November 2018

Henter dere ut medisiner tidlig? Jeg har jo alltids ett lite håp om å bli gravid naturlig og vil ikke bruke mange mange tusen på medisiner unødvendig[emoji4] Men er det mange som opplever at apotek er tomme? Tenker å kjøre ut å kjøpe den dagen jeg får mensen.
Tror det kommer litt an på hvor du bor. Jeg bor i en mindre by på østlandet, og jeg har opplevd at det var noen dagers bestillingstid på én av medisinene (husker ikke hvilken). Men var ute i god tid, så bare bestilte og sjekket ikke andre apoteker i byen. Kan jo hende andre hadde hatt. Sykehusapoteket på Riksen har alltid hatt det jeg skulle ha, så pleier ofte å kjøpe for eksempel progesteron der når jeg har vært på kontroll.

Lykke til med første forsøk! Man skal være realistisk, men du må ha forhåpninger, noen blir gravide på første forsøk:) Jeg hadde kun ett forsøk da jeg ble gravid med førstemann. Søsken har det tatt litt lenger tid med, men håp er det som driver oss:Heartred
Tusen takk ☺️☺️ Håpet er absolutt til stedet, tror bare jeg har lest så mye at forventningene har blitt skrudd kraftig ned. I tillegg er det nok en forsvarsmekanisme mot Evt skuffelse. Men det blir en spennende tid, endelig skjer det noe Så får vi håpe at november blir en fruktbar mnd for oss alle!

Henter dere ut medisiner tidlig? Jeg har jo alltids ett lite håp om å bli gravid naturlig og vil ikke bruke mange mange tusen på medisiner unødvendig[emoji4] Men er det mange som opplever at apotek er tomme? Tenker å kjøre ut å kjøpe den dagen jeg får mensen.
Det kommer an på hvor du bor, og anbefaler deg å undersøke med apoteket i god tid, evt få bestilt inn og så kan du hente de har du får mensen. Det har jeg gjort i håp om at jeg skulle bli gravid naturlig.

Pleier mens å være forsinket?
Historisk sett, ustabil syklus. Men ikke det siste året, har hatt stabilt ca 35 dager. I fjor hadde jeg sykluser på opp mot 100 dager...

Har bestemt meg for å se an til over helgen. Om mens ikke kommer før det, så kommer jeg til å be om hormonstyrt syklus og mens satt i gang av hormoner. Orker ikke denne usikkerheten.

Historisk sett, ustabil syklus. Men ikke det siste året, har hatt stabilt ca 35 dager. I fjor hadde jeg sykluser på opp mot 100 dager...

Har bestemt meg for å se an til over helgen. Om mens ikke kommer før det, så kommer jeg til å be om hormonstyrt syklus og mens satt i gang av hormoner. Orker ikke denne usikkerheten.
Nei, du dét skjønner jeg du ikke orker! Shit opptil 100 dager..

Så fint med novembertråd! Jeg har planlagt uttak i uke 44, så er ikke usannsynlig at jeg må hoppe over hit etter hvert fra oktobertråden. Men foreløpig titter jeg bare innom for å si hei og lykke til! :Heartred

Da har jeg fått vært på kontroll i dag og fått uttaksdato neste onsdag med innsett fredag sannsynligvis! :joyful: Skrulledagene blir altså i november, så vil gjerne være med her også i tillegg til oktobertråden, hvis det er greit. Føles så fantastisk og rart å ha kommet så langt i prosessen!

Min info er:
Persefone - 1. barn - ICSI #1 - Riksen - Lang protokoll fra 4.10. - Uttak 31/10

I dag kom eggløsningen her, så blir innsett av blasto til torsdag (01.11) [emoji173]️

Da har jeg fått vært på kontroll i dag og fått uttaksdato neste onsdag med innsett fredag sannsynligvis! :joyful: Skrulledagene blir altså i november, så vil gjerne være med her også i tillegg til oktobertråden, hvis det er greit. Føles så fantastisk og rart å ha kommet så langt i prosessen!

Min info er:
Persefone - 1. barn - ICSI #1 - Riksen - Lang protokoll fra 4.10. - Uttak 31/10
Åh så bra! Lykke til!

I dag kom eggløsningen her, så blir innsett av blasto til torsdag (01.11) [emoji173]️
Setter de inn 6 dager etter el? Har lest at noen setter inn 3 dager etter.

Setter de inn 6 dager etter el? Har lest at noen setter inn 3 dager etter.

Egget settes inn etter egen «alder».
Etter uttak, for vår del, dyrket de egget i 5 dager, til blastocyst. Da settes egget inn 5 dager etter eggløsning (6 dager etter positiv test). Om egget er dyrket i 3 dager, settes det inn 3 dager etter EL osv. [emoji5][emoji1360]

Oppdatering:

Lil-17- B3 - #2 FER - (#1ICSI) - naturlig syklus -innsett uke 45.

Blir muligens avbrutt (igjen) pga laaang syklus, så får se hva de sier når jeg ringer inn el.

Egget settes inn etter egen «alder».
Etter uttak, for vår del, dyrket de egget i 5 dager, til blastocyst. Da settes egget inn 5 dager etter eggløsning (6 dager etter positiv test). Om egget er dyrket i 3 dager, settes det inn 3 dager etter EL osv. [emoji5][emoji1360]
Åh,takk for god forklaring :):)

Fikk TR idag! 3 dager før tiden. Skal ringe klinikken idag og se om de har åpent ellers ringer jeg på mandag

Fikk TR idag! 3 dager før tiden. Skal ringe klinikken idag og se om de har åpent ellers ringer jeg på mandag

Krysser fingre for at du får ønsket frys i naturlig syklus [emoji173]️

Oppdatering:

Lil-17- B3 - #2 FER - (#1ICSI) - naturlig syklus -innsett uke 45.

Blir muligens avbrutt (igjen) pga laaang syklus, så får se hva de sier når jeg ringer inn el.
Fikk du pratet med de ?

Back
Topp