Noe på gang? ;)

Jeg er bare ekkelt rolig i kroppen om dagene, i forhold til dette med at terminen nærmer seg og slikt... hadde jo modningsrier i forrige uke, men det stoppet etter 4 dager :P Hatt litt av og på murringer da, men ikke noe mer i korsryggen.
Stresser ikke med noe som helst egentlig, sover når jeg føler for det, styrer litt med klesvask og slikt når jeg må røre litt på meg.
Også har jeg en merkelig følelse av å ikke være gravid lengre o.O det er kanskje det merkeligste. Våkna to dager på rad nå og hatt den følelsen (kjenner bevegelse da, så blir jo påmint at det er en liten der).
 
Jeg kjenner ikke at jeg er gravid lengre(foruten beveglse fra lille M og at det er tyngere å reise seg opp fra sofaen)! Men alle tidligere plager er forsvunnet! Har også ekstra med energi! Har heeeele svangerskapet følt på meg at hun kommer tidligere, og virkelig kjent på å være gravid! Men nå kjenner jeg som sagt ikke dette lengre, og følelsen har endret seg til at jeg tror jeg må gå overtid. Minst en uke :o blæææ
 
Jeg kjenner ikke at jeg er gravid lengre(foruten beveglse fra lille M og at det er tyngere å reise seg opp fra sofaen)! Men alle tidligere plager er forsvunnet! Har også ekstra med energi! Har heeeele svangerskapet følt på meg at hun kommer tidligere, og virkelig kjent på å være gravid! Men nå kjenner jeg som sagt ikke dette lengre, og følelsen har endret seg til at jeg tror jeg må gå overtid. Minst en uke :eek: blæææ

Hehe, høres veldig ut som slik jeg har det :P Tror jeg hadde en tanke/illusjon om hvordan det kom til å være å gå høygravid, men det er ikke slik, tenkte alt skulle være mye tyngre (tror jeg). Og selv om jeg hadde modningsrier i forrige uke, så kjennes det ikke ut som jeg er gravid. Kun ved opp fra sofa/seng, eller snu seg i sofa/seng hvis jeg ligger. Har heller ikke gigantisk mage, kan fortsatt ta på meg sokkene selv, og barbere leggene i dusjen :P
Får ikke gå mer enn ei uke før jeg blir satt i gang, men håper jeg slipper det da...
 
Hehe, høres veldig ut som slik jeg har det :p Tror jeg hadde en tanke/illusjon om hvordan det kom til å være å gå høygravid, men det er ikke slik, tenkte alt skulle være mye tyngre (tror jeg). Og selv om jeg hadde modningsrier i forrige uke, så kjennes det ikke ut som jeg er gravid. Kun ved opp fra sofa/seng, eller snu seg i sofa/seng hvis jeg ligger. Har heller ikke gigantisk mage, kan fortsatt ta på meg sokkene selv, og barbere leggene i dusjen :p
Får ikke gå mer enn ei uke før jeg blir satt i gang, men håper jeg slipper det da...
Hoho, såå likt :P jaja, vi skal vell ikke klage :D
 
Vannet mitt har gått! Så jeg som ikke har stresset med noe måtte plutselig begynne å pakke fødebagen og hive de siste babyklærne på vask:p Venter på rier så dette kan enda ta tid da..
Lykke til!
 
Ingen som har noe på gang? Ingen antydninger eller noe som helst? Syns det kommer så mange babyer i disse dager, hadde vært spennende å følge halvveis med på forløpet :D
 
Ingen som har noe på gang? Ingen antydninger eller noe som helst? Syns det kommer så mange babyer i disse dager, hadde vært spennende å følge halvveis med på forløpet :D

Har murringer daglig, men ikke noe mer egentlig :P litt småuggen i formen til tider (kvalm og slapp), men akkurat nå så forbereder jeg meg til å gå overtid egentlig.
Skal til jordmor på tirsdag, så får høre hva hun sier når hun sjekker modning ;)
Synes også det er kommet mange marsbabyer, som ble til februarbabyer!
 
Har murringer daglig, men ikke noe mer egentlig [emoji14] litt småuggen i formen til tider (kvalm og slapp), men akkurat nå så forbereder jeg meg til å gå overtid egentlig.
Skal til jordmor på tirsdag, så får høre hva hun sier når hun sjekker modning ;)
Synes også det er kommet mange marsbabyer, som ble til februarbabyer!
Høres likt ut som her. Hatt det slik den siste uken, og er nå to dager over termin :/ Jeg var på kontroll hos jm 40+0 og hun nevnte ikke noe om å sjekke modning. Er det vanlig å gjøre det før man er på overtid?
 
Høres likt ut som her. Hatt det slik den siste uken, og er nå to dager over termin :/ Jeg var på kontroll hos jm 40+0 og hun nevnte ikke noe om å sjekke modning. Er det vanlig å gjøre det før man er på overtid?

Det blir tredje eller fjerde gangen jeg får det gjort nå på tirsdag, men det er pga at jeg hadde uregelmessige tak i korsryggen samtidig som mensmurringene var såpass kraftige at jeg måtte bruke smertestillende, da jeg var 36+0 som varte i flere dager.
Ble da sendt til sjekk på sykehuset, for å finne ut av om ting var på gang eller ikke :)
Ble jo sendt hjem, men med modning av livmorhalsen og 2 cm åpning.
Er vel egentlig ikke standard før man er rundt termin egentlig, siden slike undersøkelser også kan trigge (hvis man allerede er moden).
 
Høres likt ut som her. Hatt det slik den siste uken, og er nå to dager over termin :/ Jeg var på kontroll hos jm 40+0 og hun nevnte ikke noe om å sjekke modning. Er det vanlig å gjøre det før man er på overtid?
Jeg har aldri blitt sjekket modning på, og begge mine er født langt over termin:-) tror det varierer veldig, men jeg har heller aldri hatt det folk kaller modningsrier/maserier heller.
 
Det blir tredje eller fjerde gangen jeg får det gjort nå på tirsdag, men det er pga at jeg hadde uregelmessige tak i korsryggen samtidig som mensmurringene var såpass kraftige at jeg måtte bruke smertestillende, da jeg var 36+0 som varte i flere dager.
Ble da sendt til sjekk på sykehuset, for å finne ut av om ting var på gang eller ikke :)
Ble jo sendt hjem, men med modning av livmorhalsen og 2 cm åpning.
Er vel egentlig ikke standard før man er rundt termin egentlig, siden slike undersøkelser også kan trigge (hvis man allerede er moden).

Kan man være umoden, men likevell ha åpning på 2-3 cm? Fikk beskjed om at jeg hadde 2-3 cm i dag, men hun sa igjen ting om modning o_O
 
Kan man være umoden, men likevell ha åpning på 2-3 cm? Fikk beskjed om at jeg hadde 2-3 cm i dag, men hun sa igjen ting om modning o_O

Man kan ha noe åpning uten av livmorhalsen er moden, tror jeg o_O
For den skal jo bli myk og avkortes,,, men kan vel kanskje være 2-3cm åpning i enden på den, uten at resten av modningen er der?
Spørs vel også om man er førstegangs eller ikke. Mer vanlig med åpning hos flergangsfødende i mange uker før fødsel faktisk skjer.
 
Man kan ha noe åpning uten av livmorhalsen er moden, tror jeg o_O
For den skal jo bli myk og avkortes,,, men kan vel kanskje være 2-3cm åpning i enden på den, uten at resten av modningen er der?
Spørs vel også om man er førstegangs eller ikke. Mer vanlig med åpning hos flergangsfødende i mange uker før fødsel faktisk skjer.

Nei det er vel ikke så godt og bli klok på, fødselen starter vel når den starter uansett :p
 
Er så kvalm i dag :( i ettermiddag har jeg hatt ubehagelige kynnere og menssmerter som også sitter litt i ryggen. Også mer kvalm når kynnerne kommer. Hmm. Redd jeg innbiller meg ting :P 36+6, så er innafor nå hvis det viser seg å være noe på gang!
 
Fikk legen til å sjekke meg i dag, siden jeg hadde rier i helgen og fødte veldig fort sist - når det først kom skikkelig igang. INGEN åpning, what so ever. Men, jeg var veldig moden. Helt avflatet og myk. Og hodet til baby er festet, det sitter bom fast. De andre barna mine kom i disse dager, så jeg håper det ikke drøyer så altfor lenge nå! Trenger å bli ferdig. Men alt ligger tilrette for nærstående fødsel, så jeg krysser det jeg kan ;) 39+6 i dag, så syns det er på høy tid at baby finner veien ut :p
 
Er så kvalm i dag :( i ettermiddag har jeg hatt ubehagelige kynnere og menssmerter som også sitter litt i ryggen. Også mer kvalm når kynnerne kommer. Hmm. Redd jeg innbiller meg ting :p 36+6, så er innafor nå hvis det viser seg å være noe på gang!
Hvordan går det? :)
 
Har hatt menssmerter i ryggen siden formiddagen i dag, de har tatt seg opp i styrke men er konstante og kommer ikke i tak. Går ikke over ved bevegelse og forsvant ikke under en lang varm dusj. Blir spennende å se om der utvikler seg mer. Termin i morgen :)
 
Hvordan går det? :)
Kroppen min holder på med det samme.. Er vist modningsrier eller noe sånt (eller lureRier som jeg har døpt de ;)) Er ubehagelig og slitsomt :grumpy: jordmor hadde heldigvis trua på fødsel før termin, så da håper jeg hun har rett :p

Masse lykke til til deg, spennende å se om du føder på termindatoen da!!
 
Back
Topp