November, Baby!

Ååh så gøy at det har kommer så mange her inne ❤️

Krysser alt for oss alle, og sender ekstra klem til dere som har opplevd MA, en av mine største frykter og det høres helt forferdelig ut. Føler med dere!! ❤️

Et heeelt annet spørsmål: har begynt å ha jod nå, begynte i går, får man SYKT mye luft i magen? Eller er det bare svangerskapet generelt man får luft i magen av??

Jeg fiser som bare det :dance018
Det er nok svangerskapet, hadde det slik forrige gang også. Samboer måtte søke dekning når jeg kom hjem fra jobb :hilarious:
 
Jeg tar nok tidlig ul når jeg er i uke 7-8 for å være sikker på at jeg ikke er for tidlig (jeg har sen eggløsning). Erfaringsvis vet jeg at det er noen ganske vonde ventedager til neste time dersom jeg drar før:)

Tipper første time hos fastlegen blir om 1-2 uker når kvalmen blir ulevelig, er jeg heldig å komme så langt!

Jordmor har jeg pleid å dra til cirka halvveis i svangerskapet:)

Har to barn fra før, pluss litt andre spirer som aldri ble noe av og som gjør at jeg ikke orker å vente helt til uke 13.
 
Jeg og! Fikk beskjed om at jeg kunne ta privat ul fra 18.mars.

Men, når slutter dere å teste hver dag for å se etter stigning? Klarte å la være i dag
 
Jeg og! Fikk beskjed om at jeg kunne ta privat ul fra 18.mars.

Men, når slutter dere å teste hver dag for å se etter stigning? Klarte å la være i dag
Jeg har lovd meg selv å slutte når jeg får 3+ på digital, så forhåpentligvis om en uke:nailbiting: hadde jeg hatt styrken til det så hadde jeg lagt vekk pakken det sekundet jeg så to streker for første gang:p
 
Men de digitale de viser på en måte litt annerledes igjen enn feks preglife regner ut sant? For de regner vel ikke fra siste mens,»?
 
Blodprøver hos legen er fra uke 8. Bestilte legetime litt tidligere sist gang, og da var det ingenting hun kunne gjøre for meg.
For de som er over en viss alder og ønsker Nips test så må henvisning sendes rundt uke 8☺️ norske appen 283 dager og utenlandske apper regner 280 dager.
 
Sorry for mas - men hva kjenner dere? Føler jeg kjenner litt diverse der nede, litt trykk og små bobler kanskje. Kan være all den usannsynlige luften jeg har i magen. Blir hele tiden redd for at alt bare skal stoppe opp og at jeg skal begynne å blø. Har ikke opplevd det før…

I tillegg sliter jeg litt med dårlig lukt der nede.. men usikker på om det er noe jeg kan gjøre for å forbedre klima der nede nå??

Ååh datt litt i dump av bekymringer nå. Håper sånn at alt går bra ❤️
 
Sorry for mas - men hva kjenner dere? Føler jeg kjenner litt diverse der nede, litt trykk og små bobler kanskje. Kan være all den usannsynlige luften jeg har i magen. Blir hele tiden redd for at alt bare skal stoppe opp og at jeg skal begynne å blø. Har ikke opplevd det før…

I tillegg sliter jeg litt med dårlig lukt der nede.. men usikker på om det er noe jeg kan gjøre for å forbedre klima der nede nå??

Ååh datt litt i dump av bekymringer nå. Håper sånn at alt går bra ❤️
Hvor langt er du på vei?:Heartred

Jeg har vært så dårlig på å notere ned fra tidligere svangerskap, så husker ikke når de ulike symptomene oppstod. Men jeg har en del murringer, og en slags fremfallfølelse som jeg bare har kjent i sammenheng med fødsel tidligere! Kjenner også på en frykt for å begynne å blø hvert øyeblikk eller få svakere tester:confused: jeg føler meg overhode ikke gravid, en følelse jeg alltid har hatt når jeg har vært gravid, uavhengig av utfall.

Krysser fingrene for oss begge:)
 
Er vel 15 dpo i dag, 4+3 sier preglife.

Ååå krysser.
Men - så lenge man ikke begynner å blø og testene ikke blir svakere så er vel det gode indikasjoner? Alt man kjenner av stikk, ubehag etc trenger ikke å være dårlige tegn?

Har bare vært gravid en gang for fem år siden og husker ikke så mye annet enn at jeg også var mye bekymret ❤️
Da var det ikke planlagt og jeg fant ikke ut av det før sånn fem dager etter forventet mensen.
 
Sorry for mas - men hva kjenner dere? Føler jeg kjenner litt diverse der nede, litt trykk og små bobler kanskje. Kan være all den usannsynlige luften jeg har i magen. Blir hele tiden redd for at alt bare skal stoppe opp og at jeg skal begynne å blø. Har ikke opplevd det før…

I tillegg sliter jeg litt med dårlig lukt der nede.. men usikker på om det er noe jeg kan gjøre for å forbedre klima der nede nå??

Ååh datt litt i dump av bekymringer nå. Håper sånn at alt går bra ❤️
Har vært ekstremt kvalm en uke nå. Sliter også med å holde meg våken etter klokken 20. Er bare 4+0. Så jeg sliter også med bekrymringen at jeg plutselig skal begynne å blø. Krysser fingrene for oss alle :Heartpink
 
Sorry for mas - men hva kjenner dere? Føler jeg kjenner litt diverse der nede, litt trykk og små bobler kanskje. Kan være all den usannsynlige luften jeg har i magen. Blir hele tiden redd for at alt bare skal stoppe opp og at jeg skal begynne å blø. Har ikke opplevd det før…

I tillegg sliter jeg litt med dårlig lukt der nede.. men usikker på om det er noe jeg kan gjøre for å forbedre klima der nede nå??

Ååh datt litt i dump av bekymringer nå. Håper sånn at alt går bra ❤️
Jeg er 3+6 i dag, det eneste jeg har hatt av symptomer er mensmurring, vondt i korsryggen, noe mer luft i magen enn normalt og mer trøtt/sliten enn normalt.
Jeg forstår bekymringen din, jeg er stressa selv. Jeg prøver bare å slå meg til ro med at det helst går bra, og at det ikke er noe vi kan gjøre til eller fra annet enn å ta vare på oss selv. :Heartred

Krysser fingrene for oss alle og håper spirene sitter og blir friske, sterke babyer! :signs003:Heartred
 
Er vel 15 dpo i dag, 4+3 sier preglife.

Ååå krysser.
Men - så lenge man ikke begynner å blø og testene ikke blir svakere så er vel det gode indikasjoner? Alt man kjenner av stikk, ubehag etc trenger ikke å være dårlige tegn?

Har bare vært gravid en gang for fem år siden og husker ikke så mye annet enn at jeg også var mye bekymret ❤️
Da var det ikke planlagt og jeg fant ikke ut av det før sånn fem dager etter forventet mensen.
Stikking ubehag trenger absolutt ikke være dårlige tegn :)
Kroppen skal gjennom mye de neste månedene, livmora skal strekke seg og det kan stikke og være ubehagelig.

Det er 3 år siden sist jeg var gravid, så husker ikke så mye selv.
Jeg husker jeg ikke orket å forholde meg så alt for mye til at jeg var gravid i starten. Jeg prøvde å slappe av og ta vare på meg selv. Jeg hadde en spontanabort etterfulgt av en senabort ca halvgått pga syk baby rett før barnet jeg har nå.

Jeg husker i andre-tredje trimester med siste svangerskap (som ble en frisk baby), fikk jeg plutselig skikkelig stikk oppi der, kjentes ut som noen stappa en kniv opp. Når jeg fortalte legen om det fikk jeg beskjed om at «Det er helt normalt. Så bra, da er du i rute».

Poenget var bare at man kan få mange rare og skumle symptomer som ikke nødvendigvis er dårlig :Heartred

Krysser fingrene og sender masse babystøv til deg :Heartred
 
Er vel 15 dpo i dag, 4+3 sier preglife.

Ååå krysser.
Men - så lenge man ikke begynner å blø og testene ikke blir svakere så er vel det gode indikasjoner? Alt man kjenner av stikk, ubehag etc trenger ikke å være dårlige tegn?

Har bare vært gravid en gang for fem år siden og husker ikke så mye annet enn at jeg også var mye bekymret ❤️
Da var det ikke planlagt og jeg fant ikke ut av det før sånn fem dager etter forventet mensen.
Samme som meg da, 16 dpo i dag:)

Trenger absolutt ikke være dårlige tegn:Heartred Her er det mest den nedpress/fremfallfølelsen som bekymrer meg, ellers husker jeg at det er mye som skal strekkes og tøyes og at det ikke alltid går smertefritt for seg:joyful:

Jeg var også mye bekymret i de forrige svangerskapene, men jeg har aldri brukt forum før, så jeg håper det kan være styrkende:Heartred
 
Stikking ubehag trenger absolutt ikke være dårlige tegn :)
Kroppen skal gjennom mye de neste månedene, livmora skal strekke seg og det kan stikke og være ubehagelig.

Det er 3 år siden sist jeg var gravid, så husker ikke så mye selv.
Jeg husker jeg ikke orket å forholde meg så alt for mye til at jeg var gravid i starten. Jeg prøvde å slappe av og ta vare på meg selv. Jeg hadde en spontanabort etterfulgt av en senabort ca halvgått pga syk baby rett før barnet jeg har nå.

Jeg husker i andre-tredje trimester med siste svangerskap (som ble en frisk baby), fikk jeg plutselig skikkelig stikk oppi der, kjentes ut som noen stappa en kniv opp. Når jeg fortalte legen om det fikk jeg beskjed om at «Det er helt normalt. Så bra, da er du i rute».

Poenget var bare at man kan få mange rare og skumle symptomer som ikke nødvendigvis er dårlig :Heartred

Krysser fingrene og sender masse babystøv til deg :Heartred
Tusen takk for et fint svart ❤️
 
Back
Topp