November, Baby!

Sorry for mas - men hva kjenner dere? Føler jeg kjenner litt diverse der nede, litt trykk og små bobler kanskje. Kan være all den usannsynlige luften jeg har i magen. Blir hele tiden redd for at alt bare skal stoppe opp og at jeg skal begynne å blø. Har ikke opplevd det før…

I tillegg sliter jeg litt med dårlig lukt der nede.. men usikker på om det er noe jeg kan gjøre for å forbedre klima der nede nå??

Ååh datt litt i dump av bekymringer nå. Håper sånn at alt går

Sorry for mas - men hva kjenner dere? Føler jeg kjenner litt diverse der nede, litt trykk og små bobler kanskje. Kan være all den usannsynlige luften jeg har i magen. Blir hele tiden redd for at alt bare skal stoppe opp og at jeg skal begynne å blø. Har ikke opplevd det før…

I tillegg sliter jeg litt med dårlig lukt der nede.. men usikker på om det er noe jeg kan gjøre for å forbedre klima der nede nå??

Ååh datt litt i dump av bekymringer nå. Håper sånn at alt går bra ❤️
Kjenner ikke så mye enda, er 4+4 i dag. Bekrymring er helt naturlig å føle på. Lukt nedentil kan være sopp eller bakteriell vaginose, ville ha undersøk det hos legen så det ikke utvikler seg, kan også være forbligående. Du kan undersøke utfloden din, den vil muligens indikere om det er grunn til behandling.
 
Samme her!:) Noen av dere som ammer og har merket noen forskjell etter positiv test?
Ja! Merka det nokre dagar før eg tok test at puppane ikkje produserte like mykje. Vi nattammar enno, og plutseleg skulle babyen min ha pupp kvar halvanna time! Men føler produksjon er på tur tilbake no - hjalp sikkert at vi plutseleg hadde aukedøgn igjen.
 
Ja! Merka det nokre dagar før eg tok test at puppane ikkje produserte like mykje. Vi nattammar enno, og plutseleg skulle babyen min ha pupp kvar halvanna time! Men føler produksjon er på tur tilbake no - hjalp sikkert at vi plutseleg hadde aukedøgn igjen.
Samme her :')
 
kan noen forklare hvorfor preglife viser 4+6 når første dag i forrige menstruasjon var søndag 28.januar? Den burde vel da vise 4+2 sånn som Premom gjør?

Men har lagt inn i preglife av jeg har sykluser på 25 dager, kan det ha noe å si? Skjønner likevel ikke logikken i hvordan den regner ukene? Noen som har peiling? ❤️
 

Vedlegg

  • IMG_1705.png
    IMG_1705.png
    257,8 KB · Visninger: 21
  • IMG_1706.png
    IMG_1706.png
    556,8 KB · Visninger: 21
kan noen forklare hvorfor preglife viser 4+6 når første dag i forrige menstruasjon var søndag 28.januar? Den burde vel da vise 4+2 sånn som Premom gjør?

Men har lagt inn i preglife av jeg har sykluser på 25 dager, kan det ha noe å si? Skjønner likevel ikke logikken i hvordan den regner ukene? Noen som har peiling? ❤️
Ikke egentlig svar på det du spør om, men jeg ser at Preglife gir meg informasjonen for neste uke (sammenlignet med flere andre apper). Kanskje det er noe feil med appen?
 
Sorry for mas - men hva kjenner dere? Føler jeg kjenner litt diverse der nede, litt trykk og små bobler kanskje. Kan være all den usannsynlige luften jeg har i magen. Blir hele tiden redd for at alt bare skal stoppe opp og at jeg skal begynne å blø. Har ikke opplevd det før…

I tillegg sliter jeg litt med dårlig lukt der nede.. men usikker på om det er noe jeg kan gjøre for å forbedre klima der nede nå??

Ååh datt litt i dump av bekymringer nå. Håper sånn at alt går bra ❤️
Jeg er 3+6 idag, og jeg kjente på meg når jeg kunne få positiv test. Det bobbler fælt, murrer å jeg bare kjenner at jeg er gravid. Helt normalt
 
Ja! Merka det nokre dagar før eg tok test at puppane ikkje produserte like mykje. Vi nattammar enno, og plutseleg skulle babyen min ha pupp kvar halvanna time! Men føler produksjon er på tur tilbake no - hjalp sikkert at vi plutseleg hadde aukedøgn igjen.
Åh, så godt å høre! Her er amming blitt en liten kamp siden graviditet, og frykter det går mot slutten. Men godt å høre ar det kan snu :love7
 
kan noen forklare hvorfor preglife viser 4+6 når første dag i forrige menstruasjon var søndag 28.januar? Den burde vel da vise 4+2 sånn som Premom gjør?

Men har lagt inn i preglife av jeg har sykluser på 25 dager, kan det ha noe å si? Skjønner likevel ikke logikken i hvordan den regner ukene? Noen som har peiling? ❤️
Sniker!
Det kan muligens ha noe med hvor langt et svangerskap er beregnet å vare. I Norge har vi to beregninger som blir brukt litt om hverandre. F.eks. beregner Babyverden et fullgått svangerskap til å vare 283 dager (40 uker 3 dager), mens sykehus og annet helsepersonell (Norge) vanligvis bruker 282 dager (40+2). I USA er et fullgått svangerskap beregnet til å være 280 dager (40+0).

Mulig registrert sykluslengde også spiller en rolle.
 
Har et barn på ca 12kg, hoppa litt med barnet på hofta i dag. Ble litt stressa nå for at det kan skade spira. Murra litt i magen etterpå, men usikker på om det egentlig gjør det hele tiden..
 
Har et barn på ca 12kg, hoppa litt med barnet på hofta i dag. Ble litt stressa nå for at det kan skade spira. Murra litt i magen etterpå, men usikker på om det egentlig gjør det hele tiden..
Det trenger du nok ikke å tenke på :Heartred De ligger godt beskyttet, spesielt nå helt i starten. Kanskje problematisk opp i tredje trimester?
 
Jeg tror du må kontakte legen i uke 6-7 dersom du skal henvises til tidlig ul for nipt-test.

Men gjelder kanskje ikke om man er under 35 ❤️
Jeg er også over 35 år, legen min sa at jeg skulle komme til første konsultasjon i uke 8, alt før det blir for tidlig. Blir også henvist til nipt-test.
 
Åh, så godt å høre! Her er amming blitt en liten kamp siden graviditet, og frykter det går mot slutten. Men godt å høre ar det kan snu :love7
Jeg har fått fullstendig aversjon mot å amme etter positiv test, får panikk og nærmest angstanfall. Ble brå slutt her. Veldig merkelig.
 
Back
Topp