November, Baby!

Nattammer også fortsatt mye med førstemann. De siste nettene har han bokstavelig talt vært klistra til puppen. Kanskje det er fordi produksjonen har gått ned etter jeg ble gravid, ja!? Har ikke tenkt på det. Jobber også mer nå enn før, så vanskelig å si hva som er hva. Håper å kunne fortsette å amme en stund til, men merker at det krever mye energi å både nattamme, jobbe OG være gravid :woot: Jeg er også spent på to under to :happy:
Flink du er som nattammer og er i full jobb! Eg jobbar turnus og har ikkje byrja på igjen enda, men blir snart. Då blir det pumping mens eg er på jobb, og mini skal få mme til eg kjem tilbake.
Kjenner eg er veldig trøyt på dagtid - men hjelp jo ikkje med amminga. Men ja, eg og vil prøve å amme so lenge som mogleg :)
 
Hunden min kom opp i senga i natt for å si at han måtte på do.
Jeg sto opp og skulle hjelpe han, men på vei ned av senga anstrengte han seg så han ikke klarte å holde igjen.. eksplosjon av diaré i senga klokka 4 i natt..
Fy for en lukt..
 
Hei! Sendte ekonsultasjon til legen på søndag og fikk svar igår. Hun mente at det ikke var nødvendig med blodprøve for å måle hcg stigning. Trenger bare ta en blodprøve om noen uker. Flere som har fått et slikt svar? Ble kanskje litt skuffet fordi jeg har opplevd flere SA tidligere og MA. Så jeg kan på en måte ikke bli betrygget nok. Kommer sikkert til å ta flere tester for å sjekke at streken fremdeles er der. Trodde hcg stigning var vanlig å måle? Kan selvfølgelig insistere. Men var bare rart.
Det er vel i utgangspunktet ikke nødvendig, men synes det er veldig rart å ikke bare ta den enkle blodprøven for å betrygge deg :Heartred
Jeg tok blodprøve med blandt annet HCG test i går, og skal tilbake om en uke for å se om det stiger nok. Jeg synes der var lenge å vente, men legen mente det burde gå fem seks dager for å få en reell vekstanalyse. Forrige gang målte jeg aldri hcg.

Jeg tester og tester og tester.. jeg har nesten ingen symptom og er bekymret for om dette ikke går. Pcos mamma med en lang prøveperiode bak oss, og jeg vet liksom at risikoen er høy fra før av:smiley-ashamed005
 
Hunden min kom opp i senga i natt for å si at han måtte på do.
Jeg sto opp og skulle hjelpe han, men på vei ned av senga anstrengte han seg så han ikke klarte å holde igjen.. eksplosjon av diaré i senga klokka 4 i natt..
Fy for en lukt..
ååå, stakkars dere :oops: For en jobb, og så midt på natta hvor man kanskje er litt ekstra uggen i tillegg... har dere klart å fått lukta ut av hus?:p
 
ååå, stakkars dere :oops: For en jobb, og så midt på natta hvor man kanskje er litt ekstra uggen i tillegg... har dere klart å fått lukta ut av hus?:p
Vi hadde «flaks». Kjæresten var ikke hjemme og alt kom på dyna hans :hilarious:
Jeg vrengte av trekket, men var for treg så det kom gjennom til dyna. Hev dynetrekket og dyna ut på altan :p
Lufta masse og slapp unna det meste.
Fikk skylt og vaska trekket i går, mens Mamma var snill og vaska dyna for oss :happy:
 
Det er vel i utgangspunktet ikke nødvendig, men synes det er veldig rart å ikke bare ta den enkle blodprøven for å betrygge deg :Heartred
Jeg tok blodprøve med blandt annet HCG test i går, og skal tilbake om en uke for å se om det stiger nok. Jeg synes der var lenge å vente, men legen mente det burde gå fem seks dager for å få en reell vekstanalyse. Forrige gang målte jeg aldri hcg.

Jeg tester og tester og tester.. jeg har nesten ingen symptom og er bekymret for om dette ikke går. Pcos mamma med en lang prøveperiode bak oss, og jeg vet liksom at risikoen er høy fra før av:smiley-ashamed005
Årh her var det mye jeg kjente meg igjen i! Har selv pcos og slet veldig med å få hun første. Det tok først ett år før de fant ut at jeg hadde pcos, og deretter ett år til med hormoner og prøving. Det som til slutt ble løsningen for meg var å starte på metformin fast. Det har dempet pcosen generelt og jeg fikk regelmessig syklus. Så denne gang satt den på første forsøk uten hormoner. Skjønner godt at du føler disse dagene du venter på neste hcg måling går tregt! Det hadde nok jeg også gjort. Men prøv å tenk at i de aller fleste tilfeller går det bra! heier på deg! Jeg skal selv en tur å kjøpe ny pakke graviditetstest. Kommer til å teste jevnlig frem til jeg skal ha tidlig UL rett over påske
 
Hei, hvordan app/apper bruker dere gjennom svangerskapet? E så nysgjerrig på utvikling når man er gravid for første gang..
 
:shy:Årh her var det mye jeg kjente meg igjen i! Har selv pcos og slet veldig med å få hun første. Det tok først ett år før de fant ut at jeg hadde pcos, og deretter ett år til med hormoner og prøving. Det som til slutt ble løsningen for meg var å starte på metformin fast. Det har dempet pcosen generelt og jeg fikk regelmessig syklus. Så denne gang satt den på første forsøk uten hormoner. Skjønner godt at du føler disse dagene du venter på neste hcg måling går tregt! Det hadde nok jeg også gjort. Men prøv å tenk at i de aller fleste tilfeller går det bra! heier på deg! Jeg skal selv en tur å kjøpe ny pakke graviditetstest. Kommer til å teste jevnlig frem til jeg skal ha tidlig UL rett over påske
Vi slet lenge med første, fikk hormonbehandling, og skulle henvises til ivf på nyåret, men ble gravid av oss selv rett før jul :joyful:

Denne gangen hadde vi bestemt oss for at det gikk om det gikk, men at det ikke kom til å bli aktuelt med hormonbehandling eller ivf. Det var for tøft forrige gang. Jeg gikk på metformin, og var kjempedårlig både før jeg ble gravid, men i graviditeten var jeg så dårlig at jeg raste ned i vekt fordi jeg ikke fikk i meg næring, og fikk en bitteliten baby til termin:sorry: så metformin turte jeg ikke å prøve igjen denne gangen, men har vært helt regelmessig siden jeg fødte i 2020 -bortsett fra de to siste syklusene mine.. men siden jeg var såååååå dårlig forrige gang kjennes det helt merkelig ut å ikke ha symptom nå. Eller, jeg kjenner litt «menssmerter», og selv om jeg vet det er normalt så blir jeg litt bekymret likevel. Tenker mest positivt og så kjenner jeg at det er skummelt likevel:confused004

Jeg kjøpte ny digital test i dag, håper det står 3+ i morgen. Om det ikke gjør det så får jeg bestille nye på nett for fy søren så dyrt det er å kjøpe på fysisk apotek!

Jeg skal også på ultralyd over påske! Torsdagen for å være nøyaktig ☺️ hvor langt er du på vei da?
 
Hei. Førstegangs gravid 39år, 40 i løpet av året. Har ALDRI hatt positiv test, heller aldri prøvd å bli gravid. Så dette er VELDIG nytt å spennende og surrealistisk! Mange spørsmål, tok 5-6tester igår bare for å være sikker! Stekene var veldig synlige. Fikk til slutt tak i en digital test som sa 1-2. Men når jeg legger inn siste mens osv så blir det 4+1 ca. Det regnes jo forskjellig. Kan ingenting om det her! Heller ingen tegn til mens. Jeg vet at sannsynligheten for at det kan gå galt er der altså.. Og har ikke tenkt fortelle noen om det enda! Kun samboer som vet.
Men når fortalte folk det til nærmeste familie el venner og hvordan? Jeg har ikke så mange og prate med sånt om, siden venner og familie bor et stykke unna. Så er det jo spennende og følge med andre i samme situasjon som ikke har fortalt det.
 
Hei. Førstegangs gravid 39år, 40 i løpet av året. Har ALDRI hatt positiv test, heller aldri prøvd å bli gravid. Så dette er VELDIG nytt å spennende og surrealistisk! Mange spørsmål, tok 5-6tester igår bare for å være sikker! Stekene var veldig synlige. Fikk til slutt tak i en digital test som sa 1-2. Men når jeg legger inn siste mens osv så blir det 4+1 ca. Det regnes jo forskjellig. Kan ingenting om det her! Heller ingen tegn til mens. Jeg vet at sannsynligheten for at det kan gå galt er der altså.. Og har ikke tenkt fortelle noen om det enda! Kun samboer som vet.
Men når fortalte folk det til nærmeste familie el venner og hvordan? Jeg har ikke så mange og prate med sånt om, siden venner og familie bor et stykke unna. Så er det jo spennende og følge med andre i samme situasjon som ikke har fortalt det.
Man teller svangerskapsuker fra første dag i siste mens, mens digital test viser uker siden unnfangelse ☺️
 
Hei. Førstegangs gravid 39år, 40 i løpet av året. Har ALDRI hatt positiv test, heller aldri prøvd å bli gravid. Så dette er VELDIG nytt å spennende og surrealistisk! Mange spørsmål, tok 5-6tester igår bare for å være sikker! Stekene var veldig synlige. Fikk til slutt tak i en digital test som sa 1-2. Men når jeg legger inn siste mens osv så blir det 4+1 ca. Det regnes jo forskjellig. Kan ingenting om det her! Heller ingen tegn til mens. Jeg vet at sannsynligheten for at det kan gå galt er der altså.. Og har ikke tenkt fortelle noen om det enda! Kun samboer som vet.
Men når fortalte folk det til nærmeste familie el venner og hvordan? Jeg har ikke så mange og prate med sånt om, siden venner og familie bor et stykke unna. Så er det jo spennende og følge med andre i samme situasjon som ikke har fortalt det.

Ringte min mann med en gang, så kom broren min på besøk og fekk vite det. Så ringte eg mamma i lunsjen hennar :hilarious: Mannen sa det til kollegaer denne uka (er i uke 5). Vi ønsker å ha gleden med alle med en gang, mister man så veit alle rundt koffor man er nedfor. Også er det så vanlig å miste og det kan skje hele graviditeten derfor har vi tenkt at vi bare deler :D med førstemann delte vi det med andre utenfor familien i uke 7. da visste alle at vi hadde prøvd siden vi brukte noen år.
 
Vi slet lenge med første, fikk hormonbehandling, og skulle henvises til ivf på nyåret, men ble gravid av oss selv rett før jul :joyful:

Denne gangen hadde vi bestemt oss for at det gikk om det gikk, men at det ikke kom til å bli aktuelt med hormonbehandling eller ivf. Det var for tøft forrige gang. Jeg gikk på metformin, og var kjempedårlig både før jeg ble gravid, men i graviditeten var jeg så dårlig at jeg raste ned i vekt fordi jeg ikke fikk i meg næring, og fikk en bitteliten baby til termin:sorry: så metformin turte jeg ikke å prøve igjen denne gangen, men har vært helt regelmessig siden jeg fødte i 2020 -bortsett fra de to siste syklusene mine.. men siden jeg var såååååå dårlig forrige gang kjennes det helt merkelig ut å ikke ha symptom nå. Eller, jeg kjenner litt «menssmerter», og selv om jeg vet det er normalt så blir jeg litt bekymret likevel. Tenker mest positivt og så kjenner jeg at det er skummelt likevel:confused004

Jeg kjøpte ny digital test i dag, håper det står 3+ i morgen. Om det ikke gjør det så får jeg bestille nye på nett for fy søren så dyrt det er å kjøpe på fysisk apotek!

Jeg skal også på ultralyd over påske! Torsdagen for å være nøyaktig ☺️ hvor langt er du på vei da?
Herlighet! Sprøtt hvor like historier! Jeg skal onsdag etter påske! Da skal jeg være 7+ noen dager. Har foreløpig termindato 19.nov. Du da? Hæ, sier du at du fikk/måtte gå på metformin i graviditeten? Jeg har fått beskjed fra legen om at jeg må slutte på dem siden det ikke finnes god forskning på effekt verken i positiv eller negativ retning med å gå på metformin under graviditet. Så jeg har bare gått på det frem til graviditet. Utrolig hvor forskjellig men hører! Men så flott at du har hatt regelmessig syklus da etter sist graviditet uten metformin. Det er jo det aller beste!ikke bekymre deg for lite symptomer. Det kan være så forskjellig. De gangene jeg har mistet har jeg følt mye, og når jeg var gravid sist kjente jeg lite. Lite symptomer denne gangen også. Eneste jeg kjenner nå er lukt, tretthet og litt forstoppelse. Tror ikke få tegn er negativt, men det er lett og tenke slik. Jeg VET
 
Hei. Førstegangs gravid 39år, 40 i løpet av året. Har ALDRI hatt positiv test, heller aldri prøvd å bli gravid. Så dette er VELDIG nytt å spennende og surrealistisk! Mange spørsmål, tok 5-6tester igår bare for å være sikker! Stekene var veldig synlige. Fikk til slutt tak i en digital test som sa 1-2. Men når jeg legger inn siste mens osv så blir det 4+1 ca. Det regnes jo forskjellig. Kan ingenting om det her! Heller ingen tegn til mens. Jeg vet at sannsynligheten for at det kan gå galt er der altså.. Og har ikke tenkt fortelle noen om det enda! Kun samboer som vet.
Men når fortalte folk det til nærmeste familie el venner og hvordan? Jeg har ikke så mange og prate med sånt om, siden venner og familie bor et stykke unna. Så er det jo spennende og følge med andre i samme situasjon som ikke har fortalt det.
Gratulerer så mye! Du må fortelle det når du er klar. Finnes ingen fasit! Vi har fortalt det til forlovere siden de planlegger utdrikningslag ellers venter vi til uke 12. Men støtter fullstendig de som forteller før!gjør det du føler er best!
 
Herlighet! Sprøtt hvor like historier! Jeg skal onsdag etter påske! Da skal jeg være 7+ noen dager. Har foreløpig termindato 19.nov. Du da? Hæ, sier du at du fikk/måtte gå på metformin i graviditeten? Jeg har fått beskjed fra legen om at jeg må slutte på dem siden det ikke finnes god forskning på effekt verken i positiv eller negativ retning med å gå på metformin under graviditet. Så jeg har bare gått på det frem til graviditet. Utrolig hvor forskjellig men hører! Men så flott at du har hatt regelmessig syklus da etter sist graviditet uten metformin. Det er jo det aller beste!ikke bekymre deg for lite symptomer. Det kan være så forskjellig. De gangene jeg har mistet har jeg følt mye, og når jeg var gravid sist kjente jeg lite. Lite symptomer denne gangen også. Eneste jeg kjenner nå er lukt, tretthet og litt forstoppelse. Tror ikke få tegn er negativt, men det er lett og tenke slik. Jeg VET
jeg vet! Morsomt at det er så likt:happy:

Jeg gikk på metformin så å si hele svangerskapet, mye på grunn av forskingen som ble gjort på at Olavs i 2018-19 ish. Da kom det frem at metformin kunne minske risikoen for spontanabort i første trimester, og så fikk jeg ikke beskjed om å slutte før svangerskapet var nesten over. Verken lege eller jordmor vurderte å avslutte bruken, og der var sykehuset som ropte stopp i midten av siste trimester. Vet jo ikke om det var det som gjorde meg så dårlig men det gikk jo bra så da håper jeg at det var det..:shy:

Jeg har foreløpig termin 27.oktober, men det er en fysisk umulig termin for meg siden mannen min ikke var hjemme da, men utfra min egen antakelse utfra eggløsningssmerter og tidspunkt for positiv test, samt hcg prøver, har jeg termin rundt 7. november:happy:

I dag fikk jeg 3+ på cb!! Roer meg litt nå:D
 
Hei. Førstegangs gravid 39år, 40 i løpet av året. Har ALDRI hatt positiv test, heller aldri prøvd å bli gravid. Så dette er VELDIG nytt å spennende og surrealistisk! Mange spørsmål, tok 5-6tester igår bare for å være sikker! Stekene var veldig synlige. Fikk til slutt tak i en digital test som sa 1-2. Men når jeg legger inn siste mens osv så blir det 4+1 ca. Det regnes jo forskjellig. Kan ingenting om det her! Heller ingen tegn til mens. Jeg vet at sannsynligheten for at det kan gå galt er der altså.. Og har ikke tenkt fortelle noen om det enda! Kun samboer som vet.
Men når fortalte folk det til nærmeste familie el venner og hvordan? Jeg har ikke så mange og prate med sånt om, siden venner og familie bor et stykke unna. Så er det jo spennende og følge med andre i samme situasjon som ikke har fortalt det.
Gratulerer en positiv test På ukesidiakoreten står det er forklaring hva ukene betyr. 1-2 betyr 3-4 uker ca. Nørs app er det norske legen anbefaler, som sier den riktig uken + dagen, hvis du har noen av de andre preglife, flo osv vil den vise 1 eller to dager frem fordi de regner svangerskaps lengden som kortere enn i Norge. Jeg er 38, jeg er uke 7, fortalte sønnen min og venninnene mine denne uken. Jeg mistet i januar og ønsker derfor å dele nyheten med dem etter spontanaborten. Jeg er 38 og vet at det er stor sjanse får at det kan skje igjen, men fint å ha støtte rundt seg, tenker jeg ❤️
 
Back
Topp