November, Baby!

Alle har rett på tidlig ul uke 12 ca nå, men det er ulikt hvor lang de ulike sykehusene har kommet med å innføre dette. Jeg fikk ikke i Ålesund på forrige barn, selv om det skulle være innført. Har ikke snakke med lege/jordmor ennå, så vet ikke hvordan ting er nå.
Sniker fra sept- nå skal alle sykehus ha det innført. Fikk heller ikke i 22 med mellommann. Men fått time 13+4 i Ålesund nå. Men mener på at alle sykehus skulle ha det innført Ila 2022. Så nå har alle rett på otul og oul. Så kjekt å få legen/jm til å henvise i god tid kanskje :)
 
4+3 idag, baarn nr 3.. og jeg er så redd for spontanabort :arghh: aldri vært redd med de to første, 2011 og 2014, men nååå er jeg skikkelig redd!!:facepalm: Kan ha noe med at de to andre gangene så ble jeg gravid raskt og uten problemer.. denne gangen brukte vi 9 mnd på å prøve selv, deretter med hjelp å bønna satt på Letrozol kur nr 2. Er det flere som er redd for å miste, å hva gjør dere?❤️
 
4+3 idag, baarn nr 3.. og jeg er så redd for spontanabort :arghh: aldri vært redd med de to første, 2011 og 2014, men nååå er jeg skikkelig redd!!:facepalm: Kan ha noe med at de to andre gangene så ble jeg gravid raskt og uten problemer.. denne gangen brukte vi 9 mnd på å prøve selv, deretter med hjelp å bønna satt på Letrozol kur nr 2. Er det flere som er redd for å miste, å hva gjør dere?❤️
Tror ikke det finnes noen kur for dette dessverre. Livredd selv. Tror vi bare prøve å få dagene til å gå uten å stresse. Blir mindre sannsynlig for hver dag som går. Krysser fingrene for oss alle. :) :love7
 
Tror ikke det finnes noen kur for dette dessverre. Livredd selv. Tror vi bare prøve å få dagene til å gå uten å stresse. Blir mindre sannsynlig for hver dag som går. Krysser fingrene for oss alle. :) :love7
Jeg vil si jeg har kjempe fin stigning, så skjønner ikke hvorfor jeg er så redd! Har lest for mange historier tror jeg :arghh: Jeg krysser også fingrene for alle oss!!:happy:
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    1,7 MB · Visninger: 46
4+3 idag, baarn nr 3.. og jeg er så redd for spontanabort :arghh: aldri vært redd med de to første, 2011 og 2014, men nååå er jeg skikkelig redd!!:facepalm: Kan ha noe med at de to andre gangene så ble jeg gravid raskt og uten problemer.. denne gangen brukte vi 9 mnd på å prøve selv, deretter med hjelp å bønna satt på Letrozol kur nr 2. Er det flere som er redd for å miste, å hva gjør dere?❤️
Kjenner veldig på dette selv, sist jeg var gravid i 2022 var det kjemisk, og jeg er nå endelig gravid igjen etter ivf, men fortsatt livredd for at det ikke skal gå veien denne gangen heller, men prøver bare å tenke at man må ta dag for dag og at ingen graviditet er lik❤️
 
Kjenner veldig på dette selv, sist jeg var gravid i 2022 var det kjemisk, og jeg er nå endelig gravid igjen etter ivf, men fortsatt livredd for at det ikke skal gå veien denne gangen heller, men prøver bare å tenke at man må ta dag for dag og at ingen graviditet er lik❤️
Huff! Hvor langt utti merket du at det var kjemisk? :arghh: Var det ingen stigning på graviditetstestene? Åå, gratulere så mye!! ❤️ ja, vi må bare ta dag for dag… krysser alt for oss begge❤️
 
Huff! Hvor langt utti merket du at det var kjemisk? :arghh: Var det ingen stigning på graviditetstestene? Åå, gratulere så mye!! ❤️ ja, vi må bare ta dag for dag… krysser alt for oss begge❤️
Jeg testet positivt 8dpo, så det var jo veldig tidlig, og jeg merket vell når jeg var 4+0 og 4+1 at testene ikke økte som de skulle, så når jeg var 4+2 begynte jeg å blø utover dagen og hcg var da gått ned til 5.
Takk for det, lige så❤️❤️ får krysse alt man har!
 
4+3 idag, baarn nr 3.. og jeg er så redd for spontanabort :arghh: aldri vært redd med de to første, 2011 og 2014, men nååå er jeg skikkelig redd!!:facepalm: Kan ha noe med at de to andre gangene så ble jeg gravid raskt og uten problemer.. denne gangen brukte vi 9 mnd på å prøve selv, deretter med hjelp å bønna satt på Letrozol kur nr 2. Er det flere som er redd for å miste, å hva gjør dere?❤️
Jeg kjenner meg veldig igjen! Venter også tredjemann, og går med konstant frykt for å miste! Jeg har vært redd i de andre svangerskapene også, så egentlig ingenting nytt for meg:p De eneste gangene jeg faktisk ikke har vært redd har også vært ganger jeg har mistet, så det var litt "rykk tilbake til start", hehe.
Har ingen tips dessverre! Dog finner jeg litt støtte i forum:)
 
Hei alle sammen❤️har akkurat lest igjennom alle innleggene deres mens jeg drikker morgenkaffen med mini sovende på fanget. Har ei lita tulle født feb 23. Skal begynne på jobb om en uke. Igår fikk jeg positive tester, både digital og vanlige. Blir en novemberskatt her også og 2 under 2 om alt går bra. Synes det har vært fint å lese deres innlegg og håper å kunne bidra på tråden! Er spent på jobbstart mtp at jeg har hatt 5 mnd ulønnet. Tar 2 mnd og opparbeide ny rettighet på egenmelding og 1 mnd på sykemelding. Får bare håpe jeg ikke blir så kvalm denne gang❤️ ellers ikke mange symptomene. Sover mer, luktesans forsterket. Synes søppelet under vasken lukter død rotte. Så det får mannen bytte fremover. Skal gifte oss i juni så må plutselig tenke på en brudekjole som passer gravide. Uansett gleder jeg meg til å følge dere. dette kommer til å gå bra❤️gratulerer!
 
Hei alle sammen❤️har akkurat lest igjennom alle innleggene deres mens jeg drikker morgenkaffen med mini sovende på fanget. Har ei lita tulle født feb 23. Skal begynne på jobb om en uke. Igår fikk jeg positive tester, både digital og vanlige. Blir en novemberskatt her også og 2 under 2 om alt går bra. Synes det har vært fint å lese deres innlegg og håper å kunne bidra på tråden! Er spent på jobbstart mtp at jeg har hatt 5 mnd ulønnet. Tar 2 mnd og opparbeide ny rettighet på egenmelding og 1 mnd på sykemelding. Får bare håpe jeg ikke blir så kvalm denne gang❤️ ellers ikke mange symptomene. Sover mer, luktesans forsterket. Synes søppelet under vasken lukter død rotte. Så det får mannen bytte fremover. Skal gifte oss i juni så må plutselig tenke på en brudekjole som passer gravide. Uansett gleder jeg meg til å følge dere. dette kommer til å gå bra❤️gratulerer!
Gratulerer ❤️❤️
 
Hei! Sendte ekonsultasjon til legen på søndag og fikk svar igår. Hun mente at det ikke var nødvendig med blodprøve for å måle hcg stigning. Trenger bare ta en blodprøve om noen uker. Flere som har fått et slikt svar? Ble kanskje litt skuffet fordi jeg har opplevd flere SA tidligere og MA. Så jeg kan på en måte ikke bli betrygget nok. Kommer sikkert til å ta flere tester for å sjekke at streken fremdeles er der. Trodde hcg stigning var vanlig å måle? Kan selvfølgelig insistere. Men var bare rart.
 
Hei! Sendte ekonsultasjon til legen på søndag og fikk svar igår. Hun mente at det ikke var nødvendig med blodprøve for å måle hcg stigning. Trenger bare ta en blodprøve om noen uker. Flere som har fått et slikt svar? Ble kanskje litt skuffet fordi jeg har opplevd flere SA tidligere og MA. Så jeg kan på en måte ikke bli betrygget nok. Kommer sikkert til å ta flere tester for å sjekke at streken fremdeles er der. Trodde hcg stigning var vanlig å måle? Kan selvfølgelig insistere. Men var bare rart.
HCG har jeg skjønt er kun øyeblikksbilde av hva som skjer her og nå. Legen min kalte det for falsk trygghet, så skal ikke inn før uke 8 og ta en vanlig svangerskap kontroll.
 
Hvor ser dere på termindato? Jeg har premom og flo - begge viser termin 7.nov, men når jeg bruker de på nettet får jeg helt andre svar! Noen erfaring? :facepalm:
 
Ja! Merka det nokre dagar før eg tok test at puppane ikkje produserte like mykje. Vi nattammar enno, og plutseleg skulle babyen min ha pupp kvar halvanna time! Men føler produksjon er på tur tilbake no - hjalp sikkert at vi plutseleg hadde aukedøgn igjen.
Nattammer også fortsatt mye med førstemann. De siste nettene har han bokstavelig talt vært klistra til puppen. Kanskje det er fordi produksjonen har gått ned etter jeg ble gravid, ja!? Har ikke tenkt på det. Jobber også mer nå enn før, så vanskelig å si hva som er hva. Håper å kunne fortsette å amme en stund til, men merker at det krever mye energi å både nattamme, jobbe OG være gravid :woot: Jeg er også spent på to under to :happy:
 
Hvor ser dere på termindato? Jeg har premom og flo - begge viser termin 7.nov, men når jeg bruker de på nettet får jeg helt andre svar! Noen erfaring? :facepalm:
Her får jeg også litt forskjellig termindato fra app til app, og fra terminkalkulatoren her inne. Jeg har gått ut i fra noe midt i mellom, som også er basert på når jeg mener jeg hadde EL. Så jeg sier jeg har termin 6.nov inntil UL sier noe annet :) det spiller jo egentlig ingen rolle, men man blir jo fort litt besatt av den datoen hehe
 
Back
Topp