p
 
Mandager er heftige. Denne mandagen ekstra

Foreldresamtale med mellomste 1330-14
Foreldresamtale med yngste 14-1430
Mellomste har spilletime 1520-1540
Eldste har spilletime 1540-16
Yngste har fotball 1630-1730
Mellomste har håndball 1730-1830 (oppmøte 1725, 10 minutter herfra med bil)

Foreldresmtalene var jo i det minste bare i dag da, men spilling og fotball og håndball er fast. Fotballen var på tirsdager ute inntil isst uke, men nå har de flyttet inn.
 
Ja, da blir det å kontakte legen imorgen igjen. Frøkna begynte å bli bedre i hosten (ingen hosting på natt, et host av og til på dag), så kuttet ut ventolinen slik legen sa. Men jaggu hoster hun verre igjen og ikveld fikk hun feber. I tillegg fikk vi et mysterium å løse. Plutselig lå det en stor dam på gangen oppe mellom rommene til ungene. Vi kikket rundt i tak og ved lister for å se etter lekkasje (nylagt tak i vinter/vår), men ingenting. Litt småflekker inne på frøknas rom. Det hadde rent nedover trappa, det vi nå tror er tiss :wacky: så da har vi nå stått en time begge to for å vaske trapper, vegger og gulv rundt forbi :wacky:
 
Ja, da blir det å kontakte legen imorgen igjen. Frøkna begynte å bli bedre i hosten (ingen hosting på natt, et host av og til på dag), så kuttet ut ventolinen slik legen sa. Men jaggu hoster hun verre igjen og ikveld fikk hun feber. I tillegg fikk vi et mysterium å løse. Plutselig lå det en stor dam på gangen oppe mellom rommene til ungene. Vi kikket rundt i tak og ved lister for å se etter lekkasje (nylagt tak i vinter/vår), men ingenting. Litt småflekker inne på frøknas rom. Det hadde rent nedover trappa, det vi nå tror er tiss :wacky: så da har vi nå stått en time begge to for å vaske trapper, vegger og gulv rundt forbi :wacky:
God bedring til frøkna!
 
Å f***
Mannen er nærkontakt
 
Jepp, de holder nå på å sprite ned arealet på jobb, er en det som har fått positiv hurtigtest.
Han er ikke i karantene siden han er fullvaksinert, og er ikke forpliktet til å teste seg, men tror nok han kommer til å ta er par hurtigtester med noen dagers mellomrom og hjemmekontor noen dager
 
Crp var fin, ingen ulyder på lungene (hun hadde det sist), men han kunne lett se at hun var veldig redusert fra sist gang. Men da er det bare å vente på at det skal gå over, og prøve å lindre på veien :)
 
Jepp, de holder nå på å sprite ned arealet på jobb, er en det som har fått positiv hurtigtest.
Han er ikke i karantene siden han er fullvaksinert, og er ikke forpliktet til å teste seg, men tror nok han kommer til å ta er par hurtigtester med noen dagers mellomrom og hjemmekontor noen dager

Krysser fingrene for at dere ikke får det i hus. Det kryr jo av nye smittede for tiden
 
Crp var fin, ingen ulyder på lungene (hun hadde det sist), men han kunne lett se at hun var veldig redusert fra sist gang. Men da er det bare å vente på at det skal gå over, og prøve å lindre på veien :)
God bedring da
 
Jepp, de holder nå på å sprite ned arealet på jobb, er en det som har fått positiv hurtigtest.
Han er ikke i karantene siden han er fullvaksinert, og er ikke forpliktet til å teste seg, men tror nok han kommer til å ta er par hurtigtester med noen dagers mellomrom og hjemmekontor noen dager
Da håper vi at han unngår smitte!
 
Slenger meg ned på novemberskravling :dance011

Jeg er også regner som nærkontakt, så har ratt hurtigtest i dag, neg heldigvis. Har vært påpasselig på jobb og brukt munnbind og hansker.

Ellers har jeg tannverk herfra til ***. Var hos tannlegen fredag og borte i en jeksel, ganske dypt hull, så tannlegen har virkelig irritert nerven min. Var en helt j**lig helg med nattevakter og tannverk. I går fikk jeg skrevet ut paralgin forte. Tok to og kjente at det var litt vel mye :schocked028
Kjennes ørlite grann bedre i dag, så hååååper jeg slipper rotfylling :smiley-angelic001:smiley-angelic001

Ellers er alle tre ungene kommet hjem fra skolen. Nå står lekser for tur og så er det middag og fritidsaktiviteter i ettermiddag..
 
Slenger meg ned på novemberskravling :dance011

Jeg er også regner som nærkontakt, så har ratt hurtigtest i dag, neg heldigvis. Har vært påpasselig på jobb og brukt munnbind og hansker.

Ellers har jeg tannverk herfra til ***. Var hos tannlegen fredag og borte i en jeksel, ganske dypt hull, så tannlegen har virkelig irritert nerven min. Var en helt j**lig helg med nattevakter og tannverk. I går fikk jeg skrevet ut paralgin forte. Tok to og kjente at det var litt vel mye :schocked028
Kjennes ørlite grann bedre i dag, så hååååper jeg slipper rotfylling :smiley-angelic001:smiley-angelic001

Ellers er alle tre ungene kommet hjem fra skolen. Nå står lekser for tur og så er det middag og fritidsaktiviteter i ettermiddag..

God bedring med tanna, håper det går bra.

Her er to unger hjemme og snart tid for å jente den tredje. Den ene kom hjem tidlig så jeg ble ringt etter fra skolen derfor er jeg allerede hjemme. Normalt sett skulle jeg vært på jobb en halvtime til.

Fritidsaktivitet etter lekser, vi får se. Hun som kom hjem tidlig blir hjemme men han andre er jo frisk. Bare motvillig.
 
Back
Topp