November, Baby!

Er det noen som har tips til å avvenne amming? Har et barn på over 2 år som fortsatt får melk før legging på kvelden. Vil gjerne stoppe nå snart, og i god tid før det kommer en ny.
 
Eg har allereie vore i kontakt med lege og jordmor og fått time for blodprøver, TUL og time med jordmor :) greit å få spikre datoane på tidspunkt som passar for meg, får heller avlyst om dette ikkje blir noko av. Men eg er optimist og går for gull ;)
Får man tidlig ul? Ser på helsestasjonen sine sider at det bare er satt opp ordinær? ♥️
 
Får man tidlig ul? Ser på helsestasjonen sine sider at det bare er satt opp ordinær? ♥️
Alle har rett på tidlig ul uke 12 ca nå, men det er ulikt hvor lang de ulike sykehusene har kommet med å innføre dette. Jeg fikk ikke i Ålesund på forrige barn, selv om det skulle være innført. Har ikke snakke med lege/jordmor ennå, så vet ikke hvordan ting er nå.
 
Alle har rett på tidlig ul uke 12 ca nå, men det er ulikt hvor lang de ulike sykehusene har kommet med å innføre dette. Jeg fikk ikke i Ålesund på forrige barn, selv om det skulle være innført. Har ikke snakke med lege/jordmor ennå, så vet ikke hvordan ting er nå.
Vi hører til st.olavs trondheim! Tror jeg har hørt at de har tidlig ul uke 12
 
Gravid for første gang her i heimen, og det med stor lykke :)
Men jeg blir litt forvirret av hvordan man teller disse svangerskapsukene. Jeg og typen hadde samleie kun en gang mellom forrige mensen og positiv test og da klaffet det ❤️ men fortsatt så teller den 4+6 dager, når det i teorien er 2+6 dager.
 
Gravid for første gang her i heimen, og det med stor lykke :)
Men jeg blir litt forvirret av hvordan man teller disse svangerskapsukene. Jeg og typen hadde samleie kun en gang mellom forrige mensen og positiv test og da klaffet det ❤️ men fortsatt så teller den 4+6 dager, når det i teorien er 2+6 dager.
Man regner ut fra første dag i siste mens♥️
 
Viss man skal regne sånn som du sier, så er du ikke gravid ennå. Da egget ikke har festet seg i uke 2
Haha, jeg blir så forvirret jeg har fått 3 positive tester, og clearblue viste 2-3 uker på skjermen, så ganske sikker, bare blir så forrvirret fordi hvis jeg nå skal følge med på hva som skjer inne i magen dag for dag/uke for uke, så føler jeg det ikke stemmer overens
 
Haha, jeg blir så forvirret jeg har fått 3 positive tester, og clearblue viste 2-3 uker på skjermen, så ganske sikker, bare blir så forrvirret fordi hvis jeg nå skal følge med på hva som skjer inne i magen dag for dag/uke for uke, så føler jeg det ikke stemmer overens
Clearblue viser uker fra unnfangelse, altså da egget ble befruktet. Mens man teller graviditets ukene fra første dag i siste mens. Så de stemmer over ens, bare at testen viser uker fra unnfangelse♥️
 
Haha, jeg blir så forvirret jeg har fått 3 positive tester, og clearblue viste 2-3 uker på skjermen, så ganske sikker, bare blir så forrvirret fordi hvis jeg nå skal følge med på hva som skjer inne i magen dag for dag/uke for uke, så føler jeg det ikke stemmer overens
Jeg finn 1-2 på clearblue i går, og er 4+0 idag!♥️
 
Jeg har fått fullstendig aversjon mot å amme etter positiv test, får panikk og nærmest angstanfall. Ble brå slutt her. Veldig merkelig.
Oj, det hørtes ikke noe kjekt ut! Skjønner godt det ble brå stopp da:) gikk det greit for seg eller har det vært protester?
 
Oj, det hørtes ikke noe kjekt ut! Skjønner godt det ble brå stopp da:) gikk det greit for seg eller har det vært protester?
Nei, kjemperart. Men hadde veldig DMER med han, så mulig det er det som trigges x1000 nå. Vi amma bare en gang om dagen, så det har gått veldig fint med litt avledning. Og han er halvannet så det er jo sånn sett en grei tid å slutte på :)
 
Men det føles så feil, når jeg vet at det skjedde for 2 uker siden
Du kan ikke vite 100% når unnfangelsen skjer selv om du bare har hatt samleie 1 gang. Eggløsningen kan ha kommet på en annen tid enn du har tenkt, og befruktningen skjer ikke nødvendigvis det sekundet spermen kommer frem :)

Derfor regnes det som tidligere nevnt fra første dag i siste menstrasjon. :)

Du kan lytte til babyverdens podcast «gravid uke for uke», der forklarer de hvordan beregningen fungerer og mye annet gjennom hele svangerskapet :Heartred
 
Altså, spise ikke spise… burde sikkert hatt en egen tråd. Men jeg spiste en spiseskje med tiramisu-krem og sikkert litt bunn. Er jo 1,6 prosent alkohol i den. Men det går fint sant? Spiste ikke en porsjon. Helsikken så stress ❤️❤️
 
Back
Topp