Novemberskravla 2021!

Sliten.
Har hatt med meg jentrne på handletur, farsdag, ei badedrakt til svømming med skolen (men badetøy er visst bare til salgs om sommeren. Det fantes ikke på de fleste butikkene vi var innom, men fant tilslutt på Kapp ahl) og ei bursdagsgave.

Jeg burde handlet litt mat og men det glemte cu visst, så jeg stikker bort på kiwi. 5 åringen var en anelse slitsom og sint store deler av dagen, så jeg er helt utmattet. I tillegg til at vi har gått sikkert 4 kilometer frem og tilbake over senteret to ganger. (det er fordelt over tre bygg)

Sliten. Litt mat nå. Så min lokale, lille kiwi som er langt mer overkommelig for slitne bein. Distansen fra bilen, gjennom butikken og tilbake til bilen er trolig korter enn fra bilen og inn på sentret ;)
 
God dag
Vært i byen en tur , handlet , hebtet noen pakker osv.
Nå driver jeg å gjør meg klar, skal ut med 10 flotte damer i dag:)
 
Søren nå begynner jente hoste og hoste. Mamma jeg har vondt i halsen:(
 
Da skall jenta teste seg. Har vart hoste hoste vond hals nysing og snue hele natten.
 
Da skall jenta teste seg. Har vart hoste hoste vond hals nysing og snue hele natten.
Lykke til

Her er 4 av 5 i huset teltet siste uken, alle har fått negativ test. Fordelt mellom dem har vi sår hals, slim i halsen, tett nese, snørr, feber og følelsen av og være syk.

De var (er) altså bare forkjøla.

Her tester de ikke i helga da, annet enn at vi har kjøpt inn hurtigtester fra normal så vi kunne testet hjemme. Kommunen begynner mandag klokka 10 og holder på til alle som har bestilt har blitt testet, evt om de henger rundt og venter på flere bestillinger (vi har bestilt i 7-8 tiden hver gang vi har bestilt og fått tid før kl 11 samme dag. Så det er ikke er rush av folk som vil testes liksom.)
 
Last edited:
God morgen, det er farsdag

3.45 kom eldstemann. Mamma. Pappa. Det er flere timer til det er morgen, men det er hull i varmeflaska og hele senga er våt.

Han har ei sånn vanlig varmeflaske med vann som han liker å ha i senga. Ikke sånn at han fyller den med varmt vann hver kveld heller. Noen ganger. Andre ganger ikke. Vet ikke om den ble fylt i går og kan være at lokket ikke er skikkelig på, men ja. Han var våt, hele trusa nesten, og senga er skikkelig våt.

Vi trykket med håndklær det vi klarte og får ta resten når det blir morgen. Han fikk sove resten av natta med oss. Minstemor kom etterhvert også, så her ble litt trangt.

De to har stått opp da, mellomste har jeg ikke sett noe til. Jeg får snike meg ut og hjelpe dem å pakke inn gaven. Det glemte vi i går.
 
Lykke til

Her er 4 av 5 i huset teltet siste uken, alle har fått negativ test. Fordelt mellom dem har vi sår hals, slim i halsen, tett nese, snørr, feber og følelsen av og være syk.

De var (er) altså bare forkjøla.

Her tester de ikke i helga da, annet enn at vi har kjøpt inn hurtigtester fra normal så vi kunne testet hjemme. Kommunen begynner mandag klokka 10 og holder på til alle som har bestilt har blitt testet, evt om de henger rundt og venter på flere bestillinger (vi har bestilt i 7-8 tiden hver gang vi har bestilt og fått tid før kl 11 samme dag. Så det er ikke er rush av folk som vil testes liksom.)
Takk. Tar testen for at vær på den trygge siden visst det sko vær noe. Pappaen kjørte henne nå. Heldigvis så syns hun testen ikke er så vanskelig:p
 
Last edited:
Hahaha 7 åringen ringde meg når test var tatt. Mamma jeg klarte det men det kom noen tårer fra øyene:p Men korona test er noen vi må ta og nå er jeg ferdig med den:)
 
Vi har hatt meget ulike test-løsninger her de siste to ukene.

5 åring og 10 åring. Testet langt baki halsen. Uventet de har vært testet mer i ganen før.

10 åringen igjen. Testet i begge nesebor og deretter testet bak i halsen

13 åringen. Testet i nesen og halsen slik praksis for voksne har vært her hele veien.

Samme teststasjon. (eneste i kommunen)
 
Som de fleste vet her inne så har jeg en 5 åring med diagnose. Fram til ett år siden spiste han kunn tørre skiver ingenting på. rundstykke ingenting på. Han spiste kun vanilje yoghurt, pomefritt , risengrøt. Middag var det ikke snakk om at han spiste. Og nå jammen spiser han alt mulig fortjellig mat:) BUP BHG og vi har jobbet en hel del med nye matvarer og vart en god rollemodell og det har gitt veldig god resultat :)
Her sitter han og har spist 3 pizzasnurr med kjøttdeig mais og svarte oliver i:) jeg er glad han fikk diagnose så tidlig og vi har fått masse hjelp. Jeg er så stolt av gullgutten min:love7
 
Nå må jeg spør. Når en tar korona test. Blir det registrert på helsenorge når test er tatt. Og seinare får man melding om svar. Tenker på registrering ikke svar. Jeg var inne nå og sko sjekke men det er ikke registrert noe korona test på jenta. Husker ikke hvordan det var sist gang.
 
Jeg har aldri sett at det er registret at den er tatt, bare svaret
 
Nå må jeg spør. Når en tar korona test. Blir det registrert på helsenorge når test er tatt. Og seinare får man melding om svar. Tenker på registrering ikke svar. Jeg var inne nå og sko sjekke men det er ikke registrert noe korona test på jenta. Husker ikke hvordan det var sist gang.

Tror den først er registrert når svaret foreligger :)
 
Nå må jeg spør. Når en tar korona test. Blir det registrert på helsenorge når test er tatt. Og seinare får man melding om svar. Tenker på registrering ikke svar. Jeg var inne nå og sko sjekke men det er ikke registrert noe korona test på jenta. Husker ikke hvordan det var sist gang.
Ja har stått at test er tatt det og det tidspunktet mener jeg
 
Rolig dag, veldig hyggelig å samles i går, i dag har jeg og hunden vært hos en kollega av meg å gått tur
 
God morgen mandag igjen. Er på vei til samtale i bhg. Jenta er hjemme med pappaen . Fotballl idag møte seinare . Ønsker alle en fin dag
 
Back
Topp