November

Har ett spm til dere fine, støttende november ivf'ere; Hva tenker dere om tiden etter innsett mtp aktivitet, mat osv. Noen spesielle råd å komme med eller bare leve som normalt?:)
 
Har ett spm til dere fine, støttende november ivf'ere; Hva tenker dere om tiden etter innsett mtp aktivitet, mat osv. Noen spesielle råd å komme med eller bare leve som normalt?:)

Jeg levde helt normalt. Har ei jente på snart 3 som jeg var alene med på det tidspunktet, så hadde ikke tid til å ligge stille etter innsett for å si det sånn. Har også spist som normalt. Kuttet ut alkohol og medisiner som man ikke kan ta som gravid.

Lykke til med innsett :) :Heartred
 
Har ett spm til dere fine, støttende november ivf'ere; Hva tenker dere om tiden etter innsett mtp aktivitet, mat osv. Noen spesielle råd å komme med eller bare leve som normalt?:)
Jeg ble anbefalt av sykepleieren å være avholds til alkohol og tobakk, og begrense koffeininntaket. Ellers skulle jeg leve som normalt☺️
 
Jeg levde helt normalt. Har ei jente på snart 3 som jeg var alene med på det tidspunktet, så hadde ikke tid til å ligge stille etter innsett for å si det sånn. Har også spist som normalt. Kuttet ut alkohol og medisiner som man ikke kan ta som gravid.

Lykke til med innsett :) :Heartred
Tusen takk:Heartred Kommer nok til å leve som normalt jeg også og helt klart holde meg unna alkohol. Det er vel egentlig lite man kan gjøre selv for at egget skal feste seg:)
 
Jeg er ferdig på medisiner, og er definitivt gravid med nummer to. :eek: Føles litt urettferdig å bli gravid på første forsøk når det er så mange som strever. :(

Ingenting som er bedre å lese her inne, enn en slik nyhet. Gratulerer så mye :Heartred!
 
Flott strek! Hvordan gikk testingen i dag?
Ja i dag var streken ganske lik. Fekk utslag på digitaltesten òg! Kukt når det lyser mot meg gravid 2-3!! Aldri sett det før eg :)
Så flott uttak du hadde!! E jo supert anntall då! Håpa formen din e grei:) ja e digg å gå privat ja!:) lykke til med innsett ! Blir spennande å sjå korleis det stør til med dei over helga :) :)
 
.
Har ett spm til dere fine, støttende november ivf'ere; Hva tenker dere om tiden etter innsett mtp aktivitet, mat osv. Noen spesielle råd å komme med eller bare leve som normalt?:)
Fikk beskjed når vi startet opp i høst at jeg etter innsett skal leve som gravid i forhold til inntak av mat, drikke, medisin ol. Av aktivitet kunne jeg gjøre hva jeg ville. Sist rugeperiode ble jeg kjempeforkjøla å lå på sofaen hele tiden uten om når jeg var på jobb. Håper formen denne rugeperioden vil være bedre når kvalmen gir seg :)
 
Har ett spm til dere fine, støttende november ivf'ere; Hva tenker dere om tiden etter innsett mtp aktivitet, mat osv. Noen spesielle råd å komme med eller bare leve som normalt?:)
Samma som dei andre har sagt, holda seg i aktivitet, Men ikkjje så masse hopp , støt og bading dei fyste dagane. Eg hadde uanz ikkje greid da. Blei så øm og sprengt i underlivet pga spekelen ;) fysisk aktivitet e jo alltid bra for helsa :) eg dropppa spekeskinka óg itilfelle ;)
 
Ruger med testdato 28.11 :)
 
Jeg ble anbefalt av sykepleieren å være avholds til alkohol og tobakk, og begrense koffeininntaket. Ellers skulle jeg leve som normalt☺️
Ja, det høres fornuftig ut! :happy:

Samma som dei andre har sagt, holda seg i aktivitet, Men ikkjje så masse hopp , støt og bading dei fyste dagane. Eg hadde uanz ikkje greid da. Blei så øm og sprengt i underlivet pga spekelen ;) fysisk aktivitet e jo alltid bra for helsa :) eg dropppa spekeskinka óg itilfelle ;)
Enig! Håper å få til en del gåturer og litt lett styrke kanskje. Ble du øm og sprengt etter innsett eller kun uttak? Har vært rimelig øm etter uttak denne uka, så har vært lite aktivitet her :hilarious:
 
Ja, det høres fornuftig ut! :happy:


Enig! Håper å få til en del gåturer og litt lett styrke kanskje. Ble du øm og sprengt etter innsett eller kun uttak? Har vært rimelig øm etter uttak denne uka, så har vært lite aktivitet her :hilarious:
For min del kommer det av uttaket. Selve innsetter er gjort i en fei ;) Hadde uttak onsdag og er enda ubehagelig oppblåst :meh:Men i forhold til sex så anbefales vel ikke det den første perioden pga uttaket? Er jo sårt inni der. For min del frister ikke sex ennå og tok lang tid sist gang også:p Ang trening og fysisk aktivitet tenker jeg det kommer ann pp hva kroppen din er vant med :happy:
 
For min del kommer det av uttaket. Selve innsetter er gjort i en fei ;) Hadde uttak onsdag og er enda ubehagelig oppblåst :meh:Men i forhold til sex så anbefales vel ikke det den første perioden pga uttaket? Er jo sårt inni der. For min del frister ikke sex ennå og tok lang tid sist gang også:p Ang trening og fysisk aktivitet tenker jeg det kommer ann pp hva kroppen din er vant med :happy:
Åh, så ubehagelig.. Håper det går over ila helga! Nei, sex anbefales vel ikke pga infeksjonsfare. Og det frister absolutt ikke her heller. Auu! Synes det er vondt nok å stappe opp den lutinusen:hilarious: Er vant til å trene en del, spiller håndball men det er uaktuelt nå. Så blir vel turer og noe styrke om formen er grei:)
 
Ja, det høres fornuftig ut! :happy:


Enig! Håper å få til en del gåturer og litt lett styrke kanskje. Ble du øm og sprengt etter innsett eller kun uttak? Har vært rimelig øm etter uttak denne uka, så har vært lite aktivitet her :hilarious:
Eg blei litt sprengt og øm etter innsett. Eg har litt ubehag ved innsett, sikkert måten eg er forma på der nede :p hadde uttak i juni, så er nok berre at det er litt større aktivitet der og lutinusen. Er tom ømt å setta inn lutinusen;) ja skjønna godt at du blir øm etter uttak! Då er det greit å ta det litt med ro! Eg hadde ein del vondt og ømt etter uttak.. kjenne kvar skritt ein tar ;) god bedring til deg!
 
Da var uttak overstått. Gikk veldig greit! Ble tatt godt vare på, fikk god smertelindring og fikk hvile på enerom etterpå med rispute på magen og litt å spise. For en luksus det er privat, hehe! :joyful:

Ble 12 egg, så det må vel være bra. Spent på oppdatering i morgen!
Gratulerer med vel overstått uttak, 12 egg er jo bare fantastisk :woot::happy:
 
Ja i dag var streken ganske lik. Fekk utslag på digitaltesten òg! Kukt når det lyser mot meg gravid 2-3!! Aldri sett det før eg :)
Så flott uttak du hadde!! E jo supert anntall då! Håpa formen din e grei:) ja e digg å gå privat ja!:) lykke til med innsett ! Blir spennande å sjå korleis det stør til med dei over helga :) :)
Å, så flott med positiv digital! Hva er planen videre nå, TUL? Eller er du på blodprøve-sporet? :)
 
Fikk sms fra klinikken i morges. 8 av 12 befruktet og innsett er planlagt onsdag. Regner med å få en oppdatering til over helgen en gang. Har hatt få som har falt fra etter befruktning tidligere, men er veldig spent allikevel.

Formen er ganske bra i dag også. Er litt øm, men egentlig ganske kvikk. Begynte på cyclogest og et lite estradot-plaster i går kveld (østrogen-plasteret skal visst hjelpe slimhinnen med å holde seg fin), og nå på ettermiddagen synes jeg at jeg har hatt kort lunte og vært litt grinete. Er kjente bivirkninger fra de medisinene for meg, så er litt spent på hvordan humøret vil utvikle seg nå. :joyful:
 
Å, så flott med positiv digital! Hva er planen videre nå, TUL? Eller er du på blodprøve-sporet? :)
Oj, såg det var litt skrivefeil i forrige notat :facepalm: planen e å fortsetta og testa på graviditetstest. Håpa det helder!! Så blir det forhåpentligvis tul i midten av des :D dei bruka faktisk ikkje blodprøve i Porsgrunn, syns det var litt rart. Men er vel sikkert lika sikkert med dei testane då...
kva dag er det du skal ha innsett? Blir spennande då!! :smiley-angelic003
 
Fikk sms fra klinikken i morges. 8 av 12 befruktet og innsett er planlagt onsdag. Regner med å få en oppdatering til over helgen en gang. Har hatt få som har falt fra etter befruktning tidligere, men er veldig spent allikevel.

Formen er ganske bra i dag også. Er litt øm, men egentlig ganske kvikk. Begynte på cyclogest og et lite estradot-plaster i går kveld (østrogen-plasteret skal visst hjelpe slimhinnen med å holde seg fin), og nå på ettermiddagen synes jeg at jeg har hatt kort lunte og vært litt grinete. Er kjente bivirkninger fra de medisinene for meg, så er litt spent på hvordan humøret vil utvikle seg nå. :joyful:
Hehe eg skreiv til deg før eg hadde lest denna posten! ;) Oj så bra med 8 av 12 då:D da må jo vera heilt supert! Håpa dei fleste klara seg fint :dance018Blir greit at kroppen får roa seg litt før du skal setta inn! Berre å kryssa fingrane og Lada opp til innsett neste veka då!!
 
Back
Topp