November 2018

Til de av dere som har sendt inn til HELFO. Er det bare kvitteringene og erklæringene fra lege som skal med? Eller må man fylle ut noe i tillegg?
Dere må også legge ved egen søknad, som er en slags egenerklæring - dette skjer automatisk i utfyllingsskjemaet på altinn. Jeg sendte inn i går via nettet. Veldig enkelt! :) Da tok jeg bare bilder av alt og lastet opp der - synes det er greit å ikke sende fra meg originalen av kvitteringene, i tilfelle det skulle skje noe som gjør at jeg trenger dem.
 
Hei, i morgen bli det 15 dager at keg bruker synarela. Det står at en fraske er til 2 uker. Men jeg har fortsatt mer på flaske? Har jeg brukte feil? Kan jeg fortsette og bruker det samme fraske eller jeg begynner på ny fraske?
 
Hei, i morgen bli det 15 dager at keg bruker synarela. Det står at en fraske er til 2 uker. Men jeg har fortsatt mer på flaske? Har jeg brukte feil? Kan jeg fortsette og bruker det samme fraske eller jeg begynner på ny fraske?

Hvor mange spray tar du om dagen? En i hvert nesebor morgen og kveld? Da må du hente ut en ny flaske, for er ikke sikkert du får i deg riktig dose står det i brevet mitt.
 
Endelig!!! Happy her :) nettopp vært på UL igjen, denne gang var endelig slimhinnen tykk nok :) så blir innsett på tirsdag av blasto her :) så om kun 5 dager er jeg endelig ruger igjen :)

Så herlig! Det må være en deilig melding å få før helga :) Håper sånn for deg!
 
Hei, i morgen bli det 15 dager at keg bruker synarela. Det står at en fraske er til 2 uker. Men jeg har fortsatt mer på flaske? Har jeg brukte feil? Kan jeg fortsette og bruker det samme fraske eller jeg begynner på ny fraske?
Hvilken dose tar du? Det er litt mer enn angitt antall spray i den. Jeg manglet 2 dager spray men kunne bruke den gamle og slapp å hente ut ny. Dette var på klinikken.
 
Noen som tar babyklister her? Evt noen som vet når skal man starte med det på ferskforsøk? :)
 
Hei, i morgen bli det 15 dager at keg bruker synarela. Det står at en fraske er til 2 uker. Men jeg har fortsatt mer på flaske? Har jeg brukte feil? Kan jeg fortsette og bruker det samme fraske eller jeg begynner på ny fraske?

Akkurat samme greie her! Har fortsatt å bruke inntil jeg kom på det i gårkveld, det er jo en del igjen liksom. Men dosen kan visst bli litt mindre etter 14 dager, leste dette i pakningsvedlegget;

«Ved 4 spray daglig rekker flasken til 14 dager. Det er fortsatt væske igjen, som ikke bør brukes, ettersom dosen kan bli for liten. Du bør derfor notere startdagen på kartongen, samt for din egen kontroll, notere ved dagmarkeringen hver gang du har sprayet.»

Går nok uansett bra om man bare har gått en dag eller to over, de må jo skrive veldig strengt i det der..
 
Akkurat samme greie her! Har fortsatt å bruke inntil jeg kom på det i gårkveld, det er jo en del igjen liksom. Men dosen kan visst bli litt mindre etter 14 dager, leste dette i pakningsvedlegget;

«Ved 4 spray daglig rekker flasken til 14 dager. Det er fortsatt væske igjen, som ikke bør brukes, ettersom dosen kan bli for liten. Du bør derfor notere startdagen på kartongen, samt for din egen kontroll, notere ved dagmarkeringen hver gang du har sprayet.»

Går nok uansett bra om man bare har gått en dag eller to over, de må jo skrive veldig strengt i det der..
Hei, ja jeg skriver alt jeg :). I kveld jeg skal begynner med ny flaske. I dag tidlig brukte jeg den gammel.
På mandag jeg skal tilbake til rikshospitale for og se hvis jeg kan begynner med sprøyter. ☺️. Jeg var der siste mandag men jeg hadde ikke fått blødning før etter jeg var ferdig med dem :(. Så det var dumt
 
Back
Topp