Nedtelling til TUL

Når man sier EL-termin så starter likevel tellingen 14 dager før EL :happy: jeg hadde EL 21/2 og er da 4+4, men første blødningsdag i SAen min var 29/1 (har ikke hatt mens siden, så menstermin vil regnes utifra den) så ifølge menstermin er jeg 5+6.

Ok, takk for ytterligere oppklaring:)
Så el-termin og menstermin er derfor det samme siden man regner 14 dager før el, som hos gjennomsnittet er første dag i forrige menstruasjon?:) Med mindre man da vet at EL var en annen dag i syklusen?

I mitt tilfelle vil da avviket mitt kun være på et par dager da EL var på syklusdag 16 eller 17(i stedetfor 14)?:)
 
5 dager igjen!
 
Ok, takk for ytterligere oppklaring:)
Så el-termin og menstermin er derfor det samme siden man regner 14 dager før el, som hos gjennomsnittet er første dag i forrige menstruasjon?:) Med mindre man da vet at EL var en annen dag i syklusen?

I mitt tilfelle vil da avviket mitt kun være på et par dager da EL var på syklusdag 16 eller 17(i stedetfor 14)?:)
Stemmer :) så i ditt tilfelle kan du bli flyttet et par dager tilbake bare, men måling av embryo/foster vil også være litt individuelt :)
 
Stemmer :) så i ditt tilfelle kan du bli flyttet et par dager tilbake bare, men måling av embryo/foster vil også være litt individuelt :)

Tusen takk! Krysser alt for at de finner noe:)
 
Under en uke igjen. Vil egentlig dra NÅ. Så glad jeg har time på morgenen så ventetiden til 17.mars er «kortest» mulig.
 
Under en uke igjen. Vil egentlig dra NÅ. Så glad jeg har time på morgenen så ventetiden til 17.mars er «kortest» mulig.

Jeg har på kvelden no på mandag:troll: det blir verdens lengste dag
 
To uker i dag. :)
 
Negativ covidtest! Så då blir det TUL som planlagt førstkommende mandag!:)
 
4 dager igjen!
 
En uke igjen til tul#2, da skal jeg være 6+2 og mannen skal få være med:Heartred Håper så veldig å kunne få se et nydelig lite blinkende hjerte.
 
To uker til i dag! :joyful: Da er jeg 6+4:) Håper tiden går raskt og at alt går bra!:Heartred
 
Har bestilt privat TUL til tirsdagen etter påske, 6.april. Da er jeg 7+4.
lenge å vente.... Kommer til å være nervøs! Hatt to spontanaborter siste månedene. Den første mistet vi 8+0 og da så vi et svakt bankende hjerte 7+0. Hååååper det går bra denne gangen!! :nailbiting::love017

Ah, da må du vente nesten like lenge som meg :) jeg fikk ikke time før 8. april. Synes det er en evighet å vente på. Jeg er skikkelig utålmodig.
 
Snart helg og erfaringsmessig så går den alltid fort så håper den gjør det nå også. Men mandag og tirsdag kommer til å gå S Å sakte. Alt står og faller på onsdag!! Er så spent og nervøs. Går igjennom «alle» scenarioer i hodet. Aldri opplevd en positiv ultralyd før så håper dette blir første.
 
27 dager igjen, altså leeenge til! Det går så sakte!
Men kjenner jeg gruer meg!

Har bestilt til 8+0 denne gangen. Forrige gang så bestilte jeg første 7+1, da så og hørte vi hjertelyd og alt så bra ut. Uken etter oppdaget jeg litt brunlig utflod og bestilte time hos privat gynekolog dagen etter og da hadde hjertet sluttet å slå :sorry: hadde da en MA.

Så jeg klarer ikke helt å slappe av eller glede meg over graviditeten ennå, fordi jeg tenker på at det er stor sjanse for at det skjer igjen. Men, nå tar jeg bare en dag av gangen. Er jo ikke så mye å gjøre:nailbiting: leser at flere her inne har vært igjennom en SA eller MA :Heartred Føles litt lettere å snakke om det da, siden flere andre kjenner seg igjen :Heartred
 
27 dager igjen, altså leeenge til! Det går så sakte!
Men kjenner jeg gruer meg!

Har bestilt til 8+0 denne gangen. Forrige gang så bestilte jeg første 7+1, da så og hørte vi hjertelyd og alt så bra ut. Uken etter oppdaget jeg litt brunlig utflod og bestilte time hos privat gynekolog dagen etter og da hadde hjertet sluttet å slå :sorry: hadde da en MA.

Så jeg klarer ikke helt å slappe av eller glede meg over graviditeten ennå, fordi jeg tenker på at det er stor sjanse for at det skjer igjen. Men, nå tar jeg bare en dag av gangen. Er jo ikke så mye å gjøre:nailbiting: leser at flere her inne har vært igjennom en SA eller MA :Heartred Føles litt lettere å snakke om det da, siden flere andre kjenner seg igjen :Heartred
Føler det samme som deg, at alt kan skje når som helst og at en positiv ultralyd ikke nødvendigvis er en garanti for at det går bra.. Jeg hadde brunt på papiret i 1-1,5 uke men da målte vi hcg og alt så bra ut. Deretter var jeg på første ul så var det litt for lite utviklet (6+2 men de mente 5+4 eller noe). På neste ul (7+6) var det svak hjerte og vi ble henvist til sykehus der de sa det ikke var liv laga (8+6). Utrolig ekkelt og kjedelig opplevelse som jeg håper å slippe denne gang, selv om jeg «føler» det er det nærliggende som skal skje pga er nettopp det som har skjedd før.

Vi får bare krysse fingrene for at det går bra og ta en dag om gangen som du sier! ❤️
 
Føler det samme som deg, at alt kan skje når som helst og at en positiv ultralyd ikke nødvendigvis er en garanti for at det går bra.. Jeg hadde brunt på papiret i 1-1,5 uke men da målte vi hcg og alt så bra ut. Deretter var jeg på første ul så var det litt for lite utviklet (6+2 men de mente 5+4 eller noe). På neste ul (7+6) var det svak hjerte og vi ble henvist til sykehus der de sa det ikke var liv laga (8+6). Utrolig ekkelt og kjedelig opplevelse som jeg håper å slippe denne gang, selv om jeg «føler» det er det nærliggende som skal skje pga er nettopp det som har skjedd før.

Vi får bare krysse fingrene for at det går bra og ta en dag om gangen som du sier! ❤️
Leit å høre om opplevelsen din :( det er akkurat det, det er ingen garanti for at det går bra, selv om man ser hjerteslag! Lurer på når jeg evt kommer til å slappe mer av. Etter uke 12? 18? Jeg aner ikke. Bare håper vi begge kommer helt i mål denne gang! :):Heartred
 
1 uke igjen! Da er jeg 6+5.
I sist graviditet var jeg på tul i uke 7+5, og da hadde embryoet sluttet å utvikle seg i uke 6.
Så håper virkelig på er friskt, levende embryo med hjertelyd! :love017
 
Hallois!

Har spurt om dette før, men here we go again.

Altså, skal på ultralyd 7+2.
Da er jo embryoet i beste fall 5+2 uker gammelt.
Iom EL på meg antakelig var på dag 17, kan vi trekke fra tre dager. Det vil si at embryoet i bestefall er 4+6.
Er det i hele tatt mulig å se noe da? Er det vits i å gå? Dere andre som har gått 5+ noe eller 6+ noe, har det vært utfra menstermin eller fra FAKTISK antatt befruktning? Og har dere sett noe?
Baaah.
 
Back
Topp