Noe på gang? ;)

Er litt usikker på om noe er på gang. Får sånn mageknip som at jeg får akutt diare..bare mye sterkere.. jeg er førstegangs så jeg aner ikke hvordan rier kjennes.. vel jeg er klar for at han skal komme... har en del nerver når jeg ikke vet hva jeg går til... men gler meg til å være ferdig og forhåpentligvis føde en frisk baby :)
Akkurat sånn var mine første rier med eldste! :) Var helt sikker på at jeg hadde fått i meg dårlig mat eller noe ;) Jeg skjønte ikke at det var rier før det kom pm og om igjen, jeg fløy på do hver eneste gang, men det kom ingenting... Tilslutt slo det meg at det måtte være rier - og det var det :D Masse lykke til, det blir spennende å se om babyen din er på tur ut :)
 
Kjenner jeg er veldig spent på hvordan jordmor som er på jobb når jeg kommer inn.. har opplevd begge deler. Å føle seg iveien helt frem til 40 min før nr2 kom til værden, var ikke trivelig. Merker også hvis du ringer, om du får følelsen av at du har domme spmål, el om de tar deg på alvor..
Eg sleit me mi forrige jm huska eg.. men mest fordi ho va so "snill"..:p men fekk veta at eg kunne ha spurt ette ny jm om eg ville, uten egentli å måtte forklara meg! Du ska jo kje ha ein dårli opplevelse! :)
 
Er litt usikker på om noe er på gang. Får sånn mageknip som at jeg får akutt diare..bare mye sterkere.. jeg er førstegangs så jeg aner ikke hvordan rier kjennes.. vel jeg er klar for at han skal komme... har en del nerver når jeg ikke vet hva jeg går til... men gler meg til å være ferdig og forhåpentligvis føde en frisk baby :-)
Kan vera nåke på g då.. ;) vondt i ryggen og?
 
Kjenner jeg er veldig spent på hvordan jordmor som er på jobb når jeg kommer inn.. har opplevd begge deler. Å føle seg iveien helt frem til 40 min før nr2 kom til værden, var ikke trivelig. Merker også hvis du ringer, om du får følelsen av at du har domme spmål, el om de tar deg på alvor..

Kanskje du kan skrive noe om det i et fødebrev? Be mannen si ifra? Si det som det er "nå føler jeg ikke du tar meg på alvor". Hvis jordmoren blir fornærmet da får du kanskje ei ny. Vet det er lettere sagt enn gjort altså. [emoji14] Ikke godt å føle seg i veien eller dum, dette er jobben dems, og de skal ikke få deg til å føle sånn!
 
Fortalte sambo om slim/blod i dag morges når han våknet. Han ringte føden for å høre :p Som han sa selv "ja, jeg sier det er helt normalt, men har jo egentlig null peiling!" :p
De hadde sagt det hørtes ut som slimproppen, og at ting kunne være på gang. Skulle ringe inn igjen om det kom mer blod, vann eller rier :)
Jeg har sovet fra rundt 9.30-14, ikke kjent noe rier eller vann :p Sovnet mellom 6.30 og 7 i dag, våknet igjen 8.30.. Så har vert deilig å faktisk sove helt til 14! :)

Dette har jeg også hatt i dag! 40+4 i dag og hadde brunt utflod/slim i trusa. Jeg ringte også føden som sa at det var helt normalt og at jeg kunne oppleve å få rier i løpet av natta, i overmorgen eller når som helst egentlig ;). Jeg krysser fingrene for i natt! Blir spennende å se om det er noe på gang hos deg og!
 
Akkurat sånn var mine første rier med eldste! :) Var helt sikker på at jeg hadde fått i meg dårlig mat eller noe ;) Jeg skjønte ikke at det var rier før det kom pm og om igjen, jeg fløy på do hver eneste gang, men det kom ingenting... Tilslutt slo det meg at det måtte være rier - og det var det :D Masse lykke til, det blir spennende å se om babyen din er på tur ut :)

Har stoppa helt opp! Håper han bestemmer seg å komme snart, jeg er klar. :-)
 
Noen flere som har fått voldsom (økende) halsbrann? Jeg har hatt noe underveis de siste mnd, men i dag har jeg hatt det konstant.. lurer på om det snart skjer noe.. ;)
 
Noen flere som har fått voldsom (økende) halsbrann? Jeg har hatt noe underveis de siste mnd, men i dag har jeg hatt det konstant.. lurer på om det snart skjer noe.. ;)
Jeg har ikke vært plaget med halsbrann overhodet, men har de siste dagene hatt det. Tenker det kanskje er pga babyen begynner å bli så stor nå? Men mye mulig det er pga det begynner å nærme seg, for det gjør det jo absolutt! Håper håper :)
 
Dette har jeg også hatt i dag! 40+4 i dag og hadde brunt utflod/slim i trusa. Jeg ringte også føden som sa at det var helt normalt og at jeg kunne oppleve å få rier i løpet av natta, i overmorgen eller når som helst egentlig ;). Jeg krysser fingrene for i natt! Blir spennende å se om det er noe på gang hos deg og!
Jeg er jo "bare" 36+5 på vei, men kan jo tenkes likevel :) Mitt var ikke brunt da, men lyst rosa + noen lyse blodflekker. Men, det kan enda ta flere uker for meg da :p Skal få jm til å sjekke skikkelig godt når jeg har kontroll på tirsdag :)
 
Noen flere som har fått voldsom (økende) halsbrann? Jeg har hatt noe underveis de siste mnd, men i dag har jeg hatt det konstant.. lurer på om det snart skjer noe.. ;)
Har hatt det tidligere, veldig kraftig. Heldigvis gav det seg rundt juletider. Den siste uken er det kommet tilbake, sterkere enn før, har gulpet litt også. Ubehagelig, men det er nok fordi mini ikke er så mini lenger, og presser på alt mulig inni kroppen her :p
 
Jeg hadde brunt utflod/slim i trusa i formiddag og i kveld har jeg fått regelmessige kynnere. De kommer med 6 - 7 min. mellomrom. Har holdt på sånn i rundt tre timer nå. De er ikke vonde, men kraftigere enn jeg har opplevd før. Kan det bety at noe er på gang?:)
 
Jeg hadde brunt utflod/slim i trusa i formiddag og i kveld har jeg fått regelmessige kynnere. De kommer med 6 - 7 min. mellomrom. Har holdt på sånn i rundt tre timer nå. De er ikke vonde, men kraftigere enn jeg har opplevd før. Kan det bety at noe er på gang?:)
Det er jo godt mulig :) Men kynnere trenger ikke nødvendigvis bety det, de er vel oppstarten, på en måte :)
 
Flere enn meg som får sterke smerter i ryggen for tiden? Smerten kan ligge langt nede i korsryggen, eller lenger opp - gjerne på høyre side. Og gjerne etterfulgt av sterke/svake mensmurringer nederst i magen. Kynnere dukker også opp, stadig vekk. Jeg har ikke hatt noe særlig regelmessig enda, men gikk med sterke smerter (takvis) i hele går og kvelden før, etter samleie. Har også vært litt i natt. Det er vel ikke noe som er på gang før det blir regelmessig, men herlighet så vondt det kan gjøre! Men det kan vel holde på slik en stund før selve fødselen starter :-/
Brystene er også mer ømme for tiden, og har vonde nedpress. Har hatt slike "modningstegn" lenge nå.
Førstegangs, 40+2.
 
Flere enn meg som får sterke smerter i ryggen for tiden? Smerten kan ligge langt nede i korsryggen, eller lenger opp - gjerne på høyre side. Og gjerne etterfulgt av sterke/svake mensmurringer nederst i magen. Kynnere dukker også opp, stadig vekk. Jeg har ikke hatt noe særlig regelmessig enda, men gikk med sterke smerter (takvis) i hele går og kvelden før, etter samleie. Har også vært litt i natt. Det er vel ikke noe som er på gang før det blir regelmessig, men herlighet så vondt det kan gjøre! Men det kan vel holde på slik en stund før selve fødselen starter :-/
Brystene er også mer ømme for tiden, og har vonde nedpress. Har hatt slike "modningstegn" lenge nå.
Førstegangs, 40+2.
Sånn har jeg også det. Å får veldig nedpress når jeg går, står( beveger meg) periodevis m my tak, så roli ei stund. Veldig slitsomt, hatt kraftig hodepine å de siste døgnene, sover lite.
 
Har også mye mensensmerter og vondt i korsryggen. Trodde noe var på gang på fredag men det ga seg. Kanskje ikke så rart når de nå måler ungen til å være over 4kg... så den er egentlig ferdig lagd i mine øyne[emoji1][emoji4]må nå snart være klar til å komme[emoji4]
 
Trolls: Hvordan går det med deg???
 
Trolls: Hvordan går det med deg???
Er her jeg :arghh: Har veldig vondt nederst i magen i dag, og en del sammentrekninger (som vanlig), så jeg håper det tar seg opp og blir noe ut av dette... Men foreløpig er det nok bare plager, dessverre! Venter på tlf fra legen min med time til overtidskontroll på sykehuset, den blir nok ila uka. Her er det makstid på 11 overtidsdager, så dvs at de må sette meg igang senest tirsdagen om en uke. En mager trøst, men ønsker ikke å bli satt igang, så vil gjerne at han finner veien ut selv! Ellers er det deprimerende nok litt over 4 timer igjen til dette har vært det lengste svangerskapet jeg har hatt :banghead: Takk som spør :Heartred
 
Har veldig mye nedpress, kjennes veldig hoven ut nedentil, press/vondt i korsryggen, og litt småmurringer nederst i magen... men det som er mest ubehagelig er fortsatt bekkenet!

Håper mageboeren velger å komme nå snart, er lei av å vente på hotellet (ikke noe å finne på her...).
 
Hjemme fra sjekk på sykehuset. Forsatt 2 cm åpen. 0,5 livmorhals,myk.
Regelmessige rier, mn ikke sterke nok. vet ikke helt hva tallene på registreringa betyr,mn lå på fra 30-60 når riene var der. Hjertefrekv til baby jikk fra 150 til 190/200 når jeg har rier.
Føler han aldri vil komme, unødvendig m disse smertene når det er så litn virkning på dem
 
Back
Topp